قیمت خودروهای داخلی و خارجی چند

گزارش بازرگانی،   3980127088 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

افزایش بی سابقه‌ی قیمت خودروهای داخلی پیامدی است که با آغاز موج جدید تحریم‌ها و خروج شرکت های خودروسازی از کشور به وقوع پیوست. در کنار مباحث مربوط به تحریم‌ها و افزایش نرخ دلار، عرضه‌ی محدود و در مواردی عدم عرضه‌ی بعضی از خودروها از جانب خودروسازان داخلی نیز باعث افزایش قیمت خودروهای داخلی شده است.

در شرایط فعلی، قیمت‌ها کاملا بی ثبات بوده و به صورت غیر منطقی و بدون توجه به قدرت خرید مردم افزایش می یابند. بنابراین، آگاهی از قیمت واقعی و یا معامله شده‌ی خودرو اولین دغدغه‌ای است که خریداران و فروشندگان خودرو با آن روبرو خواهند بود.

قصد داریم در این مقاله به این سوال پاسخ گوییم که چطور می توان از قیمت خودروهای داخلی و خارجی و نیز تغییرات آن به صورت لحظه ای آگاه شد؟

 

افزایش قیمت خودرو داخلی و خارجی در سال 1397

در سال 97 شاهد تغییرات بسیار زیاد در متغیرهای اقتصادی همچون نرخ ارز، سکه، نرخ تعرفه های گمرکی و ... بودیم. با شروع تحریم ها در خرداد ماه سال 97، بسیاری از خودروسازهای خارجی همچون رنو، پژو، سوزوکی، مزدا و ... از بازار ایران کناره گیری کردند. عدم عرضه‌ی خودروهای خارجی در کنار افزایش بی سابقه‌ی نرخ ارز و تعرفه های گمرکی باعث شد که قیمت خودروهای خارجی افزایش بی سابقه ای را تجربه کنند.

از آنجا که قیمت خودرو داخلی و خارجی از یکدیگر تاثیر می پذیرند، با افزایش قیمت در بازار خودروهای خارجی شاهد افزایش قیمت خودرو داخلی نیز بودیم، اما این بار افزایش قیمت خودروهای داخلی گوی سبقت را از خودروهای خارجی ربود، تا جایی که مصرف کنندگان داخلی را با پژو 207 اتومات 130 میلیون تومانی روبرو کرد.

البته خودروسازهای داخلی نیز در ایجاد شرایط فعلی بی‌تقصیر نبوده و عدم عرضه‌ی خودرو از جانب آنان و نیز اتخاذ سیاستهایی همچون قیمت گذاری 5 درصد زیر قیمت بازار، عواملی بود که بر شدت افزایش قیمت خودروهای داخلی افزود. عدم عرضه‌ی هر کالایی و ایجاد محدودیت در آن، به افزایش تقاضا و به تبع آن افزایش قیمت ها دامن می زند، اتفاقی که در بازار خودرو کشور رخ داد و خودرو را به یک کالای سرمایه‌ای با افزایش قیمت لحظه ای و مورد استفاده برای دلالان و تاجران خودرو تبدیل کرد.

چه خودرویی بخریم؟ چند؟ از کجا؟

 اگرچه تا چندی پیش، انتخاب های متعددی پیش روی خریداران خودرو وجود داشت، اما با شرایط فعلی عدم عرضه‌ و افزایش قیمت خودرو، راه حلی جز خرید خودروهای داخلی و یا چینی وجود ندارد.

از طرف دیگر، ایجاد رفتار غیرمنطقی در بازار خودرو، فضایی را ایجاد کرد که قیمت ها از منطق خاصی پیروی نکند و فروشنده ها هر قیمتی را که ممکن باشد به خریداران پیشنهاد دهند. در این شرایط و با توجه به افزایش لحظه ای قیمت خودرو، آگاهی از قیمت خودروهای داخلی و خارجی به دغدغه‌ی بسیاری از خریداران و فروشندگان خودرو تبدیل شده است.  

برای پاسخ گویی به نیاز فوق مجموعه های متعددی به ارائه خدمات اطلاعاتی در زمینه‌ی قیمت خودرو داخلی و خارجی می پردازند. به عنوان مثال وب سایت همراه مکانیک به عنوان مرجع قیمت خودرو دست دوم، ، این امکان را برای شما فراهم می کند که با وارد کردن نام خودروی مورد نظر خود، به جست و جوی انواع مدل های آن پرداخته و از قیمت خودروهای داخلی مطلع شوید.

برای آگاهی از قیمت خودرهای داخلی از طریق همراه مکانیک کافی است به آدرس hamrah-mechanic.com/carprice/dakheli/ مراجعه کنید.  

همچنین می توانید برای دریافت مشاوره های خرید خودرو از کارشناسان همراه مکانیک کمک بگیرید. کارشناسان این مجموعه به شما کمک می کنند که با توجه به بودجه‌ی خود و نیز کیفیت خودروهای موجود در بازار بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

دیدگاه کاربران

الف۸۶۱۷۷۴۱۸:۱۹:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۸
الف جان توجه کردین ایران خودرو داره کم فروشی میکنه اومده بدون رضایت مشتری دنا هارو تیپ بندی کرده بعضی آپشن هارو حذف کرده پژو پارس هر مدلی که دارن اونو میدن توجهی به خواست مشتری ندارن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین