به پایان برجام نزدیک می شویم....؟

گروه جهان الف،   3980129076 ۱۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

تروریستی اعلام شدن سپاه و عدم واکنش کشورهای اروپایی، رونمایی از کانال بی اثر اینستکس، موضع گیری آلمان درباره برنامه موشکی و سیاست منطقه‌ای ایران، توئیت‌های جنجالی سفیر فرانسه در آمریکا و صحبت های گاه و بیگاه مقامات کاخ الیزه بیانگر استراتژی واقعی اروپا در قبال برجام و ایران است.

به پایان برجام نزدیک می شویم....؟

به گزارش الف، بعد از گذشت حدود یک سال از خروج آمریکا از برجام، مذاکرات مداوم و راه اندازی کانال اینستکس می‌توان قضاوتی واقع بینانه از تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ توافق هسته‌ای داشت.

در حالی که قرار بود دو هفته بعد از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، اتحادیه اروپا گام‌های عملی در قبال تعهد ایران نسبت به برجام را بردارد، اما کشورهای اروپایی بجای تامین منافع ایران فقط وقت کشی کردند و ظاهرا تمایل و اراده‌ای برای انجام تعهدات خود ندارند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ۲۵ فروردین ماه عنوان می کند: تعلل اروپایی‌ها در عملیاتی شدن سازوکار مالی اروپا با ایران غیرقابل قبول است و اعلام راه اندازی اینستکس توسط اروپا یک اقدام مقدماتی بود. وی می‌گوید: اروپایی ها بسیار عقب هستند و نباید این طور تصور کنند که جمهوری اسلامی ایران منتظر آنها می‌ماند.

فراتر از بی‌عملی که وزیر خارجه به آن اشاره دارد به نظر می‌رسد اروپایی ها در روزهای اخیر با صراحت بیشتری از سیاست واقعی خود در قبال ایران و برجام رونمایی کردند.

در این راستا آنها به صراحت از تغییر برجام، امضای برجام های ۲ و ۳ و... سخن می گویند.

به همین دلیل است که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید دستور کار نشست وزاری امور خارجه گروه جی ۷ در فرانسه درباره برنامه‌های اتمی و موشکی ایران و نقش آن در سوریه است.

مقامات فرانسوی و انگلیسی نیز بارها صحبت از لزوم بازنگری در برجام و مذاکرات موشکی و تغییر سیاست منطقه ای ایران سخن گفته اند.

این موضوع بخصوص در اوائل این هفته در توییت‌های جنجالی سفیر فرانسه در آمریکا انعکاس پیدا کرد؛ جایی که ژرار آرو درباره بندهای غروب و فعالیت های هسته ای ایران سخن گفته بود. اگر چه بلافاصله بعد از این اقدام، سفیر فرانسه در ایران به وزارتخارجه فراخوانده شد، اما با توجه به واقعیات اخیر به واقع باید گفت این موضع گیری‌ها سیاست واقعی فرانسه در قبال ایران است.

بر این اساس پاریس که در مذاکرات هسته‌ای نقش پلیس بد را داشت، به پیروی از آمریکایی‌ها خواستار محدودیت‌های دائمی بر برنامه هسته‌‌ای و قدرت دفاعی ایران شده است.

موضع گیری کشورهای اروپایی برخواسته از اشتراک منافع آنها با آمریکایی‌ها جهت محدود و از بین بردن مولفه‌های قدرت ایران است.

رونمایی کشورهای اروپایی از سیاست واقعی‌شان در قبال ایران در حالی است که حسن روحانی، بعد از خروج آمریکا از برجام با خشنودی عنوان کرده بود "یک موجود مزاحم از برجام رفت" اما به نظر می‌رسد اگر رئیس جمهور امروز می‌توانست موضع گیری کند، حتماً در سخنان آن روز خود تجدید نظر می کرد.

خبرهایی هم در ماه‌های اخیر مطرح شده که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی این هستند تا با فشار آوردن به آژانس بین المللی انرژی اتمی، پرونده‌های قبلی مانند ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران را دوباره در دستور کار قرار دهند؛ اتفاقی که تاکنون موفق به آنجام نشده‌‌اند.

به این مسائل می‌باید به تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران توسط آمریکا و عدم موضع گیری جدی کشورهای اروپایی اشاره کرد؛ در حالی که تروریستی نامیدن سپاه پاسداران به عنوان نیروی رسمی و قانونی جمهوری اسلامی صد در صد مغایر با موازین و قوانین بین‌المللی است.

اما عجیب ترین موضع گیری اروپایی‌ها، عدم خریداری نفت توسط یونان و ایتالیا با وجود معافیت‌های شش ماهه آمریکا به آنها بوده است.

بر این اساس به نظر می‌رسد بعد از گذشت یک سال از خروج ترامپ از برجام، کشورهای اروپایی که قرار بود در قبال تعهد و پاینبدی ایران به برجام، منافع تهران را تامین کنند، اینک با واشنگتن، رژیم صهیونیستی و عربستان همراه شدند و در مقابل ایران صف آرایی کرده اند.

با توجه به سیاست فشار حداکثری آمریکا و همراهی اروپایی‌ها حالا با قاطعیت می‌توان گفت سیاست اروپایی‌ها همان هدفی است که چند روز قبل مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به آن اشاره کرد.

پمپئو گفته بود: «در حال اعمال فشار حداکثری هستیم تا اصل ماهیت جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهیم».

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۶۲۳۸۷۱۲:۰۸:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۹
برجام خیلی وقت است به پایان خود رسیده است. این ما هستیم که به زور می خواهیم در آن بمانیم. همه رفتند.
ناشناس۸۶۲۴۸۷۱۳:۴۵:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۲۹
بهتر است در برجام بمانیم و به قواعد تن دهیم.
ناشناس۸۶۲۵۳۶۱۴:۴۶:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
چاره دیگری نداریم
ناشناس۸۶۲۸۵۰۲۰:۳۴:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۹
ایران باید به اروپا در صورت تامین نکردن منافع حداقلی ما اولتیماتوم دهد که: ۱-ایران هم از برجام خارج خواهد شد و هم ازNPT ۲-ایران از مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر دست برخواهد داشت و راه را برای قاچاق مواد مخدر و تروریست های داعشی به اروپا باز خواهد گذاشت ۳-تنگه هرمز و تنگه باب المندب هم ناامن خواهد شد
ناشناس۸۶۲۹۴۳۲۲:۵۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۹
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست یعنی خسارت محض است.
ناشناس۸۶۳۱۶۲۰۸:۳۰:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۳۰
ایران باید هر چه سریعتر بمب اتم بسازه تا دیگه از این غلطا نکنن
ناشناس۸۶۴۲۷۰۰۱:۰۰:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۳۱
عربستان بقیه کشورهای کوچک و بزرگ عربی هم بمب اتم می سازند طرف ما هدف می گیرند آنزمان ایران چه کار کند ! چون دیگر آن برتری جمعیتی بدردش نمی خورد راهی که می رویم بکل اشتباه هست تنها چاره کار ما مذاکره هست آن هم هر چه زودتر باشد تبعاتش کمتر هست
ناشناس۸۶۲۵۴۴۱۴:۴۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۲۹
برجام باید حفظ شود. اگر راه برون رفت دیگری بود، تا به حال پاره اش می کردیم.
ناشناس۸۶۲۹۴۱۲۲:۵۳:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۹
وقتی امریکا و اروپا به تعهدات برجامی شون عمل نمی کنند هیچ دلیلی برای ماندن ایران در برجام وجود ندارد .
ناشناس۸۶۳۱۴۷۰۸:۱۵:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
ماندن در برجام مشکلی را حل نمی کند. به جز حقارت و تحریم ابدی ایران چیزی ندارد
ناشناس۸۶۳۱۷۸۰۸:۴۶:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۳۰
اوضاع اینقدر خرابه که محمود صادقی ...هم میگه دیگه دلیلی برای موندن در برجام نمانده . تو میگی خارج نشیم . مگه چیزی مونده که بخواهیم بمونیم
ناشناس۸۶۳۱۸۶۰۸:۵۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
داداش بیدار شو دیگه چیزی نمونده که بخواد حفظ بشه
ناشناس۸۶۲۵۵۰۱۴:۵۲:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۹
قواعد جنگل ؟ یعنی قبول کنیم که مثل افغانستان و عراق و لیبی و سوریه و یمن و ... ، ایران رو هم تکه تکه کنن ؟
ناشناس۸۶۲۵۵۲۱۴:۵۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۹
منظورتان گاو شیرده شدن است؟!
ناشناس۸۶۲۵۶۱۱۵:۰۰:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۹
یا باید در برجام بمانیم، یا باید شعار دهیم جنگ جنگ تا پیروزی. انتخاب با خودتان!
ناشناس۸۶۲۹۴۵۲۲:۵۶:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۹
به فرموده رهبر انقلاب مذاکره نمی کنیم جنگ هم نخواهد شد.
ناشناس۸۶۲۷۵۳۱۸:۲۷:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۹
سرت هم در این قواعد بریده شد مهم نیست درسته؟ مثلا عربستان پول میده و مردم یمن را میکشه مهم نیست. فقط مهم موندن تو قراردادهای بی ارزش هست؟ الان دنیای قدرت هست. بجای ذلت باید با قدرت جواب داد. بیرون اومد و تلاش درست کرد نه مثل لیبرال ها که بنظر عرضه کار کردن ندارن
ناشناس۸۶۲۷۷۸۱۸:۵۷:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۹
عمو جون بیدار شو چراغهارا هم خاموش کردند رفته اند کافه تعطیله
ناشناس۸۶۳۱۹۷۰۹:۰۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۳۰
دیگه چیزی نمونده که َدرِ ش بمونیم
ناشناس۸۶۲۴۸۹۱۳:۴۶:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۹
برجام نشان داد که غربی ها از ما باهوش تر هستند.
ناشناس۸۶۲۵۱۶۱۴:۲۵:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۹
"ما " دقیقا کیا هستند ، بسیاری از دلسوزان این روز را پیش بینی کرده بودند
ناشناس۸۶۲۸۳۰۲۰:۱۴:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۹
وقتی از فرصت بیل کلینتون-مادلین آلبرایت استفاده نکنیم،گرفتار بوش پسر می شویم و محور شرارت لقب می گیریم! وقتی از فرصت اوباما -کری استفاده نکنیم،گرفتار ترامپ،پمپئو و بولتون می شویم و برجام به کما می رود و بخشی از نیروهای نظامی ما از سوی امریکا در لیست سازمان های تروریستی قرار می گیرد! ما استاد فرصت سوزی هستیم!
ناشناس۸۶۳۳۸۰۱۱:۰۹:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
چرا سرتو کردی زیر برف . این شیره رو همون اوبا ما جونت سر مون گذاشت . مگر از فرصت استفاده نکردین و برجام رو امضا نکردین . باز نمی خواین بیدار شین
ناشناس۸۶۲۵۴۵۱۴:۵۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۹
از ما که نه ، از مسئولین
ناشناس۸۶۲۵۴۸۱۴:۵۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۹
برجام نشان داد که دیپلماتهای ما هوش خودشان را فدای اعتماد به آمریکا کردند
ناشناس۸۶۳۰۵۳۰۱:۴۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۳۰
برجام نشان داد زور آدمهای بی منطق تند زو جنگ طلب بیشتر از افراد صلح طلب و با منطق است !!
ناشناس۸۶۲۵۶۴۱۵:۰۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۹
سیاستمدارهای ما فارع التحصیل دانشگاه آزاد هستند. سیاستمدارهای آنها فارغ التحصیل هاروارد و آکسفورد و سوربون هستند!!!
ناشناس۸۶۳۲۵۰۰۹:۵۴:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
حالت خوبه؟!!...فکرکنم از عمد برعکس گفتی...چون خود سی ان ان هم در گزارشی در سال 2013 دولت اول روحانی را با دولت وقت ایالات متحده از لحاظ تحصیلات مقایسه کرده بود و همه وزرای ایرانی دانش آموخته اروپا و آمریکا دانشگاه های سوپر تاپ حتی بهتر از خود دولت وقت US...برجام 2.5 سال طول کشید تا بوجود آمد و 2.5 سال با حضور همه طرفین زنده بود و حال 1 سال است که بدون آمریکا ( و با فشار آمریکا) در اغما است..نباید بگذاریم برجام بمیرد اما تنها راه حل اصلی کشور در اتحاد ، ارتباط با جهان و رونق تولید و صادرات است.
ناشناس۸۶۳۳۵۳۱۰:۵۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۳۰
برجام دیگه مرده زنده نمیشه
ناشناس۸۶۲۵۶۹۱۵:۰۴:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۹
از ما؟! یا از ذوق زدگان برجام که برای انتخابات ۹۶حاضر شدند منافع کشور رو مفت بفروشند و افتخار کنند و سکه ها بگیرند...؟!
ناشناس۸۶۲۵۸۵۱۵:۳۰:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۹
شاهنامه آخرش خوش است!!! صبر کن...
ناشناس۸۶۲۸۱۷۱۹:۵۷:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۹
من نگاه کردم آخرش جلد بود
ناشناس۸۶۲۶۲۵۱۶:۰۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۹
َباهوش تر نیستند بلکه جایگاهشان از ما بالاتر هست
ناشناس۸۶۲۶۴۵۱۶:۲۶:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۹
برجام نشان داد که اعتماد به امضای دشمن ساده لوحی محض است.
ناشناس۸۶۲۷۵۲۱۸:۲۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۲۹
نه عزیزم. ما میدونستیم و تذکرات داده شده بود. بنظر میرسه لیبرال ها دونبال چیز دیگه ای هستن که این ننگنامه را پذیفرتن. فقط یکبار شما بخون. واقعا هوش نیاز نداره. فقط باید بخوایی ببینی
علی۸۶۲۷۹۵۱۹:۳۵:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۹
تند روها با نمایندگی احمدی نژاد و جلیلی با مذاکرات نابجا و پیش کشیدن انکار هلو کاست و شعار محو اسرائیل در بد ترین شرایطی که اسرائیل داشت . ... اشغال سفارت عربستان نیز اعراب را مجبور کردند تا اسرائیل را رها کردند و با بقیه دنیا همراه شدند و ۷ قطعنامه تحریمی و بردن کشور ذیل بند ۷ منشور ملل را تصویب کردند . و این چاه بسیار مخوف و خطرناک بود و روحانی و تیم ظریف با زحمات زیاد و با تصویب برجام ، تقریبا کشور را از آن خارج کرده بودند که یهودی های دنیا با کمک پوتین ، ترامپ را رئیس جمهور آمریکا کرده و برجام را هوا کردند و این شد که هستیم و هر روز بدتر از قبل را خواهیم دید .
ناشناس۸۶۳۳۹۳۱۱:۱۶:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
احمدی نژاد. یک قهرمان می باشد اگه احمدی نژاد نبود. چی رو می خواستین بفروشین و برجامتون رو امضا کنید این احمدی نژاد بود که با پیشروی در انرژی هسته ای غربی ها رو وادار به مذاکره کرد. و روحانی با نگرفتن تضمین به راحتی به باد داد
ناشناس۸۶۳۴۱۸۱۱:۲۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
توافقنامه سعد آباد کی بهم زد اون موقعه که احمدی نژاد نبود. در ضمن زمان احمدی نژاد با همه اون قطعنامه ها اوضاع اقتصادیمون خیلی بهتر بود
ناشناس۸۶۲۸۱۵۱۹:۵۶:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
ما فرق زور و هوش را نمی‌دونیم برای همین جایی که باید هوش بکار ببریم زور میزنیم
ناشناس۸۶۲۹۴۷۲۲:۵۸:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
برجام نشان داد که غربگرایان منافع ملی را فدای منافع جناحی می کنند.
ناشناس۸۶۲۹۴۹۲۲:۵۹:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۲۹
برجام نشان داد که شیطان بزرگ و اروپا به هیچ وجه قابل اعتماد نیستن .
ناشناس۸۶۲۴۹۰۱۳:۴۶:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۲۹
بهتر است در برجام بمانیم و با دنیا آشتی کنیم.
ناشناس۸۶۲۹۵۲۲۳:۰۰:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۹
امریکا و دو سه تا کشور کوچک اروپایی همه دنیا نیستن .
ناشناس۸۶۳۵۵۶۱۲:۴۳:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
هستند، تمام دنیا رودست این چند کشور می چرخد، بقیه هم ماهی می گیرند مثل روسیه
ناشناس۸۶۳۱۵۲۰۸:۲۰:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۳۰
ماندن در برجام تحقیری تاریخی است . که باعث فشار بیشتر به ایران می شود
ناشناس۸۶۳۵۳۹۱۲:۲۸:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۳۰
سعی کنین فقط وفقط به داخل تکیه کنین،،،راه چاره فقط همینه
ناشناس۸۶۳۱۶۷۰۸:۳۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۳۰
در کجای تاریخ دیده اید یکطرفه قرار دادی را اجرا کنن
ناشناس۸۶۳۲۱۳۰۹:۲۴:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۳۰
امریکا ما رو تروریست اعلام کرد . دیگه چیزی جز شمشیر بین ما و اونا نیست
ناشناس۸۶۲۴۹۲۱۳:۴۷:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۹
برجام یک تکیه گاه است. نباید آن را از دست داد.
ناشناس۸۶۲۹۵۵۲۳:۰۱:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
به گفته خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ایران فرو ریخته بود.
ناشناس۸۶۳۱۸۸۰۸:۵۷:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۳۰
مثل که خودتو زدی به اون راه برجام دود شد رفت هوا اونوقت تو به چی می خوای تکیه کنی
ناشناس۸۶۲۴۹۴۱۳:۴۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۹
باید در ادامه برنامه هسته ای تجدید نظر کنیم. مشکلات واجبتری هم وجود دارند که باید حل شوند.
ناشناس۸۶۳۱۸۹۰۹:۰۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
داداش مثل اینکه تو شش سال عقبی . انرژی هسته ای رو برادر ظریف درشو گل گرفت . اینبار نوبت موشک که باید فیتلشو بکشیم پایین
ناشناس۸۶۲۴۹۷۱۳:۵۰:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۹
باید قبول کنیم که نمی توانیم در مقابل همه دنیا بایستیم.
ناشناس۸۶۲۹۷۱۲۳:۲۰:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۹
امروز خبیث های عالم در مقابل ما هستند برجام عامل گرانی نیست این خباثت ترامپ و نتانیاهو و ال سعود هست که می خواهند فشار حداکثری بر ملت ما بیاورند . ما چه با برجام و چه بی برجام چه با اف ای تی اف و چه بدون ان . چون در مقابل زورگویان عالم قرار گرفته ایم می خواهند ما را از صحنه بیرون کنند . شما فکر می کنید که اگر روحانی و ظریف اعدام شوند باز دشمنی غرب با ایران از بین می رود . برجام به همه عالم ثابت کرد که ما دنبال بمب اتم نیستیم و غربی ها دورغ گویان بزرگی هستند . تا دیروز ما را متهم می کردند که دنبال بمب اتم هستیم و آن را دستاویز تحریم کرده اند امروز همه فهمیدن که آنها چه خبیث هایی هستند . ما انقلاب کرده ایم تا آخرین قطره پای انقلاب و شعارهای خود می ایستیم . ۱۲ شرط امریکا برای از سر گیری برجام همان اهداف انقلاب را نشانه رفته است . باید همه با هم متحد باشیم چون این قوی ترین و آخرین زور آنهاست هر کس در این نبرد پیروز شود تا اخر برنده است و این پیروز فقط در سایه اتحاد و با هم بودن بدست می آید.
ناشناس۸۶۲۳۹۷۱۲:۱۹:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۹
با پایان برجام دیگران هیچ از دست نمیدهند این مائیم که در انزوا خواهیم ماند هزاران سانتریفور بفرض داشتن اورانیوم بچرخد که چه شود ؟
ناشناس۸۶۲۵۵۵۱۴:۵۵:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۹
مگر الان که نمی چرخد وضع بهتر شده است؟!
ناشناس۸۶۲۶۴۸۱۶:۲۷:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۹
حالا که نمیچرخه چرخ زندگی شما خوب میچرخه؟! مثلا چه اتفاق جدیدی قراره بیفته؟!؟
ناشناس۸۶۲۷۵۵۱۸:۲۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۲۹
ببخشید اما کمی دقت کنید لطفا. الان فقط در برجام به شکل ظاهری موندیم. وگرنه غربی ها دارن کاراشون می کنن. الان دقیقا موندن و نموندن ما چه فرقی داره؟ تحریم که برداشته نشد. انزوا هم که ربطی به این چیزا نداره. باید دیپلماسی درست کار کنه. قدرت مهمه اینجا. دیگه چی؟
ناشناس۸۶۳۱۷۵۰۸:۴۴:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
انرژی هسته ای داشتیم حداقل چیزی برای مذاکره داشتیم الان هم تحریم هم دست خالی
محمدرضا۸۶۲۳۹۸۱۲:۲۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۹
فراموش نکنیم خروج از برجام مساوی است با بازگشت اتوماتیک قطعنامه های شورای امنیت بدون نیاز به طرح مجدد در شورا. خوب بود علما برای شرایط خروج سایر اعضا از برجام هم شرط می‌گذاشتند ولی انگار هنگام مذاکره فقط فرض را بر خروج و تخطی ایران از برجام گذاشته بودند نتیجه هم شرایط فعلی است نه میتوان بدون آسیب (آنهم آسیبهای جدی)از برجام خارج شد و نه ماندن در آن منفعتی برایمان دارد.
ناشناس۸۶۲۵۵۹۱۴:۵۷:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۹
خوب دادش جان این تدبیر! دولت تدبیروامید! است
ناشناس۸۶۲۸۲۲۲۰:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۹
عمو مثل اینکه دوره بی تدبیری یادت رفته. تمام این موسسات مالی دکل‌های گم شده سرمایه های فنا رفته مال اون دوره است کل ملت ایران جمع بشن حالا حالا ها باید تاوان بی عقلی اون موقع را بدهند تازه فکر کردی اونها رفتند نه داداش یکیشون همین دیروز بود هلال احمر که تنها کانالی است که در بلایای طبیعی می‌تونه کمک جذب کنه به فنا میداد یک کم اخبار بخون
ناشناس۸۶۲۸۴۵۲۰:۳۱:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۹
دولتِ بی تدبیرِ ناامید
ناشناس۸۶۳۲۱۱۰۹:۱۹:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۳۰
جنگ میخواد بشه. بزار بشه بدرک. دیگه ما بدبخت بیچارها چیزی برای از دست دادن نداریم وروزی هزار بار ارزوی مرگ می کنیم. مرگ تدریجی بدتر از مرگه
ناشناس۸۶۲۴۰۲۱۲:۲۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۹
خب پس چرا از برجام خارج نمیشوید؟
ناشناس۸۶۳۲۷۳۱۰:۰۲:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
خارج میشویم و بد جوری هم خارج میشویم
نخود هر آش۸۶۲۴۱۱۱۲:۳۲:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
به پايان برجام نزديك مي شويم ... تيتر برجامِ نافرجام ناكام نامراد !!... گفتيم برجام اجرا ميشه و ميشه قاتق نونمون ،اما .. خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم !! .... ديگه گمان نكنم از اين جام شكسته برجام چيزي مانده باشه !! ...ميگم بيچاره برجام !! ...
ناشناس۸۶۲۴۱۵۱۲:۳۶:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۲۹
آمریکایی ها تا الان هر حرفی زدن عمل کردن ، اروپا هم بدنبال منافع خودش هست ، اگر حفظ برجام اینهمه ارزش داشت چرا با حرفها و کارهای بیهوده بهانه دستشون دادن که الان کار به اینجا برسه؟! اگر هم ارزش نداشت پس چرا برای برجام چراغ سبز نشون داده شد ؟! الان توی این شرایط دقیقا منتظر چی هستیم ؟!
ناشناس۸۶۲۶۵۷۱۶:۳۵:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۹
آمریکاییها هر حرفی زدن عمل کردن!!!!!!؟؟ ببخشید مگه اینترنت خارج از منظومه شمسی هم آنتن میده!!؟؟ پس امضای جان کری تضمین چی قرار بود بشه که حالا نشده!!؟؟ تحریمها قرار بود لغو بشه قول آمریکاییها نبود!!؟ کدوم حرفی که به ما زدن رو عمل کردن!!!؟؟؟ همه برجام برای این بود که افرادی مثل شما از خواب بیدار بشن و بفهمن نمیشه به آمریکا خوش بین بود!!! وگرنه خیلیها از اولش هم به آمریکا اعتماد نداشتن و میدونستن نتیجه همین میشه!!
ناشناس۸۶۲۷۵۸۱۸:۳۲:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۹
- کی چراغ سبز نشون داد؟ رهبری که رسما گفتن اعتماد ندارن و بعد هم راهکاری برای اجرا گفتن که کمی از ضعف های عجیبش را بگیره ولی دولت گوش نکرد. - بهانه؟ قراردادی که با بهانه بتونه بهم بریزه چه قراردادیه؟ قرارداد مگه میتونه با بهانه مشکل بخوره؟ طرفت کسیه که راحت به کشوری که زورش برسه حمله میکنه و زن و بچه را میکشه. دنبال بهانه هم نیاز نمیبینه بگرده. به عراق با یک فیلم جعلی که جعلی بودنش ثابت شد حمله کرد. بهانه چی؟
ناشناس۸۶۲۴۱۶۱۲:۳۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۹
این عاقبت کدخدا پرستی بجای خدا پرستی است ومکرو ومکرالله والله خیر الماکرین
ناشناس۸۶۲۴۶۶۱۳:۲۷:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۹
رهبر فرمودن باید برجام را اتش بزنیم ولی متاسفانه ظریف گوش نکرد
ناشناس۸۶۳۲۱۲۰۹:۲۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۳۰
اگر هنگام یاری رهبرتان در خواب باشید با لگد دشمن بیدار خواهید شد . رهبرا اماده جهادیم .
ناشناس۸۶۲۴۸۱۱۳:۴۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۹
بفرماییدراه حل عملی و واقع بینانه بدهید نه شعارهای صد من یک غاز و فعلا نشدنی مانند اتکا به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی و...... که عملا هیچ کارایی ندارند و نخواهند داشت
ناشناس۸۶۳۱۸۲۰۸:۵۱:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۳۰
راه حل اسونی وجود نداره دشمن عملا با این کارش اعلان جنگ کرده . باید این مرد جلوش وایساد تا ذلیل و حقیر نشیم و ایندگان لعنتمون نکنن.
ناشناس۸۶۳۲۵۹۰۹:۵۹:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۳۰
دولت رو حانی استعفا بده و دولت وحدت ملی تشکیل بشود با تشکیل کابینه که از مدیران قدرتمند دلسوز و باهوش تشکیل شده می توان بر مشکلات فائق امد
حرف حق۸۶۲۴۲۰۱۲:۴۰:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
يكساله برجام تمام شده وزير خوش خنده و دولت اميد هنوز نااميد نشدند
ناشناس۸۶۳۱۸۴۰۸:۵۳:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۳۰
خودش و زده به اون راه
اخمد۸۶۲۴۲۵۱۲:۴۴:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۹
پایان بر جام از نظر ما یا از نظر اونا؟ یکی و تنها از دستاورد محکم روحانی همین برجام بود. چرا خرابش می کنین؟؟؟
ناشناس۸۶۲۴۹۵۱۳:۵۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۹
خدا یک عقلی به امثال تو بده و یک سال هزار و چهارصدی ، بلکه از شر این دولت خلاص بشیم
ناشناس۸۶۲۵۶۳۱۵:۰۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۹
دستاورد؟! دستاوردی که حاصلش شد گوشت 120 هزار تومانی
ناشناس۸۶۲۹۳۸۲۲:۴۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۹
آن کسانی که تضامین لازم رو نگرفتن و به امضاء جان کری اعتماد کردند باعث نابودی برجام شدند.
ناشناس۸۶۳۱۹۱۰۹:۰۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
دارن به ریشمون میخندن مثل اینکه تو باغ نیستی
ناشناس۸۶۲۴۲۶۱۲:۴۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۹
مرگ بر اروپا
ناشناس۸۶۲۵۸۸۱۵:۳۳:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۹
مرگ بر همه جهان جز خودمون
ملت۸۶۲۶۵۳۱۶:۳۰:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
از مزگ بر اين و اون دست برداريد مرگ زيباست و بازگشت به خدا
ناشناس۸۶۳۰۵۶۰۱:۵۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۳۰
هی مرگ بر این واون کردین بلاش دامن خودمونو گرفت سیل وملخ به جونمون افتادن
ناشناس۸۶۳۴۰۹۱۱:۲۴:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۳۰
اینا بخاطر پشت کردن به خدای بزرگ و دست دادن با شیطان بزرگه در ضمن سیل فایدش بیشتر از ضرره من کشاورزم
ناشناس۸۶۳۸۷۹۱۶:۴۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۳۰
نگوییم سیل و زلزله و تحریم بگویین امتحان الهی
ناشناس۸۶۲۴۳۲۱۲:۵۲:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۹
برجام دیگر مرده .... بی خود دست و پا می زنیم ..... تنها کاری که می توانیم بکنیم اینکه با خروج به موقع نگذاریم برجام به علیه خودش تبدیل شود
ناشناس۸۶۳۲۰۰۰۹:۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۳۰
خروج از برجام کافی نیست باید بمب اتم بسازیم
ناشناس۸۶۲۴۳۴۱۲:۵۲:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۹
خیلی واضح است که غربی ها همه تیر ها یشان را شلیک کردند ..... اگر ایران کمی دوام بیاورد و تیرهایش را بجا خرج کند برنده بازی است .....
ناشناس۸۶۲۴۹۶۱۳:۵۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۹
دیگه تا اون وقت همه مُردن
ناشناس۸۶۲۵۱۵۱۴:۲۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۹
داداش میشه بگی ایران چه تیری داره؟ بگو ما هم بدونیم.
بالا۸۶۳۲۶۲۱۰:۰۰:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۳۰
اگر قرار بود همه بدونند که تیر نیست که.
ناشناس۸۶۲۴۵۸۱۳:۱۹:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۹
منتظر اروپایی ها نباشیم چه کنیم؟ نه اینکه گزینه های روی میزمون هم خیلی زیاده
ناشناس۸۶۲۵۳۷۱۴:۴۶:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۹
گزینه‌های زیادی داریم. آمریکا در منطقه هیچ ابتکار عملی ندارد.
ناشناس۸۶۳۲۶۴۱۰:۰۱:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۳۰
از کامنت هایی که شامل خود باوری و ایران پرستی است لذت میبرم..آفرین بر شما.
ناشناس۸۶۲۵۶۷۱۵:۰۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۹
برجام تنها گزینه و ابزار اروپاییها است و تمام گرانیها هم حاصل برجام است.
ناشناس۸۶۲۴۶۳۱۳:۲۶:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۹
جنگ جنگ تا پیروزی
ناشناس۸۶۲۵۷۹۱۵:۱۳:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
«اگر صلح می‌خواهی برای جنگ آماده شو» این عبارتی است که از افلاطون، حکیم یونان نقل شده است، هم اینک 24 قرن از زمان او می‌گذرد. 800 سال پس از آن این عبارت که به قانون هشتم افلاطون شهرت یافته، توسط «فلاویوس رناتوس» یونانی تکرار شد او در مقدمه کتابش نوشت: «کسی که آرزوی صلح دارد، خود را برای جنگ آماده می‌کند.»
ناشناس۸۶۳۳۶۸۱۱:۰۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
آفرین عینه حقیقت رو گفته
معلم۸۶۲۴۹۸۱۳:۵۱:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۹
یکی از حرکتهای ترامپ ترغیب ایران به خروج‌از برجام ، ایجاد شکاف بین ایران و اروپا و صفر کردن ذخیره ارزی ایران است . از صحبت های ریچارد نفیو نویسنده کتاب هنر تحریمها و مغز متفکر تحریمها در دوره اوباما باید استفاده کرد.
ناشناس۸۶۳۴۳۲۱۱:۳۷:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
ایجاد شکاف بین ایران و اروپا .. اروپایی ها با این که از امریکا معافیت شش ماهه داشتن نفت ایران رو نخریدن . اروپا و امریکا باهم متحد و هماهنگن. فقط یه ساده لوح باور میکنه اروپا امریکارو بخاطر ایران ول میکنه
ناشناس۸۶۲۵۰۷۱۴:۰۲:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۹
ما که می دونستیم و حالا خارجی ها هم فهمیدن که مسئولین ما شعار زیاد میدن ولی اهل عمل نیستن. حالا هم به امید روی کار اومدن دموکراتها نشسته اند.
ناشناس۸۶۳۲۷۸۱۰:۰۴:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۳۰
گویا چاره ی معقول دیگری نیست...به نظر میاد جمهوری خواه ها کلا جمهوری اسلامی رو به رسمیت نمیشناسن در حالی که دموکرات ها از اول انقلاب به مراتب بهتر رفتار کردند و دوست دارند از طریق بیشتر تعامل (تا تحریم و خشونت) نرمالیزه شدن (جمهوری اسلامی) ایران را انجام بدهند.
ناشناس۸۶۳۴۵۴۱۱:۵۱:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۳۰
شدیدترین تحریم ها در دولت اوباما برعلیه ایران تصویب شدند.
سپهر۸۶۲۵۳۴۱۴:۴۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۲۹
باید هوشمندانه عمل کنیم. ما نصف راه برجام را آمده‌ایم و شاید بد نباشد که چند سال دیگر هم صبر کنیم تا از شر قطعنامه‌های شورای امنیت راحت شویم. باید متحد باشیم و با تأمل و مشورت با همۀ نیروهای وفادار به جمهوری اسلامی ایران تصمیم درست بگیریم. می‌توانیم بدون خارج شدن از برجام پاسخ اقدامات اروپا و آمریکا را بدهیم. بازار نفت حساس است و با کنش‌های کوچک ضررهای بزرگی به اروپا و آمریکا وارد می‌آید. حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است پس اقدام علیه آنها نامشروع نیست. در افغانستان هم اوضاع آمریکا بحرانی است و طالبان ابتکار عمل را در دست دارند. می‌توان با تشدید شرایط برای آمریکا در منطقه ترامپ را وادار به کرنش نمود. مبارزان یمنی هم چشم انتظار حمایت ایران هستند. در کل، گزینه‌های زیادی در اختیار داریم که باید به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنیم. البته شرط اصلی موفقیت در برابر دشمنان اتحاد داخلی در کشور است. اگر تصمیم گرفتیم از برجام خارج شویم هم باید با اتحاد و یکصدا اقدام کنیم.
ناشناس۸۶۲۵۷۷۱۵:۱۱:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
بهترین کار اینکه در زمان انتخابات آمریکا از برجام خارج شیم و غنی سازی 20 درصد رو شروع کنیم تا بشه یک نکته منفی بزرگ در کارنامه ترامپ... اینطوری ضربه سختی تو کارزار انتخاباتی بهش می خوره
ناشناس۸۶۲۸۴۶۲۰:۳۲:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۹
بد نیست . اگر واقعا دولت عرضه داشت همچین کاری بکنه ممکن بود رای رقیب دموکرات ترامپ رو یک کم بالا ببره و شاید میشد از شر این دیوانه روانی خلاص شد
ناشناس۸۶۲۸۶۸۲۰:۵۹:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
نباید اقدامات خود را با انتخابات آمریکا گره بزنیم. قرار نیست ما باعث شکست یا پیروزی کسی در آمریکا شویم. قبلاً هم از این اقدامات متضرر شدیم. ماجرای گروگان ها و کارتر را یادمان نرفته
ناشناس۸۶۳۲۱۵۰۹:۲۸:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
غنی سازی بیست درصد چیه باید بمب اتم و هیدوژنی بسازیم وگرنه با بمب های اتمی جز غاله میشیم
ناشناس۸۶۳۲۳۰۰۹:۳۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
نکته مثبت برای ترامپ میشه. دموکراتها هم باهاش همصدا میشن و همشون برای ضدیت با ایران از هم سبقت میگیرن تا رای بیارن
ناشناس۸۶۲۵۹۱۱۵:۳۴:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۹
سال سال گرفتن تصمیم بزرگ است و نمیشه با این روش جلو رفت
ناشناس۸۶۲۶۱۶۱۶:۰۲:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
خوب است سایت خبری الف و یا دیگران بجای بحث از اینکه این همه از اروپائیها و نفاق آنها و..بگویند روی این مساله تمرکز کنند و بفرمایند مهره هایی که ایران برای فشار روی اروپا دارد چیست و در مورد آن تحلیل و بررسی نمایند، از جمله اینکه مسیر ترانزیت مواد مخدر به سمت اروپا در تیر رس ایران است ایران در این زمینه کمی کوتاه بیاید پی امد بر اروپا چه خواهد بود و یا ... در هر صورت همه چیز در ماندن یا برون رفت از برجام نباید دیده شود
ناشناس۸۶۲۶۲۸۱۶:۰۸:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
غرب پرستا. که درست نمیشن
ناشناس۸۶۳۰۴۳۰۱:۲۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۳۰
غرب ترمز دستی ات را کشیده داری گاز میدی فکرم میکنی که جلو میری اما بهتره سرتو بکنی بیرون پنجره همه سبقت گرفتند عمو جان موضوع پرستیدن نیست موضوع برخلاف آب شنا کردنه.
محسن۸۶۲۶۸۲۱۷:۱۶:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۹
خود کرده را تدبیر نیست ، چه کنیم ؟ ماندن مان بی فایده ، خروج از برجام هزینه دار تنها راهی که می ماند توکل است ، خدایا به امید تو
ناشناس۸۶۲۶۸۳۱۷:۲۳:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۹
خروج از برجام یعنی به فعلیت درآمدن آنی فصل 7 شورای امنیت و 8 قطع نامه قبلی بر علیه ایران ، و اتحاد جهان بر علیه ایران. این مطلب عیناً قطع نامه 2231 است. هی روزگار
ناشناس۸۶۲۸۴۹۲۰:۳۴:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۹
خسته نشدین از این ترس لعنتی از قطعنامه ها ؟ ترس ، مرگ تدریجیه و بدتر از اون !
ناشناس۸۶۳۱۱۵۰۶:۵۶:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیست؟ هست؟
ناشناس۸۶۳۲۰۸۰۹:۱۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۳۰
مرگ یکبار شیونم یکبار ترس از مرگ از خودش بدتره . بزار هر چی می خواد بشه
ناشناس۸۶۳۵۵۳۱۲:۴۰:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۳۰
خوب که چی. تا این آب گل الود نشه زلال نمی شه
حسام۸۶۲۶۸۵۱۷:۲۳:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۹
تو خواب خرگوشي هستيد برجام از همون موقع كه آمريكا ازش خارج شد تمام شد اينيكه ميبنيد جسدي است كه زندگي نباتي دارد
ناشناس۸۶۲۸۵۳۲۰:۳۵:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۹
زندگی نباتی هم نداره . فقط روحانی و ظریف و عراقچی و تخت روانچی و باقی رفقا دارن بهش تنفس مصنوعی میدن ، فدریکا هم داره از پشت شیشه تشویقشون میکنه
ناشناس۸۶۲۷۴۷۱۸:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۹
منطقه به گفته استکبار دست ایران هست به لطف سپاه قدس پس جای نگرانی نیست فقط باید مراقب بود که مملکتمان دوقطبی نشود این بزرگترین خطر هست که با هوشیاری مردممان انشاالله اتفاقی نمیافتد
ناشناس۸۶۲۷۵۶۱۸:۲۹:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۹
آمریکا بدنبال همان سناریو عراق برای ایران هست. امیدوارم هوشیار باشید و همه چیز را نابود نکنید
ناشناس۸۶۲۷۷۰۱۸:۴۷:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۹
جرات دارید خارج شوید خب.
امید۸۶۲۹۶۵۲۳:۱۳:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۹
بسم الله الرحمن الرحیم وقتی ما در ۵ کیلومتری آمریکاییها در سوریه داعش را با موشک به درک واصل می کنیم و آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند و حتی رادار های آنها نیز موشک های ما را نتوانستند ببینند این یعنی هیچ غلطی نمی توانند بکنند .
ناشناس۸۶۳۲۸۳۱۰:۰۷:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۳۰
امریکا و اروپا با خروج از برجام اشتباه تاریخی مرتکب شدن با اینکار دروازه های جهنم را بروی خود باز کردن
ناشناس۸۶۲۷۷۴۱۸:۵۲:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۹
تنها دستاورد دولت است که برایشان مایه مباهات وافتخار است اگرآنرا ازدست بدهندبه چه چیز افتخار کنند
ناشناس۸۶۳۲۸۰۱۰:۰۵:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
یک کلام از دائی جان ناپلئون.
ناشناس۸۶۲۷۹۴۱۹:۳۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۹
امریکا و غرب کارشان تبلیغات مخرب برای روح و روان ملتها و کشورهاست و این تبلیغات شومشان در بیشتر اوقات و در سالها بر علیه خودشون کارامد بوده. به مانند همین ترامپ که حتی سخنرانی هایش هم بر عکس خواسته هایش نتیجه میده و در کشور امریکا هم فردی دروغگو و عیاش و فاسد معروف شده. و تاکنون نه غرب و نه اتحادیه اروپا کاری مثبت در پیشرفت برجام نافرجام به نفع ما عملی انجام نگرفته. بله میگن پایبند برجام هستیم اما چطور ؟بندهایی که به منافعشون هست میخوان اجرا شود نه به نفع ما. فرانسه هر هفته شنبه ها تمام دنیا شاهد اعتراضات گسترده مردمش در خیابانها هستند و این غربیها همه گوششون در دست رژیم تروریستی امریکای جهانخوار است. ترامپ فردی یاغی و قانون گریز و راهزن و دوغگو. و متوهم است. مرگ بر رژیم تروریستی امریکا و اسرائیل و هم پیمانانشون. پست فطرت ترین دنیا همین چند حیوان که. شکل انسان دارند ولی خصلت انسانی نداشته و ندارند.
ناشناس۸۶۲۸۰۷۱۹:۵۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۹
سیستم ضعیف وعلیل اقتصاد با دارو ودرمان معالجه نمیشود چرا باید اقتصاد وپیاز وسیب زمینی وابسته به دلار باشد ؟؟؟؟؟مزدوران داخلی با این گرانی ارزاق خون مردم را مکیدند
باهر۸۶۲۸۹۴۲۱:۴۲:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۲۹
درمذاکرات هسته ای، غربیها هرچه دوست داشتند به نمایندگان ... یا غربی ماب ما، دیکته و تحمیل کردند و کاملا ما را خلع سلاح کردند و به ما هم فقط وعده سرخرمن و باغ سبز بدون پشتوانه دادندو نمایندگان ساده لوح یا ... ما هم کاملا باور کردند. حالا ما با دست و پای بسته کاملا در اختیار آنها هستیم و در واقع امر ، زورمان را داده ایم؛ التماس خریده ایم. ودر شرایط حاضر،....
ناشناس۸۶۲۹۹۷۰۰:۰۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۳۰
حقارت دیگه بسه از برجام خارج شوید. مرگ یکبار شیونم یکبار. ما هروز آرزوی مرگ می کنیم
امیر۸۶۳۰۲۴۰۱:۰۸:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۳۰
اگر همه ی کشور ها هم از برجام خارج شوند دیپلماسی وزارت خارجه ما قبول نمیکند خارج شود
ناشناس۸۶۳۰۵۸۰۲:۰۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
برجام اونموقع تموم شد که موشک با شعار فرستادیم وبهانه دادیم دست مخالفای آمریکائیش .مهر تایید تروریستی بر سپاه هم با نطق آقای سعید قاسمی تکمیل شد . چون نیک بنگری پر خویش در آن می بینی !
ناشناس۸۶۳۰۶۲۰۲:۱۲:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۳۰
هرچی بیاد سرمون حقمونه. بابا بخدا دیگه تمون شده اون زمان تا کی جنگ تا کی مرگ بر آمریکا یک بار هم که شده این غرور رو بزارن کنار. خودشون هم نمیدونن چیکار میکنن از یک جا میان میز مذاکره از اون ور هم روی موشک هاشون می‌نويسن ما آمریکا رو نابودمیکنیم
ناشناس۸۶۳۴۹۱۱۲:۰۳:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۳۰
با وجود مزدوران داخلی میترسم .جنگ داخلی بشه
ناشناس۸۶۳۱۰۹۰۶:۵۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۳۰
ایران مونده و برجامش مصداق ضرب المثل،علی مانده و حوضش
ناشناس۸۶۳۲۲۴۰۹:۳۴:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
به زودی مرد از نامرد تشخیص داده خواهد شد
ناشناس۸۶۳۲۲۵۰۹:۳۵:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۳۰
برجام یک تله بود که ایران راحت درش گیر افتاد. الان رهایی از این تله سخته و عواقب بدتری نسبت به تحریمهای قبل برجام و ادامه فعالیت هسته ای در اون شرایط داره. اگه الان خارج بشیم و فعالیت هسته ای رو از سر بگیریم به سرعت اجماع جهانی علیه ایران شکل میگیره.
ناشناس۸۶۳۲۳۴۰۹:۴۰:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۳۰
مولاو سرور ما حسین (ع) است و زیر بار ذلت نمی رویم ماندن در برجام با این شرایط حقارتیست بزرگ که هیچ ازاده ای ان را قبول نمی کند . مرگ اری تسلیم شدن هرگز
ناشناس۸۶۳۲۳۶۰۹:۴۱:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
موشک نمی خواهیم نان و صلح میخواهیم. موشک را تعطیل کنید و با دنیا صلح کنید.
ناشناس۸۶۳۴۴۳۱۱:۴۴:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۳۰
سلاح خودتو بزاری زمین از ناموست چطور می خوای دفاع کنی
ناشناس۸۶۳۴۵۶۱۱:۵۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۳۰
موقع برجام هم همینو میگفتین یادتون رفته . الان فعلا نون برجامو بخورین تا برسین به صلحش
ناشناس۸۶۳۵۰۹۱۲:۱۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
هر کسی دست به موشک بزنه دستاشو قطع می کنیم موشک دیگه انرژی هسته ای نیست. مثله امنیت و ناموس و شرافت و دفاع از خاک کشور.
ناشناس۸۶۳۲۳۹۰۹:۴۳:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۳۰
از خدا بترسید و به دشمنان خود و خدا. پشت نکنید که هر کس چنین کند به عذاب خدا رو اورده است
ناشناس۸۶۳۲۶۷۱۰:۰۱:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۳۰
دوستان یه جوری کامنت میدن که دولت در برجام بی تدبیری کرده انگاری که ما از موضع قدرت مذاکره کردیم . یادشون رفته این دست ما بود که زیر ساتور غرب و سازمان ملل بود . با این شرایطی که قبلیا درست کرده بودن مگه میشد شرطی هم برای بقیه دنیا که مقابلمون بودن گذاشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یادمون باشه که دولت نماینده نظام بود و در این قضیه سپر بلایی شد که دسته گلهای دولت و رییس قبلی شورای امنیت ملی به آب داده بودن شد. در پایان ما فقط یه راه داریم . برجامو تا پایان دوره ش ادامه بدیم و کمی هم در سیاستهامون تغییر ایجاد کنیم . ملت واقعا دیگه از هست و نیستشون گذشتن . نگاه نکنین به تهران هرچند اونجا هم اوضاع همچین خوبی نداره . توی استانای دیگه مردم ..زیر فشار مشکلات...ن .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین