هواشناسی: فردا؛ بارش‌‌‌‌ بی‌سابقه در خراسان‌ رضوی و شمالی

گروه اجتماعی الف،   3980124149

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امشب و فردا در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، بارش‌های رگباری و بروز سیل پیش‌بینی می‌شود.

‌احد وظیفه در گفت‌‌و‌گو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر در جنوب فارس، نیمه جنوبی بوشهر، جزایر خلیج فارس، ساحل کشورهای عربی تا مناطق جنوبی ایران ‌بارندگی وجود دارد؛ بارش‌ها توام با رگبار و رعد و برق است و این رگبار و رعد و برق در فصل بهار موجب می‌شود، در برخی نقاط به سیلاب منجر شود.

وی افزود: در استان‌های بوشهر و فارس امروز تا اواخر وقت بارش‌ها ادامه دارد و به تدریج به استان هرمزگان و نیمه غربی این استان و سپس تنگه هرمز کشیده می‌شود و آنجا شدت می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعد از ظهر امشب در هرمزگان بارش‌ها تشدید می شود و در مناطق غربی و مرکزی هرمزگان، بندرعباس و به ویژه نیمه شرقی این شهر همچنین جزایر قشم و لاوان و هرمز بارش‌ها امشب ‌شدید‌تر خواهد بود و احتمال رخ داد‌ سیل در آن مناطق بسیار زیاد است.

وظیفه افزود: ‌مناطقی که ذکر شد نظیر مناطق جنوب غرب کشور رودخانه‌های بزرگی مثل کارون و کرخه ندارد که مشکلات آن چنانی به وجود آورد، عمده بارش‌ها در خط ساحلی است و شهرهای ساحلی بیشترین بارش ها را دارند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از نیمه‌ امشب تا صبح فردا به تدریج مناطق جنوب سیستان و بلوچستان تحت تاثیر قرار گیرد و فردا بارندگی خوبی در این مناطق خواهم داشت که توأم با رگبار و رعد و برق است و بنابراین فردا احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان‌ وجود دارد.

وی بیان کرد: این سامانه در نفوذ شما‌سو‌ی خود به مناطق شمالی کرمان، شرق یزد و شرق اصفهان هم تا ظهر فردا می‌رسد و به رگبار و رعد و برق موقت و تولید گرد و خاک منجر خواهد شد.

وظیفه اضافه کرد: همچنین در خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش‌ها به‌تدریج امشب تا فردا تشدید می‌شود و فردا تا بعد از ظهر و اوایل شب، شدت بارش‌ها قابل توجه خواهد بود، خصوصاً در شهرهای جنوبی خراسان رضوی و شهر مشهد بارش‌ها بیشتر خواهد بود، ضمن آنکه در شهرهای خراسان جنوبی به خصوص در نیمه شرقی این استان و خراسان رضوی بارش‌ها بیشتر است‌، بنابراین احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این استان‌ها بسیار زیاد است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: البته این مناطق که ذکر شد از جاهایی است که به شدت نیازمند بارندگی است و از نظر پرشدن ظرفیت سدها مشکل خاصی در این مناطق نخواهیم داشت، اما در این مناطق آب بندهایی توسط کشاورزان برای جمع‌آوری آب ایجاد شده‌ که موقت است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود، در بارش‌های اخیر این آب‌بند‌ها پر از آب شود و چون استحکام کافی ندارد، ممکن است با شکستن این سیل بند‌ها، مشکلاتی رخ دهد.

‌وی اضافه کرد: در جنوب کرمان هم همین شرایط را داریم، فردا هم همین شرایط در استان‌های مذکور حاکم است، اما شدت آن به مرکز و شرق هرمزگان و سپس ‌و سپس سیستان و بلوچستان و از آن طرف به شمال خراسان رضوی کشیده می‌شود و این مناطق خصوصاً خراسان رضوی به شدت درگیر بارندگی می‌شود و در برخی نقاط حتی بارش بالای ۵۰ میلیمتر خواهیم داشت.

وظیفه ادامه داد: فردا بارش‌های بی سابقه‌‌ای برای استان‌های خراسان رضوی و شمالی خواهیم داشت و از سوی دیگر با توجه به گرمای هوا، ممکن است چون بارش‌ها با رگبار و رعد و برق همراه است، به سیلاب بینجامد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی پایتخت بیان کرد: در پایتخت فعلاً شرایط خاصی حاکم نیست، اواخر وقت روز سه‌شنبه افزایش ابر در تهران پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه در تهران وزش باد خواهیم داشت‌.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین