رونق توليد حمايت قضایی می‌خواهد!

محمدرضا زائرى،   3980207068

بعد از اعلام شعار سال طبق قاعده رايج مسؤولان مصاحبه كردند و لوگو براي برخي برنامه هاي سيما طراحي شد و شعارهاي رنگارنگ به گوش رسيد و خلاصه تا دلتان بخواهد همه در اين باره حرف زدند.

اما امروز بايد كسي به مسؤولان كشور و مديران سازمانها و نهادهاي مختلف نهيب بزند كه: لطفا براي شعار سال "حرف" نزنيد!

امام ششم فرمودند بدون حرف زدن دعوت كنيد! يعني به جاي شعار و حرف به عمل بپردازيد و كاري بكنيد!

كاش به جاي حرف وشعار در قوه مقننه قانون درست طراحي مي شد، كاش در قوه مجريه برنامه هاي عملي براي حمايت تدبير مي كردند و كاش در قوه قضاييه به شناسايي و مجازات مديران مياني مي پرداختند كه كارشكني مي كنند!

مشكل از شعار و حرف نيست، مشكل از آن است كه مجموعه قوانين و نظام اجرايي و سازكارهاي عملي افراد را به سمت و سويي هدايت مي كنند كه به سراغ توليد نروند و اگر بروند پشيمان شوند و ترجيح بدهند كه سرمايه خود را به خريد ملك يا ارز هدايت كنند يا توي بانك بگذارند و توي خانه چرت بزنند و كارگرها روز به روز بيكارتر شوند اين اقتصاد ناسالم درست مي كند!

حتى بالاتر از آن مشكل فقط رقابت هاي كثبف و حسادت هاي حقيرانه نيست، بلكه دستهاي پنهان نفوذ به طور جدي در عرصه توليد و اقتصاد و صنعت فعالند.

بارها افرادي را ديده ام كه قدم هاي بلندي براي رونق توليد ملي برداشته اند ولي پشيمان شان كرده اند، چنان به آنها ضربه زده اند و به خاك سياهشان نشانده اند كه ديگر حتى به اقتصاد وطن فكر نكنند. يا خودش را تهديد كرده اند يا دخترش را دزديده اند يا پيغام صريح تهديد به همسرش داده اند!

باندهاي مخوف با نقشه هاي دقيق مشغول فعاليت و تلاش هستند تا هر عزم و اراده اي براي رونق توليد داخلي و طراوت بخشيدن به فضاي كار و خدمت براي اقتصاد ملي را از بين ببرند و افراد را چنان خسته كنند كه يا از كشور بگريزند يا دست از كار بكشند و سرمايه شان را در بانك بگذارند و سودش را مصرف كنند.

در چنين شرايطي لازم و ضروري است كه پيش و بيش از همه نهادهاي رسمي كشور قوه قضاييه با چشمي بيدار و اراده اي آهنين در صحنه حاضر باشد تا توليد داخلي رونق بگيرد و بازار كار گرم شود.

منبع: روزنامه خراسان