احتمال آبگرفتگی محور دارخوین به شادگان

گروه اجتماعی الف،   3980128185

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از احتمال آبگرفتگی محور دارخوین به شادگان خبر داد و گفت: در صورت آبگرفتگی، محورهای جایگزین مشخص شده اند.

به گزارش مهر، غلامعباس بهرامی نیا، عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مسدود بودن محور اهواز به آبادان و بلاعکس، اظهار کرد: سطح آب در این محور به گونه‌ای است که امکان تردد راحت و ایمن وجود ندارد.

وی افزود: برخی رانندگان برای دسترسی محلی مجبور به تردد در این محور هستند که به جاده اصلی منتهی می‌شود اما تعدادی از آنها علی رغم هشدارهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه، نسبت به هشدارها بی توجه هستند در حالی که احتمال خطر در محور وجود دارد و ممکن است تردد در آن منجر به حوادث رانندگی شود.

بهرامی نیا تأکید کرد: از رانندگان درخواست می‌شود حتماً نسبت به هشدار مسدود بودن این مسیر توجه کرده و مسیر جایگزین اهواز به خرمشهر که از لحاظ ایمنی سطح پایدار تری دارد را برای تردد انتخاب کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه باز شدن مسیر اهواز به آبادان و بلاعکس با توجه به روان آب‌های دو طرف جاده، منوط به کاهش سطح آب است، اظهار کرد: شرایط در این محور به گونه‌ای پیش می‌رود که آب‌های اطراف جاده حتماً باید خارج شوند؛ این درحالی است شیب منطقه به خروج آب سرعت داده اما سطح آب به شکلی است که شاید چند روز دیگر زمان نیاز داشته باشیم تا آب‌های اطراف جاده تخلیه شوند و سطح رویی آسفالت مشخص شود.

بهرامی نیا با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی محور دارخوین به شادگان وجود دارد، ادامه داد: آب کنارگذر جاده این محور را در برگرفته است و با توجه به اینکه حجم زیادی از آب به سمت شادگان و در نهایت تالاب حرکت می‌کند، ممکن است در این نقطه نیز دچار مشکلاتی شویم.

وی تصریح کرد: راهداران سیل بندهایی را در کنار جاده ایجاد کرده‌اند تا از ورود آب به جاده جلوگیری شود ولی اگر مجبور به انسداد این محور شدیم، مسیرهای جایگزین، جاده آبادان به سمت سه راهی خور دورق به سمت شادگان و از سمت اهواز نیز مسیر بندر امام خمینی (ره) - سه راهی خور دورق و شادگان خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به بالا آمدن سطح آب در جاده خرمشهر به اهواز از سمت منطقه جفیر، گفت: آب‌هایی کنار جاده وجود دارد اما در حال حاضر پیشروی در حدی نیست که مسیر دچار آبگرفتگی شود و اقدامات صورت گرفته نشان می‌دهد که این آب به سمتی هدایت می‌شود که مشکلی برای جاده ایجاد نکند اما آب‌هایی در خود مزارع و زمین‌های اطراف جاده سرگردان هستند که احتمال بالا آمدن آب دور از انتظار نیست اما بعید است که جاده خرمشهر به اهواز درچار مشکل شود.

بهرامی نیا در خصوص بالا آمدن سطح آب در محور آبادان به سمت سربندر با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی این محور بسیار ضعیف است، اذعان کرد: در حال حاضر در این مسیر آب با سطح جاده حدود ۲ متر فاصله دارد و باید منتظر باشیم و ببینم حجم آبی که در اینمنظقه جاری است به چه شکل پیشروی می‌کند و اگر سطح آب بیش از این در محور بالا نیامد و مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تأکید کرد: مسیرها در طول شبانه روز در حال رصد و نظارت هستند و بازگشایی آبراه‌ها انجام شده است اما حرکت آب در مناطق مختلف مهم است و تلاش‌ها در این راستا است که آب در مسیرهایی هدایت شوند که تردد مردم در محورها دچار مشکل نشود.

وی با تأکید بر اینکه آمادگی داریم تا در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل نسبت به رفع آن اقدام کنیم، گفت: با فروکش کردن آب در اولین فرصت نسبت به ترمیم مقاطع و بازگشایی محورهای دچار مشکل اقدام خواهیم کرد.

بهرامی نیا در خصوص بازگشایی محورهای روستایی بیان کرد: مسیر ۳۰ روستا در ۱۴ محور استان تاکنون بازگشایی شده‌اند و به مرور در جاهایی که سطح آب پایین می‌آید نیروهای راهداری وارد عمل می‌شوند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مسیر را به زیر بار ترافیک ببرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در خصوص خسارت وارده شده به جاده‌های استان تصریح کرد: آخرین برآورد خسارت به جاده و ابنیه ها ۶۰۴ میلیارد تومان بود اما جاده‌ها باید از آب خارج شوند تا برآورد دقیق‌تری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در بارندگی‌هایی که از سال ۹۷ شاهد بودیم، استان خوزستان کمترین تخریب پل‌ها را داشته است و علیرغم حجم بالای بارندگی‌ها، روان آب‌ها، سیلاب‌ها و آب‌های رهاسازی شده که از زیر این پل‌ها عبور کردند، کمتر از ۱۰ پل تخریب شدند و این امر نشان می‌دهد پاکسازی حریم رودخانه‌ها در کنار پل‌ها به خوبی صورت گرفته است.

بهرامی نیا بیان کرد: اما به دلیل آب شستگی های زیادی که صورت گرفت، حدود ۳۰۰ ابنیه فنی خوزستان در مسیرها که عمدتاً پل و آبرو هستند دچار آسیب شده‌اند و نیاز به تعمیر دارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین