چگونه با تدریس خصوصی ماهی 7 میلیون تومان درآمد کسب کنیم

گزارش بازرگانی،   3980209058

آیا تدریس خصوصی می تواند مانند یک شغل تمام وقت درآمد خوبی را برای معلم خصوصی ایجاد کند؟ سقف درآمد یک معلم خصوصی چقدر است؟ چگونه می توان به درآمدهای چندین میلیونی در تدریس رسید؟ اینها سوالاتی هستند که امروزه جوانان زیادی با آنها روبرو هستند و تصمیم داریم در این مقاله در مورد آنها صحبت کنیم و امیدواریم راهنمای بسیار خوبی برای کسانی باشد که می خواهند بصورت حرفه ای تدریس کنند و درآمد بالایی کسب کنند.

اگر می خواهید در تدریس خصوصی به درآمد بالایی برسید، باید در مورد دو موضوع زیر اطلاعات کامل داشته باشید:

  1. چگونه شاگرد خصوصی پیدا کنم؟
  2. چگونه تدریس کنم؟

اگر از پاسخ دو سوال بالا مطلع باشید، قطعا می توانید در مدت کوتاهی به عنوان معلم خصوصی به درآمد ماهی 7 میلیون تومان یا بیشتر دست یابید. اگر تصور می کنید جواب دو سوال بالا را می دانید اما بازهم نمی توانید به این درآمد دست یابید، باید بگوییم جواب درست یا دقیق را نمی دانید.

در ادامه پاسخ دو سوال مهمی که مطرح کردیم را ارائه می دهیم.

  1. چگونه شاگرد خصوصی پیدا کنم؟

برای پیدا کردن شاگرد خصوصی روش های مختلفی وجود دارد، موثرترین موارد بصورت زیر هستند:

تدریس در مدارس: حتی بصورت پاره وقت و با حقوق پایین می تواند موثر باشد. چون حتما در هر کلاس درس دانش آموزانی هستند که نیاز به تدریس خصوصی داشته باشند. شما وقتی در مدارس تدریس کنید، هم تجربه خوبی در تدریس کسب می کنید و هم اگر خوب تدریس کنید، بین دانش آموزان مدرسه شناخته می شوید و به احتمال زیاد دانش آموزان شما را به یکدیگر به عنوان یک استاد خوب معرفی می کنند.

عضویت در وب سایت های تدریس خصوصی: در حال حاضر چند وب سایت تدریس خصوصی وجود دارد، یکی از آنها استادبانک است که با توجه به اینکه دفتر مرکزی این وب سایت در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف قرار گرفته است و همچنین این مجموعه، در سال 97 دانش بنیان شده است، اعتبار خوبی دارد. البته قابل ذکر است تدریس در این وب سایت نیاز به موفقیت در چند مرحله مصاحبه و بررسی مدارک دارد اما بعد از عضویت، شما می توانید از دریافت شاگرد و کسب درآمد، البته در صورتی که خوب تدریس کنید، مطمئن باشید.

  1. چگونه تدریس کنم؟

برخلاف تصور عموم جامعه، بلد بودن یک موضوع با تدریس آن متفاوت است. بسیاری از رتبه های برتر کنکور هستند که نمی توانند ساده ترین فرمول ها را توضیح بدهند. درواقع یک استاد خوب، باید بتواند موضوعات را به بیان ساده برای دانش آموز توضیح دهد. یعنی شما باید روی فن بیان خود کار کنید.

همچنین متاسفانه بسیاری از افراد تصور می کنند چون ریاضی ابتدایی ساده است، تدریس آن نیز راحت است. درصورتی که سخت ترین مبحث برای تدریس، دروس ابتدایی است و نیاز به صبر و حوصله بسیار زیاد و تجربه بالا دارد. بنابراین اگر می خواهید در تدریس موفق باشید، سعی کنید با بهترین روش های تدریس آشنا شوید. ویدیوی تدریس بهترین اساتید را مشاهده کنید و حتی سرکلاس درس اساتید برتر بنشینید.

نکته دیگر اینکه حتما روی یک درس و یک مقطع تمرکز کنید. به این صورت نباشد که تصمیم بگیرید ریاضیات از اول ابتدایی تا دانشگاه را تدریس کنید. استادی که چنین ادعایی کند، به احتمال بسیار زیاد هیچ کدام از مقاطع را نمی تواند خوب تدریس کند و تسلط زیادی روی تدریس ندارد. اساتید خوب مثلا روی تدریس دروس ابتدایی تمرکز می کنند، یا فقط ریاضی متوسطه دوم و کنکور تدریس می کنند.

باید اضافه کنیم بسیاری از افراد هستند که در ابتدا تدریس را به عنوان کار پاره وقت انتخاب می کنند، اما بتدریج به قدری خوب تدریس می کنند، که هر یک شاگرد این اساتید، آنها را به چندین نفر معرفی می کنند و به این ترتیب به حدی سرشان شلوغ می شود که می توانند از کار اصلی خود بیرون بیایند و بصورت تمام وقت تدریس کنند. بنابراین مطمئن باشید که اگر بتوانید طوری تدریس کنید که دانش آموزان قبلی شما، شما را به دوستانشان معرفی کنند، به زودی می توانید به درآمدهای بالایی دست یابید. درواقع موفقیت شاگردان قبلی شما، بهترین تبلیغ برای کار شماست.

در حال حاضر به نظر می رسد فرصت بسیار خوبی برای اساتید جوان فراهم شده است که بتوانند از طریق وب سایت های اینترنتی و شبکه های مجازی، وارد فضای تدریس خصوصی شوند و با عملکرد خوب، به سرعت شناخته شده و به درآمدهای بالا دست یابند. امیدواریم این مقاله برای اساتید با انگیزه مفید بوده باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین