نوبخت: آمریکا قبلا هم ملت ایران را تروریسم معرفی کرد/ سپاه در قلب ملت ایران جای دارد/ هیچ نگرانی نیست و دولت در کنار مردم آسیب دیده است

گروه اقتصادی الف،   3980120169 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر امریکا در این ادعا سپاه پاسداران را در فهرست تروریسم قرار داد، قبلاً هم ملت ایران را تروریسم معرفی کرد گرچه این ادعا مانند سایر مواضع غیرمنطقی، غیرقانونی و غیرمعمول مقامات امریکایی در جهان پژواکی نخواهد داشت و خودشان منزوی می‌شوند.

نوبخت: آمریکا قبلا هم ملت ایران را تروریسم معرفی کرد/ سپاه در قلب ملت ایران جای دارد/ هیچ نگرانی نیست و دولت در کنار مردم آسیب دیده است

به گزارش تسنیم، محمد باقر نوبخت در مراسم رونمایی از برنامه تولید و اشتغال و اصلاح ساختار بودجه افزود: 50 درصد از تخصیص 442 میلیارد تومانی برای جبران خسارات کشاورزی نیز جزء پرداختی‌های این سازمان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان به همه استان‌های درگیر سیل تن خواه 56 میلیارد تومانی پرداخت کرد و 100 میلیارد تومان نیز به ستاد بحران کشور به عنوان تن خواه داد.

وی افزود: بنیاد مسکن جمهوری اسلامی موظف شده با منابعی که در اختیار دارد به استان‌های سیل زده مراجعه و باز پرداخت خسارت را شروع کند.

نوبخت ادامه داد: دولت در اولین جلسه هیئت دولت در سال جدید کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات را برای جبران سیل به خانوار ها، بنگاه‌های تجاری و صنعتی و کشاورزی تصویب و ابلاغ کرد.

وی با اشاره به اینکه برآورد نهایی خسارت هنوز انجام نشده، چون در برخی مناطق سیل در حال وقوع است بنابراین نمی‌توانیم بگوییم جبران خسارت شروع شده است.

نوبخت گفت: طبق دو قانون از سرجمع اعتبارات بودجه برای جبران حوادث غیرمترقبه استفاده می‌کنیم.

براساس قانون مدیریت بحران در ماده 12 آن اجازه می‌دهد 2 درصد از سرجمع اعتبارات بودجه برای جبران خسارت استفاده شود همچنین در ماده 10 قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت که اجازه می‌دهد 3 درصد از سر جمع اعتبارات دولت برای جبران خسارات استفاده شود و در حادثه سیل از این دو قانون و منابع دیگر که وجود دارد استفاده می‌شود.

وی گفت: از طرف دولت می‌گویم هیچ نگرانی برای مردم نیست و دولت با همه امکاناتش در کنار مردم آسیب دیده قرار دارد و از همه امکاناتش استفاده می‌کند گرچه اعتبارات دولت محدود است، اما اولویت ما پرداخت‌های مرتبی است که برای جبران خسارت اعلام می‌شود.

وی گفت: کمک‌های بلاعوض به سیل زدگان ارائه خواهد شد و تسهیلات ارزان قیمتی در اختیار آنان قرار می‌گیرد که سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت آن را تضمین می‌کند.

نوبخت با اشاره به اینکه در آغاز سال 98 راهبرد توسعه‌ای از طرف مقام معظم رهبری اعلام شد، افزود: همه دستگاه‌ها خودشان را با آن تنظیم کردند تا بتوانیم در زمینه رونق تولید اقدام کنیم به همین دلیل سازمان برنامه و بودجه خود را مخاطب اصلی رونق تولید می‌داند.

وی گفت: برای رونق تولید نیز برنامه‌هایی تعیین کردیم که متناسب با شرایط سال 98 و مطالبات رهبری برنامه بودجه امسال بازنگری شد که امروز این برنامه را رونمایی می‌کنیم که امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی خود را موظف به اجرای آن بدانند تا به اهداف رونق تولید دست یابیم.

وی همچنین افزود: لایحه بودجه 98 مجدداً بازبینی شد و به مجلس ارائه شد و از آن زمان بر روی اصلاح بودجه کار شد.

وی به بارش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه این بارش‌ها به رغم پر برکت بودن جان تعدادی از هموطنان ما را گرفت و خسارات قابل ملاحظه‌ای به بار آورد.

وی از همه نهاد‌ها و نیرو‌های مسلح که در کمک به آسیب دیدگان از سیل شرکت کرده اند تشکر و قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با برپایی موکب‌ها خلا‌های موجود از بین برود.

نتیجه تحریم ها؛ قوت بخشیدن بیشتر به نهاد‌های انقلابی و مردمی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزودن نام سپاه پاسداران به فهرست به اصطلاح تروریستی از سوی امریکا گفت: این ادعا؛ تکرار اتهام‌هایی است که مسئولان رژیم امریکا قبلاً به ملت ایران وارد کردند و بعداً نیز وارد خواهند کرد.

محمد باقر نوبخت در ادامه مراسم رونمایی از برنامه تولید و اشتغال و اصلاح ساختار بودجه گفت: اگر امریکا در این ادعا سپاه پاسداران را در فهرست تروریسم قرار داد، قبلاً هم ملت ایران را تروریسم معرفی کرد گرچه این ادعا مانند سایر مواضع غیرمنطقی، غیرقانونی و غیرمعمول مقامات امریکایی در جهان پژواکی نخواهد داشت و خودشان منزوی می‌شوند.

وی افزود: اقدام شایسته و به جایی از طرف شورای عالی امنیت ملی به پیشنهاد وزارت امور خارجه بر طبق قانونی که سال 96 در مجلس شورای اسلامی برای مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا در منطقه، صورت گرفت.

نوبخت گفت: بر اساس این قانون که در مرداد 1396 در مجلس به تصویب رسید، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا نیز به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی شد که بر اساس بخش شش این قانون، مجازاتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وی به سابقه سپاه در 40 سال اخیر اشاره کرد و افزود: در چهل سال گذشته سپاه با چه عده و چه عُده‌ای بود و امروز سپاه کجا قرار دارد؟ در تمام این سال‌ها جمهوری اسلامی به عناوین مختلف در تحریم ظالمانه و غیرقانونی امریکا بود و نتیجه تحریم‌ها این شد که سپاه آن روز، به سپاه محبوب و مقتدر امروز تبدیل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سپاه همیشه در حوادث در خط مقدم قرار داشت و در قلب ملت ایران جای دارد به همین دلیل، این تحریم‌ها نتیجه قوت بخشیدن بیشتر به نهاد‌های انقلابی و مردمی بود.

نوبخت افزود: هیچ هراسی نداریم و امیدواریم این موضوع نیز به قوت نظام جمهوری اسلامی منتهی شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۴۹۴۰۷۱۴:۰۹:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۰
جا دارد در این برهه زمانی و اقدام اخیر دولت تروریست امریکا خانواده برخی از مسئولین که در امریکا ساکن و زندگی میکنند تشریف بیاورند ایران
ناشناس۸۴۹۴۳۶۱۴:۲۱:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۲۰
در هر اقدام امریکا این حرف تکراری را می شنویم که این اقدام چیز جدیدی نیست قبلا هم اتفاق افتاده. کی قبلا امریکا سپاه را تروریسم معرفی کرده؟ اعلام جنگ کنید ما حاضریم با امریکا بجنگیم. امریکا بر خلاف ظاهر خیلی از ما عقب تر است از نظر نظامی و تکنلوژیکی. سپاه قدرتمندترین سازمان.نظامی در کل دنیاست که پیشرفت زیادی داشته. مطمئنا ما با یک گردان امریکا را شکست می دهیم چون ایمان داریم و معنویات آنها توخالی هستند.
ناشناس۸۴۹۴۴۳۱۴:۲۴:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۰
آقای نوبخت برکسی پوشیده نیست که شرایط برای مدیریت ایده آل نیست اما خواهش مردم از شما که بارها اعلام کرده اند نظارت و کنترل جدی است .
ناشناس۸۴۹۴۵۳۱۴:۲۸:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۰
سپاه رو قبول دارم ولی توی نوبخت رو نه ... ولی در مقابل دشمن کثیف، از تو و از همه ایران حمایت میکنم
ناشناس۸۴۹۴۸۳۱۴:۴۳:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۲۰
آقای نوبخت دلار پرکشیده میره بالا یه فکری بکنید شعار ندین دیگه چقدر میخواد تاثیر بذاره ملت خسته شده
ناشناس۸۴۹۴۸۶۱۴:۴۶:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۰
دکتر جان تروریسم یا تروریست؟ noun
ناشناس۸۴۹۴۸۷۱۴:۴۸:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۰
چرا در دولت اصلاحات محور شرارت معرفی شدیم و حالا تروریست ؟!
ناشناس۸۴۹۵۹۲۱۵:۴۴:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۰
تروریسم نه مجید جان تروریست
ناشناس۸۴۹۶۱۶۱۵:۵۳:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۰
منظورت تروریست بود؟
آقابزرگ۸۴۹۸۳۰۱۸:۲۲:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۲۰
آقای معاون جنابعالی ابتدا فرزند خودتان و فرزند برادرتان را از امریکا فرابخوانید بعدا در مورد امریکا اظهار فضل کنید
ناشناس۸۴۹۸۹۲۱۸:۵۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۰
بین این همه اقدامات ترامپ که فشار زیادی را به مردم وارد کرد این یکی باعث خوشحالی مردم شده.
ناشناس۸۴۹۹۹۷۲۰:۴۶:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۰
نهادی که پیاز را احتکار کند تا برای حمایت از بیگانگان ملت خویش را سلاخی کند ، مستحق هر لقبی خواهد بود !! تاریخ باید قضاوت کند !!!
ناشناس۸۵۰۰۱۲۲۰:۵۲:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۰
همین که میگن هیچ نگرانمی نیست آدم ته دلش خالی میشه!
ناشناس۸۵۰۰۴۰۲۱:۱۹:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۰
آقای نوبخت فکر کنم الان وقت خوبیه که پسر و دخترتون از امریکا برگرند
ناشناس۸۵۰۳۰۳۰۶:۱۵:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۱
اول تکلیف مدرک دکترات و بچه هات که تو آمریکا هستند رو مشخص کن بعد ...
اسد۸۵۰۶۸۰۱۱:۲۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۱
...الان وقتشه دستور بدهید تمام مسئولان ووابستگان که مقیم امریکا هستند باهواپیما اختصاصی بیایند ایران درخطمقدم برای جهاد درراه خدا ،...وبرای کشور واین مردم باوفا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین