آمار بازداشت فعالان محیط ‌زیست در انگلیس رکورد زد

گروه جهان الف،   3980201051 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

تظاهرات هزاران تن از فعالان محیط ‌زیست در پایتخت انگلیس در ششمین روز متوالی، در حالی بدون هیچ دورنمایی از پایان این نافرمانی مدنی سپری شد که رئیس پلیس لندن اعلام کرد تاکنون عملیاتی با این تعداد از بازداشت سابقه نداشته است.

آمار بازداشت فعالان محیط ‌زیست در انگلیس رکورد زد

به گزارش ایرنا، «کرسیدا دیک» اولین مقام رسمی انگلیس است که تظاهرات روزهای گذشته در لندن را محکوم کرد و آن را یک 'اخلال عذاب‌آور' توصیف کرد.

رئیس پلیس لندن گفت، در طول 36 سال خدمت در اداره پلیس، سابقه نداشته که تنها در یک عملیات 750 تن بازداشت شوند. 'این نشان می‌دهد که ما تا چه اندازه مصمم هستیم اما این وضعیت روی توان ما تأثیر گذاشته و برای بسیاری از مردم لندن عذاب‌آور بوده است.'

وی از تظاهرات کنندگان خواست تا در یک نقطه‌ی شهر تجمع کرده و دست ازآنچه او اعتراض غیرقانونی در سایر نقاط شهر نامید برداشته یا به خانه‌هایشان برگردند. «دیک» اعتراف کرد این وضعیت، زندگی عادی مردم و کسب‌وکار مردم را مختل کرده و تداوم آن آمار بازداشت‌ شدگان را بیشتر خواهد کرد.

فعالان محیط‌ زیست از دوشنبه گذشته پنج نقطه پرتردد شهر ازجمله مقابل پارلمان را قرق کرده، روی خیابان، ساختمان‌ها و متروی شهر در حمایت از محیط‌ زیست شعارنویسی کرده و شب‌ها را در چادرهایی که وسط خیابان علم کرده‌اند استراحت می‌کنند. معترضان روز شنبه همچنین دامنه اعتراضات خود را گسترش داده و برخی از شاهراه‌های اصلی ورود به مرکز شهر را هم قرق کردند. پلیس لندن با 200 نیروی کمکی از پاسگاه‌های شهرهای اطراف لندن، در تلاش است تا تظاهرات را به یک نقطه محدود و از گسترش بی‌نظمی در شهر جلوگیری کند، اما تاکنون موفق نبوده است.

مأموران پلیس البته جمعه گذشته موفق شدند تا قایق صورتی‌رنگ بزرگی که توسط فعالان محیط‌ زیست در میدان آکسفورد در قلب لندن نصب‌ شده بود را خارج کنند. این قایق به نام خانم «برتا کاسیریس» از فعالان محیط ‌زیست نام‌گذاری شده و به‌ عنوان سکویی برای سخنرانی معترضان در روزهای گذشته مورداستفاده قرار می‌گرفت.

پلیس هنوز موفق نشده است تا تعداد زیاد معترضانی که در سرتاسر خیابان آکسفورد را قرق کرده‌اند متفرق کند. برخی تصاویر منتشرشده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که مأموران پلیس، دست و پای معترضان را گرفته و با خشونت به داخل خودروهای ون می‌اندازند. در همین حال، برخی گزارش‌ها از احتمال ورود ارتش برای پایان دادن زوری به تظاهرات فعالان محیط ‌زیست حکایت دارد.

گروه قیام علیه انقراض به‌عنوان برگزارکننده اصلی و رهبری این تظاهرات سه درخواست اصلی دارد: از دولت می‌خواهد که درباره تغییرات آب و هوایی حقیقت را بگوید؛ سطح آلایندگی‌های ناشی از گاز سمی دی‌اکسید کربن تا سال 2025 میلادی به صفر برساند و یک گروه از شهروندان نیز بر این فرآیند نظارت کند.

آن‌ها می‌گویند که تا رسیدن به درخواست‌های خود دست از تظاهرات بر نخواهند داشت.

سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده است که تنها 12 سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی‌مانده است. در این گزارش نسبت به مواردی همچون خسکشالی، گرم شدن زمین و آب شدن یخ‌های دو قطب زمین هشدار داده ‌شده است.

جرقه تظاهرات اعتراضی علیه تغییرات آب و هوایی اولین بار در مردادماه گذشته آغاز شد که یک دختر دانش‌آموز 16 ساله به نام «گرتا سان برگ» با دست داشتن شعارنوشته‌ای در اعتراض به تغییرات اقلیمی، در مقابل پارلمان سوئد تحصن کرد. ازآن‌پس گفته می‌شود که هر هفته نزدیک به 70 هزار دانش‌آموز در سراسر جهان در اعتراض به همین مساله دست به تظاهرات می‌زنند.

سان برگ که تاکنون با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان ملاقات و در پارلمان اروپا سخنرانی کرده است قصد دارد تا در روزهای آینده درباره اهمیت تغییرات اقلیمی با مقام‌های دولت انگلیس دیدار کند. او همچنین تمایل دارد تا در تظاهرات فعالان محیط‌زیست لندن شرکت کند و دراین‌باره گفته است: برای جلب‌توجه درباره بحران آب و هوایی، نافرمانی مدنی یک امر ضروری است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۶۵۶۲۱۱۰:۴۳:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۱
این فعالان برای هشدار علیه...قوانین را شکسته اندو مثلا دو سه روز بازداشت شوند و محترمانه با آنها رفتار می شود ..
ناشناس۸۶۵۷۶۱۱۳:۵۱:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۱
پس این مسئله در همه جا دنیا مد است ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین