رشد 52.5 درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

گروه اجتماعی الف،   3980130047 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
رشد 52.5 درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سال گذشته درمجموع حدود هفت میلیون و 800 هزار گردشگر از کشورهای مختلف به ایران سفر کردند که این میزان در مدت مشابه سال قبل آن پنج میلیون و 100 هزار نفر بود که میانگین 52.5 درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، ولی تیموری شامگاه پنجشنبه در آیین پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم زنجان در جمع خبرنگاران افزود: گردشگران وارد شده با توجه به شرایط خاص کشورمان اغلب از کشورهای منطقه، همجوار و حتی از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز بودند. وی اظهار داشت: در بازه زمانی یاد شده حدود هفت میلیون نفر گردشگر هم از ایران خارج شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال ما قبل آن، روند کاهشی داشته است.

به گفته این مسئول، سال 96، 10 میلیون نفر ایرانی به خارج از کشور سفر کرده اند، که این رقم در سال گذشته کاهش یافت و در این میان مسائل اقتصادی، ارزی و از طرف رویکردهای کشور به سوی گردشگری داخلی، برگزاری نمایشگاه های مختلف و معرفی مقاصد کمتر شناخته شده از جمله علل بروز این مساله بوده است. به گفته این مسئول در ایام نوروز امسال نیز در مجموع 77 میلیون اقامت شب در کشور ثبت شد به این معنی که در صورت تقسیم آن به عدد چهار چیزی در حدود 20 میلیون نفر جمعیت ایران در ایام 16 روزه عید سفر کردند که این عدد با توجه به شرایط آب هوایی حاکم بر کشور رشد 5.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: بحث اقامتگاه های بوم گردی از جمله اولویت های مهم این سازمان در شهرهای کوچک و روستاهای هدف است در حالی که هم اکنون با کمبود ظرفیت اقامتی مواجهه هستیم که در چنین شرایطی حتی ایجاد زیر ساخت هایی نظیر هتل و هتل آپارتمان جوابگو نیست. وی اظهار داشت: بطور قطع اقداماتی نظیر بوم گردی که با سرمایه های پایین تری ایجاد می شود، تاثیر بسزایی در جذب گردشگری دارد و این اقامتگاه ها توسعه پایدار گردشگری و معرفی فرهنگ عمومی را نیز به دنبال دارد.

** توزیع سفر سیاست اصلی میراث فرهنگی کشور
این مسئول ادامه داد: بحث توزیع سفر در کشور یکی از سیاست های اصلی حوزه گردشگری کشور به شمار می رود و این مهم بر اساس بررسی و آسیب شناسی در طول سال های گذشته تا به اکنون انجام شده است. وی اضافه کرد: بخش های مختلفی از کشورمان حجم بالایی از گردشگر را دارند و بخش های دیگر از منافع گردشگری و درآمدهای حاصل از آن، بی بهره هستند که در این راستا باید راهکارهایی برای گسترش توزیع سفر داشت.

این مسئول یکی از راهکارها را برگزاری جشنواره ها و رویدادهای مختلف ذکر کرد و گفت: سفر به لحاظ زمانی و مکانی در کشورهای توسعه یافته و یا در مسیر توسعه توزیع می شود. تیموری افزود: یکی از ویژگی های گردشگری فصلی بودن آن است و برای این مساله رویدادهای مختلفی را برگزار می کنند و به عبارتی دیگر یکی از مهمترین ابزارها در توسعه گردشگری به سمت توزیع سفر در کشور است.

این مسئول یاد آور شد: جشنواره اکو در زنجان علاوه بر ویژگی مبتنی بر توزیع سفر گردشگری داخلی از حیث گردشگری بین المللی نیز اهمیت ویژه ای دارد چرا که این مهم در چارچوب یک سازمان منطقه اکو برگزار می شود. وی اضافه کرد: حدود 19 کشور علاوه بر 10 کشور عضو سازمان اقتصادی 'اکو ' 9 کشور دیگر هم بر اساس ابتکار جاده ابریشم در این جشنواره حضور یافته اند که یک فرصت منطقه ای، بین المللی بسیار خوبی است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: این جشنواره بهانه ای برای مردم، رسانه ها و حتی درمیان کشورهای منطقه است که با سفر به استان زنجان با ظرفیت های گردشگری، تنوع فرهنگی، تاریخ واقلیمی آن آشنا شوند که بطور قطع در روند تبادلات و رفت و آمدهای گردشگری بسیار تاثیر گذار است.
به گزارش ایرنا پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو - جاده ابریشم 29 فروردین تا اول اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان در حال برگزاری است.

دیدگاه کاربران

امین رضا۸۶۳۳۶۵۱۱:۰۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
ازشنیدن این خبربسیارخوشحال شدم.درسال رونق تولیدورودهرچه بیشترگردشگررونق صنایع غذایی -پوشاک - آرایشی و...را تضمین می کندامامتاسفانه دراستانهایی که توان جذب توریست بالایی دارندتفکرمدیران استانی کاملا قالبی وسطحی وبدو ن درک اهمیت گردشگری است.من وهمکا رانم به عنوان یک متخصص گردشگری وعضوهیات علمی تلاش زیادی کردیم تامدیران استان خودمان را راضی کنیم حداقل نسبت به توسعه فرودگاه مرکزاستان که تنها فرودگاه سود ده استان کرمان به عنوان یکی ازپنج شهرمحورگردشگری تاریخی ایران وتوسعه زیرساخت های ارتباطی دیگرنطیر راه آهن وایجاد سالن ترانزیت آبرومندودارای ظرفیت موردنیازراه آهن اقدام کننداما نشدونکردند.تنها سرمایه های بالفعل شهرماآثارتاریخی وازجمله باغ های دیدنی وبی نطیر آن هستندکه تنها دوباغ یعنی شاهزاده وفتح آباد درحال بهره برداریند.باغ عمارت سالارکلانتردرسرآسیاب ثبت ملی است اما درشرف ویرانی کامل واکنون درکمال شگفتی به محل کشت گوجه وبادمجان تبدیل شده که باعث شرم مدیران استانی است.وووو...
اسد۸۶۳۴۰۷۱۱:۲۴:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۳۰
فقط یه کم آزادی پوشش بیشتر بشه شک نکنید هزینه های کشور با مسافر و توریست در میاد.
ناشناس۸۶۳۴۸۳۱۱:۵۹:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۳۰
بله صد دلار میندازن ته جیبشون مملکت رو میچرخن ..
ناشناس۸۶۳۵۶۱۱۲:۴۵:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۳۰
كاهش ارزش ريال و توانمندي مالي و درآمدي كارگران وكارمندان كشورهاي منطقه و ..به لطف تدبير دولت تدبير و اميد كه باعث افزايش اميد به آينده اين اقشار شده و با سفر به كشورمان و خرج دلارهاي چهارده هزار توماني مايه مسرت دولتمردان و به نوعي دستاورد سازي مطلوب شده مانند دستاورد ارتقا سطح آب درياچه أرومية كه تدبير دولت محترم بود،..
ناشناس۸۶۳۶۴۲۱۳:۳۶:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۳۰
اومدن این حوض خشکیده با یه شلنگ توش رو ببینن؟ یکم به کشور و آثار تاریخی برسید بد نیست.آب هم که داریم فعلا!
رضا۸۶۳۷۰۹۱۴:۴۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۳۰
با این ارزش ریال در برابر یورو و دلار، سفر به ایران تقریبا برای توریست ها رایگان درمیاد. خیلی هم عالی !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین