توئیت‌های جدید تاج‌زاده؛ تحریف دفاع مقدس به نفع ترامپ! + تصاویر

گروه سیاسی الف،   3980207079 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

مصطفی تاج‌زاده برای توجیه سازش در برابر ترامپ، علاوه بر تحریف واقعیات دفاع مقدس، مواضعی اتخاذ کرده است که مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز نسبت به آنها مواضع سفت و سختی اتخاذ کرده بود.

توئیت‌های جدید تاج‌زاده؛ تحریف دفاع مقدس به نفع ترامپ! + تصاویر

تسنیم نوشت: مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب و محکوم امنیتی در تازه‌ترین توئیت‌های خود به تاریخ دفاع مقدس پرداخته است و ادعا کرده است که در طول جنگ اشتباهی بزرگ و خطایی استراتژیک از سوی ایران صورت گرفته است.

در ادامه ضمن بازخوانی توئیت‌های این اصلاح‌طلب، بررسی خواهیم کرد که آیا تاجزاده دچار خطای تاریخی شده است یا اینکه با تحریف تاریخ سعی بر اثبات ادعاهای خود دارد؟ اولین توئیت تاجزاده نقل قولی از هاشمی رفسنجانی است که نوشته است "هاشمی‌رفسنجانی جانشین فرمانده کل قوا هنگام پذیرش قطعنامه 598 چند ماه پس از پایان جنگ اعلام کرد: «در کل جمع‌بندی این است که شاید ما با تجربه امروز (سال 1367) می‌توانستیم از بروز جنگ جلوگیری کنیم». درباره امروزمان ما در آینده چه خواهیم گفت؟"

وی که پیش از این درخواست کرده بود تا مقامات ایرانی با ترامپ و حتی داعش! به مذاکره بنشینند، در دومین توئیت می‌نویسد "دومین اشتباه بزرگ ایران در جنگ، ورود به خاک عراق پس از فتح خرمشهر بود. تغییر راهبرد، جمهوری اسلامی را در افکار عمومی منطقه و جهان از موضع مظلوم و مورد تجاوز خارج کرد، در مظان کشورگشایی و توسعه‌طلبی قرار داد و بسیاری از حکام عرب را به دامن صدام انداخت."

در رابطه با این توئیت باید گفت که تصمیم ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر و ورود به خاک عراق، یک تصمیم جمعی و براساس شرایط موجود بود. برخلاف اینکه برخی می‌گویند امام خمینی (ره) ابتدا مخالف ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر بود، اینگونه نیست و امام هیچگاه موافق توقف جنگ پس از آزادسازی خرمشهر در سال 1361 نبود. هاشمی رفسنجانی گفته است: "...در این‌باره که جنگ باید ادامه پیدا کند، بحث زیادی نبود. اولاً خاک ما در اختیار آن‌ها بود. ثانیاً در آن مقطع، ایران خیلی با ابهت و قدرت پیش رفته بود؛ خیلی از توانمندی‌های نظامی عراق منهدم شده بود و بسیاری از نیروهایش در لشکرها و تیپ‌ها، آسیب جدی دیده بودند. هیچ‌کس در اینکه باید به محاکمه صدام برسیم و غرامت بگیریم، شک نداشت و در این زمینه بحثی نبود. بحث اصلی این بود که حالا دشمن را در خاکش تعقیب کنیم یا نه؟... امام مخالف ادامه جنگ نبودند و کسی جرات نمی‌کرد با ایشان صحبت از ختم جنگ کند. ایشان خیلی جدی بودند، تا آخر هم جدی بودند." (کتاب اسرار مکتوم - صفحه 108)

هاشمی رفسنجانی در مورد اینکه چه شرایطی موجب شد تا امام با ورود به خاک عراق موافقت کنند، ادامه داده است: "امام گفتند: تا لب مرز برویم. فرماندهان نظامی گفتند: اگر تا کنار مرز عراق برویم و وارد خاکش نشویم، با منطق جنگ سازگار نیست. دشمن با خیال راحت، خود را تجهیز و آماده می‌کند و با اینکه در مناطق دیگر در خاک ماست، در این مناطق هم دوباره جلو می‌آید. گویا مرحوم ظهیرنژاد، در آن جلسه، خیلی خوب و از مقام یک فرمانده نظامی صحبت کردند. امام هم خوشبختانه پس از شنیدن سخنان منطقی و تخصصی نظامیان، مخالفت نکردند.البته معمولاً در این‌گونه بحث‌ها دخالت نمی‌کردند و به فرماندهان واگذار می‌کردند، که انتخاب کنند؛ ایشان کلیات را می‌گفتند. به هرحال این استدلال، ایشان را قانع کرد و تا این حد پذیرفتند و گفتند: "در جاهایی وارد عراق شوید که مردم نیستند تا آسیب نبینند." ... به همین دلیل پس از فتح خرمشهر، عملیات‌های مهم ما یا در کویر، یا در کانال ماهی و هور و جزایر مجنون بود، که خالی از سکنه بود. تا لب دجله هم رفتیم که باز مردم نبودند. به فاو هم که رفتیم، مردم نبودند. در کردستان هم، از جاهایی مثل ماووت وارد خاک عراق می‌شدیم که جمعیت زیادی نداشت. وقتی حلبچه را فتح کردیم، نیروهای ما وارد شهر نشدند و فقط تا کنار دریاچه سد دربندی‌خان رفتیم. ولی در همان‌جا دیدیم که چون مردم حلبچه کُرد بودند و از نیروهای ما استقبال کردند، صدام با بمباران شیمیایی از آنان انتقام گرفت."

تیمسار ظهیرنژاد رئیس ستاد ارتش از جمله موافقان ورود به خاک عراق بود ودلایل محکمی برای این کار داشت

محسن رضایی فرمانده وقت سپاه نیز در توضیح شرایط پس از عملیات بیت المقدس و جلسه شورای عالی دفاع در محضر امام خمینی (ره) می‌گوید: "آقای ظهیرنژاد شروع کردند به صحبت و به امام گفتند که ما سر مرز نمی‌توانیم بمانیم و اینجا قابل پدافند نیست، چون ممکن است آتش‌بس طولانی شود. ولی اگر ما برویم پشت رود اروند و شط العرب (چون اروند در بخش جنوبی ایران است و شط‌العرب در بخش عراق)، پشت سر این رودخانه جایی است که می‌توانیم دفاع کنیم و دفاع‌مان هم مطمئن خواهد بود؛ دیگر عراق نمی‌تواند به ما حمله کند. نوبت من شد و خدمت امام گفتم که این استدلال‌های ظهیرنژاد را بنده هم قبول دارم. به علاوه، ما الان از نظر نظامی در توازن نیستیم. ارتش عراق به فاصله پانصد متری از خرمشهر و آبادان است، ولی فاصله ما با بصره بیست کیلومتر است؛ لذا الان یک «نابرابری دفاعی» در جنوب ایران هست و مرز را انگلیسی‌ها طوری تعیین کرده‌اند که از نظر دفاعی، مرز جنوب به نفع عراقی‌ها و به ضرر ایران است. لذا اگر آتش‌بس شکسته شود، آن‌ها با خمپاره هم می‌توانند ما را اذیت کنند ولی ما فقط با توپ‌های بربلند که حداقل ده، یازده کیلومتر از خط فاصله داشته باشد، می توانیم بصره را بزنیم تا دوباره آتش‌بس برقرار شود. اگر بخواهد موازنه‌ی قوای دفاعی به وجود بیاید به نفع آن‌ها و به ضرر ما تمام می‌شود." (کتاب اسرار مکتوم - صفحه 164)

حال پس از گذشت 39 سال از آن جلسه تاریخی، تاجزاده به تکرار ادعایی مشابه ادعای نهضت آزادی که پس از عملیات بیت المقدس مطرح شد، پرداخته است. امام خمینی (ره) در آن جلسه نظرات فرماندهان نظامی را با توجه به شرایط نظامی و جغرافیای مناطق عملیاتی پذیرفتند، اما تاجزاده که یک فعال سیاسی است و سابقه رزمندگی و دفاع در جبهه‌های جنگ تحمیلی را ندارد، بدون در نظرگرفتن شرایط نظامی وقت، آن تصمیم امام خمینی (ره) و اعضای شورای عالی دفاع را اشتباه بزرگ می‌خواند. همچنین باید از تاجزاد پرسید که قبل از اجرای عملیات بیت المقدس و در دو سال نخست جنگ، حکام عرب در دامن صدام نبودند؟ و اینکه در دو سال اول جنگ، آیا اقدامی از سوی سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به نفع ایران انجام گرفت؟ ایران پس از عملیات‌های بیت‌المقدس، خیبر، والفجر هشت و کربلای 5 توانست موازنه سیاسی جنگ را تغییر بدهد. 

تاجزاده همچنین در توئیت دیگری ادعا کرده است که "سومین خطای استراتژیک، گسترش‌یافتن دامنه جنگ، حمله به نفت‌کش‌ها و تلاش برای بستن تنگه هرمز بود که بهانه حضور گسترده ناوهای آمریکایی در خلیج فارس شد. باید ضمن افزایش توان دفاعی کشور و حفظ آمادگی کامل، از تکرار اشتباهات گذشته پرهیز کرد." 

تاجزاده در این توئیت اگر هم به دنبال تحریف تاریخ نبوده، دچار اشتباه تاریخی شده است و به گونه‌ای بیان می‌کند که انگار ایران آغازکننده جنگ نفتکش‌ها بوده و به دنبال آن ناوهای آمریکایی در خلیج فارس حضور پیدا کردند. 

عراق پیش از فتح خرمشهر و در سال 1360 جنگ نفتکش‌ها را با حمله به کشتی‌های غیرنظامی و تجاری ایران آغاز کرد که در ابتدا ایران از توان مقابله جدی برخوردار نبود. عراق دو سال بعد شدت این حمله‌ها را زیادتر کرد و به تاسیسات نفتی جزیره خارک و نفتکش‌ها حمله کرد و شاهرگ اقتصادی کشور را با استفاده از سوپراتاندارهای فرانسوی مورد تهدید جدی قرار داد. از این پس ایران ضمن انجام اقدامات پدافندی، مقابله به مثل را هم در دستور کار خود قرار داد و پس از اجرای پیروز عملیات کربلای 5 در زمستان سال 1365، آمریکا به حمایت از عراق و کویت وارد عمل شد. عراق در آن برهه، جنگ شهرها را شدت بخشیده و حملات موشکی‌اش را به شهرهای ایران افزایش یافته بود.

جالب این است که در جریان جنگ نفتکش‌ها، عراق یک بار ناو جنگی آمریکایی را هدف قرار داد و 37 آمریکایی کشته شدند. عراق رسماً از آمریکایی‌ها عذرخواهی کرد و گفت حمله اشتباه انجام شده و حاضر است غرامت بدهد، اما برخی این رفتار عراق را پاسخ به حضور مک‌فارلین از سوی آمریکا در ایران می‌دانستند.

ایران بنابر گفته‌های مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح به دنبال برافروختن آتش جدیدی در منطقه نیست و طی سالیان گذشته نیز تلاش کرده است تا آتش جنگ را از سر مردم منطقه دور کند، اما خلاف‌ واقعگویی و اشتباه بزرگ خواندن تصمیمات اساسی جنگ برای اینکه نشان داده شود که ایران به دنبال جنگ است، یک فرافکنی است.

دیدگاه کاربران

احمد۸۷۳۹۵۶۱۲:۴۱:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۷
مرحوم هاشمی رفسنجانی چند سال پیش وقتی خبرنگاری از ایشان سئوال می کنند " اگر زمان جنگ تجربه ی الان را داشتید چیکار می کردید ؟" ایشان جواب دادند : " قطعا به گونه ای دیگر عمل می کردیم ! "
ناشناس۸۷۴۸۶۳۲۰:۱۰:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۷
مردم هم اگر تجربه الان رو داشتن حتما توی انتخابات جور دیگری عمل میکردن و این اشتباه بزرگ رو انجام نمیدادن!
ناشناس۸۷۳۹۷۶۱۲:۴۸:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۷
اصلاح طلبن دیگه.... هر روز یه رنگن....
ناشناس۸۷۴۶۱۱۱۷:۱۷:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۷
بعضی هم که رنگشان همیشه سیاه است
ناشناس۸۷۴۸۲۴۱۹:۴۰:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۷
بندگان خدا کوچک ترین حرفی بزنند مرتد و کافر و فتنه گر... محسوب میشن
ناشناس۸۷۳۹۸۰۱۲:۴۹:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۷
این فرد یا جاهل است یا خائن، خارج از این دو یقیقنا نیست.
ناشناس۸۷۴۴۶۴۱۶:۰۶:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۷
یا خائن است یاخائن یاخائن همین فقط جزای خیانت رسوایی و...
ناشناس۸۷۴۵۸۵۱۷:۰۰:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۷
شما و گروهتان هم معصوم
ناشناس۸۷۴۸۸۹۲۰:۳۱:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۷
این آقا گفته بود اگر دولت احمدی نژاد ادامه پیدا میکرد دلار 12000 تومن و پراید 50 میلیون میشد!! الان با وجود برجام که به گفته ایشون موفق ترین پروژه دیپلماسی کشور بوده اوضاع بدتر شده. اگر با همین منطق اشتباه بزرگ, اشتباه بزرگ میکنه پس حتما کاری که توی جنگ انجام دادیم درست بوده!!
ناشناس۸۷۳۹۹۳۱۲:۵۲:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۷
امید ترامپ همین ها هستند....به همین دلیل است که ضد انقلاب خارجی به اینها « میانه رو » می گه و بی بی سی براشون رپرتاژ اگهی میره...
مرتضی حاتمی۸۷۴۰۰۵۱۲:۵۷:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۷
از یک عامل فتنه و آشوب در کشور تحلیلی بیش از این انتظار نیست . زیاد به سخنانش اهمیت ندهید . اصلاح طلبان شکست سختی را پیش رو دارند به همین خاطر فرافکنی می کنند.
ناشناس۸۷۴۰۷۸۱۳:۳۲:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۷
یه سوال بزرگ چرا ما در پایان جنگ از تمام شعار ها و اهدافمون عقب نشینی کردیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۷۴۵۲۵۱۶:۲۷:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۷
همین الان هم ما میگیم راه قدس از کربلا می گذرد.
ناشناس۸۷۴۶۱۷۱۷:۱۹:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۷
الان ما یعنی کی؟ ما که عقب نشینی نکردیم!
ناشناس۸۷۴۶۸۷۱۷:۵۵:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۷
بیانیه قطع نامه امام رو بخون. می فهمی از چیزی عقب نشینی کردیم یا نه...
ناشناس۸۷۴۷۹۹۱۹:۲۰:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۷
ما نکردیم. لیبرال ها کردن. اگر دقت کنید انقلابیون موندن. بنظر میرسه امثال هاشمی و روحانی در ظاهر تغییراتی دادن
ناشناس۸۷۴۱۶۶۱۴:۱۲:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۷
مسأله اینکه این آقا میخواهد با حرف متفاوت زدن دیده بشه هر بار هم به یه چیزی گیر میده
ناشناس۸۷۴۱۸۰۱۴:۱۹:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۷
ممنون از اطلاعات خوب تون
ناشناس۸۷۴۱۸۶۱۴:۲۲:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۷
امثال تاجزاده جز خسارت برای کشور چیزی ندارند.
ناشناس۸۷۴۲۰۶۱۴:۳۲:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۷
مانند این شخص دشمنان واقعی ایران هستن
ناشناس۸۷۴۲۱۳۱۴:۳۶:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۷
باید به منتقد اجازه انتقاد کردن داد
ناشناس۸۷۴۳۲۱۱۵:۱۹:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۷
منتقد با مزدور فرق می کنه
ناشناس۸۷۴۷۶۸۱۸:۴۵:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۷
این بابا که نجومی نمیگیره
ناشناس۸۷۴۲۱۴۱۴:۳۶:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۷
مراقب فرقه منحرف اسلاحات باشیم
ناشناس۸۷۴۲۱۶۱۴:۳۷:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۷
از آقای تاج زاده بیش از این انتظار نیست
ناشناس۸۷۴۲۱۸۱۴:۳۷:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۷
از نگاه این قماش ذلیل و حقیر همه باید بزنن تو سرمون مارو بکشن و ما هم فقط لبخند بزنیم و مذاکره کنیم!
ناشناس۸۷۴۲۲۳۱۴:۴۰:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۷
تاجزاده هم از دبوار سفارت بالا رفته بود ؟!
پرتو۸۷۴۴۵۰۱۶:۰۱:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۷
بله اما فقط این یکی نبودکه.
ناشناس۸۷۴۲۳۲۱۴:۴۵:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۷
چه تفکرات مشمئز کننده ای داره این مزدور
ناشناس۸۷۴۲۵۱۱۴:۵۷:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۷
از برجام و لیست امید چه عبرتی میخاید بگیرید؟!
ناشناس۸۷۴۲۶۸۱۴:۵۹:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۷
حرفهای تاج زاده منطقی است. باید درس گرفت.
ناشناس۸۷۴۲۹۶۱۵:۰۸:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۷
ول کنید بابا! به این چقدر گیر میدید! اسمش روش هست! تاج زاده!
ناشناس۸۷۴۳۲۳۱۵:۲۰:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۷
با این تفکرات ایران ما سالها تحت اشغال آمریکا و انگلیس بود
ناشناس۸۷۴۳۹۳۱۵:۴۱:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۷
بسیار منطقی و استادانه.حرف حق جواب نداره
ناشناس۸۷۴۴۰۶۱۵:۴۶:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۷
یکبار نشد این اقا یه صحبتی بکنه که ایراد به نظام نباشه ودرراستای حمایت ازنظام باشه یا حداقل یه جاهایی هم نیمه پرلیوان رو ببینه.
ناشناس۸۷۴۴۵۵۱۶:۰۳:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۷
به نظر این آدم همه اشتباه کرده اند غیر از خودش !!!نقد های ایشان واقعا غیر منصفانه و حتی غیر کارشناسی است.
بي خسته۸۷۴۴۷۴۱۶:۱۰:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۷
واقعا" با اين تفكرات در نظام جمهوري اسلامي سمت داشتند ؟ اينها به جاي خدمت خيانت كردند . اي شهداي عزيز ما را ببخشيد .
ناشناس۸۷۴۵۱۱۱۶:۲۲:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۷
چرا این اقای تاج زاده را بزرگ می کنید ایشان اصلا عددی نیست که شما درباره اش مطلب بنویسید...........
ناشناس۸۷۴۶۳۶۱۷:۲۶:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۷
همه ی این چیزهارو گفت که به بستن تنگه هرمز برسه، منظورش اینه الان ما نباید تنگه رو ببندیم.
رضا۸۷۴۸۱۹۱۹:۳۷:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۷
آقای تاجزاده در زمان جنگ چکار میکردند؟
ناشناس۸۷۴۸۹۰۲۰:۳۲:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۷
نمیدونم چرا آدم بعضیها رو میبینه یه جوری میشه!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین