حاجی‌بابایی: مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارکنان دولت لازم الاجراست/ هیچ دلیلی برای عدم اجرای قانون وجود ندارد

گروه اقتصادی الف،   3980131024 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با تأکید بر اینکه رییس مجلس از جایگاه مجلس دفاع کند، گفت:مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری لازم‌الاجرای.

حاجی‌بابایی: مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارکنان دولت لازم الاجراست/  هیچ دلیلی برای عدم اجرای قانون وجود ندارد

به گزارش تسنیم، حمیدرضاحاجی بابایی با اشاره به مراجعات گسترده بازنشستگان لشکری و کشوری در اعتراض به مصوبه دولت در افزایش حقوق‌ها در سال  98 گفت: مصوبه مجلس در افزایش حقوق‌ها قانون صریح مجلس است و باید اجرایی شود.

وی افزود: این مصوبه تامین اعتبار شده است و هیچ دلیلی برای عدم اجرای این قانون وجود ندارد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: افزایش ثابت 400 هزار تومان باید به صورت ضریب سنواتی در احکام اضافه بر ضریب 10 درصد برای همه مشمولین این قانون اعمال شود.

وی بیان داشت: این موارد در کنار اعمال ضریب افزایشی است که علاوه بر این برای همسانسازی حقوق بازنشستگان مصوب شده است که با اجرای کامل این دو مصوبه با هم ضریب افزایش حقوق بازنشستگان  بیش از 60 درصد می‌شود.

حاجی بابایی گفت: برای پایین‌ترین حقوق‌ها ضریب 43 درصد و به تناسب افزایش حقوق‌ها برای کارکنان شاغل تا بیش از 20 درصد لازم‌الاجراست.

وی تاکید کرد: برای حقوق‌های بالا نیز کاهش مالیات را در مجلس شورای اسلامی مصوب کرده‌ایم، دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند مصوبات مجلس را تغییر دهد به عبارت دیگر دولت موظف است به حقوق بیش از 5 میلیون نفر کارکنان شاغل و بازنشسته با تبدیل به ضریب 400 هزار تومان به صورت ثابت و 10 درصد با توجه به وضعیت حقوقی هر فرد علاوه بر تبدیل ضریب 400 هزار تومان اضافه کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: متاسفانه دیده می‌شود گاهی اوقات بعضی از مقامات دولت، مجلس را آشکارا تضعیف می‌کنند اما ما در مجلس پای اجرای قانون ایستاده‌ایم و از همه ابزارهای نظارتی برای اجرای عدالت در حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری استفاده می‌کنیم.

وی افزود: باید از هیئت رئیسه مجلس هم پرسید که چرا از حریم مجلس در برابر این مقاومتها در اجرای قانون که منجر به تضعیف جایگاه مجلس می‌شود حمایت نمی‌کنند.

حاجی بابایی تاکید کرد: مجلس قانون را مصوب کرده است و باید هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس از مصوباتی که با ادله و اسناد و رأی اکثریت نمایندگان مصوب شده است در مرحله اجرا حمایت کند،چرا که قوانین مصوب مجلس برای اجرا در راستای احقاق حقوق و مطالبه به حق مردم به تصویب می‌رسد.

وی گفت: مجلس عصاره ملت است  و باید انعکاس دهنده مطالبات به‌حق مردم باشد در این راستا مردم منتظر دفاع رئیس محترم  از جایگاه مجلس هستند؛ بی شک جایگاه مجلس با قوانینی که تصویب کند و در مجلس خاک بخورد و در اجرا نتایج آن در زندگی مردم نمود پیدا نکند، تضعیف می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: مجلس باید با نظارت دقیق براجرای مصوبات  خود و درخواست توضیح از دولت در زمان کوتاهی در اجرایی‌کردن قوانین نشان دهد که جایگاه مجلس نظریه‌پردازی محض و تصویب قوانین برای ثبت در کتاب قانون نیست بلکه مجلس تا اجرای دقیق و منبطق بر قوانین و مصوبات وظیفه نظارت و پیگیری دارد.

حاجی بابایی تاکید کرد: جایگاه حقیقی مجلس  پاسخگویی به مردم در تمام مراحل تصویب واجرای درست قوانین مصوب مجلس است وشان مجلس باید با اجرای دقیق مصوبات حفظ شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۶۴۵۰۰۱۰:۰۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۳۱
ختم مناقشه مجلس قانونی را تصویب کند که افزایش حقوق عیناً بر اساس تورم مرکز آمار، یا خط فقر یا دلار آزاد و طلا یا بهتر از همه سبد معیشت باشد. هر عیبی داشته باشد بهتر از این آشفته بازار است.
محمدی۸۶۴۵۱۹۱۰:۲۳:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۳۱
مجلس با این مصوبه خلاف ، مقررات اداری سیستم افزایش حقوق و اعمال ضریب را بهم ریخت و دولت و کارمندان را سردرگم کرد، متاسفانه بهانه به دست دولت افتاد تا ۲۰ درصد افزایش را بصورت دلخواه اجرا کند.
علی 671۸۶۴۵۳۱۱۰:۳۰:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۳۱
دید گاه رئیس مجلس مشخص نیست گاهی طرفدار اصلاحی ها می شود و وقتی بهش ایراد می گیرند اصولگرا می شود و این دودستگی باعث شده که هردم .. تصمیمی بگیرد .نقص از خود مجلس است که .. .نماینده باید قاطع ،برنده و طرفدار حق باشد که در.. آینده تجدید نظر کنید .
مجید۸۶۴۵۴۹۱۰:۳۹:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۳۱
ای بابا آخه ما دردمونو به کی بگیم ٬ آقا ما نمی خوایم آدمایی مثله حاجی بابایی برای ما دلسوزی بکنه به خدا از دست این چهره های تکراری .. هر زمان و هر مکان حضور دارن خسته شدیم ٬ یکی نیست ..بگه..بعد برای وضعیت مالی کارکنان دولت نظر بده
ناشناس۸۶۴۵۶۸۱۰:۵۴:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۳۱
من خودم بازنشسته فرهنگی هستم بااین تورم این افزایش ها هیچ دردی را دوا نمیکند منتهی دولت هم خوب بهانه دست امثال حاج باباییها میدهد تادرسال انتخابات از..تنگدستی ما..استفاده کنند و...
معلم۸۶۴۵۸۷۱۱:۰۵:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۳۱
پارسال هم همین اتفاق افتاد به جای بیست درصد پلکانی آخر سر حدود ده درصد دولت اضافه کرد انگار دولت به این رویه عادت کرده مجلس و کارمندان امسال باید جلوی این اقدام نادرست دولت ایستادگی کنند از اواخر سال ۹۶ زیر بار این تورم کمر شکن له شده ایم معلوم نیست چرا دولت خود را به نادانی می زند این افزایش حقوق چه دردی از ما دوا می کند با این وضعیت که اینقدر طولش می دید و کشمکش درست می کنید
علی۸۶۴۵۸۸۱۱:۰۵:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۳۱
کاملا درست است، هیچ دلیلی برای عدم اجرای قانون وجود ندارد ولی لطفا بفرمایید با کدام دلیل قانون مدیریت خدمات کشوری را که میزان افزایش حقوق سالانه را متناسب با نرخ تورم تعیین کرده (بدون توجه به میزان حقوق دریافتی) نقض نموده و مبلغ ..مصوب خودتان را جایگزین کرده اید؟ شما که در زمان طرح و تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری بیش از هر کسی برای تصویب آن مصر بودید.
شهروند۸۶۴۵۸۹۱۱:۰۶:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۳۱
معلومه چون به ضرر یه عده باحقوق نجومی هست حاضر به اجرا نیستن
ناشناس۸۶۴۶۰۰۱۱:۱۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۳۱
مجلس تصويب كرده چهارصد هزار تومان و بعلاوه ضريب &;تا ده درصد. چرا ايشان به واژه "تا" دقت نمي كنند كه عملا دست دولت را باز گذاشته و اين تا به اعداد صفر تا ده اطلاق مي شود نه فقط ده.
ناشناس۸۶۴۶۱۴۱۱:۲۵:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۳۱
می بایستی مسببان عدم اجرای قانون توسط نهاد قضایی دستگیر و محاکمه شوند.
م فلاح۸۶۴۶۲۱۱۱:۲۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۳۱
چرا اجرا نشد؟؟
نادر۸۶۴۶۴۶۱۱:۴۸:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۳۱
سلام، جناب آقای حاجی بابائی فرمودید "متاسفانه دیده می‌شود گاهی اوقات بعضی از مقامات دولت، مجلس را آشکارا تضعیف می‌کنند اما ما در مجلس پای اجرای قانون ایستاده‌ایم و از همه ابزارهای نظارتی برای اجرای عدالت در حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری استفاده می‌کنیم" بیش از همه شما خود مجلسیان هستید که خود را تضعیف می کنید ، بنظر شما افزایش حقوقها به تناسب افزایش تورم کاری غیر قانونی است؟ این جزء مصوبات همان مجلسی است که شما می فرمائید دیگران تضعیفش می کنند. اگر قانونی است بایستی برای همه اعمال گردد نه کسانی که حقوقشان کمتر است. شما همچنان که فرمودید پای اجرای قانون بایستید اما نه سلیقه ای ، برای کسانی که حقوقشان کم است میتوانستید شرط بگذارید که منافع ایشان نیز تأمین شود برای مثال: می آوردید که افزایش حقوق معادل 30 درصد مشروط بر اینکه از مقدار ...... کمتر نباشد . ( تعیین شرائط کف). در این مورد شما اولین ناقضین قانون مصوب خودتان هستید. نمایندگان محترم آموزش و پرورشی لطفاً عینک آموزش و پرورشی را از چشمانتان بردارید این مملکت بجز آموزش و پرورش ادارات و سازمانهای دیگری هم دارد. یا علی
ناشناس۸۶۴۶۵۴۱۱:۵۸:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۳۱
ببينيم چقدر روی حرفتان می ايستيد. ولی با اضافه کردن تا به ابتدای ده درصد، خودتان گزک دست دولت داديد.
ناشناس۸۶۴۶۷۶۱۲:۱۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۳۱
اره دیگه! تامیتونید از پول منابع طبیعی این مملکت که متعلق به همه مردم ایرانه حقوق پشت میزنشینهای دولتی رو زیاد کنید .بقیه هم که کارمند دولت نیستن برن بمیرن.
ناشناس۸۶۴۶۸۴۱۲:۲۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۳۱
قیمت اجناس تقریبا دو برابر (متوسط) افزایش حقوق 18 درصد (متوسط) درود بر تدبببببببیر و امید
ناشناس۸۶۴۷۲۱۱۲:۵۲:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۳۱
نوبخت هزار تا راه پیدا می کند تا قانون مجلس اجرایی نشود با کمال .. رسما اعلام کرد 18 درصد حقوق کارکنان اضافه می شود خیالش از بابت عدم نظارت راحته
ناشناس۸۶۴۷۵۱۱۳:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۳۱
این دعواهای زرگری تمامی ندارد، دهها سایت معتبر بین‌المللی اعلام کردن متوسط حقوق کارمندها در ایران از 700 دلار آمده به 250 دلار ولی مرغ شما یک پا دارد. (700 دلار متوسط، دادستانی وارد شود) تا بانک مرکزی حساب دستش بیاد و تدوین و امید. رئیسی ..بنیادِ فساد را برکن
ناشناس۸۶۴۸۵۴۱۴:۴۴:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۳۱
تو هم واقعا دلت خوشه ها.
ناشناس۸۶۴۹۰۹۱۵:۳۷:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۳۱
نه به اندازه ی بی خیالی تو
ناشناس۸۶۴۷۵۳۱۳:۲۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۳۱
حقوق بازنشسته ها فقط 200 هزار تومان اضافه شد ولی شما گفتید حداقل افزایش 400 هزار تومان است. به چی دلمون خوش باشه؟!
ناشناس۸۶۵۱۶۱۲۰:۰۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۳۱
انصاف را رعايت کنيم. صندوق بازنشستگی کشوری 400 هزار تومان علی الحساب به حساب بازنشستگان کشوری ريخته است.
ناشناس۸۶۴۷۷۳۱۳:۴۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۳۱
نوبخت اونقدر با کلمات و عبارات بازی میکنه تا هم اقزایش نده حقوقا رو و هم کارمندا رو به اعتراض مجبور کنه!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین