جزئیات میزان بارش‌‌ ‌در شهرهای مختلف تا دوم اردیبهشت‌

گروه اجتماعی الف،   3980128144

فردا ‌بارش باران بین 15 تا 25 میلیمتر در کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان‌های گلستان و سمنان، پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در شمال غرب و غرب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد را شاهدیم و به تدریج در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی در برخی ساعات افزایش ابر، بارش پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت‌ خواهد داشت.

فردا در جنوب‌غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و مرکز کشور و به تدریج دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل خزر و شمال شرق کشور، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

روز جمعه‌ در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز، سواحل خزر، شمال شرق و شرق کشور بارندگی رخ خواهد داد.

‌روز چهارشنبه دمای هوا در شمال شرق کشور بین ۷ تا ۱۰ درجه افزایش یافته و سپس از اواخر وقت فردا و روز جمعه کاهش مجدد دما در این مناطق داریم.

روزهای پنجشنبه و جمعه در سواحل شمالی کشور افت محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه نسبت به امروز پیش‌بینی می‌شود.

اگر بخواهیم شرایط جوی را جزئی‌تر مطرح کنیم باید گفت از امروز به تناوب تا اوایل هفته آینده، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ  در مناطق مختلف کشور ‌پیش‌بینی می‌شود‌.

امروز چهارشنبه‌ بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق در آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی (بارش 10 تا 25 میلی‌متر برآورد می‌شود) پیش‌بینی می‌شود، همچنین وزش باد شدید موقت در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، اصفهان، قم، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ را شاهدیم، همچنین سرعت باد بین 45 تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود‌.

فردا ‌بارش باران، گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد در نیمه جنوبی کردستان، کرمانشاه، زنجان، نیمه جنوبی همدان، غرب مرکزی، ایلام، لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان‌های گلستان و سمنان پیش‌بینی می‌شود که ‌بارش 15 تا 25 میلیمتر برآورد می‌شود‌. 

روز جمعه 98/01/30‌ بارش باران، گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد در جنوب و شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، غرب کردستان، شرق کرمانشاه، شمال زنجان، همدان، شمال مرکزی، شمال لرستان، خراسان شمالی، قزوین، البرز، تهران ارتفاعات البرز در استانهای گلستان و سمنان پیش‌بینی می‌شود، ‌بارش 15 تا 25 میلیمتر برآورد می‌شود‌.

روز شنبه 98/01/31‌ بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب گیلان پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه 98/02/01‌ بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد در شمال آذربایجان شرقی، شمال خوزستان، شرق و شمال بوشهر، جنوب شرق فارس و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه 98/02/02‌ بارش باران، گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان، جنوب لرستان، خراسان شمالی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، شمال خوزستان، غرب و جنوب خراسان رضوی، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات البرز در استان گلستان پیش‌بینی می‌شود.  

از جمعه شب تا اواخر روز دوشنبه دوم اردیبهشت در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌های برفگیر شمال‌غرب و دامنه های البرز بارش برف پیش بینی می‌شود، بنابراین اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی وجود دارد. 

با توجه به شرایط فصلی و محلی و ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

به هموطنان مناطق هشدار داده شده  توصیه می‌شود از آخرین پیش بینی و هشدارهای جوی اطلاع یافته و با رعایت نکات ایمنی از خسارات احتمالی اجتناب ‌کنند.

با توجه به افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد، در سه روز آینده بخش‌های غربی خلیج فارس، مواج و متلاطم خواهد بود و ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر برآورد می‌شود. 

در سه روز آینده دریای خزر به‌ویژه مناطق شرقی آن طوفانی خواهد بود، ارتفاع موج به‌ویژه در نواحی شرقی آن بین یک تا ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود، از این رو توصیه می‌شود در این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به‌عمل آید.

فردا‌ اهواز با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان و زنجان و اردبیل با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین ‌مرکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر‌ماه ۹۷) تا ۲۵ فروردین ماه سال جاری، ۲۷۴.۸ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال زراعی گذشته در این بازه زمانی ۱۰۵ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۱۶۱.۷ درصد بیشتر از سال زراعی گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۹۲.۲ میلیمتر است که بارش سال جاری ۴۳ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و نهم سال زراعی متعلق به منطقه کلات نادر در استان خراسان رضوی به میزان ۴۹ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۶.۷ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان‌ منفی سه‌دهم درجه سلسیوس بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین