آقای مطهری؛ می‌خواهید چند سر هم قطع کنیم؟

مصطفی داننده،   3980210083 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقای مطهری؛ می‌خواهید چند سر هم قطع کنیم؟

علی مطهری نماینده مجلس در واکنش به حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان در استادیوم آزادی گفت: «لازم است عده‌ای را تا مدتی از ورود به ورزشگاه‌ها محروم کند و افرادی که دشنام ناموسی داده‌اند در همان وسط استادیوم آزادی حد قذف یعنی ۸۰ ضربه شلاق درباره‌ آنها اجرا شود و البته خسارات مالی نیز باید از آنها ستانده شود.»

باید از آقای مطهری پرسید بهتر نیست چند سر هم از تن تماشاگران جدا کنیم و در ورودی ورزشگاه‌ها آویزان کنیم تا مشکلات فوتبال ایران حل شود؟

بله، در همه جای دنیا هولیگان‌ها یا همان تماشاگرنماها، توسط دوربین‌های ورزشگاه‌ها کنترل می‌شوند و اگر کاری خلاف رفتار عادی انجام دهند از حضور در استادیوم محروم می‌شوند اما شلاق نمی‌خورند.

ما با یک معضل فرهنگی روبرو هستیم. باید از خود بپرسیم ما برای جوانان این سرزمین چه امکاناتی ایجاد کرده‌ایم که از آنها انتظار داریم خشم، انرژی و عصبانیت فروخورده خود را در ورزشگاه‌ها خالی نکنند.

اگر تجربه رفتن به استادیوم را داشته باشید، می‌بیند که تقریبا بیش از نیمی از تماشاگران، بازیکنان حریف، بازیکنان خودی و داورها را با الفاظ رسما رکیک مورد خطاب قرار می‌دهند. اتفاقی که ما در جامعه هم شاهد آن هستیم. ما جامعه‌ای هستیم که فحش زیاد می‌دهیم، به قول صادق هدایت:« زبان فارسی اگر هیچ نداشته باشد فحش آبدار زیاد دارد.»

یک بار در ترافیک شیشه‌های ماشین خود را پایین بدهید تا ببیند، چه الفاظی می‌شنوید. یا سری به جمع‌های خصوص مجردی خود بزنید و ببیند از چه الفاظی استفاده می‌کنید. گروه‌های جوک تلگرامی هم برای قضاوت خوب است.

جوانان ما در این کشور کجا باید انرژی خود را خالی کنند؟

جوانی که یک هفته کار سخت کرده است. جوانی که بیکار است. جوانی که با دیدن قیمت‌ها مُخش سوت کشیده است، چگونه باید از دست این همه خستگی و سرخوردگی رها شود.

ورزشگاه تنها جایی در کشور است که می‌شود بدون ترس در آن داد زد، فحش داد و همه عصبانیت از شرایط کشور را خالی کرد. آن هم ورزشگاه‌هایی که از هرکجا شهر بخواهی به آن برسی باید از هفت خوان رستم عبور کنید. ورزشگاهی که هیچ امکانات رفاهی در اختیار تماشاگران نمی‌گذارد. برای دستشویی رفتن هم به مشکل می‌خورید چه برسد به کارهای دیگر.

التهاب در ورزشگاه‌ها را باید در جامعه جستجو کرد.با زدن و محروم کردن، هیچ دردی دوا نخواهد شد و آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

ما اول باید مشکلات جامعه را حل کنیم و بعد به واسطه آن مشکلات ورزشگاه‌ها حل خواهد شد. نمی‌شود جامعه ملتهبی داشت بعد از ورزشگاه‌ها آرامش طلب کرد.

مشکلات اجتماعی و فرهنگی این کشور بی‌شمار است و به شدت باید برای آن فکری کرد، البته فکری فرهنگی و اجتماعی نه سلبی و شلاقی.

منبع: عصرایران

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۷۹۵۱۷۱۲:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۱۰
آفرینبه نویسنده،اشاره خوب و به جایی بود
ناشناس۸۸۰۲۶۰۱۸:۰۲:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۰
همه این فرد را معتدل و با سواد میدانند .یک دولت وزارت ارشاد بده دستش تا ببینند چقدر افراطی است
ناشناس۸۷۹۵۲۴۱۲:۰۶:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۱۰
باید هم با وحشی گریهای بعضی از تماشا گران برخورد صحیح و قضایی کرده تا بقیه به اصول ورفتار انسانی گردن نهند این اقای مطهری قبل نمی گفت باید کار فرهنگی کردو خانم برن استادیوم و از این ......
ناشناس۸۷۹۵۶۲۱۲:۲۴:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۰
دیروز قیمت یک کتاب دانشگاهی در نمایشگاه با حدود 150 صفحه را ناشر مربوطه 50 هزار تومن اعلام کرد که نتوانستم بخرم چون خیلی گران بود و وقتی سوال کردم چرا اینقدر زیاد ؟ پاسخ داد کاغذ امروز شده یک بسته 500 هزار تومان ...چه کنیم ما ؟ تازه ضرر است که به این قیمت بفروشیم ؟؟؟!!! حالا مسوولان هیچ پیشنهاد یا تصمیمی برای این موضوع ندارند تا مشکلی کم شود ؟ چه انتظاری از یک فرد جوان در جامعه داریم ؟ وقتی یک معضل فرهنگی به این سادگی جلوی چشم هزاران نفر اتفاق می افتد و تهیه یک کتاب درسی برایش تا این حد مشکل است چه عکس العملی باید داشته باشد ؟
ناشناس۸۷۹۵۷۷۱۲:۳۰:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۰
یه دو سه هزار قطع سر که قابل شما ها رو نداره .گردنو بزن بعد بزن بریم هالیود .
ناشناس۸۷۹۶۱۷۱۲:۴۰:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۰
...متولیان فرهنگی مملکت را بیارند ودراستادیوم آزادی شلاق بزنند و اعتراف بگیرند که طی چندین چندسال بودجه های دریافتی را کجا خرج کردند وچرا هیچ اثری از عملکردشان نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۷۹۶۶۶۱۲:۵۶:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۱۰
متاسفانه فحش دادن به بخشی از آداب گفتاری برخی جوانان و نوجوانان تبدیل شده و در هنگام عبور با حضور در اماکن عمومی احتمال شنیدن غیر ارادی چند فحش آبدار بسیار بالاست. و باید از عبور از نزدیکی گروههای دو یا چند نفره پسرانه و دخترانه خودداری کرد!!
آریابان۸۷۹۶۸۷۱۳:۰۲:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۱۰
"جوانی که یک هفته کار سخت کرده است. جوانی که بیکار است. جوانی که با دیدن قیمت‌ها مُخش سوت کشیده است، - آیا باید فحش ناموسی بده " تا از دست این همه خستگی و سرخوردگی رها شود- ؟!؟!؟!؟!؟!؟ آیا این نحوه وارد شدن به قطار مترو را چیزی غیر از توحش در قرن 21 میتوان نامید ؟!؟!؟!؟!؟!؟ توحش های .. در ورزشگاه هر چند که خوشبختانه تعدادشون بسیار اندک است ولی متأسفانه کماکان ادامه دارد و باز هم ادامه دارد ..!!!!!
املی۸۷۹۷۴۰۱۳:۳۰:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۱۰
متاسفانه نمیدانم... آقای مطهری چندتاجوان فحاشی ودرگیری ایجادکردند دلیل نمیشود بدون رای دادگاه جوان را خواباند وشلاق زد این درکجای قانون اسلامی آمده است؟ اگر قرارباشد هرکاری هرفعل حرامی را بدون نظررای دادگاه فردراشلاق زد پس منبعد ملت هم این اجازه را به ملت میدهید که مسئولان اختلاسگر وخائن به ملت و.. هرکجادیدند به باد کتک بگیرند؟ اگر آن را قبول دارید کتک زدن مسئولان راازطرف ملت هم قبول کنید درضمن ایران را کشوراسلامی نام نهادیم آیا درشان یک کشوری که مسئولان آنها هرروز مدعی اسلامیت هستند بدون حکم فردرا شلاق بزنند؟اقای مطهری شمارا چه شده است یکروز ..
ناشناس۸۷۹۹۵۰۱۴:۵۲:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۱۰
آقای داننده تا کی ميخواهيد از هتاکان دفاع کنيد؟
ناشناس۸۸۰۰۲۶۱۵:۴۰:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۱۰
توجیه غلطی است که فرد به دلیل مشکلات باید فحش بدهد وبه اموال عمومی آسیب برساند ,من باشلاق زدن موافق نیستم ولی باید خسارت اموال را از آنها گرفت .
ناشناس۸۸۰۳۷۸۱۹:۱۳:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۱۰
طرف پول بلیط و نداره بیکاره از جیب پدر و مادر ورداشته اون وقت شما دنبال خسارتی متن و با دقت بخون گفت از بیکاری و خستگی روحی میاد ورزشگاه فقط اونجا خودشو تخلیه میکنه قبل اینکه کار به اینجا برسه باید ریشه یابی بشه
ناشناس۸۸۰۲۶۲۱۸:۰۳:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۱۰
به نظر من کارهای بد را توجیه نکنید دلیلی ندارد که هر کس مشکلی دارد دنبال جایی بگردد که دلش را سر کسی خالی کند ایران پر از بیابان است بروند در بیابان وتا می توانند جیغ بکشند تا انرژیشان خالی شود ولی هیچکس حق ندارد محیطی را متشنج کند ویک عده هم از آنها دفاع کنند محروم کردن این افراد برای همیشه از رفتن برای دیدن فوتبال وگرفتن تمام خسارتها بهترین کار است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  24. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

آخرین عناوین