واکنش رسانه‌های سعودی به لغو معافیت نفتی ایران چه بود؟

گروه جهان الف،   3980203136

رسانه‌های سعودی همزمان با اعلام لغو معافیت تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا، با پوشش وسیع این خبر با ادبیات به خصوصی به استقبال از آن رفتند.

واکنش رسانه‌های سعودی به لغو معافیت نفتی ایران چه بود؟

به گزارش فارس، یک روز پس از اعلام «مایک پامپئو» مبنی بر تصمیم ترامپ برای عدم تمدید معافیت‌های تحریم نفتی ایران، رسانه‌های سعودی دست به انتشار گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی زده و در خلال آن مدعی شدند که حکومت ایران تحت فشار قرار گرفته است.

انتشار این دست مطالب در حالی صورت گرفت که وزیر خارجه آمریکا روز گذشته گفت که عربستان سعودی و امارات عربی متحده قرار است خلأ ناشی از حذف نفت ایران از بازار را پر کنند. امروز ابراهیم العساف وزیر خارجه سعودی نیز از فشار بیشتر بر ایران استقبال کرد. 

روزنامه عکاظ سعودی ساعاتی پس از اعلام تصمیم ترامپ، اقدام به بازنشر توئیت‌های «مریم رجوی» سرکرده گروهک منافقین کرد. رجوی در سلسله توئیت‌های خود از آمریکا خواسته، پس از لغو تمدید معافیت تحریمی ایران، به فکر تغییر نظام باشد.

این روزنامه در خبری جداگانه‌ با تیتر «واشنگتن عرصه را بر تهران تنگ کرد» به استقبال پایان معافیت تحریم نفتی ایران رفت و نوشت که رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم به عدم تمدید معافیت تحریم نفتی ایران گرفته است.

وبسایت روزنامه الریاض هم به سراغ یکی دیگر از اعضای گروهک تروریستی منافقین موسوم به «مجید حریری» رفته و با او مصاحبه کرده است. این روزنامه سعودی از زبان حریری ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده و خواستار پیوستن اتحادیه اروپا به تحریم‌های آمریکا شده است.

روزنامه سعودی «مکه» نیز در وبسایت خود نوشت که عربستان سعودی متعهد به ثبات بازار نفت شده و مدعی شد: «آمریکا، ایران را ادب کرد».

این روزنامه در گزارش خود به بازتاب سخنان «خالد الفالح» وزیر انرژی سعودی پرداخت . او روز گذشته گفته بود که ریاض در حال رایزنی با شرکاء و کشورهای تولید کننده نفت برای تثبیت بازار است.

روزنامه مکه در پایان گزارش خود اما اذعان کرده است که با اعلام تصمیم ترامپ، قیمت یک بشکه نفت خام برنت با 3.3 درصد افزایش به 74.31 دلار رسیده و نفت خام غرب تگزاس نیز با 2.9 درصد افزایش 65.87 دلار معامله شده است.

روزنامه الوطن سعودی نیز در وبسایت خود با پوشش کامل سخنان وزیر خارجه آمریکا، تیتر «صادرات صفر» را برگزید و نوشت، آمریکا تلاش می‌کند صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

وبگاه خبری روزنامه الکترونیک الوئام سعودی نیز با تیتر «امروز پامپئو صفر کردن صادرات نفت ایران را اعلام می‌کند» به استقبال این مسئله رفت و در ادامه توییت‌های سرکرده منافقین (مریم رجوی) را پوشش داد که نوشته بود، منافقین چهار دهه است که درخواست میکند، فروش نفت ایران را تحریم کنید.

اما روزنامه الشرق الاوسط در گزارش خود علاوه بر پوشش کامل سخنان پامپئو، به اظهارات «خالد فالح» وزیر انرژی سعودی در خصوص تعهد ریاض به تثبیت بازار نفت و همچنین انتشار موضع‌گیری «بنیامین نتانیاهو» که ادعا کرده اقدام ترامپ فشارها علیه ایران را افزایش می‌دهد، پرداخت.

شبکه العربیه نیز که خبر اقدام ترامپ در لغو معافیت تحریم نفتی ایران را در ثانیه‌های ابتدایی آن منتشر کرده بود، با الصاق ویدئوی سخنرانی «مایک پامپئو» در وبسایت خود ادعاهای وی علیه ایران را پوشش داد.

این شبکه در برنامه «نبض السوق» خود با دعوت از «رائد الخضر» کارشناس اقتصادی، از زبان وی مدعی شد که تصمیم آمریکا موجب افزایش درخواست نفت از بازارهای جهانی و بالتبع ثبات قیمت نفت خواهد شد و تأثیر مثبتی بر بخش‌های کار و بازار در آینده خواهد گذاشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین