گزارش رویترز از تاثیر تحریم نفتی ایران؛ سیاست خودتحریمی ترامپ جواب داد/ افزایش قیمت بنزین آمریکایی‌ها را عصبانی می‌کند

گروه جهان الف،   3980204143 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

قیمت بنزین در آمریکا در حال حاضر به طور متوسط ۲.۸۵ دلار در هر گالن است، اما برخی تحلیلگران معتقدند بهای آن به زودی برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به بالای سه دلار در هر گالن خواهد رسید که رویترز نوشت: تقریبا افزایش بهای هیچ کالایی به اندازه بنزین مصرف‌کنندگان آمریکایی را ناراحت و عصبانی نمی‌کند.

سیاست خودتحریمی ترامپ جواب داد/ افزایش قیمت بنزین آمریکایی‌ها را عصبانی می‌کند

دو روز پس از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های تحریمی مشتریان نفتی ایران، خبرگزاری رویترز در گزارشی به تاثیر تحریم نفتی ایران بر افزایش قیمت سوخت در داخل آمریکا پرداخت و نوشته است: «طبقه متوسط آمریکا طی یک دهه اخیر بیشترین افزایش حقوق را داشته است اما افزایش قیمت‌ها در بازار سوخت باعث شده  که بخش زیادی از حقوق آنها اکنون صرف خرید بنزین شود.»

این خبرگزاری غربی در ادامه‌ی گزارش خود با بیان اینکه قیمت بنزین طی سال جاری حدود ۲۵درصد در آمریکا افزایش یافته که بیشترین میزان افزایش در سه سال اخیر به شمار می‌رود، آورده است: «تحریم‌های دولت ترامپ علیه صادرات نفت ایران با این مسئله (افزایش قیمت بنزین در آمریکا) مرتبط است و اقدام اخیر واشنگتن در عدم تمدید معافیت تحریمی مشتریان نفتی ایران به زودی می‌تواند قیمت بنزین را از این هم بالاتر ببرد.»

  • بیشتر بخوانید:

ترامپ، معافیت‌ها را لغو کرد، ما چه کنیم؟

چرا راهبرد فشار حداکثری امریکا به ایران شکست خورده؟

واکنش‌ها به عدم تمدید معافیت نفتی ایران توسط ترامپ؛ از مخالفت قاطعانه چین تا انتقاد ترکیه و ابراز تاسف اتحادیه اروپا

هیچ چیز مثل افزایش قیمت بنزین آمریکایی‌ها را خشمگین نمی‌کند

طبق گزارش رویترز، قیمت بنزین در آمریکا در حال حاضر به طور متوسط ۲.۸۵ دلار در هر گالن است اما برخی تحلیلگران معتقدند بهای آن به زودی برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به بالای سه دلار در هر گالن خواهد رسید. این خبرگزاری در ادامه نوشته است: «تقریبا افزایش بهای هیچ کالایی به اندازه بنزین مصرف‌کنندگان آمریکایی را ناراحت و عصبانی نمی‌کند.»

«مارک زندی» کارشناس ارشد موسسه «مودی» در این گزارش در گفتگو با رویترز با اشاره به افزایش بهای بنزین و تاثیر آن بر زندگی آمریکایی‌های طبقه متوسط گفته است: «این موضوع بخش مهمی از ذهنیت مصرف‌کنندگان است و آنها هر روز با آن زندگی می‌کنند.افزایش بهای بنزین، رانندگان آمریکایی را در آستانه فصل پرمسافرت تابستان خشمگین خواهد کرد.»

رویترز در گزارش خود نوشته است: «برخی شهروندان آمریکایی هم‌اکنون نیز در جایگاه‌های عرضه سوخت ۳دلار بابت هر گالن بنزین (معادل ۳.۷ لیتر) پرداخت می‌کنند و اگر قیمت‌ها بیش از این افزایش یابد آنها فشار را احساس خواهند کرد.

هر کارمند آمریکایی باید ۱۴ درصد حقوق خود را صرف خرید بنزین کند
به نوشته این خبرگزاری، در ماه فوریه (دو ماه پیش) پر کردن باکِ ۲۵.۵ گالنی یک خودرو با بنزین معمولی حدود ۵۷ دلار تمام می‌شد اما اکنون طبق آماری که خودِ دولت آمریکا ارائه داده، این رقم به ۷۳ دلار رسیده است. بنابراین، کارمندی که به طور معمول ۳۵ ساعت در هفته کار می‌کند و ساعتی ۱۵ دلار حقوق می‌گیرد، اگر هفته‌ای یکبار بخواهد باک ماشینش را پر کند باید حداقل ۱۴ درصد از حقوق خود را برای این کار کنار بگذارد. 

روز گذشته نیز برخی دیگر از رسانه‌های آمریکایی از افزایش بهای بنزین در آمریکا در پی اقدام اخیر دولت ترامپ علیه کشورمان خبر دادند. در همین رابطه، پایگاه تحلیلی «مارکت واچ» گزارش داد تنها چند ساعت پس از بیانیه روز دوشنبه دولت آمریکا درباره لغو معافیت‌های تحریمی برای مشتریان نفتی ایران، بهای بنزین در آمریکا به طور کم‌سابقه‌ای افزایش یافت و در کالیفرنیا به ۴.۷ دلار در هر گالن رسید.

مصرف‌کنندگان آمریکایی در آبان ماه گذشته نیز که دولت ترامپ تحریم‌های نفتی ایران را پس از خروج از برجام بازگرداند، شاهد افزایش بهای بنزین بودند. در حالی که حامیان سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران در آن زمان نیز مانند اکنون ادعا می‌کردند که تحریم نفت ایران تاثیری بر افزایش قیمت‌ها در بازار نفت نخواهد داشت، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که از سال ۲۰۱۴ تاکنون قیمت بنزین در این کشور -آنهم در فصل کم‌مسافرت پاییز- هرگز به این گرانی نبوده است.

در آن زمان حتی تصاویری در رسانه‌های آمریکایی منتشر شد که نشان می‌داد رانندگان وسایل نقلیه از بیم افزایش احتمالی قیمت نفت و گران‌تر شدن قیمت بنزین در آمریکا، به جایگاه‌های عرضه سوخت در این کشور هجوم برده‌اند. یک خبرنگار آمریکایی به نام «جف اَلِن» نیز در صفحه توییتر خود با انتشار تصاویری اعلام کرد که در پمپ‌بنزین‌های شهر تالاهاسی (مرکز ایالت فلوریدا) یا بنزینی وجود ندارد یا خودروها برای پر کردن باک خود صف کشیده‌اند.

سیاست خودتحریمی ترامپ در برابر ایران جواب داد!

طبق آنچه که رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند، به نظر می‌رسد دولت ترامپ با خودداری از صدور معافیت مجدد برای خریداران نفت ایران یکبار دیگر باید خود را برای افزایش بهای جهانی نفت خام و گران شدن سوخت در داخل آمریکا آماده کند.

بلومبرگ اواسط تیرماه گذشته پس از انتقاد ترامپ از اوپک به خاطر بالا رفتن قیمت نفت در گزارشی نوشت اگر ترامپ واقعا می‌خواهد قیمت بنزین را در آمریکا پایین نگه‌دارد، تنها راهش این است که سیاست خود را در قبال ایران تغییر دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۷۰۸۷۵۱۷:۰۷:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۴
موشک بدید یمن چاه های نفت و نفت کشهای عربستان و امارات رو بزنه...
ناشناس۸۷۰۸۸۲۱۷:۱۳:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۴
کسانی که این گزارش را تهیه کردند اصلا از امریکا و زندگی و اقتصاد ان اطلاع درستی ندارند. ان ماشین هایی پیک اپی که برای پر کردن باک انها نیاز به 71 دلار هست متعلق به افرادی با 15 دلار حقوق در ساعت یا متعلق به مهاجران و افراد غیر قانونی که در اوبر و دلیوری کار می کنند نیست. ان پیک اپ ها یا وانتهای امریکایی که قیمت ان در امریکا از برخی مدلهای لکسوس و بنز هم گرانتر و حتی لوکس تر هستند یا متعلق به کشاورزان و مقاطعه کاران ساختمانی یا کارگران ماهر هست که درامد انها حداقل ساعتی 50 دلار است یا متعلق به طبقه ثروتمند امریکا هست که برای بردن قایق تفریحی خود از این دریاچه به ان دریاچه یا کمپ از این وانتها استفاده می کنند و گران شدن چند سنت بر قیمت بنزین اصلا در هیچ جای محاسبات انها قرار نمی گیرد. برای این افراد فنی و حرفه ای و کشاورزان مهم این است که اقتصاد رونق دارد یا ترامپ بر واردات کالاهای چینی تعرفه بسته و از ان مهمتر چین را مجبور کرده بیشتر از محصولات کشاورزی او بخرند و برای ان سرمایه داران و ثروتمندان مهم قیمت بنزین نیست بلکه مهم بازدهی نرخ سرمایه های انها در بازار سرمایه امریکا ست.
ناشناس۸۷۰۸۸۸۱۷:۲۰:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۴
عجب مصیبتی میشه براشون! طرف هر باک بنزین باید 25 دلار بیشتر بده، ماهی 3 باز بنزین بزنه میشه 75 دلار! طبقه فقیر که در آمد 1500 دلاری دارند 5 درصد هزینه هاشون بیشتر شده، طبقه متوسط که 3 هزار دلار درآمد دارند 3 درصد هزینه هاشون بالا رفت این بلایی است که ترامپ سر 80 درصد مردم کشورش آورد! اگر که این "اگر" اتفاق بیفتد چه تو دهنی بخورد آمریکا!
واشنگتن۸۷۰۹۰۲۱۷:۳۱:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۴
ما که تفاوتی ندیدیم.
ققنوس۸۷۰۹۰۳۱۷:۳۲:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۴
خبری پخش کنید که از این به بعد هر کس خودرو میخرد کارخانه الزامی به تحویل خودرو با باک پر به مشتری ندارد ان وقت بعضی از خودرو ها را با باک نیمه تحویل بدهید اینگونه هم حواس ها را از قیمت بنزین منحرف کردین و هم منتی بر سر مردم گذاشتین!!!!!!
ناشناس۸۷۰۹۱۳۱۷:۴۱:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۴
هیچ اتفاقی نمی افته .خیالتان راحت..آنجا که وانت و پراید و نیسان و پیکان مصرف نمی کنند که نگران بنزینش باشند...
محسن۸۷۰۹۱۵۱۷:۴۳:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۴
بزار گرون بشه ، چشمشان کور ، دندشان نرم با انتخاب رئیس جمهور شون
ناشناس۸۷۰۹۲۹۱۷:۵۷:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۴
آمریکا ذخایر استراتژیک نفت اش رو بریزه توی بازار نفت میشه بشکه ای 3 دلار و 2 سنت
ناشناس۸۷۰۹۳۲۱۷:۵۸:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۴
یعنی دنیا ، لنگ 1 میلیون بشکه نفت ماست ؟!!!!!!
ناشناس۸۷۰۹۳۴۱۸:۰۰:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۴
البته امروز بهای نفت کاهش یافت
ناشناس۸۷۰۹۴۰۱۸:۰۳:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۴
به زودی نفت میشه 40 دالار من مرده ؛ شما زنده
ناشناس۸۷۰۹۴۱۱۸:۰۳:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۴
نفت 150 دلاری در زمان رکود امریکا هیچ مشکلی نداشت حالا که اقتصادشان راه افتاده و نفت 70 دلاری ککشان هم نمی گزد مطمئن باش کاش نویسنده کار تحقیقی میکرد بعد مینوشت
ناشناس۸۷۰۹۵۱۱۸:۰۹:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۴
كمي به مشكل خودمان بيانديشيم . ما چند درصد از حقوق مان را بابت پياز مي پردازيم ؟
مرتضی۸۷۰۹۵۵۱۸:۱۴:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۴
خب اخوی که میگی آمریکایی بیچاره 14 درصد حقوقش رو میده بنزین، من هم اگر هفته ای 25 گالون ( حدود 92 لیتر ) بنزین بزنم، با حقوق ماهانه یک میلیون و ششتصد هزار تومان ( هفته ای 400 ) باید حدوده 23 درصد از حقوقم رو بنزین بزنم....
ناشناس۸۷۰۹۸۱۱۸:۳۴:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۴
نیازی به بستن تنگه نیست کافیه یه دونه قایق موتوری ساده اوراقی یه جا پیدا کنیم بعد وسط تنگه غرق کنیم اونوقت ببینید قیمت نفت چقدر میشه
ناشناس۸۷۱۰۱۶۱۸:۵۸:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۴
روسیه موذی اشغالگر همین الان حاضره کسری نفت ایران رو در بازار با نفت خودش جبران کنه . مرگ بر روسیه
ناشناس۸۷۱۰۲۱۱۹:۰۱:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۴
رویترز 2 خط مینویسه ؛ شما 2000 خط باب میل خودتون تحلیل و تفسیر میکنید ماجرا رو :-)
ناشناس۸۷۱۰۳۹۱۹:۲۲:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۴
آمریکای نادرست جنگ راه می آندازد که رفاه خود را بیشتر کند!ببین چقدر وضعش بهتر از اروپاست آن باک پر کردن ۷۵ لیتر ۲۵ گالن در شمال اروپا امروز ۱۱۸ یورو پول میخواهد.
ناشناس۸۷۱۰۴۵۱۹:۲۷:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۴
روسیه ؛ از خداشه نفت خودشو جایگزین نفت ایران کنه
ناشناس۸۷۱۰۴۷۱۹:۲۹:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۴
۳٫۷۸۵۴۱۲ لیتر
ناشناس۸۷۱۰۷۴۱۹:۵۱:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۴
قدرت خرید حقوق بگیر
ناشناس۸۷۱۰۸۳۲۰:۰۱:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۴
بلومبرگ نوشته تولید نفت امریکا تو یکسال اینده 1.6 میلیون در روز تا سال اینده رشد میکنه .شک دارم نفت قیمتش بالای 80 دلار بره بزودی برمیگرده زیر 70 دلار.تازه عربستان وامارات ظرفیت تولید 1.5 میلیون بشکه رو همیت خالا هم دارند در دراز مدت امریکا میتونه حتی نفت روسیه رو هم تحریم کنه.
پورامینی۸۷۱۲۱۶۲۱:۳۳:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۴
زیر پا گذاشتن علل وعواملی که ناظران بین المللی بر اساس ان تمدید معافیت نفتی از سوی امریکا را پیش بینی کرده بودند ودر عالم واقع لازم وملزوم یکدیگر بوده اند گریبان گیر امریکا شده وموجب افزایش نسبی قیمت نفت در بازار وفراورده بنزین در داخل امریکاشده است پیامد وفرسایشهای اقتصادی حال واینده بستگی به شرایط زمانی وتغییر وتحولات دارد
ناشناس۸۷۱۳۴۷۰۰:۳۰:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۵
15 سنت در هر گالن قیمتی نیست که آمریکایی ها عصبانی شوند
ناشناس۸۷۱۴۶۶۰۸:۲۶:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۵
چقدر اين امريكايي ها بي جنبه هستند يك خورده قيمت بنزين بالا مي ره عصباني مي شوند چقدر انتظاراتشون بالاست!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین