سرنوشت قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی!

گروه ورزشی الف،   3980209040 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
سرنوشت قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی!

به گزارش خبرآنلاین؛ برای قهرمانی، فقط کافی است پرسپولیس در سه هفته‌ی پایانی لیگ برتر نبازد و دست‌کم یکی از بازی‌هایش را ببرد. البته قرمزها بازی‌های آسانی ندارند و در این سه هفته باید برابر تراکتورسازی در تبریز، ماشین‌سازی در تهران و پارس‌جنوبی در شهر جم بازی کنند اما استقلال راه‌شان را برای رسیدن به جام هموار کرد.

درست است که تیم برانکو نتوانست زودتر از این قهرمانی‌اش را قطعی کند اما در عوض شکست استقلال مقابل پدیده بهترین اتفاق بود برایش و شاید به دلخوری سه‌ساله‌ی پرسپولیسی‌ها از یحیی هم پایان داد. این دلخوری‌شان به لیگ پانزدهم برمی‌گشت که پرسپولیس در رقابت با استقلال خوزستان تفاضل گل کمتری داشت و امیدوار بود که یحیی (سرمربی آن روزهای ذوب‌آهن) در بازی هفته‌ی آخر جام را از این تیم پس بگیرد اما شکست خورد تا آبی‌ها قهرمان شوند.

این بار اما یحیی گل‌محمدی اجازه نداد استقلال قهرمانی پرسپولیس را تهدید کند و با پدیده این تیم را شکست داد. حالا در فاصله‌ی سه هفته مانده به پایان لیگ، قرمزها 5 امتیاز بیشتر از سپاهان و 6 امتیاز بیشتر از استقلال دارند و حتی بازی سخت این هفته در خانه‌ی تراکتورسازی هم نمی‌تواند تهدید بزرگی برای‌شان باشد.

پرسپولیس برای‌ هت‌تریک قهرمانی، از سه بازی آخرش فقط 5 امتیاز می‌خواهد. عددی که البته از میانگین امتیازگیری آن‌ها در این فصل خیلی پایین‌تر است. اگر پرسپولیس با تراکتورسازی و پارس جنوبی مساوی کند و ماشین‌سازی را در ور زشگاه آزادی شکست بدهد، تحت هر شرایطی قهرمان خواهد شد. حتی اگر سپاهان و استقلال همه بازی‌های باقی‌مانده‌شان را ببرند. حال آنکه اگر رقیب اصفهانی امتیاز از دست بدهد، آنوقت 4 امتیاز هم برای قهرمانی تیم برانکو کافی خواهد بود.

تنها موضوعی هم که می‌تواند پرسپولیسی‌ها را تهدید کند، برگزاری دو بازی خارج از خانه است. تراکتورسازی و پارس‌جنوبی دو تیم موفق لیگ برتر در بازی‌های خانگی هستند و اگر فاصله‌ی 5 و 6 امتیازی با تیم‌های دوم و سوم جدول باعث غفلت پرسپولیس شود، شاید همین دو تیم کار دست‌شان بدهند. پرسپولیسی‌ها برای اینکه غافلگیر نشوند، باید نخستین دوره لیگ برتر را به یاد بیاورند که استقلال در سه هفته مانده به پایان فصل، 4 امتیاز از پرسپولیس بیشتر داشت و به لحاظ تفاضل هم اوضاعش بهتر بود اما با یک باخت و یک مساوی، همه چیز را از دست داد و قرمزها قهرمان شدند. پرسپولیس برانکو هم با نتایج این هفته، فاصله چندانی با قهرمانی ندارد اما به شرطی که بدون لغزش، قدم‌های باقی‌مانده را محکم بردارد.

جالب اینکه یحیی گل‌محمدی می‌تواند باز هم در راه قهرمانی به پرسپولیس کمک کند. دو هفته بعد یعنی در هفته بیست و نهم لیگ برتر، سپاهان باید در مشهد مقابل پدیده به میدان برود و اگر در آن بازی امتیاز از دست بدهد، شاید معرفی قهرمان لیگ به هفته پایانی نرسد. هر چند پرسپولیسی‌ها باید از استقلال هم که برای قهرمان شدن به دو شکست تیم برانکو احتیاج دارند، بترسند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۷۷۱۳۸۰۹:۳۳:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۹
تیم پدیده برای تیمی بازی نمیکند و برای کسب سهمیه این کار را انجام میدهد ، اینکه در جامعه القا شود که حتما باید دو تیم آبی یا قرمز قهرمان شوند درست نیست .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین