تخریب بنای غیر مجاز دختر وزیر سابق/ بازار بی در و پیکر خودرو/احتمال رقابت مجدد عارف و لاریجانی/عده‌ای روزی‌شان را از حصر می‌خورند

گروه سیاسی الف،   3980210117 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

تخریب بنای غیر مجاز دختر وزیر سابق/ بازار بی در و پیکر خودرو/احتمال رقابت مجدد عارف و لاریجانی/عده‌ای روزی‌شان را از حصر می‌خورند

ادامه بحث درباره جنایت همدان

 بحث درباره دلایل و چرایی شهادت طلبه همدانی ادامه دارد.

حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «آبشخور این شبکه کجاست؟!» به موضوع جنایت اخیر در همدان و پشت صحنه آن پرداخت و نوشت: ...  در حالی که دولت عراق اعلام کرده بود با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی نمی‌کند و در بحبوحه همکاری و همراهی ایران و عراق برای مقابله با تروریست‌های داعش و حماسه ماندگار اربعین حسینی(ع) و... دو روزنامه زنجیره‌ای و یک خبرگزاری مدعی اصلاحات با ساخت و انتشار این دروغ شاخدار که زائران عراقی برای عقد موقت زنان ایرانی به مشهد مقدس می‌آیند... یک هنرپیشه زن دست‌چندم، دروغ‌ها و شایعات جهت‌داری را که دقیقا همسو با اهداف اعلام شده دشمنان اسلام و انقلاب و مردم طراحی شده است به میان می‌کشد که تازه‌ترین آن، نسبت دادن جهاد نکاح! به یک روحانی و توصیه به صیغه شدن خانم‌های ایرانی برای اعضای حشد‌الشعبی است! که جعلی بودن آن برملا می‌شود ولی آیا این نفرت‌پراکنی علیه روحانیت، در ترغیب قاتل روحانی شهید همدانی بی‌تاثیر بوده است؟!

قتلگاه طلبه همدانی المان می‌شود

اکنون جای این پرسش است که آیا مواردی از این دست که این روزها در میان یک جریان بد‌سابقه به فراوانی دیده می‌شود و فقط به چند نمونه از آن ‌اشاره شد، بی‌ارتباط با یکدیگر‌ند و با هم رابطه ارگانیک نداشته و از یک کانون واحد مدیریت نمی‌شوند؟!  آبشخور این شبکه کجاست؟ کشف آن دشوار نیست. هست؟!

آبشخور این شبکه کجاست؟!

روزنامه جوان نوشت: مصطفی قاسمی یک روحانی بود که به دلیل همین روحانی بودن به قتل رسید و حضور در مراسم تشییع او مفهومی خیلی فراتر از حضور در یک مراسم عادی تشییع دارد... در رسانه‌های ضدانقلاب و البته در برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب شیطنت‌ها و دادن آدرس غلط در مورد قتل این طلبه همچنان ادامه دارد. تعدادی اوباش فضای مجازی در صفحه اینستاگرام قاتل از اقدام او حمایت می‌کنند. برخی هم تلاش می‌کنند سناریو‌های تقلبی بنویسند و قاتل را توجیه کنند و برایش دلیل بتراشند.

واکنش محسنی اژه‌ای به حواشی توییت یک سلبریتی

غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران در رابطه با حواشی ایجاد شده در فضای مجازی توسط یکی از سلبریتی‌ها و اینکه آیا باید به این افراد تذکراتی داده شود؟ اظهار کرد: این امر اختصاصی به این افراد ندارد بلکه هر کسی در هر جایی صحبت می‌کند باید حرف‌هایش توام با اخلاق و متناسب با شئون خود و جامعه باشد.

برخورد ضعیف دولت در برابر بازار بی در و پیکر خودرو

وطن امروز نوشت: تقاضا برای خرید خودرو بشدت افزایش پیدا کرده و محصولات عرضه شده خودروسازان به سرعت برق و باد به پایان می‌رسد تا شاهد موج جدید گرانی در بازار خودرو باشیم. برای اینکه درک بهتری از شرایط بازار داشته باشیم، باید بدانیم تیبا ۲ بالای ۶۰ میلیون تومان و پراید ۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود! به عبارت بهتر قیمت‌ها در بازار نجومی‌تر از سابق شده و گویا به غیر از عرضه محدود خودروسازان برنامه دیگری برای کنترل قیمت‌ها وجود ندارد. این در حالی است که وزیر صنعت همین ۲ ماه پیش وعده تعدیل قیمت‌ها را داده بود.

پراید ۵۳ میلیون تومان شد! + قیمت آخرین خودروها

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در کمتر از یکماه گذشته، قیمت خودروهای داخلی از 30 تا 50 درصد و در بعضی موارد تا 100 درصد افزایش داشت... عوارض این وضعیت، فقط در خودرو خلاصه نمی‌شود و به سایر کالاها هم سرایت می‌کند. وقتی در بازار خودرو چنین التهابی پدید می‌آید، کالاهای دیگر هم از آن تاثیر می‌گیرند و این التهاب به صورت زنجیره‌ای به بخش‌های دیگر نیز نفوذ و تمام امور معیشتی را دچار بحران می‌کند..آنچه مردم را رنج می‌دهد بی‌تفاوتی مسئولان در برابر اینهمه اجحاف و سوءاستفاده سودجویان فرصت‌طلب است. تردیدی نداشته باشید که اگر امروز با سودجویان برخورد نکنید، فردا دیر است.

تیبا ۶۰ میلیون، پژو پارس ۱۰۰ میلیون/ افزایش اخیر قیمت خودرو حباب است؟!

احتمال رقابت مجدد عارف و لاریجانی

برنا نوشت: علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس، درباره زمان انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس گفت: انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس در هفته اول خردادماه و طبق آیین‌نامه در سالگرد انتخاب هیأت‌رئیسه یا یک روز قبل از آن انجام می‌شود. وی درباره اینکه آیا بار دیگر شاهد رقابت بین عارف و لاریجانی خواهیم بود؟ بیان کرد: باید منتظر باشیم تا ببینیم این دو، تقاضای کاندیداتوری برای ریاست مجلس خواهند کرد یا خیر. عموما 2هفته مانده به انتخابات فراکسیون‌ها، روش‌های مختلف را بررسی می‌کنند.

آمار عجیب و غریب از غیبت نمایندگان

به صورت میانگین یک چهارم نمایندگان مجلس در سال گذشته در جلسات بررسی طرح‌ها و لوایح در صحن علنی غیبت داشته و ۳۵ نماینده هم با آنکه در صحن علنی حضور داشتند، اما گویا ترجیح داده‌اند در آرا مشارکتی نداشته باشند. مجلس شورای اسلامی، در راستای سیاست شفاف‌سازی و در چارچوب انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات فعالیت نمایندگان مجلس، اقدام به انتشار گزارشاتی از «اطلاعات حضور و غیاب نمایندگان در صحن علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی» و «میزان مشارکت در رأی‌گیری‌های جلسات علنی مجلس شورای اسلامی» کرده است. تمرکز بر عملکرد نمایندگان مجلس دهم در سال گذشته حاکی است که ۲۴.۸ درصد نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نماینده در جلسات بررسی طرح‌ها و لوایح در صحن حضور نداشته و ۷۲ نماینده که باید در مسائل اصلی که قوه مقننه در خصوص طرح‌ها و لوایح باید تصمیم‌گیری کنند غایب بودند.

عملکرد مجلس در سال سوم هم نشانگر آن است که ۱۲ درصد کل نمایندگان یعنی ۳۵ نماینده در جلسات صحن مجلس مشارکتی در آراء نداشتند. این عدم مشارکت نمایندگان در صحن نشان دهنده آن است که آن‌ها در هیچ کدام از رای‌گیری‌ها شرکت نکردند.

بازی سیاسی با حصر

محمدرضا باهنر مصاحبه ای با ایلنا داشته که در ادامه بخشی هایی از آن آمده است:

* یک عده ضمن اینکه خودشان را اینطور نشان می‌دهند که طرفدار رفع حصر هستند اما مثل اینکه دارند از این حصر رزق و روزی‌شان را می‌خوردند و موافق نیستند که این مشکل حل شود وگرنه این مشکل اگر مسیر طبیعی‌اش را طی کند خیلی زود می‌تواند حل شود.

* این آقایان باید رفتاری را داشته باشند که معلوم شود که اگر حصر برداشته شد می‌روند زندگی‌شان را می‌کنند حتی اشکال ندارد بشوند رقیب دولت، بشوند رقیب مجلس اما نمی‌توانند که رقیب نظام باشند.

*(درباره بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص و ارسال پیامک) شاید اغراق نباشد که بگویم تا به حال هزار پیامک نه مجهول بلکه با شماره تلفن‌های مشخص برای ما می‌آید که مملکت را نفروشید و خون شهدا را حفظ کنید. دلشان هم می‌سوزد اما معلوم است که این پیامک‌ها سازماندهی شده است.

*یک موقع است  که یک نفر می‌گوید حضرت آقا با این جمله‌شان گفته‌اند با FATF مشکلی ندارم خب اصلا این را نگفتند. آنچه که به ما منتقل شده این است که آقا گفته‌اند من مجموعه‌ منافع و مضار این را شنیده‌ام الان به نظر خاصی نرسیده‌ام... آقا نه در اثبات و نه در نفی آن نظر نداده‌اند بلکه فرموده‌اند مجمع تشخیص مصلحت نظام بنشیند با دقت بررسی کند.

*این تصمیم درباره FATF اصلا دیو و فرشته‌ای نیست، متاسفانه در کشور دو گروه شده‌اند و یک گروه می‌گویند اگر تصویب شود مملکت به فنا می‌رود و یک عده می‌گویند اگر تصویب نشود مملکت به فنا می‌رود که هردو اغراق و افراط و تفریط است.

*ما برای پیوستن و نپیوستن به FATF الان بین امر خیر و شر مخیر نیستیم ما بین بد و بدتر مخیر هستیم باید دقت کنیم اگر بپیوندیم چه مضاری دارد و نپیوندیم چه مضاری دارد. این دوتا ضررها را با هم مقایسه کنیم که ببینیم کدامش ضررش کم‌تر است.

*(نامزد شدن در انتخابات مجلس) شرکت نمی‌کنم و حتما هم شرکت نمی‌کنم و قرارم این است و به رسانه‌ها هم گفته‌ام که قصد شرکت کردن ندارم.

*(درباره مصوبه ممنوعیت بیش از سه دوره نمایندگی) معتقدم که نماینده هرچه دوره ماندگاری‌اش در مجلس بیشتر باشد مفیدتر می‌شود و کیفیت مجلس بالاتر می‌رود... برداشت من این است که این مغایر با قانون اساسی است ولی این را شورای نگهبان باید بررسی کند که آیا مغایر هست یا نیست.

*انتخابات در کشور ما باید حزبی شود اگر حزبی نباشد بیشتر شور انتخاباتی هست که انتخابات را رقم می‌زند تا برنامه‌ها.

*حضرت آقا حکم اخیر اعضای مجمع را که در زمان حیات آیت الله شاهرودی دادند یک پیوست حکم داشتند و خواسته‌شان از آن پیوست حکم این بود که مجمع هم چهارچوب سیاست‌های کلی را مشخص کند و هم پژوهش‌ها و ساختارهایش را دقیق کند و این‌ها مطالباتی است که در رسانه‌ها هم منتشر شد... آقای آملی الان مصمم هستند که بالای سر مجمع بایستند و ان‌شاالله کارها را به کمک اعضای مجمع و دبیرخانه انجام دهند.

*( گمانه زنی درباره اختلاف بین آملی لاریجانی و محسن رضایی) ان‌شاالله امیدواریم که با هم کار کنند و از تجربیات و امکانات همدیگر استفاده کنند و اگر خدای نکرده زمانی هم نتوانستند با هم کار کنند آن موقع باید تصمیم بگیرند.

راه‌اندازی سامانه ثبت و ضبط دارایی مسئولین

حجت‌الاسلام حمید شهریاری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در صدد هستیم در برخی از موارد در حیطه وظایف قوه قضائیه همچون ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولین بر مبنای قانون اساسی سامانه‌ای طراحی کنیم و به زودی با ابلاغ دستورالعمل ریاست قوه قضائیه این سامانه راه اندازی می‌شود و مسئولین در حوزه تعیین شده توسط قانون موظف هستند دارایی‌های خود را ثبت و ضبط کنند... نظر ریاست قوه قضاییه توسعه در حوزه پابند الکترونیک است...

وی درباره تاسیس برند کلاه سفید گفت: مجموعه‌ای از هکر‌های کشور را تحت نام تجاری کلاه سفید مدیریت کردیم و در حقیقت اتصال هکر‌های ایرانی به نهاد‌هایی است که ممکن است خدمات کالا‌های آنان هک شود.

کاهش ۵۰ درصدی حفاظت از شخصیت‌ها

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: انتظار داریم تا در موضوعات امنیتی، مسئولین امور پیش دستانه و متفکرانه ورود داشته باشند. نباید از کنار موضوعاتی همچون همدان گذشت. باید دستور العمل‌ها صادر شود ولی نباید هم تا صد در صد منتظر دستور العمل ماند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد موضوع حفاظت شخصیت‌ها در سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشتیم. حفاظت شخصیت‌ها به صورت تشریفاتی وجود ندارد. اگر شخصیتی به حفاظت نیاز داشته باشد، باید در کمیسیون مطرح شود و تصمیم گیری در موردش صورت گیرد. نباید این موضوع به تشخص و عادت تبدیل شود. حال کسی در بازه‌ای نیاز دارد و باید حفاظت داشته باشد، موردی نیست. نباید هزینه اضافه به کشور وارد کرد و برخی گمان کنند که همیشه همراهشان محافظ باشد.

بخش دیگری از ویلای دختر وزیر در لواسان تخریب شد

امروز براساس حکم قضایی و رای کمیسیون ماده ۱۰۰ بخش دیگری از ویلای دختر وزیر سابق در لواسان تخریب شد. این تخریب براساس رای کمیسیون ماده 100 اتفاق افتاده است که در تخریب‌های جدید دو قسمت سقف و دیواره‌ها هم تخریب شد.

دیدگاه کاربران

تبریزی۸۸۰۴۸۳۲۰:۴۱:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۱۰
مسکن برخی مسئولان و مدیران از پول نامشروع که حق مردمه به دست اومده
ناشناس۸۸۰۶۰۹۲۳:۰۱:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۱۰
تخریب ویلای داماد شمخانی هم در دستور قرار گرفته
ناشناس۸۸۰۴۸۸۲۰:۴۳:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۰
با جریانات بهایی که سازمان یافته و‌ هدفمند ، اقدام به کشف حجاب در ماشین یا معابر می کنند ، چه باید کرد؟
ناشناس۸۸۰۴۹۸۲۰:۵۶:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۱۰
حصر، شجریان، حضور بانوان در ورزشگاه، کنسرت و... فقط برای انتخابات است و بس
ناشناس۸۸۰۵۱۴۲۱:۱۸:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۱۰
راه حل خودرو تعرفه ماشین را به 5 درصد برسانید و تمام ماشین های درون گمرک را با تعرفه قبلی ترخیص کنید. قیمت ماشین 50 درصد افت میکند حتی اگر واردات همچنان ممنوع باشد
ناشناس۸۸۰۵۴۳۲۱:۵۰:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۱۰
ای بابا اجر اجر خراب میکنید مملکت را که ویران کردید بیخ و بن مملکت را ویران کردید یک ویلارا دوسال است میخواهید تخریب کنید
ناشناس۸۸۰۵۵۹۲۲:۰۴:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۰
اگر پدرش الان هم وزیر بود خونه دخترشو خراب میکردن تا کی شعار تا کی دروغ باور کنید همه مردم میدونن چه خبره ریا کاری دولتی دیگه عادی شده
فرناز۸۸۰۸۴۲۰۸:۱۰:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۱۱
مگه نمی گید بعضی ها روزی شان را از حصر می خورند، خب به حصر پایان بدهید تا روزی این افراد قطع شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین