مذاکره برای جذب دانشجوی علوم پزشکی از عراق

گروه سلامت الف،   3980202222

نمکی با اشاره به توسعه تعاملات با عراق از آمادگی برای جذب دانشجوی عراقی در حوزه علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سعید نمکی وزیر بهداشت درطول سفر به عراق درباره  اهداف سفر رسمی سه روزه خود بیان کرد: با توجه به زمینه‌های همکاری بسیار زیادی که در حوزه بهداشت ودرمان با کشور دوست، برادر و همسایه عراق وجود دارد این سفر به منظور رایزنی و بررسی این بخش‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به حسن نیت طرف عراقی در جریان این مذاکرات دو جانبه ابراز امیدواری کرد که این رایزنی‌ها منجر به تفاهم بین ۲ کشور در بخش بهداشت و درمان شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ایران در زمینه دارو، صادرات، ثبت و راه اندازی صنعت دارو به عنوان کشوری که سال‌هاست که در این زمینه فعالیت دارد، می‌تواند تجربه و امکانات خود را در اختیار دوستان عراقی بگذارد.

مذاکره برای جذب دانشجوی علوم پزشکی از عراق
نمکی بیان کرد: در بخش آموزش پزشکی نیز قرار است که با متولیان امر آموزش علوم پزشکی در عراق برای همکاری‌های مشترک و جذب دانشجو در رشته‌های مختلف علوم پزشکی مذاکراتی انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت همکاری ۲ کشور در مناسبت‌های دینی مانند زیارت‌های میلیونی اربعین حسینی گفت: در خصوص زیارت میلیون اربعین و موارد دیگر از این قبیل امکان تفاهم بین ۲کشور وجود دارد. در این حوزه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از تجربه عراق استفاده کرده و عراق نیز می‌تواند از تجربیات متقابل جمهوری اسلامی ایران بهره ببرد.

بررسی راهکارهای همکاری بهداشتی بین عراق و ایران
در ادامه علاء الدین علوان وزیر بهداشت عراق در خصوص اهمیت سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران به بغداد بعد از ظهر امروز دوشنبه اظهار کرد: در این سفر حول پنج پروتکل الحاقی یادداشت تفاهم همکاری که قبلا بین وزارتخانه‌های ۲ کشور به امضا رسیده بحث و رایزنی می‌شود.

وی اضافه کرد: رایزنی‌های امروز رایزنی‌های اولیه است و توافقاتی که حول این پروتکل‌های الحاقی صورت می‌گیرد نقشه راه همکاری‌های فراگیر در زمینه بهداشت و آموزش پزشکی بین ۲کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه سفر وزیر بهداشت ایران به بغداد در چارچوب یادداشت تفاهم امضا شده در سنوات گذشته بین ایران و عراق انجام گرفته است، افزود: هدف سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به بغداد، بررسی راهکارهای همکاری بهداشتی بین ۲ کشور است.

علوان در خصوص همکاری‌های بهداشتی بین ۲ کشور اظهار کرد: حوزه‌های همکاری بین ۲ کشور بسیار وسیع و شامل مبارزه با بیماری‌های واگیردار، مقابله با تهدیدهای بهداشتی و همکاری در زمینه نظام‌های صحیح بهداشتی است.