جریمه ۵۰ هزار تومانی برای شیشه دودی غیرمتعارف خودرو

گروه اجتماعی الف،   3980131011 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طبق قانون اگر خودرو دارای شیشه دودی باشد و نتوان از فاصله سه متری سرنشینان و داخل آن را رؤیت کرد، مشمول اعمال قانون پلیس خواهد شد.

جریمه ۵۰ هزار تومانی برای شیشه دودی غیرمتعارف خودرو

سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس درباره برخورد پلیس با شیشه‌های دودی غیراستاندارد و غیرمتعارف خودروها، اظهار داشت: ملاک پلیس برای برخورد با شیشه‌‌های غیرمتعارف خودرو این است که از فاصله 3 متری داخل خودرو پیدا نباشد و اگر چنین باشد راننده خودرو مشمول اعمال قانون پلیس خواهد شد. 

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: بنا بر بند 2114 جدول جرایم رانندگی مبلغ 500 هزار ریال برای برخورد با شیشه‌های دودی غیرمتعارف تعیین شده است. 

وی در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار فارس درباره اینکه آیا ماموران پلیس نسبت به اعمال قانون خودروهای داخلی و خارجی در حوزه شیشه دودی تبعیض قائل می‌شوند،‌گفت: شیشه‌هایی که در کارخانه دودی شده باشند، استاندارد لازم برای آنها رعایت شده و به شکلی طراحی شده‌اند که داخل خودرو از فاصله 3 متری آشکار است و این‌گونه نیست که مأموران پلیس راهور شیشه‌های خودروهای خارجی را اعمال قانون نکرده و شیشه خودروهای داخلی را که در کارخانه دودی تعبیه شده‌اند، جریمه کنند. 

سرهنگ عابدی افزود: در هر خودرویی اعم از ایرانی یا خارجی، اگر نتوان از فاصله سه‌ متری سرنشینان آن را تشخیص داد مشمول اعمال قانون پلیس خواهد شد؛ البته باید گفت که بسیاری از شیشه‌های دودی‌که به صورت غیرمتعارف هستند با برچسب‌پوشیده شده‌اند که در این صورت باید راننده نسبت به رفع آن اقدام کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۶۴۳۹۵۰۸:۳۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۳۱
خب حالا اگه ما شیشه دودی 25% که همه میزنن رو استفاده کنیم ولی مامور پلیس چشمش ضعیف باشه چی ؟؟؟ به جای اینکه قانون رو محدود به توانایی انسانی ( دید از فاصله 3 متری ) کنید باید نوع را تعریف کنید . مثلا تا 30% ایرادی ندارد . نه اینکه اگه مامور ما نتونست ببینه جریمه می کنه .
ناشناس۸۶۴۴۰۵۰۸:۴۰:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۳۱
طبق آیین نامه، حرکت با خودرویی که چراغ خطر (ترمز) آن (حتی یکی از سه چراغ) معیوب باشد، ممنوع است (حتی در روز). ولی ناظم (پلیس)، با مماشات، باعث این بی نظمی شده و این در حالی است که این نقص، بسیار خطر آفرین است.
ناشناس۸۶۴۴۰۶۰۸:۴۰:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۳۱
در شب یا در روز؟؟؟؟
ناشناس۸۶۴۴۱۱۰۸:۴۵:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۳۱
این مبلغ جریمه خیلی کم به نظر میرسه ، حداقل باید به میزان هزینه دودی کردن شیشه ها باشه.
ناشناس۸۶۴۴۱۳۰۸:۴۸:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۳۱
ماموران باید لوازم خاص جهت چک کردن درصد دودی بودن شیشه داشته باشند وگرنه اینکه از سه متری داخل خودرو مشخص باشد یا نباشد بسته به قدرت دید افراد دارد ،و این روش درستی نیست
ali۸۶۴۴۱۸۰۸:۵۳:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۳۱
مشکل همینجاست اگر خودروساز شیشه را دودی کرده باشد اشکالی ندارد ولی برای خودروهای دیگر یک حد متعارف چشمی یعنی از سه متری داخل قابل دید باشد تعریف شده ولی نگفته در روز یا شب . البته در خصوص چراغ زنون یا هد لایت هم همینطور بنظر می رسه دوگانگی ها در این خصوص باعث هزینه شده و می گویند چراغ زنون دید راننده جلو را کور می کند اما اگر به خودروهای جدید هم نگاه گنید همین اتفاق می افتد پس حد متعارف کجاست و تشخیص به نظر افراد گذاشته شده است . لطفأ قانون را شفاف برای مردم بیان و توجیه کنند تا از نا آگاهی مردم استفاده سوء نشود .
استاد دانشگاه۸۶۴۴۵۴۰۹:۲۲:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۳۱
عدم اعمال قانون برای اجبار رانندگی بین خطوط باعث هرج و مرج در رانندگی شده و متاسفانه چهره زشتی به رانندگی در ایران داده است.این امر به صورت یک فرهنگ در آمده که باعث وهن ما در نظرخارجی ها شده است.
ناشناس۸۶۴۴۸۰۰۹:۴۸:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۳۱
سلام خواهش میکنم برای صدای نامتعارف اگزوز که این روزها بسیار شنیده میشه هم جریمه تعیین کنید. قلب آدم میریزه. چرا پلیس اینقدر ضعیف عمل میکنه؟؟؟ من نمیدونم مردم تفریح ندارند با ماشین دور دور میکنند.
ناشناس۸۶۴۴۸۸۰۹:۵۳:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۳۱
.. شیشه دودی ماشین ک سهل است آدم خودشم عینک دودی بزند پنجاه تومن جریمه دارد
ناشناس۸۶۴۴۹۰۰۹:۵۵:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۳۱
عجب قانونی داریم. اینکه شیشه طوری باشد که از 3 متری داخلش دیده شود می شود تفسیر به رای، لیبل های دودی درجه دارد. اگر قرار است مشمول جریمه شود باید درجه دودی بودن مشخص شود مثلا بالای 40 درصد دودی اما در مورد شیشه دودی ماشین های خارجی که بصورت کارخانه دودی هستند اغلب دودی بودن شیشه هایشان زیاد است اما چون کارخانه ای هستد برخورد نمی شود
ناشناس۸۶۴۵۰۳۱۰:۰۶:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۳۱
لطفا اول این قانون ... «ملاک پلیس برای برخورد با شیشه‌‌های غیرمتعارف خودرو این است که از فاصله 3 متری داخل خودرو پیدا نباشد» رو درست کنید، تکلیف مردم رو مشخص کنید. 1- اگر داخل ماشین از 5 متری هم مشخص بود ولی پلیس محترم گفت من از دو متری هم نمیبینم چه کنیم؟ 2- سه متری در چه ساعتی و وضعیت جوی؟ ظهر آفتابی؟ یا 12 شب بدون نور که حتی اگر شیشه هم نباشد داخل خودرو از یه متری دیده نمیشود؟
عابد۸۶۴۵۰۸۱۰:۰۷:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۳۱
این همه مشکل در جامعه .سرقت بیداد می کند بسیاری از مردم مستاصل شده اند اموال خود را همه جا باخود می کشند پلیس هم می داند و آمار دقیق دارد بهتر نیست بجای مسائل حاشیه ای به این مسائل مهم پرداخته شود.
ناشناس۸۶۴۷۶۸۱۳:۴۰:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۳۱
چرا تا هر چی میشه میگید این همه مشکل. هر چیزی جای خودش. مشکلات راهنمایی رانندگی دیگه خیلی آزاردهنده شدند. در ضمن برنامه ای از رادیو شنیدم که با قاتل زنی مصاحبه میکرد و میگفت که بدلیل دودی بودن شیشه ها اتوموبیل های اطراف متوجه .. نشده بودند.
ناشناس۸۶۴۵۳۶۱۰:۳۲:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۳۱
معمولا برچسب شیشه ها دارای درصددودی بودن است که روی آن ذکر شده که خوب است این درصد مورد قبول پلیس اعلام شود علت استفاده از این برچسب ها جلو گیری از آفتاب سوختگی در فصل تابستان است و معمولا شیشه جلو و عقب برای دید پلیس برچسب زده نمی شود آیا این کافی است یا خیر لطفا شفاف تر تو ضیح داده شود
سعید۸۶۴۵۳۹۱۰:۳۴:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۳۱
همه ساله همچین اطلاعیه ای صادر مشود ولی همین؟
پدرام۸۶۴۵۹۰۱۱:۰۶:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۳۱
والا خیلی از خودروهای خارجی، ااز یک متری هم نمیشه داخلشون رو دید
ناشناس۸۶۴۹۱۲۱۵:۳۸:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۳۱
کار از شیشه دودی گذشته در اهواز پرده نصب میکنند البته دراپه هم هستند گاهی البته گاها هم آلومینیوم نصب میکنند طرف فکر میکند مهمانی رفته پرده زده پشت شیشه بارها البته با ماشینهایی که آلومینیوم نصب میکنند من خودم دوبار تصادف کردم چون نور خورشید منعکس میشو و دید آدم مختل میشود و بارهابه راهنمایی و رانندگی تذکر دادم میگویند اینجا میگویند گرم است بابا الان ماشینها کولر دارند گفتم بابا خوب گرمشان است از خانه بیرون نیایند نمیشود با پرده دراپه و آلومینیوم نصب کردن به شیشه ماشین مقابل گرما نمیتوان ایستاد در ضمن اینکه طرف گرمش میشود با پرده و آلومینیوم در خیابان راه بیافتد میگم خوب من هم زن هستم گرمم هم هست آیا میتوانم حجاب را بردارم اگر قانون است چرا سلیقه ای اعمال میشود
ناشناس۸۶۵۰۷۴۱۸:۲۴:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۳۱
در جنوب کشور به علت گرمای شدید باید از شیشه های دودی با درصد بالا استفاده کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین