طنز عباس عبدی در ماجرای طلبه همدانی

احسان تقدسي،   3980209087 ۶۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
طنز عباس عبدی در ماجرای طلبه همدانی

در تيتر يكي از سايت‌ها خواندم «عبدي: اصولگرايان مقصر قتل روحاني همداني هستند!». اين جمله آن‌قدر به نظرم خنده‌دار آمد كه در ابتدا تصور كردم اكبر عبدي كمدين مشهور كشورمان باز طنازي كرده و براي خنداندن مردم جمله‌اي جديد گفته است. بعد مطالعه متوجه شدم عباس عبدي تحليلگر مشهور جناح اصلاح طلب اين تحليل را در شماره امروز دوشنبه روزنامه اعتماد نوشته است.

روزگاري نه چندان دور را به يادآوردم كه تحليل هاي آقاي عبدي كمتر رنگ و لعاب تسويه حساب سياسي داشت و از سوي همه جريان‌ها جدي تلقي مي شد. ايشان معتقد است جناح حاكم كشور در سال‌هاي گذشته به طور متناوب از اراذل و اوباش استفاده ابزاري كرده است و گاهي هم با آنها برخورد كرده است.

درباره سخنان ايشان چندنكته بايد گفت:

۱- عباس عبدي در تحليل خود نمونه تتلو را شاهد استفاده ابزاري از اين جريان ذكر كرده و رفتار كانديداي اصلي جريان اصولگرا در انتخابات سال ۱۳۹۶ را شاهد اين ماجرا عنوان كرده است. درباره درستي يا نادرستي رفتارهاي كمپين‌هاي انتخاباتي بحث فراوان است و كمتر كانديدايي را در تاريخ انتخابات در همه نقاط دنيا مي‌توان سراغ گرفت كه كمپين بي‌عيبي داشته باشد و عيب برنده‌ها هم در سايه هياهوي پيروزي ها گم مي‌شود. با اين حال حداقل درباره مثال آقاي عبدي بايد گفت تتلو اساسا جزو دسته اراذل و اوباش دسته بندي نمي‌شود و ده‌ها هزار نوجواني كه به وي علاقه‌مندند را نمي‌شود در دسته اراذل و اوباش دسته بندي و حساب كرد.

۲- آنچه عباس عبدي به آن استناد كرده و آن را سند جرم جريان اصولگرا ناميده يك تحريف تاريخي عمدي يا ساده انگارانه است. درطول تاريخ آنان‌كه مورد حمايت بخشي از روحانيون (بخصوص قبل از انقلاب) بوده‌اند افرادي‌اند كه در اصطلاح عاميانه به آنها «لوتي» گفته شده نه «لات و اراذل».

مرحوم طيب نمونه بارز اين جمعيت است كه بعد از چرخش ناگهاني و توبه از گذشته خود «حرانقلاب» شد. مقابل طيب فردي مثل شعبان بي مخ معروف را داريم كه نه تنها هيچ گاه از سوي جناح انقلابيون تكريم نشد، بلكه به واسطه نقشش در كودتاي 28 مرداد و حمايت از رژيم پهلوي جزو منفورين تاريخ انقلاب است.

در مورد قاتل روحاني همداني، وي كي و كجا از حمايت سيستماتيك يا موردي اصولگرايان برخوردار بوده است؟ آقاي عبدي چگونه بدون در نظر گرفتن علقه‌هاي فرد مذكور به جريان ضدانقلاب برانداز و بدون توجه به استوري هاي اينستاگرام فرد قاتل كه ابايي از توهين به رهبرانقلاب هم ندارد، مدعي حمايت جريان اصولگرا از فرد قاتل و نقش اصولگرايان در اين قتل مي‌شود؟

۳- استفاده ابزاري از هرفردي و نحله اي محكوم است. اين موضوع ربطي به دين و دنياي جريان‌ها ندارد. حال بايد پرسيد درباره جرياني كه از احساسات ميليون‌ها جوان سوءاستفاده مي‌كند و با وعده تامين دنيا و آخرت افراد اعم از چرخش سانتريفيوژها و چرخش زندگي مردم توانسته جماعتي را فريب دهد و راي بياورد بايد چه قضاوتي كرد؟

درباره خطاي راهبردي كمپين كانديداي اصولگرايان در استفاده از تتلو شكي نيست -درباره آن هم بايد نشست و بحث كرد- اما چرا آقاي عبدي اشاره به استفاده ابزاري از معلمان و كارگران در انتخابات نمي‌كند؟ چرا نمي‌گويد ميليون ها جوان بيكار آلت دست شعارهاي آقاي جهانگيري و روحاني قرار گرفتند و نه تنها كاري پيدا نشد بلكه هزينه هايشان حتي به نسبت سال۹۶چندبرابر شده است؟

آقاي عبدي خود قضاوت كنند. جريان ضدآمريكايي روزنامه سلام در دهه هفتاد كجا و مواضع همان افراد و همان جريان در اين روزها كجا؟ آقاي عبدي را به كتاب خاطرات آقاي ظريف ارجاع مي‌دهم كه ايشان به صراحت از انتقادات شديد و برچسب‌هاي آمريكايي بودن به خود توسط جريان سلام انتقاد مي‌كند و...

۴- از كنار تحليل آقاي عبدي بايد به خنده‌اي گذركرد و تاسف خورد بر زمانه‌اي كه تحليلگري قابل چون آقاي عبدي اينگونه به جاي رفتاري علمي و تحليلي، عنان تحليل خود را به تسويه حساب سياسي و سياسي كاري مي سپارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۷۷۴۲۷۱۱:۳۷:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۹
عبدی کاملا درست گفته
ناشناس۸۷۷۵۸۲۱۲:۲۱:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۹
اقای عبدی! با همون مشوق های جنسیتی که دم انتخابات میدین سلبریتی هاتون « تکرار » می کنند ، دیگه لازم نیست قاتل رو تطهیر کنی و نمک به زخم خانواده مقتول بپاشی!!
ناشناس۸۷۷۵۹۰۱۲:۲۴:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۹
برعکس کاملا مغرضانه و سطحی بود
ناشناس۸۷۸۰۹۲۱۵:۲۳:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۹
شبیه خودتون رفتار کرده
ناشناس۸۷۷۶۴۴۱۲:۴۰:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۹
در امریکا هم که یک نفر رگباری مردم را می کشد حتما مقصر دمکرات یا جمهوری خواه است خخخخخه این کارشناسه ایا؟!!!!!
ناشناس۸۷۷۸۹۹۱۴:۱۳:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۹
این اقا استاد دانشگاهه؟!!!
مقصر گستاخ جنگ8ساله!۸۷۷۷۰۵۱۳:۰۴:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۹
ظاهرا از دیوار سفارت آمریکا پایین میپرید سرش به جایی خورد!
ناشناس۸۷۹۱۱۵۰۸:۳۱:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۱۰
بالاخره بالارفتن از دیوار لانه جاسوسی بد بوده یا خوب بوده ؟
سید محمد۸۷۷۷۲۶۱۳:۱۵:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۹
به چه دلیل درست گفته؟ حب و بغض‌تون رو بذارید کنار
ناشناس۸۷۸۰۲۸۱۵:۰۳:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۹
اینا با لجبازی « تکرار» می کنند..
ناشناس۸۷۷۹۴۱۱۴:۲۸:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۹
تو خوبی
ناشناس۸۷۸۰۹۶۱۵:۲۴:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۹
آلبرت انیشتین : دو چیز بی انتها هستند جهان هستی و حماقت بشر اما من در مورد اولی مطمئن نیستم .
ابراهیم۸۷۸۱۹۱۱۵:۵۴:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۹
خیر بیشتر به عقده گشایی و تصفیه حساب می خوره! ایشون با چه معیاری لاتها رو به اصولگرایان چسبونده خدا میدونه! لات عرق خور و مزاحم نوامیس با اصول گرایی سازگاری بیشتر داشته یا ....؟!
ناشناس۸۷۸۲۰۸۱۶:۰۳:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۹
اگر هر کس می تواند دیگران را به رگبار ببندد چرا ملتی که سالی 16 میلیون حکم قضایی دریافت می کند راه بیافتند و هر قاضی و دادستان ولو ظالم را به رگبار ببندند اقای عبدی این را درست می دانند؟
ناشناس۸۷۷۴۳۷۱۱:۴۴:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۹
هنوز تحلیل های آقای عبدی درجه یک و درست میباشد . انسان زنده روز بروز کامل تر میشود و دیدگاهش هم مسلما در جهت دیدگاه های قبلی اش کامل تر میشود .
ناشناس۸۷۸۰۶۹۱۵:۱۶:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۹
عباس عبدی باید درباره بالا رفتن از دیوار سفارت پاسخگو باشد و فرار به جلو نکند.
ناشناس۸۷۷۴۴۶۱۱:۴۸:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۹
کاسبی با خون بیگناهان!!
مهدی۸۷۷۴۴۸۱۱:۴۸:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۹
با سلام مصیبت کشور ما همین است که نخبگان آن چه چپ و چه راست، تنها زمانی تحلیل های درست و واقعی ارائه می کنند که تضادی با منافع تشکیلاتی و جناحی آنان نداشته باشد.
فرناز۸۷۷۴۵۱۱۱:۵۰:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۹
چسبوندن اصولگرایان به چاقوکشان بی انصافی است. خب به هر حال آقای عباس عبدی هم از یک جهت خواسته به طرف مقابل بگه ما هم بلدیم هر چیزی رو مثل خودتون به هر چیزی بچسبونیم! هر چی عوض داره گله نداره
ناشناس۸۷۷۴۵۴۱۱:۵۰:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۹
(روزنامه افتاب یزد هم نوشته که عدم پخش نود ، جوانان را عصبی کرده و دست به خلاف می زنند!!) حقوق نجومی ، پیاز ۱۵ هزار تومانی، رانت ارزی ۴۲۰۰ که بین خودتون تقسیم کردین ، مردم رو عصبی کرده
امیر۸۷۷۴۶۴۱۱:۵۳:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۹
تحلیل آقای عبدی یک ایراد دیگر هم دارد. آن هم این است که با تحلیل جنابشان قتل عمد به عنوان یک جرم سنگین از ذمه قاتل برداشته و به نوعی از قاتل دفاع شده است...
ناشناس۸۷۷۴۶۵۱۱:۵۳:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۹
همین تندروها که برای پر کردن سبد رای « تکراری» خودشون ، با ضد انقلاب خارجی همراهی می کنند و از هنجارشکنان حمایت سیاسی می کنند ، باعث شد که هنجارشکنان احساس کنند که حمایت سیاسی دارند و اقداماتشان هزینه ندارد و لذا جری تر شدند...
ناشناس۸۷۷۴۷۰۱۱:۵۴:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۹
سلبریتی هایی امثال مهناز افشار بخاطر شایعه پراکنی در خون طلبه همدانی شریکند..... عباس عبدی برای فرار از این واقعیت و از دست ندادن بدنه اجتماعی چنین لطیفه هایی را می بافد
ناشناس۸۷۷۵۶۲۱۲:۱۶:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۹
دقیقا..می خواهند حمایت سلبریتی ها و ضد انقلاب خارجی از خودشون رو از دست ندهند..
ناشناس۸۷۷۴۷۹۱۱:۵۶:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۹
خیلی وقاحت میخواهد اصلاح طلبان به مردم چه خدمتی کردند که اینقدر رو دارند
ناشناس۸۷۷۴۹۱۱۱:۵۸:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۹
این اقا تحلیل هاش رو خود طرفداراش هم قبول ندارند.. بعد روی کار اومدن بن سلمان ، مقاله نوشت و او رو قهرمان اصلاحات اجتماعی !! جهان اسلام لقب داد و کلی هم خودمون رو تحقیر کرد که چرا بن سلمان نداریم!
ناشناس۸۷۸۱۰۸۱۵:۲۶:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۹
حالا باید درباره اعدام 37 نفر در عربستان توسط بن سلمان پاسخگو باشد.
ناشناس۸۷۷۴۹۶۱۱:۵۹:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۹
حرفش راجب تتلو درست بوده حالا شما بگو طنز !
جلال۸۷۷۵۹۶۱۲:۲۵:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۹
چرا تتلو را دید ولی شهید قربانخانی را ندید آقای عبدی؟
ناشناس۸۷۷۸۹۳۱۴:۱۲:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۹
88 تتلو کجا بود!! تحلیل عبد کجا بود؟؟؟ گرو کنسرت میرحسین تتلویی!!! اصلا تو خوبی!
ناشناس۸۷۷۴۹۹۱۲:۰۰:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۹
خودتو ناراحت نکن عبدی هم از خودی هاست!!!!
ناشناس۸۷۷۵۰۹۱۲:۰۲:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۹
پوپولیست گرایی به تحلیلگرانی چون عبدی هم سرایت کرد چون هدف وسیله را توجیه میکند از دید اینها
ن نیکخواه۸۷۷۵۱۰۱۲:۰۲:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۹
صحبت آقای عبدی قابلیت رسانه ای شدن را نداشت . ولی متاسفانه جدیدا بعضی از دوستان جناح اصولگرا دنیال درست کردن مجید سوزاکی های جدید هستند که به جاش شعبان بی مخ ازش درمیاد
ناشناس۸۷۷۵۵۷۱۲:۱۵:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۹
شما تحقیق کن ببین شعبان بی مخ مرید کی بوده
الفبا۸۷۷۵۳۲۱۲:۰۷:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۹
نوشته بود :قصد ندارم که هر اتفاقی را به سرعت(!!!!) به پای بخشی از جناح اصولگرا بنویسم. سرعت از این بیشتر حداقل یه هفته صبر می کردی
ناشناس۸۷۷۵۳۸۱۲:۰۹:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۹
البته آقای عبدی با بالارفتن از دیوار سفارت خودشان قبلا ماجراجوی قهاری بودند.
ناشناس۸۷۷۷۰۲۱۳:۰۲:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۹
درسته جالبه ابتکار گفته احمدی نژاد مخالف تسخیر سفارت آمریکا بود اما ما موافق بودیم!!؟
ناشناس۸۷۷۵۴۱۱۲:۱۰:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۹
یکی از عباس عبدی باید سوال بپرسه نظرش درباره ندا آقا سلطان و قاتل دکترش آرش حجازی و دارو دستش چیه دقیقن لابد اون چون دکتر بوده با لات های دیگه تفاوت داره :))
ناشناس۸۷۷۵۴۲۱۲:۱۰:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۹
دقیقا درسته، نتیجه سیاست های غلط اصولگراها و افراط و تفریط ها و ورود به سیاست انهاست
ناشناس۸۷۷۸۹۶۱۴:۱۳:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۹
تو برو تا 1400 به تکرار کردنت ادامه بده!!!!!
ناشناس۸۷۸۳۴۰۱۷:۲۲:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۹
تو هم برو احمدی نژاد رو ادامه بده
ناشناس۸۷۷۹۴۰۱۴:۲۸:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۹
این اصلاح طلبا فقط رو دارن حالا خوبه از چهل سال انقلاب 32 سالش دست شما بوده
ناشناس۸۷۸۱۱۳۱۵:۲۸:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۹
اصلاح طلبان باید از سیاست کناره گیری کنند که بدجور خراب کرده اند.
ناشناس۸۷۷۶۵۶۱۲:۴۳:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۹
جاهایی از تحلیل عبدی درست است و با آن موافقم و در جاهایی هم نادرست. به گمانم این نوشته نیز نقد نسبتاٌ منصفانه ای به تحلیل آقای عبدی داشته است . . .
ناشناس۸۷۷۶۸۰۱۲:۵۰:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۹
وقتی باد میکاری طوفان درو میکنی
ناشناس۸۷۷۷۰۰۱۳:۰۱:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۹
اگر از دار و دسته خودشان کسی آدم بکشد، تقصیر اصولگرایان است. اگر کوچکترین نقدی بهشون بشه، می گن خشونت طلب هستید!
ناشناس۸۷۷۷۰۸۱۳:۰۵:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۹
فقط شاهد این ماجرا آنجاست که اگر یک آدم در یک گوشه ای یک مطلب انتقادی نسبت به اصولگرایان بنویسد، ظرف کمتر از یک روز بازداشت می شود ، اما یک لات دوسال در صفحات مجازی تبلیغ فساد و جنایت می کرد، اما کسی با او کاری نداشت...
ناشناس۸۷۷۷۳۹۱۳:۲۳:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۹
دفاع از عبدی نیست چون در تمام این مصیبت ها عبدی و همکاران او مقصرند. ولی درست گفته است
ناشناس۸۷۸۱۱۱۱۵:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۹
دقیا چطوری درست گفته خواهشا استدلال بی هیاهو و دقیق؟
ناشناس۸۷۷۷۵۰۱۳:۲۹:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۹
مطالب شما هم کمی از طنز خنک و بی مزه نداشت!
ناشناس۸۷۷۷۵۸۱۳:۳۲:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۹
بله متاسفانه طنز هاى تلخ هميشه ريشه هاى عميق در واقعيت دارند وشما نويسنده عزيز هر واقعيتى را كه نمى پسندى طنز مپندار
ناشناس۸۷۷۸۱۳۱۳:۵۳:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۹
عبدي خراب كردي
ناشناس۸۷۷۸۱۶۱۳:۵۴:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۹
عبدي جان چرا اينجوري حرف ميزني؟
ناشناس۸۷۷۸۴۶۱۴:۰۱:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۹
پس لابد لابدبی دین هایی امثال محسن نامجو و گلشیفته فراهانی و .... برآمده از رفتار بخشی از اصلاح طلبان است
اسد۸۷۷۸۹۸۱۴:۱۳:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۹
علت قتل باید اسیب شناسی شود ودیدکه مردم که قبلاباروحانیت مشکلی نداشتند وبرایشان قابل احترام بوده چرا الان بیشترمردم نسبت به روحانیت چنین دیدیی رادارند باید اسیب شناسی شودنباید به سادگی ازان گذشت
ناشناس۸۷۷۹۱۷۱۴:۲۰:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۹
منظور عبدی دقیقا شرکت گسترده اراذل و اوباش در مراسم دهه عاشورا است که درست میگوید و همه ما شاهد این پدیده هستیم
ناشناس۸۷۷۹۸۶۱۴:۴۶:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۹
اين مردمي كه در مراسم عزاي سيدالشهدا شركت مي كنند اراذل و اوباشند؟ باشه تو خوبي!
ناشناس۸۷۸۱۰۵۱۵:۲۵:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۹
دقیقا کجای این باعث اخوند کشی میشه؟ بزنن تو گوششون بگن برو به کارت ادامه بده، ؟ خدابیامره این طلبه شهید رو باعث و بانی اش رو لعنت
ناشناس۸۷۸۱۲۴۱۵:۳۲:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۹
اصلاح طلبان باید درباره حمله و بی حرمتی فتنه گران در سال 88 به عزاداران امام حسین(ع) پاسخگو باشند و فرافکنی نکنند.
ناشناس۸۷۷۹۲۱۱۴:۲۱:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۹
جناب تقدسی! ظرفداری دهها هزار نوجوان از يکنفر ، نافی اوباشگری او نميشه. البته بنده هم تتلو را در دسته اوباش نميدونم. او را جزو لمپنها دسته بنذی ميکنم.
ناشناس۸۷۷۹۲۶۱۴:۲۴:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۹
عبدی جون دلار چند قیمته ؟ قیمتها چند برابر شده ؟ چرا در باره معیشت مردم تحلیل نمی کنی و بگویی اینها هم نتیجه دارو دسته ما می باشد؟ برای ما مردم رعایت قانون و آرامش در زندگی و عدم دغدغه معیشت از الویت هاست ؟ نه به درک واصل شدن یک جانی
ناشناس۸۷۷۹۸۸۱۴:۴۷:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۹
تا 1800 با روحاني.هاهاهاها
ناشناس۸۷۸۴۷۹۱۹:۱۲:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۹
منظورت تا ۱۳۰۰ بوده؟ البته صد رحمت به قاجاریه
ناشناس۸۷۸۰۱۴۱۴:۵۷:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۹
بنظر من هم تحلیل اقای عبدی درست است
مونا۸۷۸۱۵۷۱۵:۴۲:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۹
جناب عبدی بر خلاف ادعایی که در زمینه تحلیل قضایای اجتماعی دارند در این مقاله به صورت بسیار آشکارا سعی کرده اند تا به نوعی با جناح مخالفشان تسویه حساب کنند
ناشناس۸۷۸۲۱۶۱۶:۰۹:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۹
تتلو به خاطر داشتن ده ها هزار جوان علاقه مند نباید جزو اراذل و اوباش دسته بندی نمود تاسف باید خورد برای جوانانی که ایشان راخواننده و عضو جامعه هنری مینامند و بحال نویسنده این مقاله که وی را بنحوی تطهیر میکند
ناشناس۸۷۹۴۲۲۱۱:۱۰:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۱۰
منکه هیچوقت حرفای عبدی رو جدی نگرفتم نه در زمان اصلاحات و نه حالا. اصولا همه ی اونایی که با بالا رفتن از دیوار سفارت به نون و شهرت رسیدن قشری هستن. جالب اینکه اکثرشون هم دم از روشنفکری میزنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین