واشنگتن "ترساندن عوام" را در ایران هدف گرفته

میرزاسعدین داورپناه، گروه تعاملی الف،   3980120007 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
واشنگتن "ترساندن عوام" را در ایران هدف گرفته

حسن و حسین و علی دوستانی دور از هم هستند. اگر علی در مشهد خبر دار شود که: «حسن در میانه مسیر تهران به اصفهان حدود ساعت ۱۲ ظهر به فلان اقامتگاه خواهد رسید و برای نماز و نهار توقف خواهد کرد»  و همچنین اطلاع داشته باشد که: «حسین تصادفا همین روز اصفهان را به مقصد تهران ترک کرده است و او هم توقف در همان اقامتگاه را برای استراحت از ساعت ۱۲ ظهر در برنامه دارد» علی می تواند پیش از ساعت ۱۲ به حسن و حسین پیامکی جالب بفرستد و بنویسد: «ممکن است امروز از دیدن یک دوست غافلگیر شوی!»

علی پیشگو نیست، او با استفاده از اطلاعاتی که دارد، آینده محتمل را خبر داده است. اگر علی یک فالگیر بود، می توانست بدون اشاره به اطلاعات، از این نتیجه گیری ساده برای تبلیغ توانایی خود استفاده کند. در فرض ما علی فالگیر نیست و ادعای تحمیل اراده خود بر آینده را هم ندارد اما در عالم سیاست، سیاستمداران زیرک مکررا از همین ترفند استفاده می کنند. ایشان به اتکای اطلاعات و تحلیل سازمانهای عریض و طویل تحقیقاتی، آینده محتمل را به عنوان یک هدف اعلام می کنند و پس از وقوع، مدعی پیروزی بزرگ اراده خود می شوند.

- اینکه نتانیاهو علی رغم خوش بینی های رایج، ساز مخالف زد و بی اعتبار کردن برجام را از ابتدا هدف گرفت، محصول مطالعه دقیق سند پر از عیب و ایراد برجام بود. سرانجام حساب باز کردن بر احتمال بالای ناکام شدن برجام معیوب، زمینه ساز مانور دیگری از توانمندی لابی دولت اسرائیل شد.

- وقتی امریکا به عراق حمله کرد، ایران در اوج جنگ بیرق صلح و استقلال عراق را برافراشت چون به هر حال هر جنگی یک روز به پایان می رسد و ایران بر اساس شناخت خود از جامعه عراق می توانست پیش بینی کند که به زودی مطالبه استقلال در راس مطالبات عراقی ها قرار خواهد گرفت. امروز هر کس از استقلال عراق سخن می گوید، موضع ایران را تقویت می کند. شاید بتوان گفت که سبقت در اعلام مواضع حسابگرانه و صبوری برای تحقق آنها، عامل مشترک غالب موفقیت های منطقه ای ایران است.

- در نمونه ای دیگر، مصداق بارز و پیش چشم ما طمع واشنگتن برای سواستفاده از روند گرانی ارزاق در بازار ایران است. پیش تر با کاهش ارزش ریال، سیل کالاهای ایرانی به بازار کشورهای همسایه سرازیر شد. متاثر از تقاضا در بازارهای همسایه، قیمت ارزاق در بازار داخلی اوج گرفت. اکنون مشکلات مضاعف شده و سیل ویرانگر اخیر به کشاورزی و راه ها آسیب جدی وارد کرده است. با کنار هم گذاشتن همین اطلاعات دم دستی، پیش بینی پیچیده ای نکرده ایم اگر از ارزان شدن ارزاق قطع امید کنیم. در این موقعیت، دولت آمریکا (مطابق انتظار) فرصت طلبانه به میان جهید و مدعی شد که فشار بر ایران تشدید می شود تا تاثیر اراده واشنگتن بر اقتصاد ایرانیان محسوس تر شود!

دولتمردان واشنگتن "ترساندن عوام" را نیز هدف گرفته اند اما پسندیده نیست که برخی خواص در خلال برشمردن فشارهای تحریمی، فرصتی بجویند تا آثار نواقص مدیریتی خود را هم به اراده واشنگتن نسبت دهند. آمریکا به اتکای نمایش های متنوع می کوشد که خود را فعال مایشا جلوه دهد لذا انکار سومدیریت داخلی و نسبت دادن همه مشکلات ایران به اراده واشنگتن، خطای بزرگی است. خطایی که نه تنها گرهی از مشکلات نمی گشاید بلکه صحنه آرایی امریکایی ها را تکمیل خواهد کرد. شاید بهترین مقابله با این چنگ و دندان نشان دادنهای امریکا، ترویج واقع بینی و تبیین شجاعانه علل داخلی مشکلات باشد تا ترامپ به آسانی نتواند که نتیجه محتوم و معلول علل متعدد را در کارنامه پیروزی خود ثبت کند و همگان را مرعوب اراده خود سازد. در عالم سیاست، برشمردن همین پیروزی های نمایشی، بخش مهمی از توصیف توانمندی بازیگران را تشکیل داده است.

(وقتی وزیر خارجه امریکا از آثار سو مدیریت دولت ایران می گوید، مشغول پاسخ به چرایی فشار حداکثری بر کشوری است که یک دولت لجوج دارد و مستحق مجازات است. در مقابل اگر مقامات دولت ما با شناسایی دام های تبلیغاتی، از بزرگنمایی فشارهای امریکا اجتناب کنند و خود صادقانه به منشا داخلی مشکلات بپردازند، ضمن گام برداشتن در مسیر رفع بسیاری از مشکلات، علیه ترویج تصویر افسانه ای از قدرت امریکا قد علم کرده اند.)

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۴۸۴۲۶۰۲:۱۸:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۰
حرفای انحرافی نزنید کی جنگ شروع میشه با امریکا؟ بالاخره بعد سالها شعار دادن دیگه موقع عمل فرا رسیده و باید جلو رفت و زد در گوش دشمن بعد این سیل و...چی میشه؟ چطور می خواهید مدیریتش کنید مردم باید چکار کنند؟ تا ابد که نمیشه شعار داد وقت عمل فرا رسیده
پورامینی۸۴۸۴۳۸۰۲:۴۰:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۰
ظاهرا اعلام دولت امریکا در باره سپاه باید مورد تایید مجلس سنا یا نمایندگان امریکا برسد بنظر میرسد این یک پروزه هزینه سازی در شرایط تحریم برای ایران است برخی عقیده دارند این اقدام برای پاسخ دادن کوتاه مدت( زود هنگام) از سوی ایران است
ناشناس۸۴۸۴۴۱۰۲:۵۲:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۰
دشمن نتوان حقیر و بیچاره شمرد
ناشناس۸۴۸۵۰۰۰۷:۲۶:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۲۰
باور کنید که دلار 15 هزار تومنی و گوشت 120 هزار تومنی نه حباب و نه کار ترامپ . این نتیجه سیاستها و دانش مشعشع برخی کارشناسان اقتصادی است که به وزارت رسیدند و گفتند در تاریخ اقتصاد تک رقمی کردن تورم حماسه ای ست که به نام من ثبت شده یا امریکا در یک روز همه تحریمها را لغو می کند و تازه ایرباس از بس ما متبحریم یک ایرباس مجانی هم به عنوان تخفیف به ما داده. مردم ایران را به این روز رساندند و باز هم ادعا مدال و نشان خدمت دارند.
ناشناس۸۴۹۹۵۳۱۹:۵۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۰
بله نرخ ارز ربطی به تحریم ندارد و تابع سیاستهای اقتصادی است مگر آرژانتین تحریم است که پولش 300 درصد سقوط کرده؟
نجیب۸۴۸۵۸۸۰۸:۳۲:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۰
عوام جان به همین زودی جا زدی
ناشناس۸۴۸۶۴۹۰۹:۱۸:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۰
با برچسب عوام زدن به این اون حقطقت عوض نمیشه.
ناشناس۸۴۸۷۹۵۱۰:۲۸:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۲۰
خواص = ژن خوب ‌‌!
ناشناس۸۴۸۸۱۹۱۰:۴۲:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۰
خود حقیر انگاری ربطی به عوام ندارد و یک بیماری است. از قضا بیشتر اشراف دچار این بیماری هستند. چون تنها مایه شرافتشان اموالشان است.
سروش۸۴۸۸۳۸۱۰:۴۹:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۰
پس شیوه صداوسیما ضعیف و کارکرد لازم را نداشته است، ...
ناشناس۸۴۸۴۴۵۰۳:۰۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۲۰
اینکه بر اثر تحریم آمریکا، صادرات نفت کشور از دو میلیون و هفتصد هزار بشکه در روز به زیر یک میلیون بشکه و حتی کمتر برسد، ناشی از سوء مدیریت و ترساندن عوام و صحنه آرایی آمریکاییهاست؟ عدم امکان وصول پول نفت فروخته شده، نمایش است؟ حرکت دلار از 4000 تومان به 15000 تومان صحنه سازی و فریب است؟ پیاز 10000 تومانی و گوشت کیلویی 120 هزار تومان ترساندن عوام است؟
ناشناس۸۵۰۰۶۲۲۱:۳۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۰
یه بار دیگه با دقت متن رو بخون!
ناشناس۸۴۸۴۶۱۰۶:۱۱:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۲۰
اشتباه نکنید. این گروه در کاخ سفید بسیار جدی است. اگر غفلت کنیم و تصور کنیم که می توانیم انها را امتحان کنیم بزرگترین روز جشن نتانیاهو خواهد بود
ناشناس۸۴۸۸۰۶۱۰:۳۵:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۰
این گروه جدی حتی جرات این را ندارند که رئیس جمهورشان را روز روشن به عراق بفرستند و رئیسشان شبانه با چراغ خاموش و دزدکی به عراق سفر می کند. زوزه شغال از استیصال است .
ناشناس۸۴۹۶۴۸۱۶:۱۰:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۰
بیست و سی زیاد نبین همون جور که من و تو بی بی سی زیاد نمیبینی فقط نگاه کن واقعیت دستت میاد
ناشناس۸۴۸۴۶۲۰۶:۱۲:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۰
در دنیا که هیچ. حتی در خود امریکا و حاکمیت امریکا برخی از تندرو ترین نیروها و جمهوریخواهان هم تصور می کردند که بوش به عراق حمله نخواهد کرد. هوشیار باشیم
ناشناس۸۴۹۵۰۵۱۴:۵۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۰
دقیقاً همین طور است! ترامپ منتظر دور دوم ریاستش نمیشه و خیلی احتمال داره با حمله نظامی بخواد کار ایران را یکسره کنه! تا حالا که نشون داده از هیچ کاری ابایی نداره! در ضمن کاملا بر اساس سناریوهای اسرائیلی داره عمل میکنه! الحاق جولان به اسرائیل، الحاق کرانه باختری به اسرائیل و رسمیت دادن به پایتختی بیت المقدس توسط ترامپ انجام شده و قدم آخرش ممکن است راه انداختن جنگ با ایران باشد. اینها یک تیم آخرالزمانی اند!
ناشناس۸۴۸۴۷۶۰۶:۵۲:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۰
ترساندن عوام از سیاستهای موفق برخی از خودمان نیز بوده است.
نیما۸۴۸۴۹۶۰۷:۱۸:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۲۰
دقیقا هنوز تازه یک سال و نیم از انتخاباتی گذشته که فردی بدون هیچ عملکرد مثبت و با بسیاری عملکرد منفی در چهار سال اول فقط با ترساندن مردم رای کسب کرد
ناشناس۸۴۸۵۳۰۰۷:۴۹:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۰
ما از واشنگتن نمی ترسیم. از حاکمان ناآگاه خودمان می ترسیم.!!!
حرف حق۸۴۸۵۶۹۰۸:۲۳:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۰
سکوت روسیه و چین جای تعجب و تفکر داره !!!!!!
پیرمرد۸۴۹۰۰۷۱۱:۴۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۰
تاریخ بخوانید .اصلا تعجب نمی کنید.
ناشناس۸۴۸۵۷۳۰۸:۲۴:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۰
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اگه ما با هم باشیم
ناشناس۸۴۸۸۹۹۱۱:۱۶:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۰
مسئولین هرروز یک فیلم بازی می کنند و بین انها تفرقه است حال از ملت توقع داری
ملت۸۴۸۵۷۴۰۸:۲۴:۱۳ ۱۳۹۸/۱/۲۰
سرانجام با طناب پوسیده روسیه داخل چاه شدیم
ناشناس۸۵۰۰۱۵۲۰:۵۳:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۲۰
انقلاب ما فقط با اتکال به خداوند و بدون کمک وهمراهی هیچ قدرتی به پیروزی رسید. روسیه یک قدرت مادیست که طبق منافعش حرکت میکند بنابراین کسی نباید روی روسیه حساب خاصی باز کند. روسیه بر خلاف امریکا دنبال سرنگون کردن نظام نیست.
شلمانی۸۴۸۷۱۶۰۹:۴۸:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۰
تحلیل یک طرفه است،قدرت ملت ما نه موشک است،نه نیروهای مسلح. قدرت ملت ما،مردم اند.اصولگرایان افراطی ومتحجر واصلاح طلبان افراطی غرب زده،بیجا میکنند اختلاف در کشور ایجادکنند. مرگ برامریکا مرگ بر امریکایی داخلی،اختلاف افکنان عزت ما ازخداست،باهم باشیم،آمریکا هیچ غلطی نخواهد کرد. امریکا ازدست ما عصبانی باش وبمیر اگر با خداباشیم،خدا با ماست
ناشناس۸۵۰۱۸۷۲۳:۲۶:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۰
ما که از اول با مسئولین بودیم. این مسئولین هستند که فقط با خودشون و دوروبریهای خودشون هستن و موقع تقسیم خزائن آنها خودی میشن وما نخودی .
ناشناس۸۴۸۷۷۳۱۰:۱۹:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۰
استفاده از الفاظ عوام و خواص بویژه توسط گروه های ثروت-قدرت یکی از تراژدیهای جوامع فقرزده و مفلوک است.
ناشناس۸۴۸۷۸۹۱۰:۲۷:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۰
مازندگی مسئولین روباخودمون مقایسه میکنیم همه چیز رو میفهیم
ناشناس۸۴۸۸۱۲۱۰:۳۹:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۰
اما برادر با بودن فقر و گرانی و تورم و عدم درآمد کافی و بیکاری و ده ها مشکل دیگر هر کسی به راحتی &; عوام t;می شود !! در این وضعیت های نامناسب است که حتی ایمان فلک هم رفته به باد !! به عنوان مثال یارو با مدرک دکتری در کرمانشاه مجبور است که یواشکی رفتگر شود تا لا اقل اموراتش بگذره !! در آموزه های دینی ما آمده است که : خدایا به تو پناه می برم از فقر !! ... امریکا دیگه کیه ؟!! ... فقر ... فقققققر !!
ناصر۸۴۸۸۲۲۱۰:۴۳:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۰
سلام بزرگوار ، کو گوش شنوا ، هر آنچه شرط بلاغ است گفته شده ، مسئولین خود را ومشاوران راعقل کل می دانند درحالی که همه چیز راهمگان دانند ! پایدارباشی
ناشناس۸۴۸۸۴۷۱۰:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۰
همین عوام در راهپیمایی ها میشن مردم فهیم. حالا که می بینید مردم از این وضعیت خسته و از آینده نا امید شدند و با شما همراه نیستند تبدیل به عوام شدند
ناشناس۸۴۹۱۹۷۱۲:۴۸:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۰
تووامثال تو که فقط تو راهپیمایی های اینترنتی هستید سکوت.
ناشناس۸۵۰۰۷۱۲۱:۴۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۰
هنوز از 22 بهمن دوماه نگذشته! اونوقت توی این دوماه مردم از آینده ناامید شدن!؟
ناشناس۸۴۸۸۷۷۱۱:۰۶:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۰
یکی میخواد به ما چاقو بزنه چاقو روبرده بالا اما با تدبیر میشه کاری کرد که چاقو فرود نیاد اما اگه بخوره جبران پذیر نیست
ناشناس۸۵۰۰۷۷۲۱:۴۷:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۰
اگر منظورت از تدبیر اینه که دستها رو ببریم بالا که اتفاقا اون راحت و بی دردسر دقیق میزنه اون جایی که میخواد. این جور موقع ها تدبیر اینه که تو هم چوب رو ببری بالا که بدونه اگر بزنه میخوره. تهدید رو با تهدید جواب میدن نه با تسلیم. حالا اگر چاقو رو آورد پایین میپرسیم مشکلش چیه.
ناشناس۸۴۸۸۸۰۱۱:۰۸:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۲۰
آقا ما دگر اندیشان غرب گرا رو هم با پیاز صادر کنید تا مزاحم تخیل .. شما دانشمندان نباشیم
ناشناس۸۵۰۰۸۱۲۱:۴۸:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۲۰
اگر شما رو به قیمت پیاز میخریدن نظر بدی نبود!
ناشناس۸۴۸۹۰۲۱۱:۱۶:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۰
اگر کوپن توانمندی هسته ای رو با اوبامایی که داشت از کاخ سفید می رفت، نمی سوزوندیم می تونستیم یکی دو سال قبل از همین دولت امریکا امتیاز بگیریم. اون وقت دیگه جان بولتون هم نمی تونست مشاور امنیت ملی کاخ سفید بشه و روابط ایران با امریکا تا این حد بحرانی بشه. اگر هم با این دولت مذاکره نمی کردیم حداقل توانمندی هسته ای قابل قبول تری از امروز داشتیم و دشمن بیش تر از ما می ترسید. اخه سیاست خارجی یه کشور که با بدوبدو و هول هولکی جلو نمیره. الان دیگه زمان رو از دست دادیم. باید به سرعت راکتور اب سنگین اراک رو راه اندازی کنیم. از اروپا و روسیه و چین هم انتظاری نمیشه داشت. اونها بیش تر ناظر شدن ببینن که بدتر از این دیگه چی میشه.
ناشناس۸۴۹۲۱۰۱۲:۵۲:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۰
فقط بگم ...! چه از نظر شما عوام باشن یا نباشن! قیمت همه چیز نجومی شده و مردم فقط بهت زده نگاه میکنن !... عمده این وضعیت هم نتیجه سیاستهای مخرب دولتهای قبلی و فعلی است. این دولتها به جای شفاف کردن اقتصاد و تقویت نظام مالیاتی، به رانت و خودویژه پنداری و ثروت اندوزی اعضایشان پرداختند و به داد مردم نرسیدند و حالا نتیجه اش این شده که یک کشور با سابقه چند هزار سال تمدن در معرض مشکلات عجیب و غریب قرار گرفته است.
ناشناس۸۴۹۲۴۸۱۳:۰۰:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۰
من یک عوام هستم پس این خواص ما چکار می کنند و همه اقرار می کنند در حال جنگ اقتصادی هستیم وقتی رئیس جمهور میگوید اگر تحریمها نبود دلار 6000 تومان می شد پس شما چرا انکار می کنید
ناشناس۸۴۹۷۳۷۱۶:۵۷:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۰
ما عوام میمیریم شما خواص بالاتر مینشینید
ناشناس۸۴۹۸۷۷۱۸:۴۹:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۰
نوشته اید نتانیاهو متوجه عیب و نقص های سند برجام شد و ساز مخالف زد. این عیب و نقص ها به ضرر ایران بود یا به نفع ایران؟ ساز مخالف را برای چی چی زد؟
ناشناس۸۴۹۹۶۸۲۰:۱۲:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۰
عوام مگه ما عوام هم داریم .همه ماشاا.. یه پا همه چیز دان هستیم از پوشک بچه تا اونور کائنات حرف حرف حرف شعار شعار شعار برا گفتن داریم فقط چیزی که نداریم (وزیر - وکیل - مدیر و مسئول) با لیاقت و دلسوز همین ..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
محمود۸۵۰۳۳۳۰۷:۳۰:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
عوام باید بترسن خواص که ترسی ندارن از چی بترسن؟؟ حقوق نجومی؟ وام های کم بهره طولانی مدت؟ گرین کارت های بچه هاشون؟ حضور فرزندانشون تو جنگ؟؟؟ ما باید بترسیم شما یک مدافع حرم اقا زاده دیدی تا حالا؟ یک مغازه دار ساده آقا زاده؟ یک دولتی یا نماینده مجلس که بعد از اتمام ماموریتش بره جای ساده اولیه؟
ناشناس۸۵۱۹۲۱۰۰:۲۷:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۲
موقع رای گیری و راهپیمای عوام عزیز دل... هستن؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین