تصمیم جدید آمریکا؛ ابتکار یا استیصال!

رضا کاظمیان،   3980120217 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
تصمیم جدید آمریکا؛ ابتکار یا استیصال!

تصمیم دونالد ترامپ به عنوان نماد حاکمیت سیاسی آمریکا ، بیش از آنکه یک ابتکار منطقی محسوب شود ؛ اقدامی ناشی از عجز و استیصال شناخته می شود .

چه اینکه مقدمات عقلانی و بدیهیات منطقی ایجاب می نماید تا در معرفی هر یک از ارکان حکومت مشروع و قانونی یک کشور به عنوان تروریست و یا حامی تروریسم ، هزم اندیشی لازم صورت پذیرد و تمام جوانب امر و پیامدهای آنی و آتی آن مورد ملاحظه و مداقه قرار گیرد .

در تحلیل اولیه این اقدام ، می توان چنین استباط نمود که رفتار بلاهت آمیز دولتمردان امریکا ، بیش از آنکه معطوف به گذشته و نقش سپاه پاسداران در سرکوب نمودن جریان تروریسم وحشی وهابی – تکفیری و تثبیت محور مقاومت در منطقه باشد ؛ ناظر بر هراس آمریکا از نقش بی بدیل ایران در معادلات منطقه ای و جایگاه ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکل گیری پیمان های نظامی و قالب بندی های امنیتی خاورمیانه و غرب آسیا در آینده است .

ترجمان این مطلب ، چیزی نیست جز ، افول قدرت بلامنازع آمریکا در خاورمیانه و پایان حضور مقتدرانه آن در منطقه .

در نگاه دقیق تر ، می توان چند علت را برای اتخاذ این تصمیم ، مورد شناسائی قرار داد . از جمله :

1- سر پوش نهادن بر شکست حقارت بار آمریکا و ایادی آن در ایجاد و تجهیز و تقویت و تحریک گروه های متحجر تروریستی در منطقه به منظور شکل دادن به خاورمیانه جدید و به محاق بردن محور مقاومت .

2- یاس از ناکامی ها و عصبانیت دیوانه وار از سپاه پاسداران به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل خنثی نمودن طرح های خطرناک آمریکا در منطقه و تحمیل خفت و ذلت بر استکبار و ایادی منطقه ای و فرامنطقه ای آن .

3- ایجاد خدشه و تزلزل در مناسبات راهبردی و همکاری های نظامی ایران و روسیه . - به زعم خود ، فراهم ساختن توجیهات حقوقی برای هرگونه رویاروئی مستقیم با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی .

4 - ایجاد محمل و بهانه برای حضور نظامی هرچند محدود ، در منطقه .

5 - ادامه باج خواهی از حاکمان زبون و دست نشانده و زمینه سازی برای فروش هر چه بیشتر سلاح به آنها .

6- پیشگیری از ایجاد نیروی نظامی مشابه در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه و یمن و لبنان .  

آیا اقدام آمریکا ، مقدمه درگیری نظامی با ایران است ؟

به هزاران دلیل آشکار و پنهان ، پاسخ سوال بالا ، منفی است . این حقیقت روشن است که شرایط منطقه و به ویژه شرایط داخلی و اجتماعی آمریکا ، مانع از ورود این کشور به یک رویاروئی گسترده با ایران است .

برخی دلایلی که ممکن است مورد توجه جناح حسابگر و دور اندیش هیات حاکمه آمریکا قرار گیرد و مانع از آغاز یک درگیری شود ؛ عبارتند از :

- ممکن است برخی از تندروهای حاضر در دستگاه حاکمه آمریکا تمایل داشته باشند که آغازگر یک درگیری محدود با جمهوری اسلامی ایران باشند اما این نگرانی که نخواهند توانست این درگیری احتمالی را با نتیجه مطلوب و در زمان دلخواه پایان دهند ؛ مانع از تحقق یافتن این خیره سری خواهد شد .

- علاوه بر نتیجه و زمان پایان گرفتن درگیری نظامی ، گسترده شدن دامنه آن نیز ، کابوس دیگری است که مانع از هرگونه درگیری آمریکا با ایران خواهد شد . در صورت هرگونه تهدید و تعدی از سوی آمریکا ، تمام مواضع و پایگاه های نظامی آمریکا که در تیررس موشک های ایران قرار دارند ؛ چه بسا هدف عملیات بازدارنده و متقابل ، قرار گیرند.

- درگیری با آمریکا ، به هیچ وجه محدود به درگیری نظامی نخواهد شد . در هرگونه رویاروئی احتمالی آمریکا با ایران ، شریان های اقتصادی آمریکا و حامیان و تابعان و دست نشاندگان او در منطقه ، در معرض تهاجم گسترده قرار خواهند گرفت و تمام تاسیسات نفتی و بنادر و مبادی صادراتی که مستقیم و غیر مستقیم در راستای منافع آمریکا قرار دارند به عنوان پایگاه دشمن مورد هدف خواهند بود .

در این نوع از درگیری ، فقط بازار بورس و سهام سقوط نخواهند کرد بلکه تمام اقتصاد جهانی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و ابر سیاه ناامنی و رکود بر اقتصاد و مناسبات بین المللی ، گسترده خواهد شد .

درگیری احتمالی با آمریکا می تواند بغض فرو خورده شده و نفرت انباشته شده ناشی از ده ها سال ظلم و دخالت و زورگوئی های آمریکا نسبت به مردم ایران را همچون آتشفشانی از خشم و انتقام ، بر سر آمریکا و نظامیان آن فرو بریزد .

-  تجربیات تاریخی گویای این واقعیت است که مردم ایران زمین همواره در برابر دشمنان خارجی متحد و منسجم بوده اند . این اتحاد از جمله نگرانی های آمریکا از درگیری و آینده پس از آن خواهد بود . چه اینکه این کشور در سال های اخیر تلاش بسیار داشته است تا با ایجاد شکاف و انشقاق و گسست های قومی و مذهبی و سیاسی و... ، به خیال خام خود روزنه ای برای حضور مجدد و سلطه دوباره بر ایران پیدا نماید .

- اقدام اولیه آمریکا ـ صرف نظر از تبعات حقوقی و سایر پیامدهای سیاسی آن- ممکن است موجب التهاب آفرینی و فروش سلاح بیشتر بر کودن های دست نشانده و مسلط بر کشورهای منطقه شود اما عملیاتی شدن این تصمیم ، نه فقط کارخانجات اسلحه سازی که فعالیت هائی نظیر کارگاه های تولید تابوت و مراکز سوزاندن جنازه و مشاغلی چون گورکنی را نیز ، دستخوش تحول خواهد نمود .

کلام پایانی :

عکس العمل فوری و مقابله به مثل قاطع جمهوری اسلامی ایران ، در معرفی نظامیان آمریکا در منطقه به عنوان تروریست ، موید عزم جدی ایران در صیانت از حیثیت ارکان حاکمیت و اقتدار ملی خود می باشد . در کنار این اقدام شایسته و بایسته ، دفاع جانانه و همه جانبه مردم و دولت و مجلس و سایر اجزاء حکومت ، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، موجب آشفته شدن آر امش موهوم حاکمان کاخ سفید و پریشان شدن خواب آنها گردیده است و رویای ایشان را به کابوسی وحشتناک مبدل ساخته است .

این قدرت نمایی و این همبستگی ، نیاز همیشگی ما در مقابله با زیاده خواهی های استکبار جهانی است . شاید اراده الهی بر این تعلق گرفته است که سال 1398 ، نقطه عطف و آغاز روشن و پر امیدی بر برداشتن گام دوم انقلاب باشد .

آن از سیل گسترده ای که موجب ترسیم تابلویی بسیار زیبا و سراسر مباهات از اتحاد و همکاری و نوعدوستی یک ملت گردید و این از اقدام بلاهت آمیز آمریکا که دوباره همگان را در دفاع از اصل نظام و ارکان آن و فرزندان شجاع و دلیر خود و حمایت از شیر مردان سپاه ، در صف واحد ، منسجم ساخت .

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۵۰۵۸۶۱۰:۳۱:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۲۱
اگر ما وارد عمل بشیم و با جنگ و عملیات شهادت طلبانه جوابش را بدهیم ابتکاری برای ما است اما اگر شعار دهیم و سکوت کنیم و بنالیم موفقیت برای دشمن است به هر حال نمیشه که هم گفت فلان کشور دشمن ما است هم سفارتش رو گرفت هم ملوانهاش رو گرفت بعد ناراحت بود چرا دشمنی می کنه ذات امریکای خبیث دشمنی است باید یا علی گفت و وارد عمل شد و راه بر دشمن در تنگه هرمز بست و شماری از انها را به هلاکت رساند وگرنه شعار و نالیدن و.ناشی استیصال است امروز روز موعود و روز شهادت و حمله به امریکای جنایتکار است باید ببینیم دوستان چگونه وارد عمل میشوند و اثبات می کند که حرف و عملشان یکی است با قایق های تندرو حمله می کنیم و امریکای کثیف را تنبیه خواهیم کرد صلح با جهان بهتره ولی دیگه وقتی کاار به اینجا میرسه شرایط جنگ است
ناشناس۸۵۰۷۰۴۱۱:۳۸:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
تمام اقازاده ها برگردن ایران و اماده بشن برای جنگ .
ناشناس۸۵۰۸۲۲۱۲:۳۲:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۱
آخ جون جنگ
ناشناس۸۵۱۶۲۹۱۹:۳۷:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۱
حالا وقتشه مهارت هایی رو که از Call of Duty یاد گرفتین رو به نمایش بذارین. هر جا لازم شد می تونین از مهارت های یاد گرفته شده از GTA هم استفاده کنین. تو جنگ با نیروهای نظامی آمریکایی استفاده از تکنیک اسوموشن Max P
ناشناس۸۵۰۸۲۰۱۲:۳۱:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۱
فکر کنم روسیه دوباره از پشت ؛ خنجرش رو زد چرا موضع گیری نمیکنه ؟!!!!!!!!
ناشناس۸۵۰۸۳۹۱۲:۳۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۲۱
ما یعنی کیا؟
ناشناس۸۵۰۵۹۶۱۰:۳۹:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۱
استیصال
ناشناس۸۵۰۶۸۳۱۱:۲۵:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۱
ابتکار
علی 671۸۵۰۶۱۱۱۰:۴۸:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
آمریکا خود شخصاً هر گز به طرف جنگ با ایران نخواهد رفت چون از عواقب آن خبر دارد .هر چند احمق هستند ولی خوب می دانند که اول باید سفارش تابوت هایشان از شمارش فراتر رود و اینکه چنان نزول خواهند کرد که به این زودی نتوانند ابرازی کنند چون نظام ایران و سپاه مقتدر و ارتش دلاور می خواهند قانونی هر چند کم زهر چشمی به این احمق ها بدهند که تا یاد دارند دیگر چنین نکنند ولی ممکن است از نوچه هایشان استفاده کنند که باز ریشه ی آنها زده خواهد شد .انشا الله
ناشناس۸۵۰۸۹۳۱۲:۵۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۱
توکل به خدا و شجاعت وشهادت طلبی بسیار پسندیده است اما خوشبینی بیجا دور از عقل وتدبیر
ناشناس۸۵۱۳۵۳۱۶:۲۹:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
بابا این حرفهای شما رو صدام هم میزد تو اوج قدرت تو جنگ اول خلیج فارس صدها موشک به اسراییل وعربستان زد که نود درصدشو با سامانه ی قدیمی پاتریوت زدن .الان که سامانه تاد هست که بمراتب پیشرفته تره.
علی۸۵۰۶۱۳۱۰:۵۱:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۱
نباید از گرای برخی نفوذیان داخلی به تیم ترامپ برای تروریست خواندن سپاه با هدف کاستن از قدرت تاثیرگذاری و دفاعی سپاه غافل شویم
ناشناس۸۵۰۶۱۷۱۰:۵۳:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۱
شرایط برای حضور ما در دیگر مناطق سخت شد
ناشناس۸۵۰۸۳۸۱۲:۳۷:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
نخیر از این به بعد در دیگر مناطق مستشار ارتشی میفرستیم
ناشناس۸۵۰۹۰۷۱۳:۰۲:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۱
در اصل شرایط برای حضور امریکاییها در این منطقه سخت شد . یادت نره که ترامپ در نیمه شب و با چراغ قوه رفت عراق !!!!!!!!!
ختم روزگار / حقگو۸۵۱۰۱۳۱۳:۴۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
توی تاریکی و با چراغ قوه و سریع رفت و برگشت که عراقیا ندوشن اش . مثل بعضیا
ناشناس۸۵۰۶۴۰۱۱:۰۳:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۱
ما باید هر چه سریعتر نیروهامون رو از عراق و سوریه و لبنان و یمن خارج کنیم
فرش باف۸۵۰۷۷۳۱۲:۱۴:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۱
باید از عراق و سوریه ؛ گازانبری آمریکا رو لوله کنیم
ناشناس۸۵۰۷۷۸۱۲:۱۵:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۱
نه بابا شاید سنا رای نداد
ناشناس۸۵۰۷۹۲۱۲:۲۰:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۱
ما باید در این مناطق از ارتش استفاده کنیم
ناشناس۸۵۰۸۳۰۱۲:۳۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
یا نیروی انتظامی
ناشناس۸۵۰۸۸۷۱۲:۵۶:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
هر دوتاشونو تحریم و وارد لیست تروریسم میکنن!
ناشناس۸۵۲۱۱۴۰۸:۴۴:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
یا کمیته امداد
ناشناس۸۵۱۰۹۸۱۴:۲۳:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۱
تا زمانی که دولت های سوریه، عراق ، لبنان، فلسطین و یمن به طور رسمی و قانونی از سپاه کمک بخواهند دلیلی برای عقب نشینی وجود ندارد
ناشناس۸۵۱۴۵۴۱۷:۱۲:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۱
عراق و سوریه کاری ندارم ولی دولت های لبنان و یمن درخواست نکردن
ناشناس۸۵۳۲۴۴۰۱:۲۱:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۳
اتفاقا یکی از اهداف این حرکت همینه که دیگه کشورها نمیتوانندوقتی اون رفت در لیست تروریست دعوت رسمی بکنند. نوابغی که اسم خودشون رو کارشناس میگزارن حتی همین یک نکته ساده رو هم متوجه نیستن!
ناشناس۸۵۰۶۴۷۱۱:۱۰:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲۱
واداده نباشیم ما منتظر چنبین وری بودیم باید در خط مقدم حضور یافت برای خون دادن در راه هدف جنگک قطعی است و باید اناده نبرد در راه خدا شد
ناشناس۸۵۰۸۰۴۱۲:۲۴:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
متاسفانه تحلیل سطحی و دم دستی بود. فراموش نکنیم ترامپ برای تضمین پیروزی در انتخابات دور بعد، و برای خارج کردن اقتصاد آمریکا از رکود و کاهش بیکاری به جنگ "نظامی" نیاز مبرم دارد. نباید در دام واشنگتن و ... گرفتار شویم.
ناشناس۸۵۰۹۲۴۱۳:۰۶:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۱
اشتباه میکنی . اون به هیچ وجه توانایی درگیری نظامی رو نداره . حتی جرات روبرو شدن با افزایش قیمت بنزین در امریکا قبل از انتخابات رو هم نداره چه برسه به جنگ . چیزی که اون نیاز داره تسلیم ایران و ترس امثال شماهاست تا بتونه به مردم امریکا بقبولونه که برخلاف دموکراتها موفق شده ایران رو با فشار شکست بده . آرزویی که به گور میبره .
ناشناس۸۵۰۸۴۳۱۲:۳۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
حقیقت این است که علی رغم هیاهوی هر دو طرف هیچ کدام از دو طرف خواهان جنگ نظامی نیست چون جنگ معقوله پیچیده و پر دردسری است و هرکدام مطمئنا گزینه های کم دردسر جنگ نیابتی رو انتخاب میکنند ایران بیشتر اسرائیل رو اذیت میکنه اونهام هم مردم ایران رو تحت فشار میگذارند با تحریم و ...
ناشناس۸۵۰۸۴۷۱۲:۴۱:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۲۱
آمریکا از روی استیصال ابتکار به خرج داده !!!
سید۸۵۰۸۷۰۱۲:۵۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۱
امروز وقت جنگ است باید همه اقازاده ها برگردند و با امریکای خبیث بجنگند! حالا چگونه بجنگند جای تردید است. مسوولین هم باید مثل نمایندگان لباس جنگ بپوشندتا ان شائ ا.. امریکا را نابودکنیم.
ناشناس۸۵۰۹۰۴۱۳:۰۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۱
استیصال؟؟؟ لطفا بفرمایید پس از خروج ترامپ از برجام، ما چه موضع صریحی گرفتیم و عملا چکار کردیم؟ آیا برجام را سوزاندیم؟ یا چشم به دست اروپایی ها دوختیم و شعار دادیم؟ استیصال را معنا کنید.
مهرداد رجبي۸۵۱۱۲۲۱۴:۳۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۱
برادران سپاه افرادی از جنس همین مردم هستند، من به وجود چنین نهادی مقدسی افتخار می کنم. از نظر من سپاه باید بسیار و بسیار قوی تر وارد میادین نظامی، اقتصادی و امنیتی شود و مقام معظم رهبری کاش چنین اجازه را بدهد. سپاه باید با کنترل دقیق مرزهای( زمینی و دریایی)( از زمین با نصب دوربین های پیشرفته و هوا با پهپاد) اجازه ورود کالای قاچاق، خروج سوخت قاچاق و تردد نیروهای جنایتکار را ندهد و با شدیدترین پاسخ نظامی با چنین پدیده هایی برخورد قاطع کند. نهادهای اطلاعاتی سپاه باید پیگیر گزارش های احتکار، قاچاق و فسادهای اداری در دستگاه ها دولتی و غیر دولتی باشند و در اسرع وقت پاسخ دهند. مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های ایران باید در اندیشه تقویت برنامه های نظامی سپاه باشند. مطمئن هستم نه آمریکا، و نه هیچ کشور غربی دیگری و نه ایرانیان دست نشانده خارج نشین و رفاه طلب؛ ذره ای به فکر رفاه ایرانیان و سربلندی و پیشرفت ایران نیستند. پس ما ایرانیان داخل کشور با اتحاد و همدلی و تلاش دو چندان به فکر سعادت مردم و سربلندی ایران باشیم و قدر نیروهای خدوم نظام مانند سپاه را بیش تر از گذشته باشیم. شخصی شهوت پرست و شیطانی چون ترامپ با برنامه و شعارهای خود به فکر خوش خدمتی به یهودیان و اسرائیل است و از همین حالا برای پیروزی در انتخابات 2020 خود در حال اجرایی کردن برنامه هایش است. تنها راه پیروزی ترامپ در انتخابات شعارها و برنامه های به نفع اسرائیل است، در غیر این صورت ممکن نخواهد بود که رای بیاورد. مهرداد رجبی
ناشناس۸۵۱۲۳۴۱۵:۲۵:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۱
ابتکار یا استیصال؟ من که می گم ابتکار چون اقازادشون هم امریکا تشریف دارن. استیصالو نمی شناسم
پورامینی۸۵۱۴۸۶۱۷:۲۶:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۲۱
به یک دیبلماسی خارجی ابلاغ محور به واقع قوی نیاز داریم که افشاگری کند وواقع مطلب و واقعیت دسیسه اشغال گری را برای تنویر افکار عمومی جهان بیان کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  24. وحدت ملی با وعده صادق

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

پربحث‌های هفته

  1. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  3. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  13. وحدت ملی با وعده صادق

  14. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. اولین واکنش قوه قضائیه به ماجرای صدیقی و باغ ازگل/ انتقاد روزنامه اصولگرا از فرزین/ ارزیابی وزیر ارشاد از فضای گفت‌وگو در کشور

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. اسراییل چه باید بکند؟ 

  20. تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد

  21. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  22. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  23. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  24. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین