امام جمعه مشهد: حذف ایران از بازار نفت پرهزینه خواهد بود/ آمریکا به هدفش نمی رسد

گروه سیاسی الف،   3980206089 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه مشهد گفت: شوک حذف ایران از بازار نفت بر اقتصاد دنیا بسیار سنگین و پرهزینه خواهد بود.

امام جمعه مشهد: حذف ایران از بازار نفت پرهزینه خواهد بود/ آمریکا به هدفش نمی رسد

به گزارش مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: آمریکا هفته گذشته اعلام کرد معافیت‌های نفتی چند کشور را تمدید نخواهد کرد و عربستان و امارات نیز وعده دادند کمبود نفت را جبران کنند تا قیمت نفت بالا نرود.

وی افزود: صدور این بیانیه روز بعد از نیمه شعبان از دو جهت برای آمریکا مهم بود که یکی شرایط ویژه مناطق سیل زده و وارد آوردن فشار بیشتر به مردم این مناطق و ناراحتی از امید ایجاد شده در نیمه شعبان بود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: این اقدام نشان می‌دهد استکبار جهانی از جریان انتظار وحشت دارد و امیدواریم نشانی برای تعجیل در فرج باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: وقتی شعار مرگ بر آمریکا را می‌دهیم برخی موارد شعار است اما برخی موارد عقیده است و کارشناسان بین المللی معتقداند آمریکا در این توطئه ۱۰۰ درصد شکست خواهد خورد.

علم الهدی خاطرنشان کرد: وقتی آنها می‌گویند می‌خواهیم نفت ایران را از بازار جهانی حذف کنیم در درجه اول به ضرر خود آمریکا است. کشورهایی مانند هند، چین و ژاپن مصرف نفتشان را از ایران تأمین می‌کنند و پالایشگاه‌های آنان با نفت ایران سازگار بوده و اگر بخواهند آن را تغییر بدهند هزینه زیادی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بازار جهانی تحمل حذف نفت ایران را ندارد و بعد از این بیانیه قیمت هر بشکه نفت از ۷۰ دلار افزایش یافته و اگر این روند ادامه یابد قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار خواد رسید و تشکیلات اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده هر یک دلار افزایش قیمت نفت ۵ دلار افزایش حمل و نقل در داخل آمریکا را اضافه می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: اگر بنا شد برخی کشورها در ازای خرید نفت ایران کالا بدهند برایشان به صرفه خواهد بود و از این فرصت نخواهند گذشت و اگر آمریکا بخواهد بر خواسته خود پافشاری کند دیپلماسی جهانی اش دچار مشکل خواهد شد.

علم الهدی اظهار کرد: شوکی که حذف نفت ایران بر بازار جهانی می‌گذارد تا جایگزین شدن نفت عربستان و امارات شوک سنگینی بر دنیا خواهد گذاشت. سال گذشته با توسعه صادرات غیر نفتی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مردم موجب شد درآمد مردم تأمین شود.

وی اظهارکرد: سال ۹۶ ایران توانست ۶۰ میلیارد دلار نفت بفروشد و این میزان در سال ۹۷ تنها ۱۷ میلیارد دلار بود و سال گذشته ۸۹ درصد بودجه ما متکی به نفت نبود و امسال نیز وابستگی بودجه به نفت برای ما بسیار کمتر و حدود ۴ درصد خواهد بود و تحریم برای ما فلج کننده نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما در کشور صاحب و مولایی داریم که اگر همه دنیا بر سر ما بریزند مشکلی نخواهیم داشت. در ۴۰ سال گذشته هر چه رهبری گفتند بدون چون و چرا عملی شد و دیدیم آمریکا در همه توطئه‌های خود شکست خود که امام راحل در دوران حیاتشان فرموده بودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اعلام کردند هرقدر اراده کنیم نفت صادر می‌کنیم و باید بدانیم در دوره معافیت کشورهای اروپایی یک قطره نفت از ایران وارد نکردند و کشورهای دیگر از طریق رسمی و غیر رسمی نفت ما را خردیدند و نقدی و غیر نقدی تسویه کردند که این مسیر همچنان ادامه خواهد یافت.

وی گفت: مشکل ما عده‌ای در کشور هستند که در مقابله هر عطسه آمریکا لرزه برتنشان می‌افتد. این سخنان را کارشناسان بین المللی اعلام کردند و سخنان من نیست و چرا از سخنان آمریکا می‌ترسید؟ چرا یک دفعه قیمت ارز در کشور تغییر می‌کند و عده‌ای نیز می‌گویند همه چیز تمام شد که اینگونه نیست.

علم الهدی تاکید کرد: ما مردمی داریم که در یک سیل اینگونه حمایت‌های لازم را انجام دادند و همواره در مشکلات به میدان آمدند و حالا نیز مردم هستند و جای ترس و وحشت وجود ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۷۲۹۰۴۱۵:۲۳:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۶
البته که برای ایران پر هزینه است و برای ملت ایران
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. انتقام از پوتین؟

    11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    19. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    20. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    21. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    25. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    آخرین عناوین