سی ان ان: ترامپ آمریکا را به سمت نابودی حاکمیت قانون می برد

گروه جهان الف،   3980201133

شبکه خبری سی ان ان به دنبال انتشار نسخه سانسور شده 400 صفحه ای گزارش مولر در تحلیلی به شدت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد و گفت: ترامپ آمریکا را همچنان به سمت نابودی حاکمیت قانون می برد و باید روند استیضاح وی از سوی کنگره آغاز شود.

سی ان ان: ترامپ آمریکا را به سمت نابودی حاکمیت قانون می برد

به گزارش ایرنا، سی ان ان در این گزارش تحلیلی خود به قلم 'جفری ساکس' (Jeffrey Sachs) استاد اقتصاد سیاسی از دانشگاه ' کلمبیا' نوشت: کنگره آمریکا باید روند استیضاح دونالد ترامپ را که از مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا استقبال و تلاش کرد تا مانع تحقیقات رابرت مولر شود، آغاز کند.

ساکس در ادامه انتقاد از رئیس جمهوری آمریکا در تارنمای خبری سی ان ان نوشت: ترامپ با تخلفات زیاد و نپرداختن مالیات به دیدگان ما آمریکایی ها 'زُل' زده و هر روزی که در قدرت می ماند، یک روز دیگر آمریکا را به سوی اضمحلال حاکمیت قانون نزدیک تر می سازد.

تارنمای خبری سی ان ان در ادامه نوشت:ترامپ در انتخابات 2016 آمریکا با فرستادن علائمی مبنی بر اینکه آماده است تا با پایان دادن به تحریم های روسیه، سیاست های خارجی آمریکا را در قبال روسیه تغییر دهد، از مداخله مسکو در این انتخابات استقبال کرد.

نویسنده این مقاله می نویسد:بنابر گزارش مولر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستگاه امنیتی خود را وا می دارد تا دامنه اینترنتی (DNS) نشانی های پست الکترونیک(رقبای انتخاباتی ترامپ)را هک کرده و با به راه انداختن کارزاری از اطلاعات نادرست در شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک وزنه را به نفع ترامپ سوق دهند.

ساکس که ریاست'مرکز توسعه پایدار' در دانشگاه کلمبیا را برعهده دارد درادامه این مطلب می نویسد:بنابر گزارش مولر، هک های صورت گرفته و به راه افتادن کارزار اطلاعات نادرست در شبکه های اجتماعی از سوی روسیه همزمان است با یک سری ملاقات ها و ارتباط ها بین ستاد انتخاباتی ترامپ و افرادی که وابسته به مسکو هستند.

این استاد دانشگاه کلمبیا درتارنمای خبری سی ان ان می نویسد:بطور مثال 'پل مانافورت' (Paul Manafort) رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ اطلاعات مربوط به داده های داخلی انتخاباتی را دراختیار یک بازرگان اهل اوکراین که با دستگاه اطلاعاتی روسیه در ارتباط بود، قرار می دهد و با او در باره استراتژی پیروزی در ایالت های میانه آمریکا صحبت می کند.

سی ان ان درادامه نوشت: زمانی که سازمان های اطلاعاتی آمریکا مداخله روسیه درانتخابات 2016 آمریکا را برآورد می کنند، ترامپ ولادیمیر پوتین را از این قضیه مستثنی و بطور کل مداخله روسیه در انتخابات را رد می کند.

ساکس دراین مقاله نوشت: در خلال کارزار انتخاباتی، ترامپ برای ضمانت امنیت معامله ملکی'برج ترامپ'درمسکو،ایده دادن یک آپارتمان مجلل به قیمت 50میلیون دلار از این برج را به پوتین ارایه می دهد که موضوع ممکن است ناقض قانون 'فساد مالی خارجی آمریکا' به شمار رود.

نویسنده این مطلب درتارنمای خبری سی ان ان نوشت:تحقیقات مولر در واقع سه موضوع مهم را برملا می کند،اول ادامه مداخله روسیه درانتخابات آمریکا بود که ستاد انتخاباتی ترامپ از آن استقبال کرد و به نوبه خود پیروزی ترامپ دراین انتخابات را نامشروع می سازد، دوم اینکه ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی به طرف روسی پیشنهادهای تجاری داده وسوم آنکه قراردادهای مالی متعددی صورت گرفته از جمله پرداخت حق السکوت به ' استورمی دانیلز'(بازیگر زن فیلم های غیر اخلاقی) دارای رابطه با ترامپ.

ساکس نوشت:ترامپ خطری جدی برای آمریکا محسوب می شود، وی تلاش دارد تا دولت را یک تنه اداره کند،بااعلام ساختگی وضعیت فوق العاده به سرکوب مهاجران و پناهجویان به آمریکا می پردازد و در برابر کنگره و احکام دادگاه (فدرال) ایستادگی از خود نشان می دهد.

سی ان ان درادامه نوشت:رهبران کنگره در به راه انداختن روند استیضاح ترامپ، محتاط و بی میل هستند، چرا که می دانند طرف جمهوریخواه در سنا مخالف چنین امری است.

ساکس درپایان این مطلب نوشت:بنابر یافته های مولر، ترامپ بطور دهشتناکی حاکمیت قانون را به اضمحلال برده و به همان منوال از افرادی که به کارگمارده خواسته است همانگونه رفتار کنند، کنگره آمریکا هم اکنون باید به دفاع از قانون اساسی آمریکا اقدام ورزیده و روند ابتدایی استیضاح علیه ترامپ را آغاز کند.

'الیزابت وارن' سناتور دمکرات ایالت ماساچوست و نامزد انتخابات سال 2020 جمعه گذشته از مجلس نمایندگان آمریکا خواست که فرایند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را آغاز کند.

وی درصفحه رسمی خود در توئیتر با اشاره به گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نوشت که این گزارش نشان می دهد که مسکو درانتخابات ریاست جمهوری سال 2016 دخالت کرد تا به ترامپ کمک کند و وی نیز این کمک را پذیرفت و پس از آن مقابل اجرای تحقیقات در این باره مانع تراشی کرد.

امااین درحالی است که«نانسی پلوسی»رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بیش از یک ماه پیش ضمن ابراز مخالفت با استیضاح رئیس جمهوری این کشور گفت که این اقدام در کشور تفرقه می اندازد و ترامپ ارزش چنین هزینه ای را ندارد.

وزارت دادگستری آمریکا روزپنجشنبه گذشته برابر با 29 فروردین ماه سرانجام نسخه سانسورشده از گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات دخالت ادعایی روسیه درانتخابات 2016 ایالات متحده را منتشر کرد.این گزارشی حاکی است که به شواهد قطعی دال بر بی گناهی رئیس جمهوری در «کارشکنی در اجرای عدالت» دست نیافته اما او را تبرئه نیز نخواهد کرد.

این گزارش در 448 صفحه منتشر شده و حاصل 22 ماه فعالیت تیم حقوقی مولر است.درگزارش آمده است:اگر پس از بررسی کامل حقایق اطمینان یافته بودیم که رئیس جمهوری مرتکب کارشکنی در اجرای عدالت نشده است، آن را بیان می کردیم. اما با توجه به حقایق و استانداردهای حقوقی نتوانستیم به این نتیجه برسیم.

تیم مولر 10 موضوع را در رابطه با کارشکنی ترامپ در اجرای عدالت در تحقیقات خود مورد بررسی قرار داده که اخراج «جیمز کومی» مدیر پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و فشار بر «جف سنشز» وزیر سابق دادگستری برای دخالت در این پرونده از جمله این موضوعات است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین