حسین شریعتمداری: تردید نکنید، تنگه هرمز را ببندید

گروه سیاسی الف،   3980122013 ۱۹۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

ما از امکانات و دسترسی‌های فراوانی برای پاسخ دندان‌شکن و پشیمان‌کننده به آمریکا و متحدانش برخورداریم که نباید آنها را از دست بدهیم. مخصوصا آنکه بعید نیست کنگره آمریکا با مشاهده قاطعیت ایران اسلامی، از تصویب تصمیم ترامپ صرف‌نظر کند.

حسین شریعتمداری: تردید نکنید، تنگه هرمز را ببندید

«حسین شریعتمداری» در سرمقاله شماره امروز روزنامه «کیهان» نوشت:

  تصمیم اخیر ترامپ در وارد کردن سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی! اگرچه به تنهایی از کمترین ارزش سیاسی و یا نظامی برخوردار نیست ولی شواهد موجود حکایت از آن دارند که این تصمیم با هدف آزمون ایران اسلامی اتخاذ شده است و دنباله آن به چگونگی برخورد جمهوری اسلامی با این تصمیم بستگی دارد و چنانچه با واکنش هوشمندانه و مقتدرانه ما روبرو شود می‌توان و باید آن را یک فرصت طلایی و استثنایی تلقی کرد که در آستانه سال نو به ایران اسلامی هدیه شده است. بخوانید!

۱- ابتدا باید گفت که ترامپ احمق هست ولی برخلاف برخی از تصور‌های رایج، دیوانه نیست، او چهره بدون روتوش آمریکاست، همان دست چدنی اوباماست که از دستکش مخملین بیرون آمده است. ترامپ گزینه حزب جمهوریخواه آمریکاست که فیلترهای چند‌گانه درون حزبی را پشت سر گذاشته و از سایر نامزدهای این حزب برای نامزدی ریاست جمهوری آمریکا مناسب‌تر تشخیص داده شده است. توجه به این نکته از آنجا اهمیت دارد که نباید به تصور دیوانه بودن ترامپ، اقدامات او را بی‌حساب و کتاب تلقی کنیم و از این رهگذر در محاسبات خود به خطا برویم. بله، ترامپ احمق هست، آنهم از نوع احمق‌های درجه یک (به تعبیر حکیمانه حضرت آقا) ولی حماقت او برخاسته از حماقت مثال‌زدنی سیاست‌پردازان آمریکا در فهم ماهیت انقلاب اسلامی است که در بسیاری از موارد محاسبات آنان را با نتیجه معکوس روبرو کرده است. به قول برتراند راسل، فیلسوف شهیر انگلیسی؛ «گزارشی که یک فرد احمق درباره سخنان یک انسان باهوش ارائه می‌کند، هرگز دقیق و قابل اعتماد نیست، چرا که او آنچه می‌شنود را به آنچه می‌تواند بفهمد ترجمه می‌کند».

همین جا بی‌انصافی است اگر به این نکته ‌اشاره نکنیم که رهبر معظم انقلاب ترامپ را «دیوانه نما» نامیده‌اند و بعدها «نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل اعتراف کرد از جانب ترامپ ماموریت داشته از او چهره یک دیوانه را به جهانیان ارائه کند تا باعث وحشت آنان و تن دادن به خواسته‌های ترامپ شود!

۲- اقدام اخیر ترامپ در وارد کردن سپاه به فهرست گرو‌ه‌های تروریست اگرچه احمقانه است و با هیچیک از موازین و قوانین حقوق بین‌الملل انطباق ندارد ولی این اقدام را باید تصمیم تمامیت نظام حاکم بر آمریکا دانست و نه یک رئیس‌جمهور دیوانه! تفاوت این دو نگاه، آن است که در نگاه اول، دست روی دست می‌گذاریم و یا، به امید اینکه با تصمیم ترامپ از درون حاکمیت آمریکا مقابله شود، واکنش جدی نشان نمی‌دهیم. شبیه اقدام اخیر نمایندگان محترم مجلس که کلیات طرح دو فوریتی علیه اقدام اخیر ترامپ را تصویب کرده‌اند ولی تصویب نهایی را به تصمیم یک هفته بعد کنگره و در صورت موافقت کنگره با تصمیم ترامپ موکول کرده‌اند!

و اما نگاه دوم، تصمیم کنگره را هم بخشی از تصمیم ترامپ می‌داند و منتظر تصمیم کنگره نمی‌ماند. در این حالت پاسخ آمریکا را بدون فوت وقت پیش رویش می‌گذارند و ابتکار عمل را در اختیار می‌گیرند. چرا که موکول کردن واکنش نظام به تصمیم یک هفته بعد کنگره - بدون تعارف- نوعی عقب‌نشینی و به معنی آن است که انگار این کنگره آمریکاست که باید برای ما تصمیم بگیرد!

۳- آمریکا اعلام کرده است که تصمیم خود را با هدف جلوگیری از حضور و فعالیت سپاه در منطقه گرفته است! این ادعا در حالی است که؛ اولا؛ حضور و فعالیت سپاه در منطقه بر عهده نیروی قدس است و این نیرو از چند سال قبل در فهرست آمریکایی گروه‌های تروریستی(!) قرار دارد. ثانیا؛ آمریکا و متحدان غربی و عبری و عربی آن طی سال‌های اخیر نه فقط از رویارویی با نیروی قدس ناتوان بوده‌اند بلکه در تمامی رویارویی‌های منطقه - تاکید می‌شود که در تمامی رویارویی‌ها- میدان را به نفع سپاه خالی کرده‌اند. سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، افغانستان و مخصوصا قلع و قمع تروریست‌های وحشی داعش نمونه‌هایی مثال‌زدنی از شکست‌های مفتضحانه آنهاست. امروز جنگ یمن که با پیش‌بینی احمقانه آمریکا و آل‌سعود، قرار بود حد‌اکثر ظرف یک هفته تمام شود، وارد پنجمین سال خود شده است.

الگوی انصارالله یمن نیروی قدس سپاه است و... بنابراین آمریکا اگر توان مقابله با سپاه را داشت در تمامی درگیری‌ها، میدان درگیری را به نفع سپاه ترک نمی‌کرد و آقای ترامپ مجبور نبود بعد از ۷ تریلیون دلار هزینه، دزدانه و با چراغ خاموش وارد عراق شود. اما حماقت آمریکا (و نه فقط ترامپ) فرصتی استثنایی در اختیار ایران اسلامی گذارده است. چگونه؟!

۴- آمریکا یک نیروی نظامی رسمی از یک نظام حکومتی مستقر را تروریست اعلام کرده است. این اقدام اگرچه برای اولین بار در دنیا صورت می‌پذیرد و در تقابل با قوانین و حقوق شناخته شده بین‌المللی است و ما در اولین اقدام ضروری باید ارتش آمریکا را تروریست اعلام کرده و این اقدام را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم اما متاسفانه مجلس ما اولاً؛ تصمیم در این‌باره را به تصمیم هفته آینده کنگره آمریکا موکول کرده است!

و ثانیاً؛ تنها نیروهای سنتکام (United States Central Command-CENTCOM) که شامل ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا ، شرق آفریقا و آسیای مرکزی است را تروریست اعلام کرده است! مگر آمریکا تمام نیروهای سپاه را تروریست نمی‌داند؟! چرا ایران نباید تمام نیروهای ارتش آمریکا را در هر نقطه جهان که هستند، تروریست بداند؟! این تصمیم - ‌با عرض پوزش- بوی ضعف می‌دهد!

۵- سپاه یک نیروی نظامی رسمی در جمهوری اسلامی ایران است و تروریست دانستن آن با توجه به ضرورت مقابله با تروریسم به معنی آن است که آمریکایی‌ها به خود حق می‌دهند با نیروهای سپاه در هر نقطه‌ای که باشند برخورد نظامی بکنند. بدیهی است که با تروریست دانستن ارتش آمریکا، این حق برای ما نیز محفوظ خواهد بود که نیروهای نظامی آمریکا را در هر نقطه‌ای که یافتیم به عنوان عوامل تروریست قلع و قمع کنیم. مثلا اگر به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج‌فارس وارد شدند آنها را بازداشت و به ‌اشد مجازات برسانیم. در این حالت بهانه‌هایی مثل ‌اشتباه در جهت‌یابی نیز قابل قبول نخواهد بود چرا که تروریست، تروریست است چه راه گم کرده باشد و چه به نشان آمده باشد!

۶ - ما از امکانات و دسترسی‌های فراوانی برای پاسخ دندان‌شکن و پشیمان‌کننده به آمریکا و متحدانش برخورداریم که نباید آنها را از دست بدهیم. مخصوصا آنکه بعید نیست کنگره آمریکا با مشاهده قاطعیت ایران اسلامی، از تصویب تصمیم ترامپ صرف‌نظر کند که در این صورت فرصت به دست آمده را از دست خواهیم داد! از جمله این امکانات، تنگه هرمز است. بخوانید!

۷- هشت سال قبل- آذرماه 1390- در حالی که کنگره آمریکا قانون تحریم نفتی کشورمان را در دستور کار داشت، طی یادداشتی آورده بودیم که در صورت تحریم صدور نفت ایران بهترین و موثرترین راه مقابله با آن، بستن تنگه هرمز به روی نفتکش‌هایی است که از این آبراهه عبور می‌کنند و با استناد به مواد 14 تا 23 کنوانسیون 1958 ژنو و مواد 17 تا 37 کنوانسیون 1982 جامائیکا نوشته بودیم که در شرایط یاد شده، مسدود کردن این تنگه حق قانونی ما نیز هست. این پیشنهاد بلافاصله با واکنش رسانه‌های آمریکایی، اروپایی و برخی از کشورهای عربی روبرو شد. روزنامه فرانسوی لوموند با ‌اشاره به یادداشت کیهان نوشت؛ ایران توان بستن تنگه هرمز را دارد و تصویب قانون تحریم نفتی ایران در کنگره می‌تواند برای آمریکا و اروپا و متحدان منطقه‌ای آنها پشیمان‌کننده باشد.

روزنامه آمریکایی بوستون‌گلوب نیز این تهدید را جدی تلقی کرد و نوشت؛ ایران عملا هر لحظه که بخواهد می‌تواند تنگه هرمز را ببندد و این امر باعث قطع صادرات میلیون‌ها بشکه نفت در روز خواهد شد، بستن تنگه هرمز، شدیدترین پاسخگویی علیه منافع آمریکا خواهد بود و علاوه بر آن، رشد انفجاری قیمت نفت فقط در چند روز منجر به فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر برای اقتصاد غرب خواهد شد. احمد العطار مفسر اماراتی و کارشناس برجسته امور دفاعی و انرژی گفته بود: مین‌گذاری در خلیج‌فارس به ویژه در تنگه هرمز اصلی‌ترین تهدیدی است که باید مدنظر داشت. وی خاطرنشان می‌کند که در سال 1988، ناو آمریکایی ساموئل بی‌رابرتز با مین کار گذاشته شده از سوی ایران برخورد کرد و تقریبا نابود شد.

العطار گفته بود: ایجاد میدان گسترده مین باعث ایجاد اختلال شدید در ترانزیت نفت و تجارت دریایی در خلیج‌فارس می‌شود و مقابله با آن تقریبا غیرممکن است. آژانس اطلاعات انرژی آمریکا در همان ایام با ‌اشاره به اینکه، تنگه هرمز تنها راه آبی 8 کشوری است که در مجاورت آب‌های خلیج‌فارس قرار دارند، مسدود شدن آن را فاجعه‌آمیز ارزیابی کرد و... ده‌ها واکنش برخاسته از وحشت غرب که احتمال بسته شدن تنگه هرمز در آن روزها - یعنی 7 سال قبل-  به دنبال داشت. گفتنی است این واکنش‌های آمیخته با دلهره کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی درحالی بود که توان نظامی هشت سال قبل جمهوری اسلامی ایران با امروز حتی قابل مقایسه هم نبوده و نیست.

۸- مگر نه اینکه آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست و در نتیجه برخورد نظامی با آن را ضروری می‌داند!- البته هرگز جرات چنین غلط‌های زیادی را نداشته و ندارد چرا که نیروها و پادگان‌های آمریکا نه فقط در منطقه غرب آسیا بلکه در بسیاری از نقاط دیگر دنیا در تیررس ما قرار دارند، ضمن آن که متحدان آمریکا از جمله رژیم صهیونیستی و عربستان و امارات و بحرین نیز نمی‌توانند از مجازات در امان باشند-  بنا‌براین عبور ناوهای جنگی و کشتی‌های تجاری آمریکا و متحدانش، امنیت ایران اسلامی را تهدید می‌کند و ایران با استناد به مواد یاد شده از دو کنوانسیون ژنو و جامائیکا می‌تواند و حق دارد به آنان اجازه عبور از تنگه هرمز را ندهد. گفتنی است، علاوه‌ بر حق قانونی ایران برای بستن تنگه هرمز که در دو کنوانسیون مورد ‌اشاره آمده است، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با استناد به حق اقدام متقابل یا تلافی‌جویانه -REPRISAL- که در حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است نیز تنگه هرمز را مسدود کند.

 تنگه هرمز باید به روی برخی از کشورهای عربی نظیر عربستان، بحرین و امارات که با این تصمیم آمریکا همراهی کرده‌اند نیز بسته شود. توضیح آنکه بند 4 از ماده 14 و بند یک از ماده 16 کنوانسیون 1958 ژنو، تشخیص بی‌ضرر بودن عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز را برعهده کشور ساحلی- در اینجا، جمهوری اسلامی ایران- گذارده است.

 ۹- نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که وقتی شماری از مسئولان با بهانه‌های موهوم به سپاه حمله می‌کنند و این نهاد برخاسته از انقلاب را که شهادت در راه خدا و پاسداری از جان و مال و نوامیس مردم را در شناسنامه درخشان خود دارد، زیر سوال می‌برند، خواستار بازگشت سپاهیان و ارتشیان به پادگان‌ها می‌شوند! حضور منطقه‌ای سپاه را که ضامن جان و مال و ناموس خودشان نیز هست بی‌فایده می‌دانند! دوران موشک را تمام شده معرفی می‌کنند! نمایش موشکی سپاه را تحریک دشمن می‌دانند!

و یا علی‌رغم کلاه گشادی که برجام به ملت تحمیل کرده است حاضر به ترک این معاهده ذلت‌بار نیستند! به جای عبرت گرفتن از خسارت محض برجام، در پی تحمیل FATF و CFT هستند و... بدیهی است که آمریکا از این وادادگی‌ها پیام ضعف دریافت کرده و جسارت پیدا می‌کند که سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی جای دهد! خوشبختانه اخیرا برخی از همان‌ها مواضع قبلی خود را تصحیح کرده‌اند که امید است بار دیگر مانند دفعات قبل از مواضع خود عدول نکنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۵۲۰۶۷۰۷:۴۵:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
بستن تنگه هرمز در واقع اعلام جنگ نظامی از سوی ایران است. جنگ در عرصه های سیاسی، اقتصادی، سایبری و... مدتها است که آغاز شده است.
ناشناس۸۵۲۲۰۳۰۹:۵۹:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
بستن تنگه اعلان جنگه؟! سپاه را تروریست خواندن و تحریم کردن اعلان صلحه؟!!! تنگه هرمز متعلق به ایرانه ، نه آمریکا چطور ایران نمیتونه ببنده؟ ______________ متاسفانه عده ای بی آنکه بدونن ، در زمین یانکیها بازی میکنن و اونها رو به اهدافشون میرسونن
ناشناس۸۵۲۲۸۶۱۰:۴۲:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
مهم بستن تنگه هرمز نیست، مهم بسته نگه داشتن آن است. ایران شاید بتواند تنگه را برای چند روز ببندد. اما توان آن را ندارد تا برای مدت طولانی این کار را انجام دهد.
ناشناس۸۵۲۳۳۹۱۱:۱۳:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگر آمریکا و ناتو ایران را محاصره دریایی کند، آنوقت باید چه کار کنیم؟
ناشناس۸۵۲۴۹۹۱۲:۳۵:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
با ریختن چند تا مین ضد ناو تنگه خودش بسته میشه کاری هم از دست هیچ کس بر نمیاد اطلاعات نظامی ندارید نظر ندید
ناشناس۸۵۲۶۱۹۱۳:۳۹:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
مین جمع کن ها مین ها را سریع جمع می کنند.
ناشناس۸۵۲۶۲۶۱۳:۴۳:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
شما به سنت قد نمی ده ... ایران یکبار این کار را کرد و نتیجش را دید... عملیات مانتیس...
ناشناس۸۵۲۹۸۲۱۹:۳۳:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
کارشناس تظامی!اگر این کار را بکنند که تمام دنیا با ایران وارد جنگ می شود.
ناشناس۸۵۲۵۲۸۱۲:۴۸:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
90 درصد داد و ستد ما با خارج از طریق بنادرمان است. در این صورت ضربه بزرگی به اقتصادمان وارد می شود.
ناشناس۸۵۲۹۶۸۱۹:۱۹:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
کدوم ۹۰ درصد داد و ستد ؟؟
ناشناس۸۵۲۸۰۵۱۶:۲۹:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
تو جنگ حلوا خیرات نمی کنن. همونقدر که شما ها از جنگ می ترسید، اونها هم می ترسن. مخصوصا وقتی قیمت نفت چند برابر بشه.
ناشناس۸۵۲۳۵۳۱۱:۲۰:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگر فرض هم کنیم که حرف شما درست باشه همون چند روز برای اینکه اقتصاد دنیا به هم بخوره کافیه.
ناشناس۸۵۲۵۱۰۱۲:۴۰:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اقتصاد دنیا می تواند چند روز را تحمل کند. آیا اقتصاد ایران هم با این اوضاع کنونی می تواند تحمل کند؟؟
ناشناس۸۵۲۸۷۹۱۷:۴۸:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
ما پند ساله داریم تحمل میکنیم. امارات و زاپن نیستیم که برادر؟
ناشناس۸۵۲۳۷۴۱۱:۳۲:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
ملتیکه علیرغم حمایتهای همه جانبه ی قدرتهای شیطانی از صدام ، توانست ۸ سال جنگ تحمیلی را عزتمندانه و مقتدرانه و بدون از دست دادن یکوجب از خاکش اداره کنه ، قدرت بسته نگه داشتن تنگه هرمز را داره مگه اقتدار کشور دست تدبیری ها و قاجاریه است که به راحتی حراج کنه؟ اگه اختیار با طیف ۲ تابعیتیها و اسکاتلند نشینها و کانادا بازها و برجامیها و نجومی بگیرها و ...باشه ، باید فجیعتر از اینها رو انتظار داشت
ناشناس۸۵۲۶۵۵۱۴:۰۲:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
جنگ با آمریکا با جنگ با صدام، خیلی فرق می کند. فراموش نکنیم که آمریکا ارتش صدام را در عرض چند روز نابود کرد.
ناشناس۸۵۲۶۶۲۱۴:۱۰:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
مگر جنگ جهانی دوم است؟
ناشناس۸۵۲۷۱۰۱۴:۵۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
داداش واقعیتهای جنگ رو نمیدونی. جام زهر برای چی بود؟
ناشناس۸۵۲۷۷۴۱۵:۵۸:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
مسولان اون ملت که ۸ سال ایستادنداینقدر با آقازاده‌ها شون مشغول دزدی و رانت بازی نبودند. تلویزیون دهه ۶۰ را یک نگاه کن و مدل زندگی مسوولین را نگاه کن.
ناشناس۸۵۲۳۷۹۱۱:۳۵:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
مین ریزی میکنه تا ماهها کسی جرات نمیکنه از اونجا رد بشه به همین سادگی
ناشناس۸۵۲۵۰۴۱۲:۳۷:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آنها مین جمعکن دارند و ظرف چند روز پاکسازی می کنند.
ناشناس۸۵۲۶۰۱۱۳:۲۸:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
پسر خوب !!!! بدان و آگاه باش که : دلفین های مین یاب پرورش دادند برای چنین روزی
ناشناس۸۵۲۶۷۷۱۴:۲۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
فیلم های هلیوودی زیاد می بینی عزیز!؟
ناشناس۸۵۲۶۸۲۱۴:۲۷:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
عمو جون فیلم زیاد نیگاه نکن
ناشناس۸۵۲۲۹۸۱۰:۴۶:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، دیگر ایران نه می تواند نفت صادر کند و نه می تواند از بندرهاگاه های خود استفاده کند.
ایمان۸۵۲۴۷۳۱۲:۲۱:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
مگه الان میتونه؟
ناشناس۸۵۲۵۱۶۱۲:۴۲:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
بندر امام، بندر عباس، بندر جزیره سیری، بندر جزیره خارک و....... هم تعطیل می شوند!!!
ناشناس۸۵۲۷۲۰۱۵:۰۸:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
خُب در اینصورت ؛ وارداتچیها بیکار و تولیدیهای داخلی احیا میشن
ناشناس۸۵۳۹۰۸۲۱:۲۰:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۳
بندر چابهار باز میمونه..ربطی به هرمز نداره.
ناشناس۸۵۲۳۷۱۱۱:۳۰:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آمریکا می خواهد که شورای امنیت و جهان را با خودش و ملک سلمان و نتانیاهو همراه کند که با این اقدام، به خواسته اش می رسد و *دوباره روس و چین *به تحریم ما و فصل 7 شورای امنیت رای مثبت می دهند :)
ناشناس۸۵۲۵۹۵۱۳:۲۴:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
هیچکدام از قطعنامه های قبلی با برجام لغو نشده اند بلکه در قطعنامه جدید 2231 تجمیع شده اند و قطعنامه جدید هم تحت فصل 7 منشور سازمان ملل است .
ناشناس۸۵۲۶۵۰۱۳:۵۷:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
لغو نشده، ولی عمل نمی شود تا ده سال که بعد از آن لغو خواهد شد.
ناشناس۸۵۲۴۳۳۱۲:۰۲:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
ظاهرا نمیدانی تنگه هرمز یک ابراه بین المللی هست اگرایران توانش راداشت قطعا بسته بود
ناشناس۸۵۲۶۱۶۱۳:۳۸:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
در اقدام متقابل ما هم بایستی آمریکا و نیروهای نظامی اش را هرچه سریعتر تحریم کنیم
سهراب۸۵۲۷۸۸۱۶:۰۸:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
چرا معطلید؟
ناشناس۸۵۲۸۹۹۱۸:۰۵:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
معنی آبراه بین المللی میدونی چیه؟ تنگه هرمز کی گفته مال ایرانه؟ جنوب تنگه هرمز تا حالا نگاه کردی رو نقشه؟؟؟
1۸۵۲۹۲۴۱۸:۲۶:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگر صادرات نفت ایران به صفر یا نزدیک صفر برسه میشه اون مثل که مرگ یکبار شیون یکبار ببندید هرمز را
ناشناس۸۵۲۲۷۴۱۰:۳۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگر از موضع قدرت عمل کنیم و تنگه هرمز را ببندیم دشمن عقب نشینی می کند دنیا به قدرت احترام می گذارد و انفعال و ضعف دولت باعث گستاخی امریکایی ها شده است .
ناشناس۸۵۳۱۲۸۲۲:۰۹:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
بستن تنگه هرمز در اختیار فرمانده کل قواست نه دولت
نجیب۸۵۲۴۲۸۱۲:۰۰:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
روی چه حسابی می گویید که اعلان جنگ هست؟ ایران فقط کافی است که بگوید تنگه را می بندد فقط تاثیر این حرف بر روی بازار جهانی باعث می شود که تمام دنیا ماست خودشو کیسه کنه. اگر جواب ندهیم دفعه بعد ارتش را هم تحریم خواهند کرد.
تبریزی۸۵۲۴۴۹۱۲:۱۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
ما باید یک ماهواره نظامی بفرستیم فضا داخل یک سیاه چاله مستقر کنیم و از اونجا نفتکش های غیر ایرانی رو که از تنگه هرمز عبور می کنن با لیزر هدف قرار بدیم. اینطوری آمریکا نمی تونه ردمون رو بگیره چون نمی تونه بره داخل سیاه چاله!
ناشناس۸۵۳۰۴۸۲۰:۵۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
ما هم باید شما رو بفرستیم آشپزخونه توی یک نمکدون و از اونجا خیارشورها رو هدف قرار بدیم فقط سریع ردمون رو میزنن چون شما از نمک هم بانمک تری.
ناشناس۸۵۲۶۳۷۱۳:۵۰:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
مشکل ترامپ ترس از بسته شدن تنگه نیست . اونا دنبال یک بهانه برای همراه کردن افکار عمومی خودشون و جهان برای فشار به ایران و حمله هست.همون کاری که 11 سپتامبر برای تدارک حمله به عراق کرد.
ناشناس۸۵۲۸۳۵۱۷:۱۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آماده شهادتم .
ناشناس۸۵۲۰۶۸۰۷:۴۵:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
این عمل در واقع در راستای اجرای قانون "برای همه و یا هیچ کس" است و باید به عنوان آخرین گزینه از طرف ایران مد نظر باشد.
حسین۸۵۲۵۹۱۱۳:۲۱:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
از اونجایی که تنگه هرمز جز آبهای سرزمینی ایران هست مدیریت و تشخیص شرایط باز یا بسته بودن هم صرفا به ایران واگذار شده و حتی در صورت هر گونه تنش بین ایران با کشورهایی که از این مسیر استفاده میکنند، ایران حق بستن تنگه به روی کشتی‌های اون کشور رو از نظر قوانین بین‌المللی داره...چه نیروی نظامی باشند چه غیرنظامی
ناشناس۸۵۲۶۲۷۱۳:۴۳:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
کی واگذار کرده؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امیر حسین سلطان/تهران۸۵۲۰۷۰۰۷:۴۹:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
لطفا خوبشتنداری پیشه نمایید و اگر حتی توانایی خیلی کارهای بزرگتر از این را هم دارید باز هم بر اعصاب خودتان مسلط شوید و دیگران را هم را از هرگونه شتابزدگی بازدارید. و من الله التوفیق
ناشناس۸۵۲۰۷۴۰۷:۵۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
این که یعنی جنگ؟
ناشناس۸۵۲۱۹۷۰۹:۵۳:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
شما میدونی زمان جنگ چقدر کالا ها گرون میشه؟
ناشناس۸۵۲۲۷۶۱۰:۳۹:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
زمانی که یمنیها اولین موشک رو به سمت عربستان شلیک کردن یه عده از ترس اینکه بگن کار ایران بوده و عکس العمل نشون بدن اومدن پیام گذاشتن: "آقا ما جنگ نمی خواهیم" از اون موقع یمن صدها موشک شلیک کرده, هیچ کسی هم جرات چپ نگاه کردن به ایران رو نداشته.
ناشناس۸۵۲۹۸۴۱۹:۳۳:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
فقط دلار شده چهارده هزار تومن
ناشناس۸۵۲۳۰۰۱۰:۴۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
حالا تنگه رو نبستن که ترسیدی! قبل جنگ دو طرف همدیگر رو ارزیابی میکنن. اونها هم دارن ما رو ارزیابی میکنن. کسی که در مقابل تهدید سکوت میکنه یعنی دستش خالیه. اگر ما هم سکوت کنیم اتفاقا این سکوت یعنی جنگ.
ناشناس۸۵۳۲۱۱۲۳:۵۰:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اولا ترس از عقل است ثانیا اگر ما بتوانیم تنگه هرمز را ببندیم که بعید به نظر می رسد چند دقیقه بعد بازش می کنند اما بعد معلوم نیست چه بلایی سر کشور می آید
محسن۸۵۲۰۷۵۰۷:۵۵:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
ما تصمیم لحظه ای واحساسی به درد ما نمی خورد.تصمیمی که با عقل ومنطق که قابل دفاع باشد.
ناشناس۸۵۲۰۸۴۰۸:۱۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
تا مثل همیشه مردم هزینه بدهند.
ناشناس۸۵۲۲۴۵۱۰:۲۳:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
ای کاش یک تحقیق جامع شود که چند نفر از فرزندان مقامات وقت، در جنگ با عراق شهید شدند.
ناشناس۸۵۲۲۹۵۱۰:۴۵:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
یعنی شما حاضری برای لجبازی با مسئولین جلوی دشمن رو نگیری و کشور رو تقدیمش کنی. مگه ما بخاطر مسئولین از کشور دفاع میکنیم؟
ناشناس۸۵۲۳۳۳۱۱:۱۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
دفاع و مطالبه ی جنگ قابل قیاس هست؟
ناشناس۸۵۲۳۴۶۱۱:۱۷:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
این که مشخص شود چه کسانی شهید شدند چه ربطی به این بیانات جناب عالی دارد؟
ناشناس۸۵۲۳۶۴۱۱:۲۶:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
مگر قبلا این کار را نکردیم
ناشناس۸۵۲۰۸۵۰۸:۱۴:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
واقعاً آقای شریعتمداری در چه عالمی سیر می کند با این آسمون ریسمان بافتن و تفسیرهای آبکی .
ناشناس۸۵۲۴۴۸۱۲:۱۰:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
مرگ بر اسراییل
ناشناس۸۵۲۰۸۷۰۸:۱۷:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
تنگه هرمز ملک شخصی ایران نیست که اختیار آن را داشته باشد.
ناشناس۸۵۲۲۰۷۱۰:۰۴:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
: اینهم کامنتی از سفارت سعودی
ناشناس۸۵۲۲۰۹۱۰:۰۵:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
خائنانه ترین نظر اینه که تنگه هرمز رو متعلق به ایران ندونیم
ناشناس۸۵۲۲۶۰۱۰:۳۰:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
شما فکر کن ملکت نیست ولی در خونته یکی جلو در خونت موتور یا ماشین پارک کنه حق نداری بهش گیر بدی؟
ناشناس۸۵۲۳۱۴۱۰:۵۷:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
نه، کوچه و خیابان متعلق به من نیست
ناشناس۸۵۲۵۱۲۱۲:۴۱:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
سکوت کن!
ناشناس۸۵۲۲۶۱۱۰:۳۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
قسمتی از تنگه هرمز که قابل کشتیرانی می باشد جزو آبهای سرزمینی ایران بوده و بنابراین ملک شخصی ایران است.
ناشناس۸۵۲۳۱۸۱۰:۵۹:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
همین الان هم هیچ کشتی آمریکایی از آن قسمت نیازی ندارد که عبود کند و از وسط تنگه عبور می کند!
ناشناس۸۵۲۳۳۲۱۱:۰۹:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگه به این راحتی بود تا حالا جلوش راه بند گذاشته بودن و داشتند عوارض میگرفتن کمی مطالعه بفرمایید
ناشناس۸۵۲۷۹۲۱۶:۱۵:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
عالی بود....
ناشناس۸۵۲۸۴۴۱۷:۲۳:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
ببخشید مگه تنگه هرمز چند وجهی است و هر وجهش مال کیه که ایران میتونه اونو ببنده ..................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۸۵۲۲۶۹۱۰:۳۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
همه دنیا چیزی که مال خودشون نیست میگن مال ماست, حالا شما تنگه هرمز که جزو آبهای ایرانه میگی مال ما نیست!!؟؟ الان باید بگیم هموطن وطن پرست یا بی وطن وطن فروش!؟
ناشناس۸۵۲۰۸۹۰۸:۲۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، دیگر ایران نه می تواند نفت صادر کند و نه می تواند از بندرهاگاه های ی خود استفاده کند.
ناشناس۸۵۲۲۹۱۱۰:۴۴:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آب راه بین المللی متعلق به کشور خاصی نیست، رفیق!
حسين۸۵۲۶۴۱۱۳:۵۲:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگر تنگه هرمز بسته بشه ایران میتونه از طریق بندر جاسک و بندر چابهار واردات و صادرات کالایی خودشو انجام بده و در مورد نفت هم چون همین الان هم نمیتونیم نفت بفروشیم و عملا صادرات نفتمون صفر شده دیگه چیزی برای از دست دادن نداریم از اون طرف عربستان و جوجه کشورهای عربی منطقه به خاطر صفر شدن صادرات نفتشون باید در برج های لاکچریشون از گرسنگی بمیرن و بقیه مردم دنیا هم بنزین با نفت ۱۰۰۰ دلاری بخرن تا معنی جنگ اقتصادی تمام عیار با ایران مشخص بشه
ناشناس۸۵۲۰۹۶۰۸:۲۹:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آقای شریعتمداری ، شما که اینقدر طرفدار شدت عمل هستید هیچ فکر کردید که اگر جنگی در بگیر ه در زمین ماست نه آمریکا ؟؟؟؟؟
ناشناس۸۵۲۳۱۰۱۰:۵۶:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
احتمالا اگر آمریکا فردا بیاد بگه باید خونه هاتون رو خراب کنید, یه عده از ترس جنگ با کلنگ میوفتن به جون خونه هاشون.
ناشناس۸۵۲۳۱۶۱۰:۵۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آمریکائیها خیلی بیشتر از من و شما اهل حساب و کتاب هستن. خسارت اونها در جنگ خیلی بیشتر ماست. بنابراین جنگ نخواهد شد.
محمدرضا۸۵۲۱۰۶۰۸:۳۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
موافقم اگر توانایی بستن تنگه را داریم ببندیم. یا زنگی زنگی یا رومی رومی.
ناشناس۸۵۲۱۰۸۰۸:۴۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
"«حسین شریعتمداری» در سرمقاله شماره امروز روزنامه «کیهان» نوشت: تصمیم اخیر ترامپ در وارد کردن سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی! اگرچه به تنهایی از کمترین ارزش سیاسی و یا نظامی برخوردار نیست ... " اگر نیست چرا خود را اینقدر به آب و آتش میزنید ؟!!
ناشناس۸۵۲۵۹۴۱۳:۲۴:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
این دیگر از شگردهای جنگ روانی ایشان است
شهروند.....۸۵۲۱۱۰۰۸:۴۱:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
با سلام بازهم استاد گرامی حاج شریتمداری حرف حق زد باید تنگه هرمز را بست باید نشان داد که دست خدا بالاتر از همه دست هاست باید نشان داد هر گزینه دشمن هزینه سنگین دارد باید نشان داد ملت ایران هیهات من ذلت را شعار نمی دهد بلکه با توکل به خدا آماده است با یاری او اقدام کند و عده او حق است ولی جناب شریتمدار دولتی که نمی تواند پیازساده را برای ملت خود فراهم کند دولتی که همه چیز را به مذاکر با شیطان گره زده دوتی که عشق عکس یادگاری با ابلیس بد عهد را دارد توان اینکار را دارد ؟
ناشناس۸۵۲۹۴۸۱۸:۵۷:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
درستش اینه، هیهات منا الذله
ناشناس۸۵۲۱۱۶۰۸:۴۵:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
بهترین کاره تردید نکنید اینکار را بکنید ببینیم چی میشه
ناشناس۸۵۲۱۱۸۰۸:۴۶:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
این آقا پیش خودش چی فکر میکنه؟ چی میشه که این آقا به نتایج میرسه و تحلیل میکنه؟
ناشناس۸۵۲۲۷۳۱۰:۳۵:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
تمام تحلیل های کیهان و آقای شریعتمداری در مورد برجام و بدعهدی امریکا و اروپا درست از آب در آمد.
هموطن۸۵۲۳۵۱۱۱:۱۹:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
دقیقا درست می فرمایید!!!!مثلا زمانی اقای شریعتمداری فرمودند که ترامپ به هیچ عنوان از برجام خارج نخواهد شد.!!!!!! خواهشا یکم مطالعه بفرمایید دوست عزیز بعدا اظهار فضل بفرمایید.
ناشناس۸۵۲۵۷۴۱۳:۱۲:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
رسیدن قیمت نفت به بشکه ای 200 دلار رو یادتون هست آقای شریعتمداری؟
ناشناس۸۵۲۵۷۵۱۳:۱۲:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج شود.
ناشناس۸۵۲۹۵۴۱۹:۰۵:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
روحانی و قول !!!! ؛)
امیر۸۵۲۴۸۲۱۲:۲۷:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
تمام تحلیل هاش؟ شوخی نکن شریعتمداری که میگفت امریکا هرگز از برجام خارج نمیشه چون به نفعش هست. اینه پیش بینی درستش؟
علی یانگ۸۵۲۱۲۰۰۸:۴۹:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
من نمی دونم رو چه حسابی به تو تریبون و رسانه دادند
ناشناس۸۵۲۱۷۹۰۹:۴۲:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
چون... خوش تیپ.
تبریزی۸۵۲۴۳۸۱۲:۰۵:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
عجب. معیار خوش تیپی هم عوض شده. یه زمانی بود امثال قالیباف خوشتیپ به حساب می اومدن. تو رو خدا می بینی کار دنیا رو؟! ( آه ...)
ناشناس۸۵۲۱۲۷۰۹:۰۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
فقط شعار
تنگه۸۵۲۱۲۸۰۹:۰۰:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
حاج حسین فکر کنم خبر نداری امریکا هفته قبل با عمان قرارداد بسته و دیگه قرار شده تمام نفت کش ها از طریف تنگه ای که تو عمان هست رد بشن عملا تنگه هرمز هیچ کاربردی نداره
ناشناس۸۵۲۱۳۴۰۹:۰۷:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
قطعا تنگه هرمز ، درب پارکینگ نیست
ناشناس۸۵۳۰۶۷۲۱:۱۱:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگر نمیشه پس چرا اینقدر حرص میخوری. بزار خودشون میبینن نمیشه ولش میکنن.
ناشناس۸۵۲۱۳۷۰۹:۰۸:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
برادر حسین هم از جنگ بدش نمیاد ظاهرا علاقه خاصی به گزینه آخر روی میز داره
ناشناس۸۵۲۱۴۰۰۹:۱۲:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
تنگه هرمز آبراه بین المللی است و ملک شخصی ما نیست دنیا این اجازه را نخواهد داد .
ناشناس۸۵۲۲۶۵۱۰:۳۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اختیار تنگه هرمز با ایران است ما می توانیم این تنگه را ببندیم .
ناشناس۸۵۲۲۶۶۱۰:۳۳:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
همونایی که اجازه دادن امریکا از اون ور دنیا بیاد و تو آبهایی که ملک اون نیست با کشتیهاش ویراژ بده قبلا هم اجازه بازرسی کشتی ها رو به ایران دادن
ناشناس۸۵۲۲۷۸۱۰:۳۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آبراهیست که در اختیار ایرانه تَکرار حرفهای اسرائیلیها مایه خجالته
ناشناس۸۵۲۳۲۴۱۱:۰۲:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
همه ایرانیها تنگه هرمز را متعلق به خود میدانند. ضمنا زبان فارسی رو خیلی خوب یاد گرفتی!!
ناشناس۸۵۲۱۴۳۰۹:۱۴:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
حسین جان ! در صورت بسته شدن ( بر فرض محال ) در کمتر از 3 دقیقه بازگشایی خواهد شد . مطمئن باش برادر !
ناشناس۸۵۲۳۲۹۱۱:۰۵:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
از این طرف تنگه تا اون طرفش یکی دو ساعت طول میکشه بری, حالا چطوری 3 دقیقه ای باز میشه؟
ناشناس۸۵۲۶۱۳۱۳:۳۷:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
داداش ! قرار نیست با لودر مین ها رو جمع کنن که زمان ببره با لیزر ؛ مین ها رو پاک میکنن ( منهدم )
ناشناس۸۵۳۱۱۲۲۱:۵۲:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
خود امریکا اینایی رو که میگی نداره.
ناشناس۸۵۲۶۱۸۱۳:۳۹:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
شما راه اب را ببندید خوزستان را بعد 20 روز داره اب می بره... اب راه بستن پیشکش...
ناشناس۸۵۳۰۵۵۲۱:۰۱:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آخه این یه دفعه ای شده ولی برای اون سالهاست برنامه ریزی کردیم.
ناشناس۸۵۳۰۵۹۲۱:۰۴:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آب خوزستان رو کسایی که پراید ساختن باید ببندن, تنگه هرمز رو کسایی که موشک ساختن.
ناشناس۸۵۲۳۳۰۱۱:۰۶:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
خب دوباره میبندیمش!!
ناشناس۸۵۲۳۳۶۱۱:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
فکر کنم برنامه کودک زیاد نگاه میکنی. مگه قراره برن توی تنگه مانع بزارن اونها هم قراره بیان مانع رو بردارن!؟ خیلی ساده یه بیانیه صادر میشه که هر کشتی که به تنگه هرمز نزدیک بشه مورد هدف قرار میگیره. حتی از جنگلهای شمال هم برد موشکها به تنگه هرمز میرسه.
ناشناس۸۵۲۶۰۹۱۳:۳۴:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
از جنگلای شمال میزنی معلوم نیست به کی میخوره ؟!
ناشناس۸۵۲۳۷۵۱۱:۳۲:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
فیلم هندیه مگه 3 دقیقه ای باز بشه
ناشناس۸۵۲۶۱۷۱۳:۳۸:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اسرائیل دلفین مین یاب پرورش داده
ناشناس۸۵۲۶۷۵۱۴:۲۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
یدونه کشتی نفتکش با بارش غرق میکنن بساط دلفین ملفینم جمع میشه
ناشناس۸۵۲۷۶۷۱۵:۵۰:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
نکنه دلفینا موشکهای کروز و بالستیک رو به جایه ماهی میگیرن.
ناشناس۸۵۲۴۸۱۱۲:۲۷:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
همانطور که صدام دوروزه ایران را گرفت و آمد تهران با حمایت آمریکا انگلیس فرانسه آلمان و... دیگی که برا مانجوشه بگذار ... شما سخت نگیر همون که دفاع کرده و جنگیده دوباره با شهامت و ایمان این کار را می کند شما برو آذوقه جمع کن مثل زمان حمله صدام بعد یکسره در صف کالا و ایضا درفضای مجازی هم دم از فقرا و مساکین بزن اجرکم عندالله انشاالله بعد از پیروزی موقع تقسیم شیرینی و رقصیدن می بینیمتون
ناشناس۸۵۲۱۴۷۰۹:۱۷:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
فقط یک نکته را ظاهراً جناب شریعتمداری در نظر نگرفته است. اینکه بستن تنگه هرمز در شرایطی که نمی گذارند نفت ما صادر شود حق ماست ولی این بستن تنگه به ضرر چه کسانی است؟ امریکا که خود تولید کننده و صادر کننده نفت است! این تصمیم سبب بالا رفتن سرسام آور قیمت نفت و بیشتر به ضرر چین و اروپا و هند و ژاپن و ترکیه و برزیل و کره جنوبی و... و سایر کشور هایی که ادعا داریم در مقابله با تحریم امریکا باید با آنها بیشتر کار کنیم! و البته به ضرر عربستان ، کویت ، امارات و ... در صورت تحقق این تصمیم کار به ماه نمی کشد که آرزوی بولتون و پمپئو برآورده شده و ائتلافی نظامی از امریکا و انگلیس و المان و فرانسه و لهستان و استرالیا و کانادا و امریکا و ... و کشورهای عربی همسایه را مقابل خود خواهیم دید.
ناشناس۸۵۲۱۵۱۰۹:۲۰:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
این دولت ..... _____________ تحمیل فاجعه برجام ، تزریق ضعف و یاس و ناامیدی ، گرانی وحشتناک ، نابودی تولید ، برداشت ناحقوقهای نجومی ، توسعه نجومی بیکاری ، واردات وحشتناک ، تضعیف قدرت دفاعی ، توهین مکرر به سپاه عزیز ، نابودی ارزش پول ملی ، ارتقاء نجومی ارزش دلار ، زندگی اشرافی و طاغوتی ، بزرگ نشان دادن آمریکا ، کوچک نشان دادن اراده ملت ایران و ............... اگه فقط ۵ روز تنگه هرمز بسته بشه ، یانکیها از موضع فاشیستی خودشون عقب نشینی میکنن
ناشناس۸۵۲۱۵۵۰۹:۲۳:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
راستی کی بود می گفت آمریکا تا ابد هم از برجام خارج نمی شود.
ناشناس۸۵۲۳۴۰۱۱:۱۳:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
دکتر روحانی دکتر ظریف دکتر عراقچی و سایر دکترها
مجتبی مقدسی۸۵۲۱۵۶۰۹:۲۴:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
پیشنهاد من این:ایشان نفر اول باشند که در یک قایق تندرو انتحاری این کار رو انجام بدن.ان شاالله ایشان اولین کسی باشه که شهادت نصیبش میشه.
ناشناس۸۵۲۳۶۰۱۱:۲۵:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
پس این همه موشک برای چی ساختیم!!؟؟
ناشناس۸۵۲۶۱۱۱۳:۳۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
وقتی خاک کشور را به توبره کشیدند...مشابهش را می توانید در تاریخ و اتفاقی که برای المان افتاد مقایسه کنید... موشک را در خاک خود به کجا می خواهید بزنید؟! ایا قدرت امروز ما از المان نازی آن زمان بیشتر است؟!
ناشناس۸۵۲۶۲۱۱۳:۴۱:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
موافقم. این طوری به فیض رفیع شهادت هم خیلی زود نائل میشن و به آرزوی دیرینه شون میرسن!
ناشناس۸۵۲۱۵۹۰۹:۲۵:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
خدا رو شکر که این اقا فقط یک روزنامه نگاره وگرنه معلوم نبود تا حالا چه بلایی سرمون اورده بود
ناشناس۸۵۲۱۶۷۰۹:۳۶:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
ایران هم ملک شخصی آمریکان نیست که حمله نظامی رو گذاشته روی میز... ما هم می تونیم بستن تنگه هرمز رو به عنوان یک گزینه بزاریم روی میز... البته جنگ هر چی باشه یک بازی باخت باخت هست
ناشناس۸۵۲۱۷۵۰۹:۴۰:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
حتما بستن تنگه هرمز برای برخی منفعت بسیار دارد.
ناشناس۸۵۲۱۸۲۰۹:۴۳:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
بستن تنگه هرمز بلافاصله با شکایت آمریکاو کشورهای دیگر درمنطقه مارا درمقابل شورای امنیت و قطعنامه های آن ودر جایگاه محکوم قرارخواهد داد ! آیا آقای شریعتداری با این پیشنهادواقعا به مصالح کشور و مردم می اندیشد ؟
ناشناس۸۵۲۱۸۳۰۹:۴۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگه خطوط BRT و پیاده رو های تهران رو تونستید بر روی موتورسواران ببندید بعدش درباره بستن تنگه هرمز بحث می کنیم
ملت۸۵۲۱۸۹۰۹:۴۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اولا خدا را شکر که ایشان تصمیم گیر اصلی نیستند ثانیا کنار گود نشسته و میگه لنگش کن ثالثا بستیم ایا دنیا دست به سینه وایساده ؟ رابعا یه مثل است که میگه طرف از خودش شیدا بود رفیقی هم براش پیدا شد
پیمان۸۵۲۵۴۱۱۲:۵۵:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
تنگه رو به روی دنیا نمی بندیم فقط واسه آمریکا و کشتی های امریکایی
ناشناس۸۵۲۱۹۰۰۹:۵۰:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
جناب شریعتمداری در مقالات خود فقط بخش هایی از نوشته های مفسرین خارجی را بیان می کنند که باب میلشون هست. اگر گفته شده در صورت بستن تنگه هرمز نفت چه و چه می شود درباره عکس العمل طرف مقابل هم هشدار داده اند
ناشناس۸۵۲۲۰۲۰۹:۵۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
موافقم به شرطی که برادر حسین و تیّم روزنامه کیهان در خط مقدم بستن تنگه باشند
ناشناس۸۵۲۲۰۴۱۰:۰۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اقا این دخالت های بی جای افرادی مثل حاج حسین میتواند ایران را به نیستی بکشاند
ناشناس۸۵۲۲۰۵۱۰:۰۱:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اولبن کشوری که از بستن تنگه هرمز متضرر میشه چین هست. چین میلیونها بشکه نفت از خاورمیانه میخره که تمامش از تنگه هرمز عبور میکنه. با بستنش هم قیمت نفت واسه چین بالا میره هم نمیتونه نفتش رو عبور بده. اروپا هم همینطور. امریکا که خودش الان صادر کننده نفته. پس چین یه قطعنامه میبره شورای امنیت و با قاطعیت آرا تصویب میشه و راه برای دخالت نظامی مشترک جهانی برای باز کردن تنگه باز میشه.
ناشناس۸۵۲۲۰۶۱۰:۰۲:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
جاجی ما مخلص شما هستیم . حوصله جنگ نداریم
فروغ۸۵۲۲۱۰۱۰:۰۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
نمی توانیم تنگه هرمز ببنیدیم .چرا متوجه نیستید ؟
ناشناس۸۵۲۵۸۲۱۳:۱۵:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
به قول ناپلئون کلمات نمی توانیم و نمی شود را باید از فرهنگ لغات حذف کرد.
ناشناس۸۵۲۲۱۲۱۰:۰۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
هر چند ازش خوشم نمیاد. ولی با این یکیش به شدت موافقم. شاید از دل این اقدام یه چیز خوب بیاد بیرون !!
ناشناس۸۵۲۲۲۴۱۰:۱۲:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
این آقای شریعتی مگر رهبر است ، وزیر جنگ است ، نماینده تام الاختیار ملت است که اعلام جنگ داده است .؟؟؟؟؟
ناشناس۸۵۲۲۲۶۱۰:۱۳:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
ای آقا چقدر زود داغ میکنه! بابا جان! بستن تنگه هرمز فقط در هنگام درگیری نظامی قابل اجراست! ظاهراً این آقا ماجراهای سال 67 را یادش رفته!
ناشناس۸۵۲۲۲۹۱۰:۱۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اقای شریعتمداری خوشحالی شما و طیف همفکرتان از خوشحالی انتخاب ترامپ را فراموش نکرده ایم!!!
ناشناس۸۵۲۲۳۱۱۰:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
جالبه که برایند افکار و سخنان انها و ایشان بر یک راستا میباشد.
ناشناس۸۵۲۲۳۳۱۰:۱۵:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
نمیدانم دشمنی با منافع ملت ایران بالاتر از این سخنان میشود تنگه هرمز که ایران حق 50 در صد مالکیت آنرا دارد معبر عیور ناوگان تجاری چندین کشور همسایه ما میباشد آیا صحیح استکه ما در تقابل با امریکا راه کشتی های کویتی قطری اماراتی و عراقی را مسدود کنیم .
ناشناس۸۵۲۲۴۴۱۰:۲۲:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
گیرم تنگه هرمز را بستیم ، آمریکا را هم شکست دادیم ، بعدش قراره چی بشه؟! آیا امیدی هست بعدش مشکلات ما برطرف بشه؟
ناشناس۸۵۲۳۴۹۱۱:۱۸:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
شما که میگفتی ترامپ با یه تصمیم دلار رو گرون کرد. خب اگر آمریکا شکست بخوره حداقلش اینه که دلار ارزون میشه, تحریم هم نیستیم, عربستان و اسرائیل جرات شاخ و شونه کشیدن ندارن و .... یه مقدار زیادی از مشکلات حل میشه.
ناشناس۸۵۳۱۵۶۲۲:۴۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگر با یک قاشق ماست، بتوان کل آب دریا را به دوغ تبدیل کرد، این اتفاق هم می افتد.
ناشناس۸۵۲۳۹۵۱۱:۴۰:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
قیمت نفت شدیدا بالا میره. بدبختانه امروز آمریکا خودش صادر کننده نفت کم بازده هست و از بالا بردن قیمت نفت سود میبره.
ناشناس۸۵۲۲۴۷۱۰:۲۳:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
مجلس = موتور پیشران انقلاب در گام دوم به منظور خنثی نمودن اقدامات خباثت آمیز دولت امریکا و حامیان داخلی و خارجی آن برای ایجاد فاصله ومقابل هم قراردادن مردم و نظام در سال۹۸- موج سواری وباج خواهی ، می بایستی قوای کشور و در رآس آن نمایندگان ولایتمدار مجلس شورای اسلامی وظایف نظارتی و تقنینی خود را هرچه سریعتر در دفاع از کشور،انقلاب ، مردم و اقشار ضعیف جامعه نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری مد ظله العالی، بعنوان موتور پیشران کشور در گام دوم انقلاب- سال رونق تولید در ارائه و تصویب لوایح ضد آمریکایی،مقابله با جریانهای نفوذی شامل مدیران و مسئولین دوتابعیتی ،اصلاح ساختار اقتصادی،اصلاح نظام بانکی ، ایجاد شفافیت در ارکان اقتصادی کشور برای مبارزه با فساد و میدان دادن به جوانان صالح،صادق، متخصص ،با انگیزه و انقلابی و جایگزین نمودن ایشان با افراد بی رمق،خسته،از راه برگشته،ریاکار،فاس۸د و منافق به منظور بازسازی اعتماد و ایجاد امید و نشاط بین مردم و دمیدن خونی تازه به رگهای انقلاب اجرایی نمایند .
ناشناس۸۵۲۲۴۸۱۰:۲۴:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
با مسوولیت حسین شریعتمداری، هرچه سریعتر تنگه هرمز را ببندید، هر عواقبی داشت، ایشان پاسخگو هستند
معلم۸۵۲۲۵۶۱۰:۲۶:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
تا با اغاز جنگ ارزوی ترامپ‌و دشمنان نظام براورده شود.
ناشناس۸۵۲۲۵۹۱۰:۲۹:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
متاسفانه اگه عکس العملی نشون داده نشه مثل سوریه و پاکستان باید انتظار داشته باشیم چند وقت دیگه پهبادها و موشک های آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی مراکز نظامی ما را داخل ایران و بعد از مدتی مراکز سیاسی و ساختمان‌های دولتی ما را مثل عراق و لیبی هدف قرار بدن.
رسول مشهدي۸۵۲۲۸۴۱۰:۴۱:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
گیریم که تنگه هرمز را بستیم.چند روز میتونیم بسته نگه داریمش؟
تبریزی۸۵۲۴۴۲۱۲:۰۷:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
باید بر حسب دقیقه حساب کنین نه روز.
ناشناس۸۵۲۲۸۵۱۰:۴۱:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
شریعتمداری یه عملیات شهادت طلبانه انجام بدی خوبه ما هم حرفاتو باور می کنیم از خودت شروع کن
رضا۸۵۲۲۹۰۱۰:۴۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
به نظر من آقای حسین شریعتمداری خیلی قشنک تفسیر کردند عالی بود پسندیدم.
ناشناس۸۵۲۳۵۵۱۱:۲۱:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
یکی برکات جنگ رو بهم بگه ؟
ناشناس۸۵۲۳۷۳۱۱:۳۲:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
نگران نباشید ما هیچ وقت نه میخواهیم و نه میتوانیم تنگه هرمز را ببندیم.
ناشناس۸۵۲۴۱۵۱۱:۵۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
خوب الان بستیم بعدش رو بگو چیکار کنیم به فرض هیچ کس هم حریف ما نشد بعدش
رضا۸۵۲۴۵۴۱۲:۱۳:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
من هم با آقای شریعتمداری موافقم که این کار صورت بگیرد البته با تفاوت تفکر بنیادی ولی بعد آن همه چیز درست خواهد شد و واقعیت ها بر کشور مسلط خواهند شد.
ناشناس۸۵۲۴۶۵۱۲:۱۸:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آقای شریعتمداری اگر شما اندک بصیرتی داشتید در این شرایط که دشمن به ما تهمت میزند دنبال منافع جناحی خود و ایجاد تفرقه نبودید و دایم به دولت نمیپریدید یا جاهل کم بصیرتید یا خائن با بصیرت که در این شرایط جنگی کار ستون پنجم دشمن را میکنید
ناشناس۸۵۲۴۷۸۱۲:۲۵:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگر هم جنگ شد حتما خودش میره خط مقدم جنگ
ناشناس۸۵۲۴۹۱۱۲:۳۳:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
باید تنگه هرمز رو بست، اگه نفت ما صادر نشه، نفت هیچ کس دیگه هم توی خلیج همیشه فارس نباید صادر بشه. ترسوها برن یک گوشه بمیرن
پیمان۸۵۲۵۳۳۱۲:۵۲:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آمریکا تمام چیزهاش رو به روی ایران بسته! شما هم حداقل تنگه رو واسه آمریکایی ها حداقل ببندید و به کشتی های دیگه اجازه عبور بدید اما واسه آمریکا ببندید.
ناشناس۸۵۲۵۳۵۱۲:۵۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
تنگه هرمز تنگه بین الملییه بستنش یعنی اعلام جنگ
ترامپو۸۵۲۵۳۸۱۲:۵۴:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
گل گفتی!
ناشناس۸۵۲۵۵۶۱۳:۰۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
با دو تا بمب اتم بازش میکنن بزرگتر از همیشه .
ناشناس۸۵۲۶۴۳۱۳:۵۳:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
البته از اون مدعیان دموکراسی چنین کارهایی بعید نیست. بیچاره وطن فروشانی که به قداست آنها سوگند می خورند و چشم امید به آنها بسته اند.
ناشناس۸۵۲۵۷۸۱۳:۱۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
روزی نفت ایران به پایان می رسد
ناشناس۸۵۲۵۸۷۱۳:۱۸:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
بستن تنگه هرمز برای دلار آمریکا گزینه بهتری است. هر نفتی، هر سلاحی و ... که با دلار آمریکا معامله شده اجازه عبور از تنگه هرمز را ندارد گرچه تشخیص آن سخت است. اگر این طرح عملی شود ضربه بزرگی به دلار آمریکا خواهد زد و طرفداران زیادی در جهان نیز دارد و آنرا حمایت خواهند کرد و یا بدشان نخواهد آمد. خیلی از کشور ها دوست دارند پول آنها مبنای معامله باشد.
ناشناس۸۵۲۹۱۹۱۸:۲۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
عزیز من گفتنش ساده است مثل اینکه می خواهی یک جوب را ببندی اما این یک اشتباه استراتژیک خواهد بود
ناشناس۸۵۲۶۵۴۱۴:۰۲:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اقای شریعت مداری شما اول یه بیل و کلنگ بردار برو کرخه و کارون رو ببند که اهواز نره زیر آب. تنگه هرمز رو من خودم میبندم برادر
ناشناس۸۵۲۶۶۵۱۴:۱۵:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اول باید مثل کره شمالی یه چنگ و دندان درست و حسابی به دنیا نشون بدیم بعد می تونیم تنگه هرمز را ببندیم و آب هم از آب تکون نخوره اما الان به شدت خطرناکه
ناشناس۸۵۲۷۵۵۱۵:۳۹:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اگر می خواست بسته شود باید 30 سال پیش که اولین ناو امریکا وارد خلیج فارس شد بسته می شد . الان دیگر خیلی دیر است .
ناشناس۸۵۲۷۷۵۱۵:۵۸:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
دیگه تنگه هرمز قدیمی شده روی باب المندب داریم کار می کنیم . شاهراه جهان
ناشناس۸۵۳۰۷۸۲۱:۲۲:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
شما فعلا از غرق شدن خوزستان بدلیل بی کفایتی مدیرانتان جلوگیری کنید بستن تنگه های جهانی پیشکشتان
ناشناس۸۵۲۷۷۸۱۶:۰۲:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
ایران دیگه ادعای بستن تنگه هرمز رو نداره بلکه حافظ امنیت شاهراهای حیاتی جهان از دست تروریست های امریکایی رو داره .
ناشناس۸۵۲۸۲۶۱۷:۰۸:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
تنگه هرمز وقتی باز میشه که موشک های ایران تمام شود
ناشناس۸۵۲۸۶۵۱۷:۴۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آفرین من موافقم
محسن۸۵۲۹۶۵۱۹:۱۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
تا با آمریکا وارد جنگ مستقیم نشویم ، جناب آقای شریعتمداری خیالش نمیشود
ناشناس۸۵۲۹۶۷۱۹:۱۵:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
حاج حسین دمت گرم! طنزت از طنز برنامه های خندوانه و دورهمی یک کلاس بالاتر رفته. توصیه می کنم یه کم فیلم هندی بیشتر نگاه بکنی. خدا بخاد همینطور ادامه بدی یه طنز نویس حرفه ای میشی.
ناشناس۸۵۲۹۷۸۱۹:۲۹:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
بهترین راهکار درخواست ایران از امریکا برای اعلان بی طرفی و خروج از خلیج فارس ظرف ۷۲ ساعت و موشکباران عربستان و هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آن است . سپس معادلات منطقه و دنیا به کل تغییر میکند
ناشناس۸۵۳۰۰۳۱۹:۴۷:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۲
تو رو خدا شعار ندید عمل کنید
ناشناس۸۵۳۰۲۲۲۰:۱۴:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
برو ببند
شفیعی۸۵۳۰۵۳۲۱:۰۰:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آقای کیهان چی : مگه تنگه هرمز بطریه که درشون ببندی؟
ناشناس۸۵۳۰۹۶۲۱:۳۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
امریکا از خدا می خواهد تنگه هرمز بسته باشد چون بهانه خوبی برای حمله به دست می اورد.
ناشناس۸۵۳۲۳۳۰۰:۵۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۳
خدا کنه جنگ نشه. ولی اگه بشه تا اخرین نفس خواهم جنگید
ناشناس۸۵۴۴۶۴۱۲:۰۶:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۴
با بستن تنگه موافق نیستم ولی با بازرسی از کشتی ها و گرفتن عوارضی موافقم البته می شه عوارضی رو الکترونیکی گرفت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین