کامنت‌های برتر مخاطبان الف؛ نوکری را هیچ آزاده‌ای نمی‌پذیرد؛ یک عده خوش خیال از تاریخ درس نمی‌گیرند/ با هرچی مشکل دارید، با تمامیت‌ارضی که مشکل ندارید؟/پزشک عمومی با ۲۲میلیون تومان درآمد هستم؛ بیشتر از این حقم است

گروه سیاسی الف،   3980122085 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

در هفته جاری اتفاقات زیادی رخ داد و با توجه به وظیفه‌مان آن‌ها را پوشش دادیم؛ از آنجا بینندگان محترم الف با ارائه نظرات خود در ذیل اخبار و گزارشات منتشر شده، در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت کردند که در ادامه برخی از نظرات برتر را انتخاب کرده و در ادامه مشاهده‌ می‌کنید.

نوکری را هیچ آزاده‌ای نمی‌پذیرد؛ یک عده خوش خیال از تاریخ درس نمی‌گیرند/ با هرچی مشکل دارید، با تمامیت‌ارضی که مشکل ندارید؟/پزشک عمومی با ۲۲میلیون تومان درآمد هستم؛ بیشتر از این حقم است

در هفته‌ای که گذشت دونالد ترامپ، سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. اخبار و یادداشت‌های مرتبط با این اتفاق با نظرات متعدد مخاطبان الف روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید:

نامه مهم ظریف و تصمیم شورای عالی امنیت ملی/ نیروهای نظامی آمریکا را تروریست می دانیم

من سپاهی نیستم! 

بیانیه کاخ سفید درباره طرح معرفی سپاه پاسداران به عنوان «سازمان تروریستی»

برخی از نظرات کاربران الف را می‌خوانیم:

*امروز همزمان اروپا با نقض صریح برجام تحریم‌ها را تمدید کرد و ترامپ این اقدام خصمانه بی‌سابقه را انجام داد، لذا فرصت خوبی است تا رسما از برجام خارج شویم و fatf را رد کنیم تا از این بلاتکلیفی ۶ساله سیاسی اقتصادی رها و به ظرفیت‌های داخلی معطوف شویم.

*وقتی آمریکا سفارت خود را به قدس می‌برد و بلندی‌های جولان را هم رسما جز خاک اسراییل می‌نامد و واکنش عملی و قابل توجهی نمی‌بیند؛ معلوم است که گستاخ می‌شود.

*ترامپ به هر دری می‌زند تا برای دور بعدی یک دستاورد داشته باشد. برای همین مذاکرات با کره شمالی و دیوار مکزیک و تحریم سپاه و تحریم روسیه و تحریم چین و خیلی از کارها را داره همزمان انجام می دهد تا بالاخره در یکی موفق شود؛ غافل از اینکه دنیا دیگر دنیای تک‌قطبی نیست  و قطعا هم آنها به شکست انجامیده می‌شود.

*معلومه که نامه ظریف برای بازسازی چهره مخدوش وی در استعفای ناگهانی و نابه‌هنگامش در زمان ورود بشار اسد است. والا کی هست که نداند پیشنهاد اعلام تروریستی‌بودن ارتش آمریکا جزو وظایف وزارت امور خارجه نیست.

*با پیروزی نتانیاهو از همین الان پیروزی مجدد ترامپ را در انتخابات ۲۰۲۰ قطعی بدانید و فکری اساسی برای وضعیت کنید. هر روز که بگذرد به نفع آنها و به ضرر ماست. همین امروز خبر آمد که ترامپ با بن سلمان صحبت کرد. صحبت او خیلی ساده است. حالا که ترامپ به وعده خود عمل و سپاه پاسداران ایران را تروریست اعلام کرد، نوبت بن سلمان است که در افزایش تولید نفت برای کاهش بیشتر صادرات نفت ایران با ترامپ همکاری کند. اصلا وضع خوبی نیست و نباید فراموش کرد که حتی تندروترین افراد در آمریکا هم تصور نمی‌کردند ترامپ قدس را پایتخت اسراییل اعلام و جولان را متعلق به اسراییل بداند و بخشی از نیروهای مسلح یک کشور را تروریستی اعلام کند. دقیقا مانند بوش که حتی تندرو ترین چهره‌ها هم در آمریکا حدس نمی زدند بوش واقعا به صدام و عراق حمله کند. حالا دیگر با خودمان هست که از تاریخ درس بگیریم یا اینکه خدای نکرده دوباره درس تاریخ را تکرار کنیم.

*هیچکس ادعا نکرده سپاه هیچ مشکلی نداشته ولی موضوعات رو باید اهم و مهم کرد. توی هر کاری و هر ارگانی اشتباه و کم و کاستی هست. همه جای دنیا هم این‌طوره ولی باید دید چی مهم‌تر است. کدام کفه سنگین‌تره ....الان امنیت و تمامیت ارضی کشور مهم‌تر است یا فلان اشکال؟

*داعش دو کشور رو عملا تسخیر کرده بود و تا خراسان هم نقشه دولت داعش رو ترسیم کرده بودند. تا ۴۰ کیلومتری مرز ایران هم رسیده بودند. چه کسی نقشه آن‌ها را نقش بر آب کرد؟ اگر اداره قند و شکر هم پروژه داعش را شکست داده بود الان اداره قند شکر را تروریست می‌نامیدند. با هرچی مشکل دارید با تمامیت ارضی کشور که مشکل ندارید؟ اکنون ترامپ و عربستان و اسراییل فهمیده‌اند عامل یکپارچگی و امنیت ایران کیست. پس پشتیبان کسانی باشید که کشورتان را از شر صدام و تجزیه و داعش و... در امان نگه داشته اند. امریکا و اسراییل به این نتیجه رسیدند ایران زیادی بزرگ و قوی است. پس عاملش را باید تضعیف کنند با تروریست نامیدنش. به‌هوش باشیم. بله ما مشکل داریم، ولی درون خانواده خودمان. در مقابل بیگانه متحد باشیم

*سپاه رکن محکم دفاع از مملکت در مقابل تعدی دولت‌های بیگانه مانند عربستان و آمریکاست....هرگونه ایجاد ضعف و شکاف در این نیرو به ضرر کل مردم ایران است. موافق یا مخالف اگر آنها بتوانند به مملکت رخنه کنند به هیچکس رحم نخواهند کرد.

*اینها که منفی دادن و به قولی از سپاه حمایت نکردند دلیلشان چیست؟ با توجه با اینکه برخی از عناصر و برخی از اعمال سپاه ممکن است مورد تایید مردم نباشد، اما یقینا بیشتر موارد و ماموریت‌ها و خدمات سپاه مورد تایید مردم است. بنابر این باید در کلان امنیت کشور را از نیروهای مسلح دانست. کسانی که معتقدند با نوکری آمریکا و ... به رفاه و امنیت می‌رسند، می‌دانند که نوکر تا زمانی که به درد اربابش بخورد زندگی بخور و نمیری دارد و در پس آن نه شرافت و نه عزت و نه شخصیت و ... ندارد. وقتی هم که نتواند برای اربابش کار کند الفاتحه. مسئولین کشور از صدر تا ذیل در خصوص ارتباط داشتن با دنیا موافق هستند، اما سرسپردگی و نوکری را هیچ آزاده‌ای نمی‌پذیرد، نمونه‌اش همین عربستان که منتقد خویش را با اره مثله کرد و آمریکا که برای حقوق بشر یقه خود را پاره می‌کند به خاطر یک مشت دلار از این جنایت چشم پوشید.

*دشمن با این کار بیشتر دنبال جوسازی و ناامید کردن حاکمیت ایران و ترساندن مردم است. همچنین هدف اصلی تر او اقدامات نسنجیده و آنی از طرف ما برای تشکیل یک اجماع جهانی علیه ماست. منظورم این نیست که ساکت بشینیم و توسری بخوریم. اگر اقدامی انجام دهند باید قدرتمند جوابشان بدهیم. اما نباید اقدام پیش دستانه انجام دهیم.

*مشکلشان سپاه نیست چون سپاه یا از ستاد مشترک دستور می‌گیرد و یا دستور از طریق شورای عالی امنیت ملی و یا دولت درخواست از سپاه می‌کند تا کارهای درخواست شده را انجام شود و این یعنی وظیفه بر عهده سپاه گذاشته شده تا کارها را انجام دهد و هجمه ها هم به خاطر این زیادتر است بر علیه او و چه بسا اگر ارتش هم همین کارها می‌کرد آن را جز این تروریست قرار می دادند و یک مورد دیگر هم برای مصارف داخلی ایران است که جا بیاندازند مشکل کشور از ناحیه سپاه است تا ذهن‌ها را آماده کنند برای تروریست اعلام کردند آن، وگرنه کسانی که در جریان هستند ۹۰ درصد کارهای سپاه دستور از مقامات سیاسی است ولی عده‌ای ساده لوح در کشور به خاطر اینکه نمی توانند درست تحلیل کنند فکر غلط می‌کنند.

*بیشتر از اینکه کار ترامپ باشد، حماقت اسراییل است. آنها چند بار به مواضع ایران در سوریه حمله کردند و می‌دانند این وضع نمی‌تواد بیشتر از این ادامه داشته باشد و دفعات بعد ممکن است جواب سنگینی دریافت کنند. به خصوص که معلوم شده گنبد آهنین اسراییل حتی توان مقابله با موشک‌های دست ساز حماس رو هم ندارد، چه برسد به موشک‌های ایران. برای همین نتانیاهو، ترامپ را مجبور می‌کند که رسما وارد جنگ با ایران شود.

*یک عده بنده خدا فکر می کنند اگر تسلیم ترامپ شویم همه چیز درست می‌شود مثل خوش خیالی‌های برجام. این عده از تاریخ درس نمی‌گیرند و بارها از یک سوراخ گزیده می‌شوند. آمریکا در خاور میانه نمی‌خواهد صلح و دوستی برقرار باشد تا بیشتر کشورهایی مانند عربستان را بدوشد.

*متاسفانه انفعال دولت، کاخ سفید و اروپا را به این نتیجه رسانده است که اقداماتشان هزینه ندارد. باید حداقل در این موارد، به صورت اعلامی هم که شده هشدار داد نه‌اینکه مثل اردیبهشت ۹۶ بیای پشت تریبون و بگویی اگر امریکا از برجام خارج شود، ما به برجام ادامه می‌دهیم!

 

*****

 

سه مطلب منتشرشده در سایت الف درباره تعرفه پزشکی و درآمد پزشکان از مطالبی بودند که کاربران الف درباره آنها نظرات زیادی ارسال کردند.

بیشتر«پزشکان» زیر «خط فقر» هستند/ ۵درصد پزشکان درآمد بالایی دارند

نیاز کشور به افزایش سه برابری تعداد پزشکان

تعرفه‌های پزشکی ۹۸ تصویب شد

تعدادی از نظرات مخاطبین را می‌خوانیم:

*با محاسبه این آقا پزشکان با ۷ سال درس خواندن کمتر یا هم اندازه پرستاران حقوق می‌گیرند، پس چطور شده ۷۵۰ هزار نفر رشته تجربی قرار است در کنکور امسال شرکت کنند و همه آنها هم برای دندانپزشکی و پزشکی دندان تیز کردند و وقتی پزشکی قبول شوند، از شدت خوشحالی کم مانده سکته کنند اما اگر هر رشته دیگه قبول شوند از ناراحتی گریه می‌کنند؛ برای اون سه میلیون تومان؟! یک چیزی بگو که باعقل جور در بیاد!

*الان دیگر هرکسی در اقدام خود یک پزشک دارد، سفر خارجی و ماشین ۶۰۰ میلیونی و خونه ۱ میلیاردی نشان دهنده درآمدشان هست، نیازی به توضیح رئیس انجمن نیست.

*باید مدعی العموم بر ضد آین آقا که با ناراستی این‌چنین واضح موجبات وهن مسئولیت و به سخره گرفتن شعور اجتماعی آحاد ایرانیان فهیم را فراهم آورده به شدت برخورد کند. وقتی یک نفر این‌چنین نامقبول بزرگی تحویل جامعه می‌دهد به نوعی موجب رواج کذب در جامعه و شکستن قبح آن می‌شود. آیا چنین کسی لیاقت دارد که محرم بیماران باشد؟ هرگز.

*آقا من پزشک عمومی هستم، ماهی هم ۲۲ میلیون درآمد دارم هیچ ترسی هم از اعلامش ندارم، چون نخبه هستم و خیلی بیشتر از این حقم است. ولی اختلاف ما با پزشکان متخصص دیگر نباید ۲۵۰ میلیون باشد.

*پزشک خانواده هستم در یک روستای دورافتاده و ماهی ۴.۵ میلیون حقوق می‌گیریم؛ که البته ناشکر نیستم. وجدان و انصاف خوب چیزی است...

*بنده به اقتضای شغلم تعدادی زیادی پزشک را در پروژه‌ها استخدام کردم اگر کسی پزشک با ۳ تا ۴ میلیون حقوق و مزایا سراغ داشتید معرفی کنید تا بنده استخدام کنم در حال حاضر برای پرستار مرد بیش از ۸ میلیون و برای پزشک به ازای یک ماه کار بیش از ۱۵ میلیون پرداخت می‌کنم. حقوق گروه پزشکی نسبت به سایر گروه‌ها بهتر است و پسندیده است که یک نخبه کمی عزت نفس داشته باشد و خود را فقیر نداند. اگر پزشکی با توجه به کمبود پزشک در ایران کمتر از ۲۰ ویزیت دارد باید به کیفیت کار خود شک کند و این خبر با توجه به تلاش نمایندگان برای افزایش ظرفیت دانشگاه بود که سبب افزایش تعداد فارغ التحصیلان و کسادی بازار پزشکان می‌شود. ضمنا در خانوده بنده و دوستانم بسیاری پزشک وجود دارد و از وضعیت آنها مطلعم و اتفاقا دوستانم هم از این که بعضی از پزشکان کاسه فقر به دست گرفته اند گله دارند و اعتقاد دارند که در این زمانه می‌توانند خوب کار کنند و درآمد داشته باشند مراکزی مانند ترک اعتیاد و زیبایی و .. به مسئول فنی پزشک نیاز مبرم دارند.

*ما تعداد زیادی افراد بسیار با استعداد در حرفه‌های دیگر داریم که اصلا درآمد کافی ندارند و حقیقتا با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند؛ آنها چطور؟ در محاسبات شما جایی به عنوان نخبه دارند؟ آنچه من را وادار به پاسخ کرد این بود که تصور جنابعالی در رابطه با قبولی کنکور و نخبه و درآمدی که حق هر فرد است (با استانداردهای من) از انصاف خارج است. ...در جامعه ای که اغلب مردم درآمد بین ۳-۵ میلیون تومان در ماه دارند، درآمد ماهی ۳۰ میلیون حتی برای یک نخبه هم زیاد است. بله پزشکی که در این کشور تحصیل کرده و از امنیت این کشور و امکانات این کشور استفاده کرده و با پول نفت این مردم درس خوانده است باید بداند که درآمدش هم باید در حد و حدود این کشور باشد. در ضمن تعریف شما از استعداد و توانایی های افراد یا میزان نیاز جامعه به افراد احتمالا در حد و حدود همان کنکور است، در حالی‌که ما به استعدادهای بسیاری نیاز داریم که اصلا ربطی به پزشکی ندارند. به پزشک هم نیاز داریم ولی به دلال جان مردم نه.

*.... اینکه که فقط ۵ درصد پزشکان (یعنی هیچ) درآمد بالایی دارند خنده دار است و اگر مردم عمدتا به پزشکان با درآمد بالا مراجعه می‌کنند به دلیل آنست که سرانه پزشک (عمومی و متخصص) به طور عمدی پایین نگه داشته شده است ( به آمارهای منتشر شده رجوع کنید) و اینکه بر خلاف کشورهای توسعه یافته به علت ضعف سیستم دولتی و رایگان درمان مردم مجبورند روانه بیمارستان‌ها و مطب‌های خصوصی شوند.

* نباید احساسی شد و زود قضاوت کرد پزشکان قشر زحمت کش جامعه هستند که سال‌های جوانی و شادابی خود را صرف آموزش می‌کنند تا در مواقع حیاتی به کمک بیماران نیازمند بشتابند. بارها اتفاق افتاده که افراد حاضرند همه اموال خود را بدهند بلکه پدرش مادرش فرزندش توسط پزشک معاینه شود و سلامتی را به او برگرداند. این سیاست کاهش درآمد پزشکان سبب کاهش تعداد پزشکان می‌شود و به نحوی نارضایتی عمومی را بدنبال خواهد داشت. چرا دولت درآمد کافی به پزشک نمی‌دهد و درآمد پزشک را به جیب بیمار متصل می‌کند. دولت متعهد شده حقوق‌ها را متناسب با تورم افزایش دهد. افزایش حقوق دولتی‌ها و مجلسیان بالای دویست درصد تصویب شده، اما چرا هجمه به پزشکان / آنهم عمومی ها/ افزایش فقط هشت درصد؟

*پزشکان انحصار ایجاد کردند. کافی است بدانید که در سال ۹۷ تعداد پزشکان پذیرش شده برای دوره روزانه پزشکی از سال ۶۶ کمتر بوده است.

*چرا مسئولان خودشان به خواب زدند، وضعیت درآمدی پزشکان بر کسی پوشیده نیست. حداقل ۱۰ برابر بالاترین مشاغل سایر رشتهها!، اختلاف طبقاتی بسیار فاحش، آخه چرا سیاست گذاری و تصمیم گیری در اختیار خود پزشکان قرار داشته باشد؟!

*علاوه بر اینکه سرانه تعداد پزشک در ایران خیلی کمتر از سرانه استاندارد (حتی در خاورمیانه) است؛ در اکثر کشورهای توسعه یافته به دلیل اهمیتی که خدمات درمانی برای جامعه دارد (در کنار غذا، مسکن و آموزش) عمده خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی و تحت پوشش بیمه های درمانی انجام می گیرد و درصد کمی از مردم (احتمالا متمول) به بیمارستان‌ها و مطب‌های خصوصی و البته با امکانات ویژه مراجعه می‌کنند و پزشکان نیز نمی‌توانند همزمان در دو بخش خصوصی و دولتی اشتغال داشته باشند. اما در ایران هیچکدام از موارد فوق رعایت نمی‌شود و در نتیجه هم کیفیت خدمات درمانی و هم اخلاقیات جامعه پزشکی تحت شعاع قرار گرفته و هر زمان هم که صحبت از اصلاحاتی در این زمینه می‌شود بلافاصله برخی از پزشکان سعی می‌کنند که با ابزارهایی چون لابی‌گری و تهدید قضیه را مسکوت بگذارند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۵۳۹۸۱۲۳:۰۲:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۲۳
اقا من پزشک عمومی هستم حاضرم دوجا کار میکنم با حدود شش ماه تاخیر دارم ماهی ۹میلیون میگیرم،اگه پزشک عمومی بود که ماهی ۲۲میلیون میگیره رو معرفی کنید من ۵میلیون جایزه میدم البته توشغل درمان باشه وکار زیبایی که تاحدودی غیرقانونی است رونکنه
ناشناس۸۵۳۹۸۴۲۳:۰۷:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۳
به رغم تروریست خواندن سپاه‌پاسداران توسط آمریکا باز یک عده در داخل کشور هستند که کاملا از غربی‌ها دل نبریده‌ و دست برنداشته‌اند و از مذاکره با آمریکا دم می‌زنند. آمریکا باید چه کار دیگری انجام بدهد که این جماعت ساده‌لوح بیدار بشوند؟
ناشناس۸۵۳۹۸۵۲۳:۰۸:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۳
نظامیان آمریکا برای عبور از تنگه هرمز چگونه می‌خواهند از سپاه پاسداران ما ایرانیان که آنها را تروریست خوانده‌اند اجازه عبور دریافت کنند؟
ناشناس۸۵۳۹۹۰۲۳:۱۰:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۳
در این جنگ روانی پرفشار جدیدی که آمریکایی‌ها شروع کرده‌اند با توکل و توسل به قدرت لایزال خداوند و با قدرت ایمان پشت دشمنان داخلی و خارجی را به زمین خواهیم زد و به امید خدا چند قدم به ظهور آخرین ذخیره الهی نزدیک‌تر خواهیم شد.
ناشناس۸۵۳۹۹۳۲۳:۱۱:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۳
باید گفت اگر سپاه نبود کشور هم نبود و چه بسا کسانی که در داخل کشور و در سال‌های اخیر این‌قدر به این نیروهای مخلص جفا کردند امروز باید پوتین آمریکایی‌ها را واکس می‌زدند.
ناشناس۸۵۴۰۱۰۲۳:۳۶:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۳
کشور برای مهندسین خوب هزینه نمی کند.
ناشناس۸۵۴۰۱۴۲۳:۴۱:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۳
این پزشکان اگر به کشورهای پیشرفته بروند فوقش در انجا بتوانند کارگری کنند
ناشناس۸۵۴۰۳۳۰۰:۱۱:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۴
آره دیگه طبق معمول شرایط منطقه خیلی حساسه، نباید انتقاد کرد
ناشناس۸۵۴۱۱۸۰۶:۳۷:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۴
وزیر بهداشت قبلی سنگ بنی بدی گذاشت
ناشناس۸۵۴۱۳۴۰۷:۴۹:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۴
ایران بهشت پزشکان است. متاسفانه تعداد زیادی از پزشکان از روی سیری با بیماران و همراهان بیماران بسیار برخورد زننده دارند که لازم است کمی روی اموزش اخلاق و فرهنگ هم در قشر پزشک کار بشه. اون قیلم پزشک کره جنوبی رو اجبارا به عنوان دوره آموزشی برای پزشکان بذارند تا نحوه تعامل با بیمار را یاد بگیرند.
علي۸۵۴۱۳۷۰۷:۵۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۴
مگر فقط دكترها نخبه هستند و زحمت كشيده اند؟ در جامعه كلي آدم نخبه داريم كه با سختي هاي زندگي دست و پنجه نرم ميكنند، بنده دكتري تخصصي در رشته اي دارم كه متاسفانه بعد از ١٠ سال تحصيل و أخذ بالاترين درجه علمي در حال حاضر بيكار هستم. در اكثر كشورها پزشك هم رتبه با بقيه مردم است و مشغول خدمت كردن به مردم در بيمارستانها هستند اما متاسفانه خود وزارت بهداشت در ايران كاري كرده كه شغل پزشكي در ايران تبديل به تجارت شده و حالا پزشكان وطني خود را تافته جدا بافته ميدانند. همه در اين مملكت زحمت كشيده اند و يا ميكشند. جناب پزشك اگر كارگر زحمتكش شهرداري نبود شماميتوانستي با آرامش در برج بالاي شهرت با بوي زباله و خيابان كثيف زندگي كني؟ اگر زحمتكشان شركت برق و آب و فاضلاب نبودند آيا ميتوانستي راحت زندگي كني؟ و ... پس ميبيني كه هستند زحمتكشاني كه با جان خود بازي ميكنند تا من و شما در آسايش باشيم، پس لطفا اينقدر خودخواه و مغرور نباشيد و به واسطه چند سال درس خواندن منت بر سر مردم نگذاريد.
ناشناس۸۵۴۱۴۵۰۸:۰۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۴
من هم دکترای تخصصی علوم پایه و هیئت علمی با روزی ده ساعت کار مفید و 5/5 میلون تومان حقوق هستم. خدا را صد هزار مرتبه شکر
ناشناس۸۵۴۱۵۷۰۸:۱۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۴
این بنده خدا راجع به درآمد پزشکان درست گفته است. فقط یک کلمه را اشتباه بکار برده و آن اینکه فقط کمتر از 5% از پزشکان درآمد معمولی (4 تا 5 میلیون در ماه ) دارند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین