افزایش تعداد روستاهای سیل‌زده در دشت‌آزادگان

گروه اجتماعی الف،   3980120102

معاون فرماندار دشت‌آزادگان گفت: شهرهای سوسنگرد و بستان در محاصره سیلاب هستند و آب هنوز به این شهرها سرازیر نشده است اما تعداد روستاهای سیل‌زده شهرستان دشت‌آزادگان به 12 روستا افزایش پیدا کرده است.

زاهد فردوس‌پناه، معاون فرماندار دشت‌آزادگان در گفت‌وگو با فارس، ضمن اعلام زیرآب رفتن روستای هوفل علی‌آباد شهرستان دشت‌آزادگان، اظهار کرد: شهرهای سوسنگرد و بستان در محاصره سیلاب هستند و آب هنوز به این شهرها سرازیر نشده است اما تعداد روستاهای سیل‌زده شهرستان دشت‌آزادگان به 5روستا افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: جاده‌های اصلی روستایی دشت‌آزادگان با نام‌های شریعتی، هوفل و الله اکبر که مسیر تردد جمعیت روستایی زیادی بود به زیر آب رفته و مشکلات بسیاری را برای روستاییان ایجاد کرده است.

فردوس‌پناه در پایان گفت:علی‌رغم ابلاغ دستور تخلیه در شهرهای بستان، سوسنگرد و روستاهای کوت سیدنعیم و ابوحمیضه، شاهد مقاومت مردم جهت رفتن به محل امن و عدم خروج از منطقه هستیم. در حال حاضر نیز 12روستای شهرستان دشت‌آزادگان به دلیل سیلاب و خطرات ناشی از آن به طور کامل و یا بخشی از آن‌ها تخلیه شد.

گفتنی است از زمان شروع سیلاب در استان تا به امروز جمعیتی بالغ بر 30هزار نفر در اردوگاه‌های موقت اسکان داده شده‌اند و دستور تخلیه بیش از 183روستا صادر شده است اما کماکان شاهد مقاومت برخی روستاییان در عدم خروج از منازل هستیم، زنان، کودکان و سالمندان بسیاری در اردوگاه‌ها اسکان داده شده‌اند اما مردان برای تحکیم سیل‌بندها در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی، فعالیت میکنند.