سازمان خصوصی سازی، حراج اموال مردم و سکوت دولت/ قوه قضائیه به تخلفات رسیدگی کند

گروه سیاسی الف،   3980127136 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

به گزارش الف، ۱۰۰ نماینده مجلس با تذکری خطاب به رئیس جمهور نسبت به حمایت وی و جهانگیری از رئیس سازمان خصوصی سازی انتقاد کرده و خواستار عزل پوری حسینی شدند.

در این تذکر تاکید شده است: با وجود اینکه پرونده کیفری در خصوص این خیانت بزرگ سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری‌ شرکت‌های دولتی تشکیل شده و آقای پوری حسینی ممنوع‌الخروج شده است، اما متأسفانه رئیس جمهور و آقای جهانگیری اجازه عزل وی را که می‌تواند در آشکار شدن بسیاری از تخلفات در این حوزه مؤثر واقع شود را نمی‌دهند.

  • بیشتر بخوانید:

توکلی: پوری‌حسینی صلاحیتی برای ماندن در سمت ریاست سازمان خصوصی سازی ندارد/ علیه او اعلام جرم شده است

انتقاد از انتصابات سیاسی درخصوص سازمان خصوصی سازی

شکایت 13 نماینده برای رسیدگی به تخلفات سازمان خصوصی سازی در واگذاری شش شرکت+ اسامی

نمایندگان در این تذکر به آقای روحانی عنوان کردند: بزرگترین فساد اقتصادی در دولت تحت عنوان خصوصی سازی صورت گرفته که ده‌ها هزار میلیارد تومان اموال ملت در شرکت‌های هپکو، هفت‌تپه، ماشین سازی تبریز، آلومینیوم المهدی، کشت و صنعت مغان و برخی شرکت های بزرگ استان کرمانشاه و خراسان به غارت رفته است.

همان‌گونه که نمایندگان عنوان کرده‌اند خصوصی سازی موجب شده مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی در استان‌های مختلف کشور بوجود آید، اما متاسفانه دولت قرار نیست اقدامی در این زمینه انجام و نگاهش به موضوع را تغییر دهد. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که شکایات متعددی از سرانجام و وضعیت شرکت‌هایی که واگذار شده در قوه قضائیه مطرح شده و در دست بررسی است.

اوائل دی ماه سال گذشته نیز ۵۰ نماینده مجلس با ارسال نامه‌ای، از آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس وقت قوه قضائیه خواستند دستور ممنوع‌الخروجی پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی را صادر کند. نمایندگان در این نامه خواستار تشکیل شعبه ویژه‌ای با نظارت رئیس قوه قضائیه برای بررسی پرونده‌های مربوط به سازمان خصوصی سازی و همچنین اتخاذ تدابیر قضایی لازم جهت رسیدگی به اتهامات متهمان در پرونده‌ها شده بودند.

در پی این نامه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در رابطه با حکم ممنوع‌الخروجی رییس سازمان خصوصی سازی گفته بود: گزارشاتی در مورد عملکرد ایشان مطرح بود که در جهت حفظ حقوق عامه ممنوع الخروج شده است.

یکی از مواردی که در جریان خصوصی سازی خبرساز شده مربوط به مجتمع صنعتی گوشت اردبیل است که خریدار آن خود پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی بوده که بعد از کناره گیری از این سازمان در اوایل دهه ۸۰؛ خریداری کرده و دوباره و در دوره‌ای دیگر (دولت تدبیر و امید) به سازمان خصوصی سازی برگشته و به همین دلیل درباره آن پدیده درب‌های چرخان و تعارض منافع مطرح شده است.

۱۱ دی ماه سال گذشته عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران نیز در گفت‌وگو با رادیو تهران در پاسخ به سوالی درباره اینکه شنیدید آقای پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی خودشان یک شرکت دولتی را خریدند و خصوصی کردند، گفت: در مورد خصوصی‌سازی دستگاه قضایی بزودی وارد می‌شود.

 در واگذاری شرکت‌های دولتی به اهلیت و متقاضیان و همچنین ارزش گذاری شرکت‌ها تخلفاتی رخ داده و می‌بایست دستگاه‌های نظارتی بر این امر ورود و با تخلفات و متخلفات برخورد کنند.

دهقان : قرارداهای واگذاری را منتشر کنید 

محمد دهقان نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در 19 دیماه 97 گفت : سازمان خصوصی‌سازی باید قراردادهای واگذاری را برای عموم منتشر می‌کرد و هم در قوانین هم در آیین‌نامه‌ها قراردادها شفاف‌سازی شود اما مجلس فقط در واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز در زمان آقای کرباسیان با فشار مجلس و دیده‌بان شفافیت و عدالت تقاضا کرد توانستیم قرارداد را بگیریم، قرارداد دیگر نیز به‌صورت قاچاقی به دست مجلس رسید.

این نماینده مجلس گفت: سؤال ما این است که؛ چقدر در واگذاری‌ها شفافیت رعایت شده است؟ و آیا قانون در واگذاری‌ها رعایت شده است؟ چون واگذاری‌ها باید طبق قانون کارشناسان در  هیئت عالی‌رتبه متشکل از مسئولان صورت گیرد. در شرکت ماشین‌سازی تبریز و هفت‌تپه و واگذاری دشت‌مغان با توجه به اعتراضات گسترده مشخص شد که شفافیت صورت نگرفته است.

او گفت: ما در کلیات مشکلی نداریم و با خصوصی‌سازی مشکلی نداریم بلکه مشکل اصلی خصوصی‌خواری است که مشکل است.

دهقان گفت: مجلس انتظار دارد فهرستی از خصوصی‌سازی که در حقیقت خصوصی‌سازی بوده نه خصوصی‌خواری ارائه شود و اگر قرار است شرکت‌ها به‌قیمت پایین و به افراد نااهل فروخته شود بهتر است به‌صورت سهم‌بندی به خود افرادی که در شرکت کار می‌کنند واگذار شود.

دهقان در ادامه درباره واگذاری‌ها گفت: اگر در مزایده خریدار نباشد و باید واگذاری با مذاکره انجام شود پس باید طبق قانون به متخصصان همان شرکت واگذار شود.

هزاران میلیارد تومان ضرر و زیان به بیت المال/ گزارش دیوان محاسبات از تخلفات خصوصی سازی

براساس گزارش تفریغ بودجه۹۶، سازمان خصوصی سازی در واگذاری شرکت‌های دولتی( مانند شرکت پالایش نفت کرمانشاه، نیشکر هفت تپه، هپکوی اراک، ماشین سازی اراک، ریخته گری و ماشین سازی تبریز و... )طبق قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ به دلیل عدم رعایت انتخاب خریداران و احراز اهلیت، شیوه‌های قیمت گذاری بنگاه‌ها تخلف انجام داده است که در نتیجه آن متاسفانه هزاران میلیارد تومان ضرر و زیان به بیت المال تحمیل شده است.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در جلسه علنی مجلس در روز ۸ بهمن ماه سال با یادآوری اینکه از سال ۸۰ تا ۹۶، ۸۳۵شرکت دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: در این مدت شاهد برخی تخلفات در واگذاری‌ها همچون ارزش گذاری کم شرکت‌ها و اهلیت نداشتن متقاضی خرید به ویژه در شرکت‌های همچون هپکو اراک، ماشین سازی تبریز، پالایش نفت کرمانشاه، کشت وصنعت مغان و شرکت المهدی و هرمزال و همچنین شرکت توسعه گردشگری بودیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه شرکت نفت کرمانشاه ارزش واقعی آن ۶۱۷ میلیارد تومان بود که ۱۹۹ میلیارد تومان یعنی کمتر از یکسوم ارزش واقعی واگذار شده است و یا اینکه شرکت‌های آلومینیم المهدی و هرمزال ۹۱۴ میلیارد تومان واگذار شده است در حالی که بعد از واگذاری ۳۴۶میلیارد تومان جدید از دارایی‌ها و ارزش واقعی آن کشف شد که در واگذاری لحاظ نشده بود.

عادل آذر با بیان اینکه در واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان نیز تخلف عدیده و جدی مشاهده می‌شود، گفت: ارزش واقعی این شرکت ۴هزار میلیارد تومان بود اما به متقاضی ۱۸۵۰ میلیارد تومان دادند و یا اینکه ماشین سازی تبریز در سال۹۴، ۶۱۱ میلیارد تومان ارزش گذاری شد که در واگذاری‌ها هر شش ماه باید شرکت‌ها ارزش گذاری شوند، چرا که ارزش آن تغییر می‌کند اما متاسفانه در سال ۹۶ این شرکت با همان مبلغ سال ۹۴ واگذار شد که مغایرت صریح با قانون دارد.

قبل‌تر نیز روزنامه شرق در گزارشی درباره وضعیت خصوصی سازی در ایران نوشته بود در ۱۶سال گذشته «۸۸ میلیارد دلار» از اموال مردم ایران فروخته شده و دولت حاضر نیست قرارداد‌های خصوصی‌سازی را منتشر کند.

حال با این وضعیت انتظار می‌رود هم دولت و هم قوه قضائیه به این موضوع به طور جدی ورود کنند. منطقی آن است در این شرایط دولت فارغ از بحث جناحی و سیاسی با کنار گذاشتن پوری حسینی زمینه بررسی قوه قضائیه و اتهامات مطرح شده را فراهم نماید که در صورت تبرئه احتمالی رئیس سازمان خصوصی سازی، دوباره می تواند به سر کار برگردد؛ اما حمایت چشم بسته دولت علاوه بر اینکه حمایت از یک متهم است، بر سرمایه اجتماعی دولت در نزد افکار عمومی نیز تاثیرگذار است.

همچنین انتظار می‌رود قوه قضائیه بعد از گذشته چند ماه از اعلام خبر ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی و در راستای حفظ حقوق مردم به صورت جدی‌تری بحث تخلفات در شرکت‌های واگذار شده را پیگیری نماید. در چنین صورتی اعتبار و وجهه دستگاه قضا بیش از پیش تقویت شده و مردم هم متوجه می‌شوند با تخلف اصحاب قدرت بدون اغماض برخورد شده و از آن چشم پوشی نمی‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۵۹۴۷۷۱۴:۰۰:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
چرا زمان احمدی نژاد در مورد خصوصی سازی حساس نبودید؟
ناشناس۸۵۹۵۳۶۱۴:۲۲:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
از اقای ریسی می خواهیم مسله بدهکاران کلان بانکی را که چند سال است از یاد ها رفته است در دستور کار قرار دهند بازگشت معوقات کلان بانکی می تواند کمک شایانی به رونق تولید بنماید
ناشناس۸۵۹۶۷۰۱۵:۱۰:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
نام کامل ریس سازمان خصوصی سازی این است اقای سید میر علی اشرف عبداله پوری حسینی
راه۸۵۹۶۷۲۱۵:۱۰:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
بازداشت و محاکمه سریع این جعبه سیاه ، رازهای حیرت انگیزی رو برملا خواهد کرد و خیلیها رو رسوا خواهد کرد. سعی در انحراف افکار عمومی از پوری حسینی به دوران دکتر احمدی نژاد هم ، ترفند نخ نما و چندش آور و بی اثری است
ناشناس۸۵۹۸۶۱۱۶:۴۱:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
. وقتی مخابرات زمان احمدی نژاد خصوصی سازی شد چرا ساکت بودید؟؟؟؟؟؟ مخابرات تنها یک مثال است!! .
ناشناس۸۶۱۱۴۵۱۲:۰۶:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۸
دلیل نمیشه الان هم ساکت بشینن. باید به هر دو رسیدگی کنن.
ناشناس۸۶۰۱۵۱۱۸:۵۵:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
نخ نماها منفی دادن
ناشناس۸۵۹۹۰۲۱۷:۰۵:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
البته در تمام شهر های ایران
ناشناس۸۵۹۵۴۸۱۴:۲۵:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
در زمان احمدی نژاد کارخانجات دولتی بنام خصوصی سازی حراج نشدند وگرنه اصلاح طلبان سکوت نمی کردند و قطعا"افشاگری می کردند.
ناشناس۸۵۹۵۶۱۱۴:۲۸:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۷
این کامنت حرف چرتی هست
ناشناس۸۵۹۶۲۰۱۴:۴۷:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
زمان محمود همه چیز گل و بلبل بود
ناشناس۸۵۹۶۶۵۱۵:۰۸:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
از حسن و اسحاق ملولم و محاکمه این دولت و اذنابش را ارزوست
ناشناس۸۵۹۶۶۷۱۵:۰۹:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اصلاح طلبان تا این مملکت را ته دره نبرند دست بردار نیستن .
ناشناس۸۵۹۶۷۹۱۵:۱۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
چرا بودند...ولی اینهمه گند پورحسینی , متاسفانع با حمایت دولت رخ داده
ناشناس۸۵۹۸۹۴۱۶:۵۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
خصوصی سازی زمان هاشمی تصویب شد چرا اون موقع ساکت بودید؟ احمدی مژاد قانون اجرا کرد
ناشناس۸۶۰۲۸۲۱۹:۵۷:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اون موقع هم ما حساس بودیم شما الان حساس نیستید و همه چی رو سیاسی می بینید
ناشناس۸۵۹۴۷۹۱۴:۰۱:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اگر واقعا" مجرم است، چرا دستگیرش نمی کنند؟
ناشناس۸۵۹۵۳۳۱۴:۲۱:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
قوه قضاییه مجاز نیست مقام دولتی رو برکنار کنه‌‌‌.. دولت باید برکنار کنه..
ناشناس۸۵۹۵۶۸۱۴:۲۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
از قوه قضاییه و جناب دکتر رئیسی ریاست محترم این قوه عاجزانه تقاضا داریم به این مفاسد بزرگ رسیدگی نمایند و اجازه غارت اموال ملت را ندهند.
ناشناس۸۵۹۵۷۴۱۴:۳۱:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حسن و اسحاق حمایتش کردن ولی دیگه از اونها هم کاری ساخته نیست و با محاکمه ایشان به تخلفات رسیدگی خواهد شد
ناشناس۸۵۹۶۳۴۱۴:۵۵:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
می خواهید آقای رئیس جمهور در این وضعیت بحران سیل جنحال آفرینی کند؟!!
ناشناس۸۵۹۴۸۳۱۴:۰۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
این کشور زیر ساخت ها و فرهنگ خصوصی سازی را ندارد. هنوز خیلی زود است که این کار انجام شود.
ناشناس۸۵۹۵۸۵۱۴:۳۴:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
پوری حسینی ر احضار کنید و سپس وی ر تحت الحفظ به دادگاه ویژه برده و محاکمه کنید میزان غارت بیت المال نجومی می باشد
ناشناس۸۵۹۵۰۲۱۴:۱۰:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
قوه قضاییه باید اقتدار خود در مبارزه با فساد را در این پرونده نشان دهد وتمامی عوامل این فسادها را شناسایی و محاکمه نماید
ناشناس۸۵۹۵۰۳۱۴:۱۰:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۷
حراج اموال دولتی به ثمن بخس تحت عنوان خصوصی سازی تضییع بیت المال و حرام است .
ناشناس۸۵۹۵۰۶۱۴:۱۱:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
ناشناس۸۵۹۵۱۱۱۴:۱۲:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ریس جمهور و معاون اول ایشان یعنی حسن اسحاق که سخت از انها ملولیم باید پاسخگوی این همه فساد و غارت در سازمان خصوصی سازی باشند
ناشناس۸۵۹۵۱۲۱۴:۱۳:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
آنهایی که به روحانی رای دادند شاهکار دولتش رو تحویل بگیرند .
ناشناس۸۶۰۸۳۳۰۸:۴۱:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۸
عزیزم الان رقیبش شده رئیس قوه قضائیه رسیدگی کنه...
ناشناس۸۵۹۵۲۲۱۴:۱۷:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
جناب جهانگیری چرا به تذکرات مسولان کشور و سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در برخورد با ریس سازمان خصوصی سازی توجه نکرده و نسبت به غارت بیت المال بی تفاوت بوده اید در کنار پوری حسینی اسحاق جهانگیری هم باید محاکمه شود
ناشناس۸۵۹۵۴۱۱۴:۲۳:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ما انتظار داشتیم با آمدن آقای رییسی به قوه قضائیه شاهد مبارزه جدی با دزدیها و رانت خواریهای مدیران باشیم تا شاید اعتماد از دست رفته مردم کمی ترمیم شود.
ناشناس۸۵۹۵۴۷۱۴:۲۵:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۷
طبق قانون، قوه قضاییه مسول رسیدگی به شکایات مردم هست. اگر ایشان جرمی مرتکب شده قوه قضاییه می تواند ایشان را از خدمات دولتی محروم و یا بازداشت نماید.
ناشناس۸۵۹۵۷۲۱۴:۳۰:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۷
تدبیر و امیدی که میگفتن این بود ؟!!!
ناشناس۸۵۹۵۷۳۱۴:۳۱:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
اگه خصولتی میشد مثل مخابرات،صداتون در میومد؟نکنه چون به بعضیا نرسیده دارن شلوغش میکنن؟
ناشناس۸۵۹۶۴۶۱۴:۵۸:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ای کاش نمایندگان نسبت به تمام فسادها در تمام دستگاهها چه دولتی وچه غیر دولتی این قدر حساس باشند !!
ناشناس۸۵۹۶۷۱۱۵:۱۰:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
روحانی و جهانگیری باید در این مورد پاسخگوی افکار عمومی باشند.
ناشناس۸۵۹۸۹۹۱۷:۰۳:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
کدوم شاهکار منظورته؟ دلار پیاز سیب زمینی پوشک بچه .....یا سیل
ناشناس۸۵۹۶۹۹۱۵:۱۸:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۷
ایشون از ایادی تکرار می باشد لذا در این دولت باهاش کاری ندارند. نوش جان ملت متوهم ایران
ناشناس۸۵۹۸۴۰۱۶:۳۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۷
خاوری با چپیه رفت کانادا این با شال بنفش می خواد بره هاوایی
شهپر۸۵۹۸۵۲۱۶:۳۶:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۷
خانم مهناز افشار شمااین خونه روازکجا آوردی؟
عباس۸۵۹۹۰۴۱۷:۰۶:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۷
پوری حسینی رییس ستاد انتخاباتی روحانی بوده است
ناشناس۸۶۰۷۰۷۰۶:۵۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۸
لطفا خصوصی سازی پالایشگاه خود را هم مورد لطف قرار دهید. از عدم اجرای تعهدات تا تعطیلی مرکز و دریافت زمین های بیت المال
ناشناس۸۶۱۰۴۵۱۱:۰۰:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۸
درمورد تخلفات بارها به حراست گزارش دادم اما...........
اسد۸۶۱۱۲۷۱۱:۵۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۸
فسادکشورراگرفته جوانان ایران بیکارهستندقوه قضاییه درخواب عمیق است کسی جرات برداشتن وحتی رسیدگی به عملکرد پوری حسینی راندارد چون قبلا نماینده مجلس بوده
ناشناس۸۶۱۱۵۲۱۲:۱۰:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۸
قربون احمدی نژاد. خودش دستور داد قضیه ب ز را بررسی کنن. اینا تازه ازش حمایت هم می کنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

    22. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

    23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    24. یک سیلی برای تنبیه

    25. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

    آخرین عناوین