تولیت آستان قدس: پیوند بین مردم ایران و عراق ناگسستنی است

گروه سیاسی الف،   3980210216 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیوند بین مردم ایران و عراق به برکت ائمه اطهار(ع) ناگسستنی است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام احمد مروی بعدازظهر سه شنبه در دیدار با تولیت‌هایعتبه عباسی و حسینی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: دشمنان اسلام همواره تلاش می‌کنند بین ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه مسلمان اختلاف ایجاد کنند که برکت وجود مراقد مطهر اهل بیت (ع)، نقشه دشمن نقش بر آب شده است.

وی افزود: به برکت عتبات عالیات در عراق و مرقد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) در ایران، پیوند بین مردم عراق و ایران ناگسستنی است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عمران، آبادانی، پیشرفت و امنیت عراق را، پیشرفت و امنیت ایران می‌دانیم و امیدواریم روزبه‌روز مهر، محبت، اخوت و برادری که بین مردم دو کشور ایران و عراق وجود دارد بیشتر شود.

مروی بیان کرد: حرم مطهر رضوی سالانه میزبان حدود ۳۰ میلیون زائر است که بخش قابل توجهی از زائران خارجی، زوّار عراقی هستند و تلاش می‌کنیم که تسهیلاتی که برای زائران ایرانی وجود دارد، برای زوار عراقی نیز ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در عراق احساس نمی‌کنیم که در یک کشور بیگانه هستیم و امیدواریم برای زائران عراقی هم ایران همینگونه باشد و در این راستا یک صحن ویک رواق در حرم مطهر به زائران عراقی و خارجی اختصاص داده‌ایم تا بتوانند برنامه‌های مخصوص به خود را در آنجا برگزار کنند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در پایان از از پذیرایی مردم عراق از زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین و دیگر ایام سال تشکر کرد.