آیا روحانی چنین اختیاری دارد؟

گروه سیاسی الف،   3980127178 ۹۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
آیا روحانی چنین اختیاری دارد؟

چند ماه پیش خبر جر و بحث عزت‌الله ضرغامی و حسن روحانی در جلسه شورای عالی فضای مجازی منتشر شد. محمد ایمانی، عضو شورای سردبیر روزنامه کیهان در اوایل بهمن ماه سال گذشته خبر از مشاجره لفظی عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی با حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه آن شورا خبر داد. ایمانی نوشت: «آقای ضرغامی در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی به برخی هنجارشکنی ها توسط آقای روحانی اعتراض کرده است. ضرغامی گفته این حرف ها چی بود که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیر واقعی و برخی دیگر معارض ارزش های اسلامی و انقلابی است؟

انتقاد ضرغامی، به غرور روحانی بر خورده و از موضع بالا با خشم و عصبانیت گفته؛ من نباید به شما پاسخ بدهم، پاشو برو بیرون! ضرغامی هم پاسخ داده که شما نمی توانید اعضای شورا را بیرون کنید. پس از آن، روحانی که انتظار قاطعیت و صراحت از ضرغامی را نداشته، از جلسه بیرون رفته و به انتقاد ضرغامی که اعتراض برخی دیگر از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است.»

این خبر تا دیروز به دست فراموشی سپرده شده بود که خبر دعوت نشدن ضرغامی و حسن رحیم‌پور ازغدی به جلسات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی این ماجرا را دوباره به ذهن مخاطبان متبادر کرد.

برای جلسه دیروز شورای عالی فضای مجازی از ضرغامی دعوت نشده و برای جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی هم از ضرغامی و ازغدی دعوت نشده است.

سکوت شورای عالی انقلاب فرهنگی/ ضرغامی و ازغدی دعوت نشده‌اند

عضو دفتر رحیم‌پور ازغدی با تکذیب هر گونه توصیه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب یا دفتر ایشان به وی جهت خودداری از شرکت در نشست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: پیش‌تر نیز شنیده بودیم که آقای رئیس جمهور گفته‌اند «در صورت شرکت آقایان ضرغامی و رحیم‌پور ازغدی، من در جلسات شورا حضور نخواهم یافت».

ضرغامی هم توییت زیر را در این زمینه منتشر کرد:

آخرین خبری هم که در این زمینه منتشر شد حکایت از لغو جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت.

جلسه امروز شورای انقلاب فرهنگی لغو شد / قهر دوباره روحانی

در این زمینه چند نکته به نظر می‌رسد:

۱- فقدان اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دراین‌باره عجیب و سوال‌برانگیز است. قاعدتا وظیفه دعوت از اعضای این دو شورا برای تشکیل جلسات برعهده دبیرخانه این شوراهاست. تاکنون صرفا این اخبار از جانب ضرغامی و دفتر ازغدی منتشر شده و هیچ توضیحی درباره عدم دعوت از این دو عضو از سوی دبیرخانه این دو شورا منتشر نشده است.

۲- حسن روحانی در روز تنفیذ حکم خود در سال ۹۲ گفت: «خداوندا به تو پناه می‌برم از بستن دهان رقیبان و منتقدان». اقدام کنونی رئیس‌جمهور چه نسبتی با آن ادعا دارد؟ سعه صدر و تحمل انتقادات و اعتراضات، لازمه حکمرانی خوب است و از رئیس‌جمهور  انتظار می‌روددر این زمینه  پیشرو باشد. رئیس‌جمهور باید بیش از همه مسولین و سیاستمداران تحمل صدای مخالف و منتقد را داشته باشد.

رئیس‌جمهور نباید از انتقاد و حتی مخالفت افراد مختلف  در مجامع کارشناسی به‌ خصوص اعضای شوراهای عالی آزرده شود و کار به اینجا بکشد که آنها را به جلسات دعوت نکند. از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود با سعه صدر با انتقادات برخورد کند و تصمیم اخیر خویش تجدیدنظر کند.

البته ناگفته نماند این مسئله فارغ از شخصیت حقیقی ضرغامی و ازغدی و متوجه شخصیت حققوقی ایشان به‌عنوان دو عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

۳- پرسشی که در پی اتفاقات اخیر مطرح می‌شود این است که آیا اساسا رئیس‌جمهور از نظر قانون حق دارد دو عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و یک عضو شورای عالی فضای مجازی را از حضور در جلسات آن دو شورا محروم کند؟ قاعدتا اعضای این دو شورا منصوب رهبری هستند و علی‌القاعده فقط کسی که آنها را منصوب کرده می‌تواند آنها را عزل کند یا از حضور در جلسات منع کند.

هر چند رئیس‌جمهور ریاست جلسات این دو شورا را برعهده دارد  . اما از نظر رای با دیگران برابر و صاحب اختیار ویژه ای در این مجامع نیست  و او نیز تابع مصوبات جمع و اکثریت است و قاعدتا از منظر قانونی حق ندارد کسی را اخراج و یا اعضای شورا را به جلسات دعوت نکند.

۴- درر‌آخر باید گفت در وضعیت کنونی کشور چنین مناقشاتی  اعتماد عمومی را از حاکمیت و دولت سلب می‌کند و قطعا به ضرر منافع ملی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۵۹۹۴۳۱۷:۲۷:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
وقتی با بی تدبیری ، ۱۸ میلیارد دلار ذخیره ارزی رو به باد می دهد ، یعنی خود رو مجاز به هر کاری می دونن..
جهت یادآوری به آقای روحانی۸۶۰۰۳۵۱۸:۰۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حسن روحانی، رئیس جمهوری 18 دی ماه در دیدار با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی در صحبت‌هایی گفت: « همه باید انتقاد شوند و استثناء ندارد. تمام مسئولین در کشور قابل نقداند. ما در کشور معصوم نداریم مگر اینکه یک‌وقت امام دوازدهم ظهور کرد که‌ آن وقت هم می‌شود نقد کرد. پیغمبر هم اجازه نقد می‌داد بالاتر از پیغمبر که در تاریخ نداریم. وقتی پیغمبر صحبتی می‌کرد یک نفر بلند می‌شد و می‌گفت «ا من الله ام منک؟" حرف خودت است یا خدا وحی کرده است؟ اگر می‌گفت "من الله" که هیچ امر خداست اما اگر می‌گفت "منّی" طرف مقابل می‌گفت قبول ندارم و نقد می‌کرد. ما در زمان حکومت معصوم هم نقد را داریم».
ناشناس۸۶۰۱۴۲۱۸:۴۷:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
به خدا پناه می برم از بستن دهان منتقدان!!!
ناشناس۸۶۰۳۵۸۲۱:۰۵:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
رئیس جمهور به این حرف خود اعتقاد دارد. قطعا دلیل دیگری برای دعوت نکردن ضرغامی وازغدی وجود دارد. بهتر است به جای جو سازی دنبال دلیل اصلی باشید !
ناشناس۸۶۰۵۲۶۲۳:۱۰:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
در هرصورت حذف منتقدان منطقی و درست نیست .
ناشناس۸۶۰۸۴۷۰۸:۵۳:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۸
یک بار فرض کن احمدی نژاد این کار کرده بود الان این حرف رو می زدی
احمد۸۶۰۴۸۷۲۲:۳۵:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
انتقاد آری توهین نه
ناشناس۸۶۰۰۹۶۱۸:۳۰:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
پارسال کلی خزانه با فروش سکه خالی کرد زمان احمدی نژاد هرچی بود صف پیاز نبودیم #ننگ تکرار
ناشناس۸۶۰۳۶۸۲۱:۱۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ببین !! هنوز صفهای شبانه پشت در بانکها برای گرفتن سکه در زمان احمدی نژاد رو فراموش نکردیم ! هنوز گرانی ساعت به ساعت اجناس رو هم یادمونه ! اگه احمدی نژاد یا یه همفکرش روکار بودن الان سکه بالای 10 ملیون ودلار بالای 26 هزار وپیاز هم 23 هزار تومن بود ! تو زمان روحانی اتفاقی که افتاد عواقب تحریمهای زمان احمدی نژاد رو یه 4 سالی عقب انداخت !
ناشناس۸۶۰۵۸۰۲۳:۵۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
صف گوجه و مرغ و برنج بود
ناشناس۸۵۹۹۴۸۱۷:۲۸:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
آقای روحانی حق ندارد کسی را که او منصوب نکرده از شرکت در یک جلسه رسمی اخراج کند . این کار قابل پیگیری حقوقی و شکایت است .
ناشناس۸۶۰۰۸۹۱۸:۲۸:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
چطور احمدی نژاد حق داشت همه این شوراها از جمله همین شورا را منحل و تعطیل کند؟
ناشناس۸۶۰۲۵۲۱۹:۴۲:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اونم یه بی قانون مثل این می خوای بگی چون احمدی نژاد این کار رو کرده روحانی مجازه؟ این چه استدلال بیهوده و غیر منطقی است ، کار غلط که این و اون نداره
ناشناس۸۶۰۳۱۳۲۰:۲۹:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اگر یک رئیس جمهور کار خلاف قانون کرده مجوزی برای عمل خلاف قانون رئیس جمهور دیگر می شود ؟؟؟
ناشناس۸۶۰۳۴۱۲۰:۵۵:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
احمدی نژاد هم حق نداشت.
ناشناس۸۶۰۴۳۹۲۱:۵۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اگر احمدی نژاد بود تا الان خسارت سیل 95 داده بود
عباسی۸۶۰۶۳۵۰۱:۱۴:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۲۸
چی میگی ؟ احمدینژاد کی شورای انقلاب فرهنگی راتعطیل کرد؟ مستند حرف بزن
ناشناس۸۶۰۴۸۵۲۲:۳۳:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
رییس شورا حق دارد عضو شورا را که جلسات شورا را به هم میریزد و مطالبی خارج از موضوع مطرح میکند اخراج کند. اقای ضرغامی بهتر است به وظایف خود بپردازند و از تریبون شورا سو استفاده نکنند.
ناشناس۸۵۹۹۴۹۱۷:۲۹:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
سالها رسانه های بیگانه ، به خاطر بغض از جریان انقلابی ،برای اصلاح طلبان به عنوان گروهی که تحمل منتقد دارد ، تبلیغ می کرد ، دولت روحانی دروغ بودن همه شعارهای اصلاح طلبان رو ثابت کرد .. روحانی مچکریم‌...
ناشناس۸۶۰۰۶۱۱۸:۱۸:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
کی تحمل داره؟ اینا ژست روشنفکریه. یک سری از بعضی حرفا خوششون میاد یک عده هم اون حرفارو می زنن
ناشناس۸۵۹۹۵۳۱۷:۳۰:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ضرغامی توهین نکرده پرسش کرده بعد روحانی گفته به توچه و اصلا از جلسه برو بیرون .
ناشناس۸۶۰۱۷۷۱۹:۰۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
خوب کرده
ناشناس۸۶۰۵۳۳۲۳:۱۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
روحانی بد کرده .
ناشناس۸۶۰۷۸۶۰۸:۱۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۲۸
شما طبعتون اینه که برده باشید .
ناشناس۸۶۰۳۱۴۲۰:۲۹:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ضرغامی بد، مدیری بد ....... زنده باد مخالف من!!!!!!!
ناشناس۸۶۰۴۸۱۲۲:۳۰:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
پرسش از رییس جمهور در جلسه شورا جزو وظایف و اختیارات محوله و قانونی شورای انقلاب فرهنگی نیست. اقای ضرغامی میتوانند مثل هر شهروند در خارج از جلسه شورا از رییس جمهور پرسش کنند و یا پرسش خود را به نماینده مجلس شهر خود انتقال دهند. استفاده از زمان جلسه شورا برای پرسش از رییس جمهور کاری خلاف قانون است.
ناشناس۸۵۹۹۵۵۱۷:۳۱:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
جناب ضرغامی ایا نحوه گفتار شما با رییس جمهور کشور صحیح بوده؟اصلا حرف رییس جمهور اشتباه،اما طرز انتقاد با تندی پذیرفته نیست.
ناشناس۸۶۰۰۷۶۱۸:۲۳:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
چرا پذیرفته نیست؟باید با عسل پوشش داد کلام را؟ حالا جلسه تشکیل نشه خوبه؟
ناشناس۸۵۹۹۵۷۱۷:۳۲:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
انتقاد با توپ و تشر با انتقاد مودبانه انهم با رییس جمهور منتخب حالا هر کسی باشد،اشتباه است.
ناشناس۸۶۰۶۹۹۰۶:۲۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۸
حرف از ادب نزن. از سال 92 به بعد این رییس جمهور مودب ما انواع شیرین کاری ها رو کرده که داره باورم میشه ادب قبلی بیشتر بود!!!
ناشناس۸۵۹۹۶۱۱۷:۳۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
عزت، عزت خودت را حفظ کن
ناشناس۸۵۹۹۶۲۱۷:۳۵:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
به نظر میرسد که رئیس جمهوری که با رای مستقیم مردم (حتی انتخاب بین بد و بدتر هم باشد) انتخاب شده میتواند از جانب رای دهندگان اعمال نظر نماید.
ناشناس۸۶۰۰۷۱۱۸:۲۱:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
عجب استدلالی! پس احمدی‎نژاد هم حق داشت سعید مرتضوی را (علی‎رغم محکومیت قضایی) به ریاست تامین اجتماعی بگمارد!!! یعنی اگر دفعه‎ی بعد رئیس جمهور اصول‎گرا شد هر حقی دارد نه؟ مثلا اینکه انتخابات را تعطیل کند، نه؟
ناشناس۸۶۰۹۸۴۱۰:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۸
اصل بر برائت است مگر خلاف آن در محکمه عادله و صالح ثابت شود. وقتی جرم فردی مانند آقای مرتضوی در دادگاه ثابت شد دیگر دلیلی وجود ندارد که رئیس جمهور وی را امین مردم کند.
ناشناس۸۶۱۰۵۶۱۱:۱۰:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۸
هر فردی که بخواهد انتخابات را تعطیل کند و یا حتی منحرف کند در واقع به حق و حقوق مردم خیانت کرده است.
پارس آباد۸۶۰۱۲۸۱۸:۴۰:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
مخصوصا اگر رای گیرنده اصلاح طلب باشد که میتواند کشور را به نابودی بکشد و هیچ کس هم نمی تواند به آن انتقاد و یا ایراد بگیرد . اما اگر ریس جمهور کسی مثل احمدی نژاد باشد میشه پدرش را در آورد و ....
ناشناس۸۶۰۹۹۶۱۰:۳۳:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۸
میزان رای مردم است.
ناشناس۸۶۰۱۵۹۱۸:۵۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
خوشم میاد کم نمیاری... وضع مملکت حاصل رای دادن لجبازانه شماست. بد و بدتر هم نخ نما شده.... بدترین رییس جمهور ممکن حسن بود
ناشناس۸۶۰۲۳۰۱۹:۳۴:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
یکی از کارهای بدرد خور روحانی همین بوده است.
ناشناس۸۶۰۴۶۶۲۲:۱۹:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
طبق آخرین نظرسنجی ها محبوبیت روحانی به کمتر از 8 درصد رسیده است .
ناشناس۸۵۹۹۶۵۱۷:۳۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
علی برکت الله،کجا هستند فریاد کشندگان بر سر احمدی نژاد ؟؟؟؟کجا هستند سرایندگان شعار زنده باد مخالف من ؟؟؟
ناشناس۸۶۰۷۸۹۰۸:۱۵:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۸
به دور از جریانات راست و چپ متاسفانه هیچ کدام از دو رئیس جمهور اخیر نمره قبولی نمی آورند .
ناشناس۸۵۹۹۶۷۱۷:۳۶:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
آقای دکتر روحانی کار درستی کرده اند اگر تصمیم ایشان بوده است.
ناشناس۸۶۰۱۱۹۱۸:۳۶:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ملت یا توصف پیاز و گوشت یا تو سیلن بعد گیر دادن به ضرغامی تا حواسمون از دلار پرت بشه
ناشناس۸۶۰۵۵۱۲۳:۲۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
صف پياز؟!. درسته گران است ولی صفی ندارد. ياد بگيريم حرفمون را درست بزنيم.
ناشناس۸۶۱۳۸۱۱۴:۱۶:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۸
یه سرچ ساده بکن
ناشناس۸۵۹۹۷۳۱۷:۳۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
امیدوارم مشکل حل شود. البته اقای ضرغامی هم باید با ادب و احترام با نماینده ملت و مقام دوم مملکت رفتار کنند. م اگر ایشان با سایر مقامات عالی نظام هم این گونه رفتار کنند همینگونه با ایشان برخورد میشود.
ناشناس۸۶۰۴۶۴۲۲:۱۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
روحانی باید جنبه انتقاد پذیری و سعه صدر خود را بالا ببرد برخورد حذفی با منتقدان درست نیست .
ناشناس۸۵۹۹۸۶۱۷:۴۵:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی پرسش از رییس جمهور نیست. وظیفه این شورا طبق قانون مشخص است. کار اقای ضرغامی خلاف قانون بوده است. ایشان که نماینده مجلس نیست. اگر رییس جمهور کار اشتباهی انجام دهد تنها رهبری و مجلس و قوه قضاییه میتوانند برخورد کنند.
ناشناس۸۶۰۰۸۴۱۸:۲۶:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
پرسش رو هر کسی میتونه بپرسه. الزام قانونی ندارد جوابش. شمام می تونی.
ناشناس۸۶۰۴۷۳۲۲:۲۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اعضای شورا باید به وظایف که قانون برای شورا تعیین شده بپردازند. کاری که اقای ضرغامی به عنوان عضو شورا در جلسه شورا انجام دادند خارج از وظایف شورا و خلاف قانون هست.
شلمانی۸۵۹۹۹۷۱۷:۵۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
رییس جمهور،چه خوب،چه بد،نفر دوم نظام است،آقای ضرغامی درجلسه رسمی نباید بی ادبی میکرد وجواب رییس جلسه رابدهد.من هم دلخوشی ازروحانی وکابینه خسته اش ندارم،اما رییس جمهور مملکت ومنتخب مردم است،ادب حکم کند آبرویش حفظ شود
هوشیار۸۶۰۰۱۷۱۸:۰۰:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
دیگه شور بی قانونی در اومده
sahatabar۸۶۰۰۳۶۱۸:۰۶:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
شخصی از خویشاوندان امام سجاد (علیه السلام) نزد ایشان آمد و آن حضرت را مخاطب قرار داد و به ایشان دشنام داد؛ ولی امام سجاد (علیه السلام) پاسخ او را نداد و به او چیزی نگفت. هنگامی که او بازگشت، امام (علیه السلام) به همنشینان خود فرمودند: شما شنیدید که این مرد چه گفت؛ دوست دارم با من نزد او بیایید تا جواب من به او را بشنوید. پس اطرافیان امام گفتند: با شما می‌آییم؛ چرا که دوست داریم جواب او را بدهید و ما نیز به او چیزی بگوییم (پاسخ گستاخی او را بدهیم.) پس امام کفش‌هایشان را پوشیدند و به راه افتادند؛ در حالی‌ که این آیه‌ی شریفه را تلاوت می‌فرمودند: ... وَ الْکاظِمِینَ الْغَیظَ وَ الْعافِینَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ یحِبُّ الْمُحْسِنِینَ ... و خشم خود را فرو می‏برند و از خطاى مردم درمیگذرند؛ و خدا نیکوکاران را دوست دارد. (سوره آل عمران، آیه 134) پس اطرافیان دانستند که امام (علیه السلام) چیزی به او نخواهند گفت. سپس امام سجاد (علیه السلام) خارج شدند تا این که به در منزل آن مرد رسیدند. آنگاه با صدای بلند فرمودند: به او بگویید که علی بن الحسین آمده است.پس آن مرد در حالی که اراده فتنه‌جویی داشت، بیرون آمد و شک نداشت که امام برای مجازات او به خاطر آن چه انجام داده بود، آمده‌اند. پس امام زین العابدین (علیه السلام) به او فرمودند: ای برادر من!، تو لحظاتی پیش نزد من آمدی و گفتی و گفتی؛‌ پس اگر آن چه گفتی در من موجود است، من از خداوند طلب بخشایش می‌کنم و اگر آن‌چه گفتی در من نیست، خداوند تو را ببخشاید. در این هنگام آن مرد پیشانی امام را بوسید و گفت: من چیزی در مورد تو گفتم که در تو نیست و من به آن سزاوارترم
ناشناس۸۶۰۱۳۵۱۸:۴۳:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
کدام برخورد بزرگان کشور مثل این روایاتی است که نوشته اید؟
امید۸۶۰۱۷۹۱۹:۰۸:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
بسم الله الرحمن الرحیم فیلم جلسه ای که یکی از شاگردان رهبری از ایشان با صدای بلند انتقاد کرده بود را ببینید جاب تر آنکه رهبری روز بعد از آن آقا عذر خواهی کردند . روحانی خوب شد خیاط نشدی ، دهان منقدان را می دوختی .
ناشناس۸۶۰۳۹۷۲۱:۲۳:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
رفتار امام بزرگوار درست ومتین ! اما اگر قرار بود این فرد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند قطعا اجازه عضویت او را نمی دادند !
ناشناس۸۶۰۴۱۳۲۱:۴۰:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
جناب sahatabar گمان نمی کنید میان یک منتقد عامی با شخصی که ادعای فرهیختگی دارد و سالها بر مسندمهمی مثل ریاست صدا سیما یا پشت تریبون درس اخلاق نشسته تفاوت بارز وجود دارد ؟! ممکن است مردم عادی به رئیس دولت توهین کنند وبا تندی برخورد کنند اما از افرادی که خود را با فرهنگ می دانند این انتظار نمی رود . آنها باید از جایگاه رئیس جمهور آگاه باشند وچنانچه انتقادی دارند با ادب بیان کنند !
ازاده۸۶۰۰۶۰۱۸:۱۸:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
نمیدونم چرا رییس جمهور خودشو از همه چی مبرا میدونه و تمامی مسئولان پاسخگوی عملکردشان نیستن یکی باید یقه این حضرات رو بگیره نه اینکه راست راست راه برن هر کاری که بخوان بکنندیکیش همین احمدی نژاد و روحانی هم از اون بدتر
کاظم۸۶۰۰۶۵۱۸:۱۹:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
این دو نفر باید حد و حدود خود را بدانند و نیز بدانند که با شخص دوم مملکت چگونه صحبت می کنند
ناشناس۸۶۰۲۶۴۱۹:۴۸:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
طبق گفته خودشون ایشون که هیچ حتی پیغمبر رو هم میشه نقد کرد از ایشون بت نسازید فرد دوم هستن که هستن به خاطر این فضاحت ها باید محاکمه بشن
ناشناس۸۶۰۴۶۰۲۲:۱۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
انتقاد از شخص دوم مملکت هیچ اشکالی ندارد.
رمضانی۸۶۰۰۸۸۱۸:۲۸:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
آقای روحانی ریاست شورای انقلاب فرهنگی و شورای فضای مجازی را بر عهده دارد و اگر رییس این دو شورا اجازه بیرون کردن اعضاء را نداشته باشد یک ریاست نمایشی است. کار آقای روحانی در راه ندادن این اعضا درست است
ناشناس۸۶۰۱۰۱۱۸:۳۱:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
روحاني اگر آتش به اختيار باشد همه اختيارات از هر نوع كه دلش بخواهد دارد
ناشناس۸۶۰۱۰۶۱۸:۳۳:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
توهین گستاخی وتهمت در قاموس شما یعنی انتقاد وشجاعت؟؟!!
ناشناس۸۶۰۴۳۵۲۱:۵۰:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
توهین نکرده سوال کرده معلوم هست مطلبی بوده که قبلا در موردش صحبت شده بود ولی آقای روحانی خلاف استراتژی ها عمل کرده
ناشناس۸۶۰۴۶۱۲۲:۱۶:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
50 بار توهین رئیس جمهور به منتقدان دلسوز کشور را فراموش نکرده ایم .
ناشناس۸۶۰۱۲۵۱۸:۳۸:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اینکه رئیس جمهور باید تحمل نقد داشته باشه کاملا درسته ولی آقای ضرغامی هنوز خیلی زوده برا انتخابات
ناشناس۸۶۰۱۳۶۱۸:۴۴:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
روحانی قدرتمندترین رئیس جمهوری است که دیدم و شنیدم چون حدود ۶ سال است معطل می چرخد و کشور را تا مرز ویرانی و سقوط برده و کسی نمیتونه بهش بگه بالای چشمت ابروست .
ققنوس۸۶۰۱۳۷۱۸:۴۴:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
در این جلسه شخصی ماموریت ابلاغی داشته و این یعنی شما هیچ اختیاری در تصمیم گیری نداری پس بهترین کار برهم زدن جلسه است اینجوری لااقل عواقب تصمیمی که گرفته شده متوجه شما نیست!!!!! باید دید موضوع و هدف از تشکیل این جلسه چه بوده است؟؟
ناشناس۸۶۰۱۵۴۱۸:۵۷:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
میشه بگید شورای عالی انقلاب فرهنگی کجای قانون اساسی اومده و‌در کدوم اصل؟
ناشناس۸۶۰۱۵۷۱۸:۵۸:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اقای روحانی علیرغم اینکه درکانون قدرت ازاول انقلاب تاکنون بوده وهست ولی هنوز اشخاص قدرتمند سیاسی وبانفوذ مصونیت دار را نمیشناسد ازشخصی که درقدرت بوده بعید بود با شعارهای غیر عملی رای ازملت بگیرد والان حتی عاجز ازبیان موانع اجرای وظایف خودمیباشد.
ناشناس۸۶۰۱۶۱۱۹:۰۰:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
بشکنیم دهان منتقدان را...
منصف۸۶۰۱۹۰۱۹:۱۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اصلا مگر كشورهاي ديگر هم شوراي عالي انقلاب فرهنگي دارند ؟ مگر ما هنوز در حال انقلاب ان هم از لحاظ فرهنگي هستيم ؟!!!! شوراي عالي فرهنگ و هنر مي تواند منطقي باشد ولي شوراي عالي انقلاب فرهنگي 40 سال پس از انقلاب بي معني است.
رضا۸۶۰۲۳۲۱۹:۳۵:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
این قبیل شورا ها و جلسات ، اساساً خروجی قابل قبولی ندارند و مصوبات آنها از ضمانت اجرائی لازم برخوردار نیستند . مثلاً شورایعالی اداری که اتفاقاً رئیس آن نیز جناب آقای رئیس جمهور است ؛ در یکی از جلسات خود ، مصوبه بلند بالائی در مورد صیانت از حقوق شهروندی در امور اداری داشته است و مسؤولیت اجرای مصوبه در سطح استانی با استانداران و در سطح ملی با سازمان امور اداری و استخدامی تعیین شده است اما سازمان امور اداری و استخدامی خودش در تضاد صریح با بند های مصوبه ، از ثبت نامه ارباب رجوع و ارائه پاسخ به او خاصه پاسخ به موقع و فوری و مستدل به نامه مراجعه کننده ، استنکاف می نماید و بدتر از آن از ورود کارمند دولت به ساختمان سازمان امور اداری و استخدامی که موجودیت آن برای رسیدگی به امور اداری کارکنان دولت است ؛ ممانعت می نماید . اگر سازمان امور اداری و استخدامی این ادعا را تکذیب نمود ؛ اعلام بفرمایید تا مستندات آن را ارائه دهم .
ناشناس۸۶۰۲۴۶۱۹:۴۱:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اينگونه که شما نوشته ايد سخنان آقای ضرغامی انتقاد نبوده بلکه بازخواست بوده که يک بی نزاکتی تام است.
ناشناس۸۶۰۲۵۶۱۹:۴۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
کلاه خود را قاضی کنيم و به دور از جناح بازی کمی تامل کنيم که يک طرف هر چه ميگويد، انتقاده ولی ادعا ميکند که حرفهایطف مقابل توهينه؟! خواهشا ترازو را يکسان کنيم.
ناشناس۸۶۰۲۶۱۱۹:۴۶:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
این انتقادات آقای ضرغامی در مورد حجاب و سانسور و انتقادات شدید به روحانی رو همه یادتون باشه.
علی 671۸۶۰۲۷۴۱۹:۵۵:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
رئیس جمهور که آیه قرآن نیست ایشان یکنفر با نام متفاوت به اسم رئیس جمهور .حرفش هم وحی منزل نیست رفتارش هم بر همه مشخص و ثابت شده است .حالا اگر اشتباهی کرد و یک نفر دیگر که رئیس جمهور نیست ولی اسمش فرق می کند تذکر داد که ایشان نباید از بالا به مسئاله و از موضع قدرت برخورد کند .باید اشتباه را بپذیرد و تشکر هم بکند ولی ظرف این شش سال ما از ایشان نه عذر خواهی با این همه اشتباه دیده ایم و نه اقرار به اشتباه ضرغامی و ازغدی حرفشان صحیح و مستدل بوده .این رئیس جمهور است که بر نمی تابد و حکم رئیس جمهوری را حکم خدا می داند و غرور دارد .
مهدي۸۶۰۳۷۲۲۱:۱۲:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ماشالا به جمهوري اسلامي ماشالا
ناشناس۸۶۰۳۹۰۲۱:۱۸:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
همون طور که از اسم شورای عالی انقلاب فرهنگی بر میاد جای آدمای بی ادب نیست ! در ضمن بین انتقاد وتوهین به رئیس جمهور خیلی فرقه ! از طرفی هنوز خود این دو نفر از دلیل دعوت نشدنشون ابراز بی اطلاعی کردن پس چه طور دور افتادن واونو به رئیس جمهور نسبت میدن این دو نفر نه تنها به رئیس جمهور بی احترامی کردن قبل از روشن شدن دلیل واقعی عدم دعوتشون به او تهمت هم زدن !
احمد۸۶۰۴۱۶۲۱:۴۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اگر یکی دو تا از اعضای شورا شئونات جلسات را رعایت نکنند وظیفه ی ریاست جلسه یا شوراست رفتار سازمانی را با انها داشته باشد بنظر می رسد جناب رئیس رفتار سازمانی را با انها انجام داده است .
حان۸۶۰۵۶۷۲۳:۴۰:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
کاری بسیار خوب انجام داده.همشون آدم های تندرو هستن
ناشناس۸۶۰۶۳۲۰۱:۰۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۸
یعنی در این فضای متشنج بین المللی و با وجود انبوه مشکلات داخلی واقعاً وقت این حرف ها و این اختلافات است؟؟!
ناشناس۸۶۰۶۴۰۰۱:۳۲:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۲۸
خدا پناهش نداد از بستن دهان منتقدین:)
ناشناس۸۶۰۷۰۵۰۶:۴۰:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۸
میگم حالا شورا تشکیل بشود یا نشود چی میشه؟
ناشناس۸۶۰۷۵۹۰۷:۵۲:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۸
اگه آقای روحانی یک کار درست کرده باشند همینه
عماد۸۶۰۷۶۶۰۷:۵۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۸
بین کسی که محتاج رای من است و کسی که هیچ احتیاجی به رای و نظر من ندارد ، من طرف کسی هستم که احتیاج به رای و انتخاب من دارد.
ناشناس۸۶۰۷۷۸۰۸:۰۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۸
من تا حالا نمیدونستم که ازغدی و ضرغامی دفتر دارند.مگه اینا کی هستند که دفتر دارند؟
ناشناس۸۶۰۸۶۵۰۹:۰۶:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۸
شما شهرداری؟
ناشناس۸۶۰۹۶۰۱۰:۱۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۸
خوب من هم دارم مگه چیه ندید بدید!!!
ناشناس۸۶۰۸۴۲۰۸:۴۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۸
ضرغامی حق نداره با ریس جمهور منتخب مردم اینجوری حرف بزن؟؟؟؟
rassharif۸۶۰۸۶۴۰۹:۰۶:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۸
زور ش که زیاد هس
ناشناس۸۶۰۹۵۶۱۰:۱۶:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۸
بابا احمدی نژاد رفت الآن جناب حسن روحانی و خانواده و تیم محترمشان مسئول اداره مملکت هستند این مقایسه خوبی نیست درست اینه که آقای روحانی محترم شما مثلا 200 وعده داده ای از این دویست تا چندتاش عملی شده ایشان هم پاسخ میدهند مثلا 10 تا حرف هم نباشه !!
بهنام۸۶۰۹۹۲۱۰:۳۱:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۸
سلام بر کوپن . سلامو درود به گذشته. سلام بر عزرائیل . سلام بر روحانی. سلام بر نقاد.
علی 671۸۶۱۰۰۵۱۰:۳۶:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۸
اول چرا بعضی آدم ها تا تقی به طوقی می خورد با زمان احمدی نژاد مقایسه می کنند .قرن ایشان تمام و از رده خارج شده .چه معنی دارد .دوم شما حال را بچسبید و بهره ببرید .سوم رئیس جمهور همانطور که خیلی اختیارات برابر قانون اساسی دارد ،برابر همان قانون هم اختیارات خیلی کار ها را ندارد مخصو صاً دروغ و توهین به دیگران چهارم احترام هر کس به کار و عملکردش بر می گردد .پنجم بالا خره آقای ضرغامی و ازغدی حتماًدر این مملکت اهمیتی دارن و منصوب رهبر کشور هستند و احترامشان واجب و حق دارند که دفتر داشته باشند و دارای نظر در مملکت .حالا بعضی ها درک برایشان مشکل است عیب از خودشان است .بی جهت به دیگران توهین نکنیم
بی نام۸۶۱۱۱۶۱۱:۴۹:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۸
روحانی... به عالم و ادم ایراد میگیرد و انتقاد میکند و درمقابل انتقاد دیگران خیلی سریع قهر میکند و میرود اینکه نشد استدلال ) خب انتقاد میکنند بهشون جواب بده اگر حق باشماست اگرم نیست خب بپذیر
ناشناس۸۶۱۳۹۶۱۴:۲۱:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۸
یک انقلاب فرهنگی دیگه لازمه تا ما مردم یاد بگیریم چگونه و به چه کسی رای بدیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین