امیرآبادی فراهانی: عربستان بلوف می‌زند

گروه سیاسی الف،   3980204098

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در عدم تمدید معافیت‌های نفتی گفت که می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و وابستگی اقتصاد به نفت را کاهش داد.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در دوره قبل از تحریم ها آمریکایی‌ها خیلی تلاش کردند تا صادرات نفت ایران را به صفر برسانند ولی موفق نشدند به جهت اینکه اگر یک میلیون بشکه نفت ایران از مجموع تولید نفت دنیا کم شود قیمت نفت به صورت سرسام آوری افزایش می‌یابد و این به اقتصاد کشورها ضربه می‌زند.

وی افزود: عربستان هم بلوف می‌زند که ما می‌توانیم جایگزین نفت ایران را تولید کنیم زیرا آنها بیش از این توان تولید ندارند. البته تحرکاتی از سوی آمریکا در لیبی و ونزوئلا انجام شده و این بحث جداگانه‌ای است. اگر آنها موفق شوند این دو کشور را به دست بگیرند شاید بتوانند کسری تولید نفت دنیا را از طریق آنها جبران کنند اما باز هم به نظر من نمی توانند این کار را انجام دهند.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: برخی پالایشگاه های دنیا بر اساس کیفیت نفت ایران محصول تولید می کنند. آنها در صورت حذف نفت ایران از بازار به مشکل بر می خورند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه «عدم تمدید معافیت های نفتی سختی‌هایی را برای ایران در پیش خواهد داشت» یادآور شد: البته ما می‌توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و وابستگی اقتصاد به نفت را کم کنیم اما باید درآمدهای دیگری را جایگزین درآمد نفتی کنیم و شاید این فشارها بتواند به ما کمک کند.
 
امیرآبادی با تاکید بر ضرورت عدم افزایش نرخ مالیات در سال رونق تولید تصریح کرد: این کار باعث وارد آمدن فشار به تولیدکنندگان می‌شود، در عوض ما می‌توانیم پایه مالیاتی را افزایش دهیم. هنوز افرادی هستند که فرار مالیاتی دارند و سوداگران و دلالانی را در اقتصاد داریم که یک شبه پول هنگفتی به جیب می‌زنند، سازمان مالیاتی باید بیشتر این افراد را شناسایی کند.

وی با اشاره به مصوبات مجلس در جریان بررسی بودجه سال ۹۸ خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی کردیم که تراکنش های بانکی رسمیت یابد و بانک‌ها را مکلف کردیم اطلاعات بانکی افراد را به سازمان مالیاتی بدهند البته با مالیات سپرده های بانکی مخالفت کردیم ولی تراکنش‌هایی که گردش مالی مشتریان را دارند و از این طریق معاملاتی انجام می دهند که سودهایی به دست بیاورند باید از آن سودی که به دست می‌آورند حقوق ملت و دولت را پرداخت کنند.

امیرآبادی موضوع معادن و همچنین توریسم به خصوص توریسم اسلامی را از دیگر درآمدهای جایگزین قابل تحقق عنوان کرد و گفت: یکی از ایراداتی که در پسابرجام وجود داشت این بود که وزرا تخم مرغ های‌شان را در سبد غربی‌ها گذاشتند. این کار اشتباه بود، ما باید همه کشورها را در نظر بگیریم و هر جا منافع کشور ایجاب می‌کند حضور یابیم چه بلوک شرق باشد چه بلوک غرب.

این نماینده مجلس همچنین گفت: متاسفانه ارتباط ما با هند و چین کم شد و بیشتر به سمت کشورهای غربی رفتیم در حالی که می‌توانیم از ظرفیت هند، چین، روسیه و کشورهای همسایه استفاده کنیم و نقشه های ترامپ را خنثی کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان اضافه کرد: ما در ملاقات‌هایی که با مسئولان پاکستانی داریم می بینیم که آنها علاقمند به همکاری با ایران هستند و ما هم باید به این سمت و سو پیش برویم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین