اتحادیه بین المجالس جهانی اقدام آمریکا در خصوص جولان را محکوم کرد

گروه جهان الف،   3980121260

در روز پایانی اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی IPU، بیانیه‌ای در خصوص محکومیت اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن الحاق بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی از سوی هیات رئیسه IPU قرائت شد.

به گزارش  خانه ملت، خانم گابریلا کوئوا بارون، رئیس اتحادیه بین المجالس،  در آخرین روز برگزاری صد و چهلمین نشست اجلاسیه بین المجالس در شهر دوحه،  به نمایندگی از این اتحادیه و پارلمان های عضو با انتشار بیانیه ریاستی، اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن بلندی های اشغالی جولان به عنوان اراضی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در همین رابطه محمدجواد جمالی نوبندگانی رئیس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در قطر، تنظیم این بیانیه را یک موفقیت بزرگ برای کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت دانست و یادآور شد: صدور این بیانیه شکست رژیم صهیونیستی و انزوای بیشتر آمریکا در مجامع بین المللی را در پی خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: این بیانیه با رایزنی و تلاش‌های هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در روز پایانی اجلاس صادر شد.

متن این بیانیه که از سوی پارلمان های بیش از ۱۶۰ کشور جهان به تایید رسیده است، بدین شرح است:

«اتحادیه بین المجالس با سابقه ای ۱۳۰ ساله ابتنا بر بنیان‌های صلح و عدم استفاده از قوه قهریه در روابط بین‌الملل دارد و هرگونه دستیابی به اراضی از طریق جنگ را مردود می شمارد. بر این اساس، اتحادیه بین المجالس اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا در به رسمیت شناختن بلندی های جولان به عنوان بخشی را سرزمین اسرائیل را محکوم می کند. اتحادیه بر این باور است که این اقدام آمریکا باعث ایجاد فاصله بیشتر در نیل به صلح پایدار و برابر در خاورمیانه خواهد شد. اقدام آمریکا در قبال بلندی های جولان مغایر با قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت بین الملل بوده که اشعار دارد حاکمیت اسرائیل بر بلندی های اشغال شده سوریه مردود بوده و هرگونه تلاشی در این راستا فاقد تاثیر بین المللی است. بر این اساس، از جانب اتحادیه بین المجالس، اینجانب از تمامی طرف های منازعه در خاورمیانه مجددانه درخواست داریم تا از اتخاذ هرگونه اقدام یکجانبه که می تواند بر شعله های منازعه در منطقه بیافزاید، اجتناب نمایند. ما به عنوان پارلمان ها و نمایندگان پارلمان باید با انسجام بیشتری در راستای مشارکت در تحقق صلح از طریق گفتگوی اصیل اقدام نماییم.»

بیانیه اتحادیه بین المجالس در محکومیت اعمال تحریم های سیاسی علیه نمایندگان پارلمان

همچنین بیانیه دیگری از سوی خانم گابریلا کوئوا بارون، رئیس اتحادیه بین المجالس در محکومیت اعمال تحریم های سیاسی علیه نمایندگان پارلمان قرائت شد که  متن کامل این بیانیه در ادامه آمده است: «اتحادیه بین المجالس بر اساس اهمیت دیپلماسی پارلمانی و گفتگو بنا شده است. دیپلماسی پارلمانی بخش ضروری همکاری بین المللی بوده و به ایجاد پل بین کشورها و مردم کمک کرده و در نهایت درصدد مشارکت در حکمرانی جهانی و ترویج صلح از منظر رویکردهای پارلمانی است. استفاده از تحریم های سیاسی علیه پارلمان ها که به طور قانونی نمایندگی پارلمان و همچنین مردمان خود را بر عهده دارند، غیرقابل پذیرش است.  ما معتقد بر ارزش گفتگوهای باز و بدون محدودیت بین نمایندگان در سرتاسر جهان هستیم. اجلاسیه ها و نشست های رسمی اتحادیه بین المجالس به عنوان مجامعی ضروری در خل اختلافات از طریق تبادلات معنادار به شمار می آید. تمامی نمایندگان از پارلمان های عضو اتحادیه بین المجالس باید بتوانند در اجلاسیه های اتحادیه و دیگر مجامع بین پارلمانی شرکت نمایند و در این مسیر با هیچ مانع یا تحریمی رو به رو نباشند. هدف غایی اتحادیه بین المجالس دستیابی به صلح است.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین