وزیر ارشاد: با تخلف در اکران اغماض نمی‌کنیم

گروه فرهنگی الف،   3980205154 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از محل برگزاری سی وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره استمرار برگزاری این رویداد توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مهر، عصر امروز پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پردیس سینمایی چارسو محل برگزاری سی و هفتمین جشنواه جهانی فیلم فجر بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران درباره احتمال ادغام مجدد جشنواره جهانی فیلم فجر با بخش ملی این رویداد گفت: این بحث موضوعی است که در چند سال گذشته مطرح بوده است آن هم به اعتبار دوره طولانی که این دو جشنواره با هم برگزار می شده است. از ۴ سال قبل که این ۲ جشنواره جدا شد مانند هر اتفاق دیگری موافقین و مخالفین با استدلال‌های متفاوت وجود داشتند. اما اینکه این ۲ جشنواره در این مدت به صورت جداگانه برگزار شده است، نشان می‌دهد که سیاست وزارت ارشاد این است که منافع برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر به صورت مستقل نسبت به فضای ادغام ارجح است و با همین نگاه چهارمین دوره نیز برگزار شد.

صالحی تاکید کرد: اما به طور طبیعی این تصمیم ممکن است موافق و مخالف داشته باشد اما تا امروز این مسیر تعقیب شده و تغییری در آن ایجاد نشده است.

حسین انتظامی؛ سرپرست یا رئیس؟

وی در پاسخ به صادر نشدن حکم رسمی حسین انتظامی به عنوان رییس سازمان سینمایی توضیح داد: سرپرست از لحاظ اختیارات و وظایف همه اختیارات رییس سازمان سینمایی را دارد و میزان پرداختن به کارها نیز با همان جدیت توسط انتظامی دنبال می‌شود. گاهی گفته می‌شود که سرپرست یک زمان موقت به لحاظ اختیارات دارد که این طور نیست و این قانون فقط برای وزیر است که طبق قانون تا ۳ ماه مقید به معرفی وزیر به جای سرپرست می‌شود. اما در سازمان‌ها و ادارات، سرپرست قید زمانی ندارد و لذا وی به لحاظ پرداختن به کارها و مسایل حقوقی مشکلی نداشته است و حکم سرپرستی مشکلی برای او ایجاد نکرده است.

صالحی در ادامه گفت: همان طور که انتظامی در صحبت‌های خود گفته است به دنبال زمانی برای جمع بندی نهایی بود و امیدواریم هم ما و هم وی به نتیجه نهایی در این زمینه برسیم.

وی درباره عملکرد شورای پروانه نمایش گفت: درباره این مساله چند نکته درباره تصمیم‌های سال‌های قبل بوده و الان جدی‌تر دنبال می‌شود، که در حوزه استان‌ها و شهرستان‌ها و در حوزه تولید و اکران است.

سهم ۵۰ درصدی تولید در بودجه سینما

وزیر ارشاد ادامه داد: مساله دیگر در نوع توزیع بودجه سازمان سینمایی است که بخش قابل توجهی در حوزه حمایت از تولید برآورد شده به گونه‌ای که حدود سی درصد از حمایت تولید به پنجاه درصد ارتقا پیدا کند.

صالحی درباره کوچک سازی سازمان سینمایی گفت: کوچک سازی و چابک سازی مسیر دیگری است که در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است، مسیر شفافیت مسیر وزارت خانه در این ۲ سال بوده که در سال سوم با جدیت دنبال خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: در ارتباط به اینکه فاصله زمانی زیاد بین صدور پروانه ساخت و نمایش نداشته باشیم از نکات مهمی است که به آن توجه شود. باید سریع‌تر به این پروندها پاسخ داده شود. تاکید من و سازمان سینمایی به شورای پروانه ساخت این است که بدون کاهش دقت، زمان را در این مساله از دست ندهید. به گونه‌ای که کارگردان و سرمایه گذار در زمان روشن‌تری به پاسخ برسد و برنامه ریزی مناسب دست پیدا کند.

در جریان جزییات ماجرای «رحمان ۱۴۰۰» نیستم

صالحی درباره فیلم «رحمان ۱۴۰۰» و نوع برخورد ارشاد با تخلف عوامل این فیلم منجر به توقیف آن شد هم گفت: من در ریز جزییات این فیلم نیستم و نمی‌خواهم در مورد آن قضاوت کنم. اما نباید فراموش کرد که مسیر حرفه‌ای بودن را باید در کل کار تعقیب کنیم و حرفه‌ای بودن این است که مقررات اکران با دقت رعایت شود. مساله این است که آنچه که مجوز گرفته عرضه شود که این نوعی اعتماد سازی ایجاد می‌کند.

صالحی در پایان گفت: ما نباید فضا را به سمتی ببریم که فضای مچ‌گیری بعد از اکران ایجاد شود. هر دو طرف یعنی ما و فیلمسازان باید به هم اعتماد داشته باشیم در غیر این صورت چنین اتفاقاتی نظام اعتماد را مختل می‌کند. وقتی هزینه‌های یک مسئله برای همه مکشوف باشد که بدانیم اگر تخلفی صورت گرفت از آن اغماض نمی‌شود. سیستم اعتماد به یکدیگر بالا می‌رود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۷۲۱۰۷۱۸:۵۷:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۵
نمی دانم این وزارت ارشاد چه جوری است هر کس اومده و... رفته چیزی خیر ندیدیم از جمله همین آقای صالحی است تفکر قبل و بعد وزارت ارشاد را بررسی کنید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین