رحیم‌پور ازغدی: نقش مردم در بیانیه گام دوم انقلاب به جایگاه تمدن‌ساز ارتقاء یافته

گروه سیاسی الف،   3980124147 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نقش مردم در بیانیه گام دوم انقلاب به جایگاه تمدن‌ساز ارتقاء یافته است.

رحیم‌پور ازغدی: نقش مردم در بیانیه گام دوم انقلاب به جایگاه تمدن‌ساز ارتقاء یافته

به گزارش تسنیم، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه نیشابور اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده وظایفی تمدنی و جهانی دارد و در این راستا باید توقع را از خودمان بالا ببریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: برای افزایش توقعات از خود مهم این است که یک ملت چه تعریف و شاخصه‌هایی از خود دارد و براساس آن، سطح زندگی خود را مشخص می‌کند و اگر کارایی مردم و کشور پائین آورده شود در این مسیر امید و برنامه‌ریزی نیز تحقیر می‌شود.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: اگر قدرت براساس صاحبان رسانه تعریف شود، کارایی مردم نادیده گرفته می‌شود و در احادیث نیز داریم که اگر این کارایی مردمی نادیده گرفته شود و مردم خود را تحقیر شده ببینند چیزی نیز برای از دست دادن ندارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی محصول همین تحقیر شدن است، تاکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اما دقیقا معکوس این قضیه را شاهد هستیم و در آن سطح مردم و ملت بسیار فراتر رفته و در جایگاه تمدن‌سازی قرار دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی شعار محوری‌اش نه شرقی و نه غربی بود، اظهار داشت: با تمسک به همین شعار از بسیاری از کلیشه‌های رایج در آن دوره عبور کردیم و عصر جدیدی را در تاریخ رقم زدیم. در مسیر این تمدن‌سازی جدید البته باید از تمامی مزایای موجود در شرق و غرب استفاده کرد اما در نهایت الگوی نهایی باید از آنها متفاوت باشد.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: شعارهای مطرح شده در انقلاب اسلامی مانند آزادی و صلح و عدالت و استقلال همه و همه، مبنایی جهانی دارند و مردمی را نمی‌توان در دنیا یافت که خود را بی‌نیاز از این شعارها بدانند و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز این نکته مورد تاکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی قرار است زمینه ساز تمدنی بزرگ باشد و در این میان نقش اصلی برعهده نسل جوان است که باید خود را برای این رسالت خطیر آماده کند. در مسیر این تمدن‌سازی باید آسیب‌های تهدیدکننده مورد شناسایی قرار بگیرند تا زمینه لازم برای تمدن‌سازی مهیا و موانع آن نیز از میان برداشته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: تمام رسالت انبیاء و اولیای الهی و ائمه اطهار(ع) در مسیر دستیابی به اهداف، در زمره مسائل سیاسی است و اساسا علت شهادت ائمه نیز درگیر شدن با این امور سیاسی بود زیرا مبارزه با جور و تلاش برای ایجاد عدالت اساسا یک امر سیاسی محسوب می‌شود. به این معنا ما نیز سیاسی هستیم اما سیاست زده نیستیم.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه شیعه انگلیسی، مبلغ اسلام غیرسیاسی است، تاکید کرد: در مقابل شیعه انگلیسی، شیعه واقعی قرار دارد که عزاداری خود را در کنار سیاست قرار می‌دهد؛ اسلام اصیل و ناب طرفدار ایده گفت‌وگو است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: آزادی مطلق فاقد معنا‌ست زیرا ممکن است آزادی دیگران را به خطر بیندازد و کرامت انسانی نیز تنها تا زمانی که منجر به جنایت نشود قابل احترام است. 

رحیم‌ پور‌ازغدی تاکید بر جنبه عقلانیت و عدالت را به عنوان دو رکن متمایزکننده اسلام برشمرد و تصریح کرد: در مسیر تحقق عدالت اجتماعی باید بر رعایت حقوق و حتی حقوق دشمنان نیز تاکید داشت زیرا بدون توجه به این اصل، عدالت اجتماعی به معنای واقعی محقق نمی‌شود؛ در نقطه مقابل عدالت اجتماعی، استثمار قرار دارد که منشاء جنگ و تروریسم است و فلسفه قیام امام زمان(عج) نیز تلاش برای ساخت روابطی اخلاقی‌تر و انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: در نهضت امام زمان(عج) جامعه دوطبقه به معنای فعلی نداریم و همه در یک رده قرار می‌گیرند و تلاش می‌شود در سایه این قیام تمامی افراد بشری به حقوق خود برسند و هیچ‌کس حق ندارد قوم دیگری را تحت سلطه قرار دهد. غربی‌ها امروز طرفدار دولت سرمایه‌داران هستند و شعار آزادی آنها نیز صرفا هدفش آزادی همین سرمایه‌داران است.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: شعار توحید مطرح شده از سوی اسلام در تضاد کامل با استثمار قرار دارد و این در حالی است که برخی همچنان به دنبال ایده آشتی با جهان خواران هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین