اصرار کمیسیون آموزش بر تاخیر در برگزاری کنکور ارشد

گروه اجتماعی الف،   3980119251 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اصرار اعضای کمیسیون برای تاخیر در برگزاری کنکور ارشد خبر داد و گفت: وزیر علوم و معاونین وی معتقد بودند باید همانند زلزله‌زدگان برای سیل‌زدگان نیز سهمیه‌ای در نظر گرفته شود ولی نمایندگان معتقدند بودند اگر چه اختصاص سهمیه لازم است ولی کافی نیست.

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری و معاونان وی حضور داشتند که ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در سال 97 تاکید داشتند که رویکرد آنها بیشتر مبتنی بر برنامه ششم توسعه و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است؛ ضمن آنکه دوره‌ای آموزشی برای روسای دانشگاه‌ها مد نظر قرار داشت.

وی افزود: همچنین بر اساس این گزارش، طرحی برای ساماندهی دانشگاه‎‌های سراسر کشور آماده اجرا شده که نه واحدهای دانشگاهی تعطیل شود و نه مدیریت‌های متعدد وجود داشته باشد بلکه بتوان با یک مدیریت واحد دانشگاه‎‌های شهرستان‌ها را اداره کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: فروش فناوری‌های جدید، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تشریح درآمدهایی که از این مسیر برای دانشگاه‌ها و کشور حاصل شده از دیگر محورهای گزارش وزیر علوم بود.

میرزاده گفت: در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون سوالات خود را پرسیدند که بیشتر ناظر به وقوع سیل و مشکلات ایجاد شده برای محصلان و دانشجویان بود و بر این نکته تاکید داشتند که باید کنکور ارشد به تعویق بیفتد؛ البته وزارت علوم بر این نظر بود که همانند زلزله‌زدگان برای سیل‌زدگان نیز سهمیه‌ای در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: اعضای کمیسیون معتقدند بودند اگر چه اختصاص سهمیه لازم است ولی کافی نیست و باید به ویژه کنکور ارشد به تاخیر بیفتد زیرا فارغ از بحث دانشجویانی که در مناطق سیل‌زده حضور داشتند، در بسیاری از دانشگاه‌ها گروه‌های جهادی تشکیل شده و برای امدادرسانی و کمک به مناطق سیل‌زده رفته‌اند که آنها نیز شامل این مساله خواهند شد و البته مقرر شد وزارت علوم بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

میرزاده با اشاره به حضور رییس دانشگاه آزاد و معاونان وی در بخش دوم این نشست خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش رییس دانشگاه آزاد، گروه‌های دانشجویی از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در مناطق سیل‌زده برای امدادرسانی حضور پیدا کردند؛ ضمن آنکه تسهیلاتی برای دانشجویان مناطق سیل‌زده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد در خصوص شفاف‌سازی مالی خود اقداماتی انجام داده و از این دانشگاه در ارتباط با دارایی‌ها، اموال و مسائل بانکی و زمین حسابرسی‌هایی صورت می‌گیرد که رییس دانشگاه گزارشی از اصلاح نظام مالی این دانشگاه ارائه کرد.

میرزاده گفت: طرح‌های جدید دانشگاه آزاد در خصوص مهارت‌آموزی و اشتغال در قالب مدارس عالی مهارتی برای دانشجویان این دانشگاه نیز تشریح شد و با توجه به شعار سال در خصوص رونق تولید، برای گسترش رشته‌های مهارتی در مدارس و واحدهای دانشگاهی ذیل دانشگاه آزاد اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه گسترش مدارس سما در دستور کار دانشگاه آزاد قرار دارد، ادامه داد: در سال تحصیلی جاری بیش از 200 مدرسه به این مجموعه اضافه شده و دانشگاه آزاد در تلاش است در زمینه گسترش آن نیز بیش از پیش اقدام کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۴۸۲۲۴۲۳:۱۷:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۱۹
کار اشتباه اندر اشتباه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین