هشدار؛ مراقب تفرقه افکنان در خوزستان باشیم

رضا امینی،   3980120026 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
هشدار؛ مراقب تفرقه افکنان در خوزستان باشیم

روز گذشته کلیپی از مجادله غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با یک شهروند در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش های مختلفی را در پی داشت. این کلیپ اولین بار توسط شبکه ایران اینترنشنال، همان شبکه وابسته به سعودی که تریبون تروریست‌ها در حادثه اهواز بود، منتشر شد. واکنش های به این کلیپ در فضای مجازی متفاوت بود.

انتقاد اول در این ماجرا را باید به استاندار خوزستان کرد، درست است که ایشان هم از این شرایط خسته و از دیدن آوراگی همشهریانش ناراحت است و تاکنون زحمات زیادی را نیز متحمل شده ولی باید سعه صدر نشان دهد و بدون واکنشی تند مردم را به آرامش دعوت کند و خود باعث ایجاد یک فضای ملتهب نشود.

انتقاد دوم به برخی از افراد درون خود جریان اصلاح طلبی و سیاسی است که این فرصت را غنیمت شمردند تا از این حرکت و فضای متنشنج سوء استفاده کنند و دست به تخریب استاندار خوزستان بزنند.

ربات‌ها و ادمین های وابسته به ضد انقلاب هم در این موضوع بیکار ننشسته اند و در توئیتر این فرصت را غنیمت شمردند تا چهره بدی از یک مسئول به جای بگذارند و بذر ناامیدی در این شرایط را در دل مردم سیل زده بکارند.

بررسی صحبت آن فرد میانسال نشان می دهد که وی مدعی است خانه اش در آن منطقه نیست و بی دلیل سیل و آوارگی مردم را به سوریه و کمک به سوریه ربط می دهد، فیلمبردار اینگونه فیلم های سفارشی هم همیشه در صحنه حاضر است و از بالا فیلمرداری می کند. نکته مهم این است که این فرد فقط به عرب ها اشاره می کند گویی اینکه در خوزستان و مناطق سیل زده قومیت های دیگری وجود ندارد. در استان خوزستان قومیت ها در کنار هم زندگی می کنند و ممکن است در یک کوچه چندین خانوار از قومیت های مختلف باشند.

کلیپ دیگری نیز دیروز منتشر شد، در این ویدیو فردی که خود عرب زبان است و در بخشی از ویدیو عربی صحبت و خود را بختیاری معرفی می‌کند و می گوید نیروهای هلال احمر در حال سلفی گرفتن هستند و به مردم عرب زبان کمک نمی کنند!! انتشار این کلیپ ها نشان از پروژه‌ای تمام عیار برای متشنج کردن وضعیت خوزستان و نشان دادن ناکارامدی مسئولان دارد.

عبدالله شهبازی مورخ چند روز قبل با انتشار یاداشتی کوتاه در کانال تلگرامی‌اش درباره پیامدهای امنیتی سیاسی سیل خوزستان نوشت: قطعاً در همین چند روز که وقوع بحران شدید در خوزستان پیش بینی می‌شد، به علت رسیدن آب به این منطقه، دیگرانی هم بودند که به سرعت برنامه ریزی و اقدام می کردند برای تبدیل بحران خوزستان به آشوب و شاید به بزرگترین معضل امنیتی سال های اخیر ایران، سطح بالای هوشیاری لازم است.

بحرانی بودن وضعیت استان خوزستان و بحرانی تر شدن آن در روزهای آینده با توجه به بارش های روز جمعه و شنبه بر هیچ کس پوشیده نیست و حضور گسترده فرماندهان نظامی و مسئولین ارشد کشوری تاییدی بر این موضوع است. ضمن آنکه باید بگوییم در این مدت شریعتی با حضور در میدان و تلاش توانسته عواقب مرگبار سیل را مهار کند بطوری که این سیل در خوزستان به جز یکی دو نفر هیچ تلفات جانی نداشته است.

استان خوزستان با سایر استان‌ها متفاوت است و شرایط خطیری دارد، ضدانقلاب و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس همواره به این استان چشم طمع داشته‌اند و ایجاد اغتشاش در این استان از برنامه های آنان بوده است. جناح‌های سیاسی نیز بدانند اکنون زمان خوبی برای تسویه حساب سیاسی و شعله ور کردن آتش اختلافات قومیتی و ... نیست.

در شرایطی که مردم خانه و زندگی خود را از دست داده اند و از این وضعیت در رنج و نگرانی هستند، تحریک و ناامید کردن مردم و تخریب مسئولینی که پای کار بوده اند قطعاً اقدامی ضد ملی و خطرناک است و نهادهای امنیتی باید تحرکات افراد و جریانهای تفرقه افکن و ضدانقلاب را زیر نظر داشته باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۴۸۴۸۷۰۷:۰۷:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۲۰
اقا چه تفرقه ای. مردم ناراحتند. آب به خانه و کاشانه آنها رسیده. قیمت دلار به 15 هزار تومن رسیده. قیمت گوشت 120 هزار تومن رسیده. هر روز دعوا تهدید جنگ و خط و نشان کشیدن... اگر یک گروه در کاخ سفید برای دیگران خط و نشان می کشند ولی 340 میلیون مردم امریکا دارند زندگی خود را می کنند. تورم زیر دو درصد است و بیکاری زیر سه درصد. ولی در ایران چه. به خود بیایید. مردم از اینکه حرف آنها شنیده نمی شود و مسئولان .. لج می کنند ناراحتند. چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ولی مسجد خانه خدا باشد. کافیست.
ناشناس۸۴۸۵۰۱۰۷:۲۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۰
باور کنید که دلار 15 هزار تومنی و گوشت 120 هزار تومنی نه حباب و نه کار ترامپ . این نتیجه سیاستها و دانش مشعشع برخی کارشناسان اقتصادی است که به وزارت رسیدند و گفتند در تاریخ اقتصاد تک رقمی کردن تورم حماسه ای ست که به نام من ثبت شده یا امریکا در یک روز همه تحریمها را لغو می کند و تازه ایرباس از بس ما متبحریم یک ایرباس مجانی هم به عنوان تخفیف به ما داده. مردم ایران را به این روز رساندند و باز هم ادعا مدال و نشان خدمت دارند.
ناشناس۸۴۸۵۶۶۰۸:۱۸:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۰
باور نمی کنیم
ناشناس۸۴۹۳۰۳۱۳:۲۱:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۰
ختم کلام هر جا نرخ رشد اقتصادی 3 درصد باشد و رشد نقدینگی 9 برابر آن، پولش سرنوشتی جز ریال ندارد حتی آلمان، ژاپن، آمریکا.... در آمریکا رشد نقدینگی 6 درصد است.
ناشناس۸۴۸۷۶۱۱۰:۱۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۰
حمله مردم به صرافی ها و خرید دلار از ترس تحریم ها بود نه مدیریت دولت. قیمت گوشت هم با دلار بالا و پایین میشه
ناشناس۸۴۹۰۹۶۱۲:۱۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۰
دلار هم از کالاهای انحصاری در اختیار دولت فخیمه سلبرتی نشان است
ناشناس۸۴۸۵۶۲۰۸:۰۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۰
دیگه این عبارت ضد انقلاب و...خیلی تکراری .. شده شما بهتره که به خود سیل بپردازی و قبول کنی توان مدیریت نداری نه اینکه منتظر بمونی که مقاله سیاسی بزنی سیل سیاسی نیست... از بودجه بزنی و مردم را گرفتار کنی تا ... هر کسی انتقاد میکنه رو بهش یک برچسب میزنن و خود را حق قلمداد کرده و به اختلاس هم مشغولن! بعد میگن که نه اصلا حکومت هیچ گاه دست ما نبوده! پس دست کی بوده؟ مردم حق دارن مردم بیکارن روز به روز فقیرتر میشن ... ..
ناشناس۸۴۸۵۶۸۰۸:۲۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۰
بی بی سی هم بیکار ننشسته و مدعی شده فرماندهان سپاه سلبریتی جهادی هستن و دنبال انتشار عکس و فیلم از خودشون هستن باید هوشیار بود
ناشناس۸۴۸۷۱۵۰۹:۴۸:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۰
این مقاله که تقریبا درسته ولی اونی که بی بی سی میگه هم در واقع درسته
ناشناس۸۴۸۶۲۱۰۸:۵۰:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۰
الان در همین حد با استاندار بی کفایت باید برخورد بشه؟
ناشناس۸۴۸۷۵۵۱۰:۰۹:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۰
خوب شما که نگران هستید به مردم خوب خدمت رسانی کنید سیل را مهار کنید و آوارگان و سیل زده ها را اسکان دهید. ناخودآگاه مساله فروکش می کنه. مساله اینجاست که مسوولین بی عرضه هستند و دانش کافی برای انجام امور ندارند.
ناشناس۸۴۸۷۸۸۱۰:۲۶:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۰
توهم توطئه داریم.
داود۸۴۸۹۳۹۱۱:۲۵:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۰
جمعیت خوزستان شامل 12 نوع قوم است که اکثریت آنها غیر عرب هستند بختیاری-عرب-فارس -بهمئی-لر-قشقایی - دزفولی- شوشتری-بهبهانی-ساحلی و .. اهواز نیز دارای ترکیب جمعیتی گوناگونی است اما متاسفانه خوزستان در سالهای اخیر موجب بی مهری فراوان قرار گرفته که از جمله مناطق عرب نشینی است که در فقر ..زندگی می کنند. آیا سزاوار خوزستان این است؟ خب دولت مرکزی ببیند سیاست های اشتباه و عدم توسعه مرز نشینان در کشور چه خطرات امنیتی بوجود آورده و راه را برای سوءاستفاده تجزیه طلبان باز کرده است.. بنده ساکن اهواز هستم و این جمعیت تجزیه طلب در حداقل هستند اما نباید آنها و اقدامات. آنها را دست کم گرفت دولت نیز باید حق خوزستان را در نظر گیرد ..
سجاد۸۴۹۰۹۱۱۲:۰۹:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۰
کلا در مدیریت ایراد اساسی داریم بدون شک اما حجم سیلاب خوزستان طی هزار سال گذشته بیسابقه بوده الان کشورهای قدرتمند هم از پس سیلابهایی با حجم کمتر بر نمیان بیاید به جای مسخره بازیهای کودکانه به هم کمک کنیم عرب و لر و کرد و بلوچ یار و یاور هم هستند و اینکه نیروهای ما در جایی برای امنیت تلاش میکنه بهش احترام بذاریم نه با ناجوانمردی تخریبش کنیم با تفرقه مقابله کنیم که از سیلاب مخرب تره
ناشناس۸۴۹۳۷۸۱۳:۵۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۰
چند تا سیلاب جهانی و چند تا مدیریت جهانی سیلاب دیده ای که چنین اظهار نظر میکنی
ناشناس۸۴۹۱۹۶۱۲:۴۸:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۰
با عملکرد نامناسب دستگاهها متولی نیازی به تفرقه افکنی نیست
ناشناس۸۴۹۶۶۹۱۶:۱۵:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۰
ما نباید عبارت ضد انقلاب یا حتی ضد استقلال کشور را فراموش کنیم باید هشیار باشیم ، کیست که نداند آل سعود و امارات وچند کشور هم پیمان آل سعود در منطقه دشمن ما هستند ودر میان ملت ایران به خصوص برادران عرب زبان تخم تفرقه و دو دلی می کارند، البته مردم خوزستان ، مازندران ، گلستان ، لرستان ، فارس ودیگر مناطق کشور که سیل ویران کننده خانه ها را تخریب نموده ، کشاورزی را از بین برده وجان تعدادی از هم وطنان ما را گرفته حتما باعث جریحه دار شدن دل خیلی از مردم کشور ما شده است ودر مقابل هم نیروهای مردمی اعم نیروهای مسلح ، هلال اهمر ، بسیج ودیگر ارگان ها هم برای کمک به مردم کم نگذاشته اند بنا بر این اگر هر فردی به هر دلیل بخواهد تفرقه افکنی کند وآب به آسیاب دشمن بریزد اگر خودش ضد انقلاب نباشد حتما در خط ضد انقلاب است ، چون با این شعارها نمی توان جلوی سیل را گرفت بلکه فقط جلوی پیشرفت کار را می توان گرفت ،کمک به کشور سوریه که در خط مقدم مقاومت است ومبارزه با داعش که ساخته وپرداخته آمریکا به کمک عربستان وامارات است هیچ وقت خوشایند آن کشورها نیست واگر حرفی برخلاف کمک به مقاومت زده می شود حتما این حرف ساخته آن کشورهاست حتی اگر یک دوست هم وطن آن را بر زبان جاری نماید ، به همین دلیل باید هشیار بود وبا وحدت کلمه هدف دشمن را نقش بر آب کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین