جاده غرب خوزستان توسط سپاه باز شد

گروه اجتماعی الف،   3980124191

فرمانده تیپ حضرت مهدی (عج) نیروی زمینی سپاه گفت: جاده استراتژیک و مواصلاتی غرب استان خوزستان که به دلیل سیل مسدود شده بود، عصر امروز باز شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی نجفوند فر با تاکید بر لوله گذاری نقاط آسیب دیده جاده اصلی شهرستان شوشتر افزود: با این روش دیگر سرریز رودخانه ها موجب آسیب دیدگی مجدد این جاده استراتژیک نخواهد شد.

فرمانده تیپ حضرت مهدی (عج) نیروی زمینی سپاه افزود: تیپ حضرت مهدی (عج) تاکنون علاوه بر بازگشایی مسیرها توانسته نسبت به جابه جایی مردم، حمل احشام و کمک به جابه جایی وسایل سیل زدگان اقدام کرده است.

وی با اشاره تلاش تیپ زرهی حضرت مهدی (عج) برای بازگشایی مسیر اندیمشک با روستاهای حومه این شهر گفت: به زودی در نخستین فرصت ارتباط جاده های روستایی شهرستان اندیمشک و روستاهای حومه این شهرستان را وصل می کنیم.

به گزارش ایرنا، افزایش بارش ها از اول فروردین در کشور و افزایش آورد آب از استان های بالادست به پشت سدهای خوزستان و در نتیجه رهاسازی آب از سد کرخه و دز باعث طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق پایین دست استان شده است.

تاکنون بیش از ۲۱۰ روستا و ۶ شهر در استان خوزستان به دلیل خطر آب گرفتگی و سیل ناشی از طغیان رودخانه ها تخلیه گرفته اند و امداد رسانی هوایی و زمینی به سیل زدگان ادامه دارد.