کامنیت‌های برتر مخاطبان الف/ جنگ ما با حزب بعث عراق بود نه مردم عراق/ اگر برجام نبود دیوار تحریم‌های ایران فرو ریخته بود؛ محمود صادقی هم منتقد برجام شد!/ سلبریتی‌ها فازتان چیست؟/ چرا پیاز و سیب زمینی باید به دلار وابسته باشد؟/ برجام برای این بود که افرادی از خواب بیدار شوند

گروه سیاسی الف،   3980129098 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

در هفته جاری اتفاقات زیادی رخ داد و با توجه به وظیفه‌مان آن‌ها را پوشش دادیم؛ از آنجا بینندگان محترم الف با ارائه نظرات خود در ذیل اخبار و گزارشات منتشر شده، در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت کردند که در ادامه برخی از نظرات برتر را انتخاب کرده و در ادامه مشاهده‌ می‌کنید.

محمود صادقی هم منتقد برجام شد!/ سلبریتی‌ها فازتان چیست؟/ چرا پیاز و سیب زمینی باید به دلار وابسته باشد؟/ برجام برای این بود که افرادی از خواب بیدار شوند

برهنگی نگرانی خیلی‌ها است/ در کشور بانک‌ها ربا می کنند و در بورس قمار و بی‌حجابی مشکل کوچکی نسبت به این دو است

یکی از یادداشت‌های بینندگان الف با عنوان «چرا بی حجاب شدیم؟» با ابراز نظرات مختلف بینندگان همراه شد. البته این یادداشت توسط یکی از مخاطبین الف نوشته شده است که برخی از نظرات کاربران الف را درباره این موضوع می‌خوانیم:

*نتیجه اشتباهات خودمان را می‌بینیم و گردن غرب نندازیم. بزرگی می‌گفت اگر چیزی را می‌خواهی خراب کنید، به آن حمله نکن، بلکه بد از آن دفاع کن با افراط، اجبار و فشارهای غیرلازم، وضعیت حجاب را به اینجا رساندیم.

*چیزی که من نمی‌فهمم اینکه برای چی نظام فرهنگی حاکم بر جهان، این‌قدر به ترویج خیانت و بی‌عفتی در خانواده‌ها، ترویج همجنس بازی در جوامع مسیحی و ترویج بی حجابی در ایران اهتمام دارد؟ چرا در تمام فیلم‌های هالیوود باید خیانت و مسائل ... وجود داشته باشد؟ چرا فیلم‌هایی که تشویق به داشتن خانواده سالم می‌کنند این‌قدر کم هستند؟

*تکرار هر چیز باعث می‌شود که امر بر بیننده مشتبه شود، به مدد بی‌کیفیتی برنامه‌های صدا و سیما، بینندگان ماهواره و فضای مجازی بی‌شمار شده است. در این دو رسانه هم که از حجاب خبری نیست، بعد خانم محجبه‌ای که دائما در این دو فضا پرسه می‌زند بی‌حجابی امری عادی و حجاب را امری غیرعادی تصور می‌نماید، لذا در فضای حقیقی جامعه به لطایف‌الحیل سعی می‌کند این پوشش دو متری را که در حال حاضر به یک روسری یک وجبی تبدیل شده را نیز از خود دور کند تا همرنگ فضای مجازی شود.

*در اسلام هم ربا و هم قمار حرام است که در کشور بانک‌ها ربا می کنند و در بورس قمار و بی‌حجابی مشکل کوچکی نسبت به این دو است، پس لطفا به این دو تا بپردازید و اگر حل شد می توان به سراغ بدحجابی رفت.

*برهنگی نگرانی خیلی‌ها است، حتی خانواده‌هایی که نماز نمی خوانند هم نگران هستند روزی فرزندانشان به فساد و برهنگی کشیده شوند. اما راه حل چیست؟؛ ای نهمه نهاد برای تبلیغ اسلام و پاکدامنی هست؛ چرا جواب نداده است؟ ما نیازمند به راهکارهای جدید هستیم، مثلا چرا خانم‌های بسیجی به سینما نمی‌آورند که هنر پیشه شوند؟ اگر می‌خواهم فضای سینما و سلبریتی‌ها متناسب‌تر شود، راه آن مشارکت است. خانم‌های مذهبی باید به سینما و هنر روی بیاورند و خانم‌های بی چادری هم به جاهایی که راه‌شان نمی‌دهیم مانند پست های کشوری و مدیریت!؛ ما باید با هم مخلوط شویم و در کنار هم باشیم که بتوانیم هم اعتماد سازی کنیم و هم روی هم تاثیر بگذاریم و هم فضا از تعادل خارج نشود و به بحران و هیجان و سرکشی و برهنگی نکشد.

*در شمال مردم لباس‌های شاد محلی و در جنوب لباسی شاد شبیه هندی‌ها (در بندرعباس) که از مانتو راحت‌تر و زیباتر و کمتر جذب است، می پوشند. این یونیفورم کردن با اجبار مردم هست که آنهارا به سمت این نوع پوشش برده است.

*مسئله حجاب و بی‌حجابی را باید در سطح جهانی بررسی کرد. از سال های ۱۹۰۰ و بخصوص ۱۹۴۵ به این طرف مجموعا پوشش مردم و مخصوصا زنها کاملا تغییر کرده. زن غربی در آن سالها عملا با حجاب بود و شال هم داشت که بعدا دامن‌های بلند می‌پوشیدند. الان فرهنگ کم لباسی همه جای دنیا رو گرفته است. پوشیدن شلوارک برای مرد و زن تا همین ۳۰ تا ۴۰ سال پیش در غرب به هیچ وجه مقبول نبود یا رفتن به ساحل یا استخر قبل از ۱۹۰۰ به این صورت نبوده و جامعه آن را نمی‌پذیرفت...

*....این که امروز در خیلی از بخش های کشور مافیا وجود دارد یکی از دلایلش نفوذ است. در واقع، وقتی بنیان فکری افراد یک جامعه را تغییر بدهند (از طریق همان مسئولینی که برای آموزش و پرورش و دیگر حوزه های مهم برای فرزندانمان تصمیم می گیرند) نسلی را مطابق با خواست خودشان رشد می دهند. یعنی آنقدر قدرتمند در ذهن فرزندان و جوانانمان نیز تأثیر می گذارند و نفوذ می کنند که وقتی بزرگ شدند و مسئول بخش های مختلف جامعه شدند، به راحتی بر سر همه چیز در کشورشان معامله خواهند کرد (البته معامله که چه عرض کنم... خیانت می کنند). البته روی دیگر نفوذ در افراد از طریق تغییر دادن ژنتیک مواد غذایی، واکسن ها، مواد مخدر و مشروبات الکلی است. نسلی که گرفتار دود و الکل و تخدیر باشد، قدرت اندیشیدن ندارد و آنها آرزو دارند که ایران به سرنوشت آندلس دچار شود. جوانانی که می توانند منبع اندیشه و کار باشند، به افرادی ضعیف تبدیل می شوند. این نسل دیگر به دین و به هیچ اصول اخلاقی هم فکر نخواهد کرد.

 

*****

رسانه‌ها سلبریتی‌ها را بزرگ نکنید/ سلبریتی‌ها صلاحیت دلسوزی برای این مردم را ندارند/ نیروهای مقاومت مرز نمی‌شناسند

حضور نیروهای حشدالشعبی برای کمک به امدادرسانی در سیل خوزستان دستمایه یادداشتی با عنوان «نیروهای حشدالشعبی، سیلابِ ایران و کج فهمی برخی سلبریتی‌های وطنی» در الف شد. نظرات برخی از کاربران درباره این یادداشت خواندنی است:

*تا حالا می‌گفتند چرا عراقی‌ها کمک نمی‌کنند، حالا که آمدند می‌گویند چرا کمک می‌کنند!! فازتون چیه؟ غیرت افغانی‌ها و عراقی‌ها شرف داره به آ‌نها که نشستن توی خانه‌ی خودشان و فقط بلدن نظر دهند و توئیت بزنند! در  اوج سیل مژدگانی میلیونی برای پیدا کردن سگ‌شان میزنند و نظر کارشناسی هم می‌دهند.

*الف جان تو مثل اینکه کلا با سلبریتی‌‌ها مشکل داری. آنهایی که خانواده‌هایشان خارج زندگی می‌کنند مسئولین و آقازاده‌ها هستند؛ در سیل هم که دیدیم. باهنرمندان مشکلتان چیست؟ مردم دوستشان دارند نمی‌توانی ببینی؟

*این سلبریتی‌ها اگر در مورد عراقی‌ها اینطوری فکر می کنند در مورد منافقین چی؟ خان مهناز افشار لطفا نظر خودتان را در مورد منافقین که به کشور و مردم خودشان خیانت کردند و آنها را بی گناه کشتند، چیست؟

*پیام اصلی این است که نیروهای مقاومت مرز نمی‌شناسند، دنبال وظیفه هستند چه با بیل، چه با سلاح. این حرف‌های شما مثل حرف‌های بعضیا در کشورهای عراق و سوریه بود که چرا وقتی ارتش داریم، نیروهای مقاومت هستند... دیدید که همکاری این‌ها به صورت یک ید واحد مانع سقوط کشورها شد.

*الف قبلا هم چند بار درباره سواد پراکنی سلبریتی‌هایی که بعضا تا نوک بینی‌شان را هم نمی‌بینند مطالبی در بزنگاه‌های مختلف منتشر کرده است ولی نمی دانم چرا این دسته از سلبریتی‌ها (البته نه همه آنها) چرا حاضر نیستند قبل از انتشار نظرشان کمی تحقیق و مطالعه کنند... بازیگر (حیف کلمه هنرمند برای خیلی‌های آنها) محترم از نت استفاده‌های دیگه هم می‌توان کرد، کمی سواد سیاسی‌تان را بالا ببرید و بعد اظهار...

*مشکلات مملکت اول به فساد مسوولین و اطرافیان آنها برمی‌گردد و بعد هم به دشمنی کثیف آمریکا و نوکرانش؛ اما جالب اینجاست که سلبریتی‌های بی‌سواد وطنی، هم طرفدار این دولت و مسوولین هستند و هم نوکر بی‌جیره و مواجب خارجی‌ها. پس در هر حال این‌ها صلاحیت دلسوزی برای این مردم را ندارند.

*واقعا از رسانه‌ها انتظار داریم این به اصطلاح "سلبریتی‌ها " را بزرگ نکنند و حرفاشان را پوشش ندهند که این طور متوهم نباشند... از نظر بنده اکثرشان از نظر تحلیل مسایل اجتماعی و اقتصادی و .... در پایین ترین سطح ممکن هستند.

*از نظر سیلبریتی جماعت، اگر آمریکا از ورود کمک‌های انسان دوستانه به ایران جلوگیری کند کار بسیار بجایی انجام داده است، ولی اگر عراقی ها کمک کنند کار نابجایی انجام داده‌اند. اساساً این جماعت با مردم ایران مشکل دارند که چرا مثل جماعت سیلبریتی فکر نمی‌کنند.

*اینا یا واقعا این‌قدر بی‌‌اطلاع هستند یا از عمد برای اختلاف افکنی این کار را می‌کنند. هرکس که ذره‌ای از جنگ ایران اطلاعات داشته باشد، می‌داند که ایران یه لشکر از عراقی ها داشت به اسم بدر و اینکه عراقی‌ها بیش از دو هزار شهید دادند و این قدر به ایران کمک کردن که صدام به چند شهر خود عراق حمله کرد و حتی تعداد زیادی از عراقی‌ها برای اینکه در جنگ ایران شرکت نکنند انگشت نشانه خودشان رو قطع می‌کردند. جنگ ما با حزب بعث عراق بود که همان ها داعش را تشکیل دادند.

* همان طور که توی ایران عده‌ای اصلاح طلب و غربگرا هستند و عده دیگر مؤمن و اصولگرا هستند و کار یک دسته را نمی‌توان به اسم تمام مملکت ایران حساب کرد، دقیقا در عراق هم دو دسته وجود دارد، عده‌ای بعثی و عده‌ای دیگر مؤمن و طرفدار ایران هستند و نمی‌توان کار یک دسته را به حساب کل مملکت عراق نوشت، ......

*اگر حق با این سلبریتی خانم مهناز افشار هست؟ پس چرا آلمان و فرانسه که بمب شیمیایی و... به صدام دادند، ولی ایشان بچه خودش را در آلمانی به دنیا آورد که باعث کشتن هزار بچه ایرانی و عراقی شد که بمب شیمیایی به صدام داد....

 

*****

مسئولین خودشان را از ملت بدانند/ ۸۰ درصد سود بانكي به حدود ۱۰ درصد سپرده گذاران تعلق مي‌گيرد؛ مالیات بگیرد

یادداشتی با تیتر «اختصاص یک ماه یارانه به سیل زدگان» در الف بازنشر شد که کاربران زیادی درباره آن اظهارنظر کردند. برخی از این نظرات را از نظر می‌گذرانید:

*با اختصاص حتی یک ریال هم بدون رضایت تک تک مردم کاملا مخالفم، زیرا می‌دانم حتی مردمی که دچار آسیب سیل نشده‌اند هم از نظر مالی شرایط بهتری نسبت به سیل زده‌ها ندارند. چه بسیار خانواده‌هایی که با همین یارانه قسط وام، اجاره‌خانه، شهریه دانشگاه فرزندان و ... را پرداخت می‌کنند و خیلی‌ها هم یارانه تنها منبع درآمد و تنها وسیله امرار معاش آنهاست. لطفا احساسی و از سر... سیری راهکار ارائه ندهید. مردم غیور ایران در حوادث طبیعی چه از نظر کمک نقدی و چه غیرنقدی همیشه پای کار بوده‌اند؛ پس مسئولینی که با حقوق‌های نجومی... چرا در این مواقع حساس حاضر نمی‌شوند، لااقل بخشی از این حقوق‌هایی که برای کارهای نکرده خود می‌گیرند را در جهت کمک به این مردم رنج کشیده هزینه کنند؟!...اکنون این گوی و این میدان بیایند و برادری خود را ثابت کنند.

*يك راه اصولي و بدون ايجاد تورم براي جبران خسارات اخذ ماليات از سود سپرده‌هاي بانكي است. توجه داشته باشيد كه حدود ۸۰ درصد سود بانكي به حدود ۱۰ درصد سپرده گذاران تعلق مي‌گيرد، لذا اين هزينه از طبقه برخوردار گرفته مي‌شود.

*...چرا فرزندان مقامات یک ماه در  مناطق سیل زده بیل و کلنگ نمی‌زنند و به مناطق سیل زده کمک نمی‌کنند. این امور را انجام دهند و  نشان دهند که بین مسئولین و مردم فرقی وجود ندارد و مسئولین خودشان را از ملت بدانند....

*...یک فرم در بانک بگذارید و هرکس می‌خواهد یارانه بگیرد آن را امضا کند و به سیل‌زدگان بدهد. من با اینکه کمک کردم، می‌خواهم این کار را  انجام دهم، ولی خیلی‌ها وضعشان آن قدر خوب نیست که بتوانند.

*بهتر است هر كسي كه دوست دارد به صورت دلخواه مبلغ يارانه‌اش را به حساب هلال احمر و در جهت ساخت مسكن و تامين معيشت سيل زادگان به تعداد دلخواه واريز كند. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد حداقل يك سال از هزينه‌هاي برگزاري جلسه‌ها بكاهند و مبالغ صرفه جويي شده را به حساب سيل زدگان واريز كنند. وزارت نيرو و شركت گاز مي توانند یک درصد به هزينه مبالغ قبوض آب، برق و گاز خانوار در جهت كمك به ساخت زير ساخت‌ها و مسكن و معيشت سيل زدگان اضافه كنند. حتي وزارت نفت مي تواند ۱۰ درصد به قيمت بنزين در جهت براي كمك به تهيه مسكن و لوازم زندگي و ايجاد اشتغال سيل زدگان افزايش دهد.

*اگر همان یارانه چندر غاز را هم نمی‌دادند، همه آن را آقازاده‌ها و مدیران فاسد، اختلاس می‌کردند و همان چهل و پنج هزار تومان را هم می‌خوردند و به دست مردم نمی‌رسید، اتفاقا یارانه بهترین کار ممکن برای جلوگیری از چپاول بیشتر بیت المال توسط مفسدین بود، هر چند اندک، به هر حال یک تومان...غنمیمت است.

 

 ****

قرار بود با برجام تحریم نباشد، اما.../ وقتی رادارهای آمریکایی‌ها موشک‌های ما را ندیدند/ اگر برجام نبود دیوار تحریم‌های ایران فرو ریخته بود

پس از اقدامات خصمانه آمریکا در مورد سپاه و بی‌عملی اروپایی‌ها در مورد تامین منافع ایران از برجام، موضع گیری آلمان درباره برنامه موشکی و سیاست منطقه‌ای ایران، توئیت‌های جنجالی سفیر فرانسه و... که بیانگر استراتژی واقعی اروپا در قبال برجام و ایران است، گزارشی با عنوان «به پایان برجام نزدیک می شویم....؟» در الف نوشتیم که کاربران زیادی درباره آن اظهارنظر کردند. برخی از این نظرات را می‌خوانیم:

*برجام خیلی وقت است به پایان خود رسیده است. این ما هستیم که به زور می‌خواهیم در آن بمانیم، همه رفتند.
 
*ایران باید به اروپا در صورت تامین نکردن منافع حداقلی ما اولتیماتوم دهد که: ۱-ایران هم از برجام خارج خواهد شد و هم از ان پی تی- ۲-ایران از مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر دست بر خواهد داشت و راه را برای قاچاق مواد مخدر و تروریست های داعشی به اروپا باز خواهد گذاشت- ۳-تنگه هرمز و تنگه باب المندب هم ناامن خواهد شد.
 
*قرار بود با برجام تحریم نباشد، وقتی برجام هست تحریم هم هست، یعنی خسارت محض است.
 
*اوضاع این قدر خراب است که محمود صادقی هم می‌گوید دیگر دلیلی برای ماندن در برجام نمانده است...
 
*برجام نشان داد که دیپلمات‌های ما هوش خودشان را فدای اعتماد به آمریکا کردند. برجام نشان داد که اعتماد به امضای دشمن ساده لوحی محض است. برجام نشان داد که غربگرایان منافع ملی را فدای منافع جناحی می کنند.
 
*به گفته خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم‌های ایران فرو ریخته بود.
 
*فراموش نکنیم خروج از برجام مساوی است با بازگشت اتوماتیک قطعنامه های شورای امنیت بدون نیاز به طرح مجدد در شورا. خوب بود برای شرایط خروج سایر اعضا از برجام هم شرط می‌گذاشتند، ولی انگار هنگام مذاکره فقط فرض را بر خروج و تخطی ایران از برجام گذاشته بودند، نتیجه هم شرایط فعلی است،  نه می‌توان بدون آسیب (آنهم آسیب‌های جدی) از برجام خارج شد و نه ماندن در آن منفعتی برایمان دارد.
 
*آمریکایی‌ها تا الان هر حرفی زدن عمل کردند، اروپا هم بدنبال منافع خودش است، اگر حفظ برجام این همه ارزش داشت، چرا با حرف‌ها و کارهای بیهوده بهانه دستشان دادن که الان کار به اینجا برسد؟! اگر هم ارزش نداشت، پس چرا برای برجام چراغ سبزنشان داده شد؟! الان در این شرایط دقیقا منتظر چی هستیم؟!
 
*(در واکنش به نظر بالا)آمریکاییها هر حرفی زدن عمل کردند!؟ .... پس امضای جان کری تضمین چی بود که قرار بود انجام شود که حالا نشده!؟ تحریمها قرار بود لغو شود، قول آمریکایی‌ها نبود!؟ کدام حرفی که به ما زدند را عمل کردند!؟ همه برجام برای این بود که افرادی مثل شما از خواب بیدار شوند و بفهمند نمی‌توان به آمریکا خوش بین بود! وگرنه خیلی‌ها از اولش هم به آمریکا اعتماد نداشتند و میدانستند نتیجه همین می‌شود!!
 
*(در ادامه واکنش‌ها به دو نظر بالا): کی چراغ سبز نشان داد؟ رهبری که رسما گفتند به آمریکا اعتماد ندارد و بعد هم راهکاری برای اجرا گفتند که کمی از ضعف‌های عجیب برجام را بگیرد ولی دولت گوش نکرد.- بهانه؟ قراردادی که با بهانه بتوان بهم بریزد چه قراردادی؟ قرارداد مگه می‌تواند با بهانه به مشکل بخورد؟ طرفتان کسی است که راحت به کشوری که زورش برسه حمله می‌کند و زن و بچه‌ها را می‌کشد. دنبال بهانه هم نیاز نمی‌بیند که باشد و بگردد؛به عراق با یک فیلم جعلی که جعلی بودنش ثابت شد حمله کرد. بهانه چیست؟
 
*يكساله برجام تمام شده و وزير خوش خنده و دولت اميد هنوز نااميد نشدند.
 
*برجام یک تله بود .... الان رهایی از این تله سخت و عواقب بدتری نسبت به تحریم‌های قبل برجام و ادامه فعالیت هسته ای در آن شرایط دارد؛ اگر الان خارج شویم و فعالیت هسته‌ای را از سر بگیریم به سرعت اجماع جهانی علیه ایران شکل می‌گیرد.
 
*سیستم ضعیف و علیل اقتصاد با دارو و درمان معالجه نمی‌شود، چرا باید اقتصاد و پیاز و سیب زمینی وابسته به دلار باشد؟ مزدوران داخلی با این گرانی ارزاق خون مردم را مکیدند
 
*وقتی ما در ۵ کیلومتری آمریکایی‌ها در سوریه داعش را با موشک به درک واصل می‌کنیم و آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و حتی رادارهای آنها نیز موشک های ما را نتوانستند ببینند، این یعنی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
 
*منطقه به گفته استکبار دست ایران است (به لطف سپاه قدس)  پس جای نگرانی نیست، فقط باید مراقب بود که مملکتمان دوقطبی نشود، این بزرگترین خطر است که با هوشیاری مردممان انشاالله اتفاقی نمی‌افتد.
 
*خوب است سایت خبری الف و یا دیگران بجای بحث از اینکه این همه از اروپائی‌ها و نفاق آنهاو..بگویند، روی این مساله تمرکز کنند و بفرمایند مهره‌هایی که ایران برای فشار روی اروپا دارد، چیست و در مورد آن تحلیل و بررسی نمایند، از جمله اینکه مسیر ترانزیت مواد مخدر به سمت اروپا در تیر رس ایران است ایران در این زمینه کمی کوتاه بیاید پیامد بر اروپا چه خواهد بود و یا ... در هر صورت همه چیز در ماندن یا برون رفت از برجام نباید دیده شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۶۳۸۱۸۱۶:۰۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
اگر حشدالشعبی و دیگر برادران دینی‌مان از کشورهای همسایه وارد کشورمان شدند و درحال خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هستند نشانه این موضوع است که اگر نمک خوردند، نمکدان نشکستند و به یاری برادران‌شان شتافتند. ننگ برای کسانی است که در لباس ایرانی نمک این ملت را می‌خورند و نمکدان‌شان می‌شکنند، یعنی در خدمت جنجال‌آفرینی‌های آمریکا و اروپا علیه ایران هستند.
ناشناس۸۶۳۹۴۵۱۸:۰۳:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۳۰
شما فقط در مورد کلمه ((نمک ))توضیح بده منظورت چیه دقیقا
ناشناس۸۶۴۲۸۵۰۱:۴۶:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۳۱
سلبریتی هایی که با واردات شیرخشک فاسد و فروش آن در بازار از خون بچه های ایران ارتزاق می کنند مصداق بارز نمک خوردن و نمکدان شکستن هستند .
ناشناس۸۶۴۶۶۵۱۲:۰۷:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۳۱
متاسفانه کامنت گذاران خاصی هماهنگ و هدفمند و شاید از عربستان و اتاق جنگ روانی دیگر علیه منافع کشورمان به اسم مخاطب مطلب میزنند و نمره میدهند
ناشناس۸۶۴۰۲۵۱۹:۱۶:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۳۰
هیچکس نمی گوید چرا عراقی ها به کمک ما آمدند بلکه میگویند چرا نیروی شبه نظامی که در ارتش عراق ادغام شده است برای کمک آمده است ! نق هم نمی زنیم خلاف قانون اساسی است !!
ناشناس۸۶۴۵۹۸۱۱:۱۴:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۳۱
اگر مردم عراق و سوریه هم به حضور نیروهای مستشاری ایران اعتراض می کردند الآن داعش این دو کشور را نابود کرده بود.
ناشناس۸۶۴۷۸۸۱۳:۵۸:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۳۱
نیروی نظامی امریکایی میومد همه میگفتتد واو دختران میرفتند باهاشون سلفی میگرفتند.حشد الشعبی گروهی بیشتر ایرانیه تا عراقی در ضمن اینا سلاح نداشتند
ناشناس۸۶۴۱۲۳۲۱:۰۲:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
واقعا ننگ بر کسانی که نام خود را سلبریتی می‌گذارند و در برابر حقایق نابینا می‌شوند. از یک سو شعار نه غزه و لبنان سر می‌دهند و از سوی دیگر وقتی با کمک‌های انساندوستانه مردم عراق و حشدالشعبی مواجه می‌شوند آشفته می‌شوند که اینهایی که یک روز با ما در جنگ بودند چرا حالا کمک می‌کنند. این‌قدر هم نمی‌فهمند که اینها در جنگ تحمیلی نیروهای همراه ما در مبارزه با صدام بوده‌اند.
ناشناس۸۶۴۱۲۴۲۱:۰۲:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۳۰
از دستگاه قضایی درخواست می‌شود جلوی تاخت و تاز سلبریتی‌های بیسواد و نادان را در فضای مجازی بگیرد. آنها در بسیاری از اوقات مطالب بی‌اساس و دور از نزاکت و دیکته شده بیگانگان را در این فضا منتشر می‌کنند.
ناشناس۸۶۳۸۱۹۱۶:۰۵:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
اگر مدیران امثال جانباز عزیز حاج‌حسین یکتا بودند و هرکجایی که سیل، زلزله و طوفان و... بود مثل ایشان حضور می‌یافتند و دل از سفرهای خارجی می‌بریدند، کشور دچار مشکل نمی‌شد و اگر هم می‌شد سریع مسئولان و مردم وارد عمل می‌شدند و به مقابله با آن برمی‌خاستند و مشکل را حل می‌کردند.
ناشناس۸۶۳۸۲۰۱۶:۰۵:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۳۰
واقعیت این است که تروریست‌خواندن سپاه پاسداران از سوی آمریکا نتیجه برجام است. هر روز که می‌گذرد آثار تخریبی برجام برای کشور بیشتر معلوم می‌شود. دلسوزان نظام هم‌اندیشی کرده به‌طریقی جلوی خسارت‌های برجام بدفرجام را بگیرند.
ناشناس۸۶۳۹۴۰۱۸:۰۰:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
تروریست خواندن سپاه ربطی به برجام ندارد.
ناشناس۸۶۴۲۷۹۰۱:۳۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۳۱
در دولت اصلاحات محور شرارت شدیم و حالا تروریست !!! لقب گرفتیم و این نتیجه نرمش دولت های اصلاح طلب در مقابل دشمن است که باعث گستاخ تر شدن آنها می شود.
ناشناس۸۶۴۰۷۲۱۹:۵۸:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۳۰
میشه دلیل ربطش به برجام بگی استاد؟
ناشناس۸۶۴۲۸۶۰۱:۴۷:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۳۱
ربطش اینست که برجام و کوتاه آمدن در مقابل شیطان بزرگ باعث گستاخی دشمن شد.
ناشناس۸۶۳۸۲۳۱۶:۰۷:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
این را به عنوان کسی که فاقد شغل و منبع درآمد است می‌گویم. شایسته است ملت همیشه حماسه‌ساز کشورمان در بهار طبیعت و معنویت شعبان که امر به صدقه زیاد و صلوات و استغفار شده، حماسه‌ای دیگر بیافریند و با واریز یارانه فروردین خود به حساب کمیته امداد و یا هلال احمر و یا بسیج بخشی از مشکلات سیل زدگان کشورمان را مرتفع سازند.
ناشناس۸۶۳۹۴۲۱۸:۰۱:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۳۰
شما از خودتون شروع کنید.
بیکار۸۶۳۹۴۴۱۸:۰۳:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۳۰
شما واقعا شغل و در امد نداری؟ چه جوری زندگی می کنی؟بگو ما هم یاد بگیریم.
ناشناس۸۶۳۹۵۱۱۸:۰۷:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۳۰
این همه کمک خارجی چی میشه؟
فروغ۸۶۴۱۱۵۲۰:۵۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۳۰
هموطنان سیل زده ما نیازی به صدقه ندارن.جبران خسارت ان ها وظیفه دولت و سایر ارگان هاست.
ناشناس۸۶۳۸۲۴۱۶:۰۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
تا سال 2020 صبر کنید تا دموکراتها در آمریکا سرکار بیایند! برخی‌ها علی‌رغم خباثت و جنایت شیطان بزرگ چه دموکرات و چه جمهوری خواه طی یک صد سال گذشته بر ملت‌های جهان، هنوز در خوابند خداوند این غافل‌های جاهل و خواب‌زده را بیدار کند.
ناشناس۸۶۳۸۲۵۱۶:۰۸:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۳۰
تا اصلاح‌طلبان بی‌درد در قدرت هستند هیچ‌مشکلی از مشکلات اساسی کشور و مردم حل نخواهد شد، باید تغییر مدیریتی بشود و عناصر انقلابی از طریق مردم روی‌ کار بیایند.
ناشناس۸۶۳۸۲۶۱۶:۰۹:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
مردم و شیعیان عراق خود قربانی حزب بعث عراق بودند و در جنگ 8 ساله این حزب کثیف علیه کشورمان، مردم عراق و همین فرماندهان و رزمندگان کنونی حشدالشعبی بودند که در کنار رزمندگان اسلام به دفاع از ایران برخاستند و شهید و مجروح هم دادند. امروز هم کمک‌های آنها برای سیل‌زدگان برهمین اساس است. هرچند این همیاری برخی بیماردلان را عصبانی کرده و به هذیان‌گویی انداخته است. ان‌شاءا... این همبستگی دو ملت تا ظهور دولت حضرت حجت(عج) ادامه خواهد داشت.
ناشناس۸۶۴۰۳۴۱۹:۲۵:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۳۰
می ایند و بیرون نمیروند. درد سر اینده
ناشناس۸۶۴۲۸۹۰۱:۴۹:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۳۱
مردم عراق بهترین ماشین های خارجی را سوار می شوند و اوضاع اقتصادی شون به مراتب از ما بهتر است آنها هیچ وقت هوس ماندن در ایران را نمی کنند.
ناشناس۸۶۳۸۳۲۱۶:۱۱:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
جناب صادقی! ماندن در برجام با هزینه از جیب ملت ایران ، در عوضِ حمایت سیاسی رسانه ای اروپا و شبکه های فارسی زبان مستقر در اروپا از جناحِ برجامی در ایران !! این بزرگترین علت ماندن دوستانتان در برجامی است که عملا همه از ان خارج شدند..
م۸۶۴۵۸۵۱۱:۰۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۳۱
عزیز من تو هم از برجام خارج شو. کسی شما را نگه نداشته. برجام بد بوده جناب ترامپ خارج شده شما هم بسم ا...
ناشناس۸۶۳۸۵۱۱۶:۲۳:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۳۰
خیلی باور نکنید از برجام بیرون بیایید و پروژه باید با ترامپ مذاکره کرد را در پیش گرفته اند :))
از سار کاشان۸۶۳۸۷۱۱۶:۴۰:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۳۰
انتقاد آقای دکتر صادقی جنسش با انتقادهای شما فرق دارد . شاید امروز خود دکتر ظریف هم منتقد برجام بشود ( بخاطر آمریکا و کم کاری اروپا) این ربطی به درستی کارشان در گذشته نبوده است
ناشناس۸۶۴۰۲۴۱۹:۱۶:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۳۰
رو که نیست....
ناشناس۸۶۴۲۹۱۰۱:۵۱:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۳۱
به قول خود ظریف قبل از برجام از الآن بیشتر نفت میفروختیم .
ناشناس۸۶۴۲۸۲۰۱:۴۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۳۱
روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند که چرا ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟!
معلم۸۶۳۸۸۰۱۶:۴۳:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۳۰
ضرر برجام‌درحال حاضربرای ملت چیست غیراز انهایی که تحریم ظالمانه برای انها نعمت بود و از مواهب ان استفاده کردند.
ناشناس۸۶۴۲۸۳۰۱:۴۲:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۳۱
وقتی امریکا و اروپا به تعهدات برجامی شون عمل نمی کنند و تحریم ها تشدید شده هیچ دلیلی برای ماندن ایران در برجام وجود ندارد.
ناشناس۸۶۴۲۹۲۰۱:۵۳:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۳۱
ضرر برجام این بود که صنعت هسته ای 30 میلیارد دلاری کشور تخریب شد اما تحریم ها از دوران غنی سازی 20 درصدی دولت قبل شدیدتر شد.
حسین۸۶۳۹۱۲۱۷:۴۱:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
ایکاش این‌طور واضح بی طرفی خودتون رو نقض نمی‌کردین و حداقل یکی از انبوه کامنت هایی که اعتراض داشتند که چرا باید یک نیروی نظامی خارجی وارد ایران بشه هم توی کامنت های بالا می‌آوردین برادر من اصلن بحث عراقی و اروپایی نیست، آلمانی خارجیه عراقی هم خارجیه، نیروی نظامی خارجی برای چی وارد ایران شده؟!
ناشناس۸۶۴۱۵۲۲۱:۳۸:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
ما بلد نیستیم مثل مرجان شیخ الاسلامی ها حجاب زیادی داشته باشیم اختلاس میلیاردی کنیم و بعد بیحجاب شویم ما همین هستیم که بودیم و خواهیم بود
ناشناس۸۶۴۵۰۷۱۰:۰۷:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۳۱
خدا کنه. مطمئنی مرجان هم از این حرفها نمیزده!؟
ناشناس۸۶۴۳۴۳۰۷:۵۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۳۱
واقعيت اين كشور اين است كسي در پي خدمت به مردم نيست در پي جمع آوري مال دنيوي هستند نمي دانم چرا سخنان منبريها مو ثر نيست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین