حجت الاسلام نوروزی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ جلسه اعضای کمیسیون قضائی مجلس با رئیس قوه قضائیه

گروه سیاسی الف،   3980126025

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه جلسه اعضای این کمیسیون با رئیس دستگاه قضا بسیار مفید و امید بخش بود، گفت: آقای رئیسی از تغییر و تحول در راستای حل مشکلات قضائی، رسیدگی به پروهد ها در حداقل زمان ممکن و خدمت رسانی بهتر به مردم خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به اولین جلسه اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با حجت السلام و المسلمین رئیسی رئیس جدید قوه قضائیه گفت: این دیدار بعدازظهر دیروز در مركز قوه قضائيه انجام شد و مسئولان ارشد دستگاه قضا از جمله  آقایان محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه، مرتضی بختیاری رئیس حوزه ریاست قوه، علیرضا آوایی وزیر دادگستری و دیگر مسئولان قضائی هم در آن حضور داشتند.

وی با بیان اینکه همه اعضای كميسيون قضايي و حقوقی مجلس در این نشست حضور داشتند، گفت: تعدادی از اعضای کمیسیون در این دیدار حدود سه ساعته، نظرات و دیدگاههای خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، ضرورت تغییر و تحول در قوه قضائيه، حضور رئيس و مسئولان ارشد قوه قضائيه در مجلس، تعامل بهتر و بیشتر مجلس و دستگاه قضا، حضور مسئولان قضائی در بین مردم، تحول در انتخاب وکلا در دادگستریها، رسیدگی سریعتر به پرونده های قضائی و جلوگیری از اطاله دادرسی، استخدام قضات، حسابرسي اموال مسئولين، شفافيت آرا، علني شدن دادگاه ها، توجه به برنامه ششم توسعه، تحول در وضعیت شوراي حل اختلاف، تغيير مكان زندان ها بر اساس برنامه ششم توسعه را از جمله موضوعاتی ذکر کرد که از سوی نمایندگان مطرح شد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه با دقت و سعه صدر به تمام اظهارات نمایندگان گوش داد، گفت: آقای رئیسی بر وجود مشکلات در دستگاه قضا اشاره داشتند و تاکید کردند که تغییر و تحول در قوه قضائیه از جمله انتخاب وکلا، استخدام قضات، بهبود وضعیت شوراهای حل اختلاف در راستای حل مشکلات موجود خواهد بود.

وی آغاز ریاست حجت الاسلام رئیسی بر قوه قضائیه را نقطه امید  در دستگاه قضا دانست و اظهار داشت: آقای رئیسی با توجه به شناختي كه از دستگاه قضا دارد و همچنین علاقه وی بر کار قضائی، برنامه هاي خوبی برای رشد و ارتقای این قوه دارد.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: قرار شد تا دیدار نمایندگان و اعضای کمیسیون با رئیس و مسئولان ارشد قوه قضائیه هر دو یا سه ماه يكبار برگزار شود.