درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست‌ها

گروه جهان الف،   3980207037

ارتش سوریه در جنوب حلب، شمال حماه و جنوب غرب ادلب با حملات تروریست‌ها مقابله و این حملات را دفع کرد و مواضع و مقرهای آنان را هدف حملات خود قرار داد.

درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست‌ها

به گزارش فارس، گروه‌های تروریستی حاضر در شمال سوریه بار دیگر مواضع ارتش سوریه را هدف حمله قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که «در چارچوب پاسخ به نقض مکرر توافق منطقه کاهش تنش (+) توسط تروریست‌ها، یگان‌های فعال ارتش سوریه، حملات گسترده‌ای به محورهای عملیاتی گروه‌های تروریستی در چند روستا و شهرک ریف شمالی حماه انجام دادند».

خبرنگار سانا از حماه گزارش داد که ارتش سوریه تحرکات تروریستی «جبهه النصره و الحزب الترکستانی» را در روستاها و شهرک‌های «العنکاوی الحویز، الشریعة، قلعة المضیق، و الحویجة واقع در سهل الغاب» در شمال غرب حماه، رصد و آنان را هدف قرار داد.

نیروهای سوری همچنین مواضع النصره را در روستاهای «شهرناز و سحاب» در شمال حماه بمباران کرد و شماری از تروریست‌ها را از پای درآورد.

یک گروه دیگر از عناصر النصره نیز در تلاش بودند در «تل هواش» واقع در شمال غرب حماه، به سمت مناطق مسکونی نفوذ کنند که ارتش سوریه آنان را هدف حملات خود قرار داد.

ارتش سوریه همچنین مخفیگاه‌های تروریست‌های «کتائب العزه» را در اطراف شهرک های «اللطامنه و کفرزیتا» شناسایی و بمباران کرد که به کشته و زخمی شدن چند تروریست منجر شد.

دفع حملات انتحاری تروریست‌ها در جنوب حلب

در همین ارتباط، یک منبع نظامی اعلام کرد که یگان‌های شناسایی ارتش سوریه، تحرکات تروریست‌های انتحاری وابسته به النصره و «حرس الدین» را در محورهای جنوبی حلب بشدت تحت نظر داشتند.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تروریست های انتحاری قصد داشتند به سمت مواضع ارتش سوریه در جبهه «خان طومان» واقع در جنوب حلب نفوذ کنند.

منبع مذکور گزارش داد که یگان توپخانه‌ای ارتش سوریه تحرکات تروریست‌ها در این منطقه و مسیر امدادرسانی آنان در «تل ممو، زمار، خاصة، ریف المهندسین و أروم الکبرى» واقع در ریف جنوبی و غربی حلب را رصد و آنان را هدف قرار داد.

این منبع با اشاره به شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در تمامی محله‌های شهر حلب و ریف آن، از تداوم این درگیری‌ها خبر داد.

یک منبع میدانی نیز با اشاره به درگیری در جبهه‌های جنوب غربی حلب، تأکید کرد که هیچ تغییری در مناطق تحت تسلط ارتش سوریه رخ نداده است.

دفع حملات النصره و حراس الدین به مواضع ارتش سوریه در جنوب ادلب

از ریف جنوبی ادلب نیز گزارش می‌رسد که عناصر وابسته به حراس الدین، از مواضع اشغالی خود در منطقه «عاری از سلاح» (+) -که بر اساس توافق سوچی  ایجاد شد- در جنوب ادلب، به سمت مواضع ارتش سوریه در محور «المشاریع الحاکورة» حمله کردند.

یک منبع نظامی گفت که در جریان این حملات که سه ساعت به طول انجامید، ارتش سوریه با تروریست‌ها درگیر شد و مسیرهای امدادرسانی آنان به این منطقه را هدف قرار داد.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارتش سوریه پس از اینکه شماری از تروریستها را از پای درآورد، توانست کنترل وضعیت را به دست گیرد.

شماری از تروریست‌ها نیز که از این درگیری‌ها جان سالم به در برده بودند، به سمت جنوب غرب ادلب گریختند. در جریان دفع حملات تروریست‌ها نیز چند نفر از نیروهای ارتش سوریه زخمی شدند.

از جنوب غرب ادلب هم یک منبع میدانی گفت که نیروی هوایی ارتش سوریه با 6 حمله، مواضع النصره را «جبل الزاویه» بمباران کرد.

در جریان این حملات، یکی از مراکز ارتباطی تروریستها در جنوب غرب ادلب منهدم شد.

جبهه النصره، شاخه سوری گروه تروریستی «القاعده» است. عناصر حراس الدین نیز فرمانبردار «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده هستند.

فرماندهی حراس الدین بر عهده «مجلس شورا» است که بیشتر عناصر آن، اردنیهایی هستند که در افغانستان، عراق، بوسنی، قفقاز و یمن جنگیده‌اند و ید طولایی در جنگ دارند.

در سال 2016 که جبهه النصره به «جبهه فتح الشام» و سپس «هیئة تحریر الشام» تغییر نام داد، حراس الدین نیز اعلام وجود کرد و با چند گروه تکفیری وارد ائتلاف شد.

پایگاه اصلی حراس الدین، ریف جنوبی ادلب است و عناصر عرب و خارجی آن در این منطقه حضور دارند، ولی نیروهای ضربتی آن که در گردان «العصائب الحمراء» هستند، در مناطق شمال غربی سوریه، وظیفه پشتیبانی از حملات النصره را بر عهده دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین