قائم مقام سیما: می‌دانیم تبلیغات مخاطبان را عصبی می‌کند

گروه فرهنگی الف،   3980126120 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رضا پورحسین قائم مقام معاون سیمای سازمان صداوسیما ضمن تأکید مجدد بر تکلیف قانونی تلویزیون برای درآمدزایی،‌ از محدودیت برای استفاده از کدهای دستوری در برنامه‌های تلویزیونی خبر داد.

قائم مقام سیما: می‌دانیم تبلیغات مخاطبان را عصبی می‌کند

رضا پورحسین قائم مقام معاون سیمای صداوسیما در گفتگو با مهر درباره انتقادات مطرح شده نسبت به حجم حضور اسپانسرها و مشارکت آن‌ها در ساخت برنامه‌های تلویزیون تأکید کرد: خود تلویزیون و اساساً سازمان صداوسیما هم از این حجم آگهی بازرگانی و مشارکت اسپانسرها در تولید برنامه‌ها راضی نیست.

وی با اشاره به تأمین نشدن بودجه لازم صداوسیما تصریح کرد: آن میزان از بودجه‌ای که باید توسط دولت و یا با تصویب مجلس به سازمان داده شود، به ما نمی‌رسد و تکلیف می‌کنند که خود تلویزیون باید درآمدزایی داشته باشد. خود ما هم می‌دانیم که این حجم از تبلیغات به عصبانیت مخاطب منجر می‌شود ولی تکلیفی است که بر دوش سازمان گذاشته شدهاست.

تلویزیون لاجرم به آگهی بازرگانی تن می‌دهد

پورحسین اضافه کرد: شرایط اقتصادی سازمان اینگونه اقتضا می‌کند که به این شیوه‌ها رفتار شود، ضمن اینکه شرایط اقتصادی کشور هم چندان مناسب نیست و ما هم تابع این شرایط هستیم و باید کمک کنیم تا از این شرایط عبور کنیم. بنابراین لاجرم صداوسیما به مشارکت و آگهی بازرگانی تن می‌دهد.

وی درباره نحوه همکاری با اسپانسرها عنوان کرد: البته هرگاه سازمان با مساله قانونی و شرعی مواجه شود حتماً اقدام عاجل انجام می‌دهد.

پورحسین در واکنش به اینکه برخی از نظر فقهی به قرعه‌کشی‌ها و جوایز تلویزیون ایراد وارد کرده‌اند هم گفت: متخصصان و اهل فقه باید در این زمینه اظهارنظر کنند که البته باید از مبادی رسمی کشور به دست ما برسد. با این وجود البته فعلاً قرار است که از کدهای دستوری (ستاره-مربع‌ها) استفاده نشود.

اشکال جدید ورود اسپانسر به تلویزیون

وی درباره راه‌اندازی مسابقات آنلاین و زنده نیز یادآور شد: حضور اسپانسرها در تلویزیون اشکال متفاوتی ممکن است به خود بگیرد استفاده از نوع مشارکت به طراحی نیاز دارد ولی اینگونه نیست که این کارها رها باشد و بحث‌های فنی و حرفه‌ای در این باره صورت می‌گیرد.

قائم مقام معاون سیما در بخش دیگر درباره رویکرد تلویزیون در زمینه نقد به خصوص در قالب برنامه‌های طنز هم اظهار کرد: به لحاظ اخلاقی «انصاف» و به لحاظ اجتماعی «اعتدال» جزو ویژگی‌هایی است که باید در همه موارد از جمله طنز رعایت شود. البته مرز باریکی وجود دارد ولی کسی که طنز کار می‌کند می‌داند که ممکن است طنز او از دایره نقد خارج شده و به لودگی و یا تخریب نزدیک شود.

وی افزود: هر چیز که مشخصاً بوی مسخرگی، لودگی و حرف سبک بدهد قاعدتاً موردتوجه قرار نمی‌گیرد. البته برخی از مباحث، تفسیری چندگانه دارد و در عین حال ما این را هم باید در نظر بگیریم که طنز نوعی گزندگی هم دارد.

در تلویزیون بیشتر تشویق داریم تا توبیخ

وی درباره برخورد اخیر با مدیران شبکه نسیم به واسطه پخش برنامه «دورهمی» نیز گفت: نکته‌ای که درباره رعایت انصاف و اعتدال گفتم ناظر به شبکه خاصی نیست اما تصمیم مدیریتی بوده و مدیران برای اشخاص و افراد تمهیداتی از قبیل تذکر شفاهی و کتبی دارند و گاهی برای اداره امور کارهای انضباطی هم انجام می‌دهند. البته در تلویزیون بیش از اینکه ما تذکر و توبیخ داشته باشیم تشویق و پاداش داشته‌ایم.

پورحسین ادامه داد: در این حجم وسیع از برنامه‌سازی چنین اتفاقاتی هم ممکن است رخ دهد که البته نباید پیش بیاید ولی باید به نیت افراد هم توجه داشته باشیم که فکر می‌کنم نیت بدی پشت این ماجرا نبوده است.

وی در پایان سخنانش درباره بحث مجریان ممنوع‌التصویر مثل احسان کرمی هم عنوان کرد: ماجرای ممنوع‌التصویری‌ها در تلویزیون گاهی به شرایطی بستگی دارد که اگر از ناحیه حراست و مدیریت باشد به خود افراد گفته می‌شود و نزد خودشان حتماً دلیل مشخص است و الزاماً همه موارد دلایل خیلی حادی ندارد. درباره آقای کرمی هم در جریان نیستم.

دیدگاه کاربران

rassharif۸۵۷۶۵۰۱۳:۳۲:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
از تبلیغ در شبکه پویا هم نمی گذرند! دختران 2.5 و 4.5 ساله من واقعا موقع تبلیغات در تنها شبکه اختصاصی کودک و نو جوان صدا و سیما واقعا عصبانی و آزرده می شوند. برخی از این تبلیغات، غذائی و خوراکی جاتی است که یا مضر ( محصولات فراوری شده ) یا امکان تهیه شان در آن زمان یا حتی هیچ گاه برای یک بچه میسر نیست. صدا و سیما واقعا چه سیاستی در قبال کودکان دارد؟
ناشناس۸۵۷۷۵۷۱۴:۱۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
عجب! ولی ستاره مربعها بيشتر اعصاب خرد کن هستند.
ناشناس۸۵۷۸۰۳۱۴:۳۰:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۶
بدتر از تبلیغات این ستاره مربع هان
شهروند۸۵۷۸۹۲۱۴:۵۷:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۶
لطفا وسط آگهی های با زور...ی(بازرگانی) کمی بیشتر فیلم و سایر برنامه ها را نمایش دهید.
ناشناس۸۵۷۹۵۰۱۵:۱۶:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۶
لاجرم رو خوب اومدی سازمان دولتی واسه بریز بپاش های جانبی حتما و صد در صد به تبلیغات نیاز داره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین