آیت‌الله رئیسی دستور داد: برخورد با کوتاهی‌های صورت گرفته مسوولان در حادثه سیل اخیر/ با اقدام احتمالی آمریکا در قبال سپاه، مقابله به مثل شود

گروه اجتماعی الف،   3980119198 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس قوه قضائیه از دستور به سازمان بازرسی برای برخورد با کوتاهی‌های صورت گرفته مسوولان در حادثه سیل اخیر در کشور خبر داد و گفت: دستگاه قضایی به دنبال یک مسئول خاص در مقطعی خاص نیست، بلکه معتقدیم با انجام یک کار تحقیقی و دقیق، هر مسئولی در هر مقطع زمانی باید پاسخگوی عملکرد خود در زمینه سیلاب‌های اخیر باشد.

آیت‌الله رئیسی دستور داد: برخورد با کوتاهی‌های صورت گرفته مسوولان در حادثه سیل اخیر/ با اقدام احتمالی آمریکا در قبال سپاه، مقابله به مثل شود

به گزارش الف به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک حلول ماه شعبان و فرارسیدن اعیاد شعبانیه، میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار را تبریک گفت و تصریح کرد: امروز پاسداران عزیز در حفاظت از تمامیت ارضی کشور و ارزشهای انقلاب و همچنین گره گشایی از زندگی مردم در حوادث گوناگون، پیشتاز هستند؛ چنانکه در سیل اخیر نیز شاهد نقش آفرینی این عزیزان بودیم و جا دارد از همه آنان صمیمانه قدردانی کنیم.

رئیس دستگاه قضایی با تقدیر از تلاش های همه دستگاههای امدادی، خدماتی، نیروهای مسلح، نیروهای دولتی، تشکل های مردمی، گروه های جهادی، طلاب سراسر کشور و همه کسانی که در این ایام در کنار مردم حادثه دیده حضور داشتند و به آنان خدمت کردند، اولویت اصلی را در حال حاضر، امدادرسانی مطلوب و کاهش آلام هموطنان سیل زده برشمرد و اظهار کرد: تمام ظرفیت کشور باید در خدمت مردم حادثه دیده باشد و حتی یک نفر هم در این شرایط آسیب نبیند.

آسیب شناسی حوادث اخیر باید به دور از فضای هیجانی و رسانه ای صورت گیرد

آیت الله رئیسی با اشاره به سفر روز گذشته خود به مناطق سیل زده استان گلستان، مطالبه اصلی مردم را فراهم شدن امکانات نسبی برای از سرگیری زندگی عادی و جبران خسارات وارده با پیگیری مسئولان عنوان کرد و افزود: آنچه در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته و این انتظار می رود که دولت، مجلس، نمایندگان مناطق حادثه دیده و حتی سازمان های مردم نهاد فعال و دغدغه مند در زمینه محیط زیست نیز در همین مسیر گام بردارند، آسیب شناسی حوادث اخیر است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور مامور شده است یک کار دقیق و تحقیقی به دور از فضای هیجانی و رسانه ای موجود در این زمینه انجام دهد تا مشخص شود که آیا مسئولان و دستگاه هایی که براساس قوانین موجود، تکلیف قانونی داشته اند، وظایف خود را در زمینه پیش بینی، پیشگیری و کاهش آسیب، انجام داده اند یا خیر. این موضوع هم معطوف به یک مسئول خاص یا مقطع زمانی خاص نیست؛ مسئولانی که در این عرصه مسئولیتی در هر دوره زمانی داشته اند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گاهی ترک فعل ها از فعل ها خسارتبار تر است، ادامه داد: بی توجهی ها از ناحیه هیچ کس پذیرفته نیست و دستگاه قضایی تا رسیدن به نتیجه مشخص و اعلام آن به مردم، بررسی های خود را ادامه خواهد داد. مردم و سازمان های مردم نهاد نیز باید در این زمینه حساسیت لازم را داشته باشند زیرا اگر چنین نباشد، مدتی بعد برخلاف روال طبیعی که باید برای نزول رحمت الهی خوشحال باشیم، بارش ها به دغدغه بخشی از مردم کشور تبدیل خواهدشد.

اقدام احتمالی آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران محکوم به شکست است

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام احتمالی ایالات متحده آمریکا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، این اقدام را مانند سایر شرارت های آمریکا محکوم به شکست دانست و خاطرنشان کرد: کشوری که در کارنامه اش چیزی جز تسلیح، هدایت و پناه دادن جریان های تروریستی وجود ندارد، نیروی مسلح رسمی یک کشور را که همواره در مسیر کمک به مردم و دفاع از نهضت های اسلامی پیشگام بوده است، تروریست می داند. گرچه این اقدام به لحاظ سیاسی و حقوقی هیچ اعتباری نزد دولت ها و ملت های جهان ندارد اما به فرض که آمریکا به عنوان یک حکومت منفور و مسئول جنایات سنگین در منطقه غرب آسیا و سایر نقاط جهان بخواهد چنین اقدامی را دنبال کند، شایسته است که وزارت محترم امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی، مقابله به مثل کنند زیرا طبعا چنین برخوردی نزد افکار عمومی جهان که از کارنامه خونین آمریکا در حمایت از تروریسم آگاه است، پذیرفته خواهد بود.

دیدگاه کاربران

قلی علیمردانی۸۴۷۳۹۷۱۵:۴۵:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۱۹
اینجا می باشد که میگن پیشگیری مقدم بر درمان است در مبارزه با فساد هم سریعا باید قوانین سختگیرانه برای مجرمین وضع کنید و الا فساد هایی که صورت می گیرد آثار مخرب خود را همچون سیل بجا می گذارد ..
ناشناس۸۴۷۵۲۶۱۶:۴۴:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۱۹
جناب رییسی این همه ساخت وساز تو حاشیه رودخانه ها وکوهها رو همین الان اگر محکم جلوش رو بگیرین به فرزندان ما در سالهای نه چندان دور خدمت بزرگی کردین.البته اگرزورتون برسه
ناشناس۸۴۷۵۳۰۱۶:۴۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۱۹
اصلا طرف رو اعدام هم بکنید کار درست میشه ؟!!! سیل خوزستان رو نابود کرده !!!
احمد۸۴۷۵۷۶۱۷:۱۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۱۹
سلام بر جناب رئیسی لطفا برای کسانی که جنگل خواری کردن در گلستان (یکی از اصلی ترین دلایل سیل) هم برخورد کنید همه مردم ...در گلستان میداند چه باندی... در گلستان درحال جنگل خواری هستند حضرت آقا هم که فوق العاده تاکید دارند روی این موضوع تحول در قوه را اینجا شروع کنید که همه منتظر هستند .. ادامه راه انقلاب مسئول انقلابی و دادگاه انقلابی و حکم و اجرای انقلابی میخواهد لطفا مایوسمان نکنید
ناشناس۸۴۷۶۹۴۱۸:۴۹:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۱۹
باید عوامل این سیل اعدام بشن آقای رئیسی خواهش ملت از شما مبارزه واعدام دزدان بیت المال هست فقط این راه جلوی آنها را میگیرد زندانی کردن چاره نیست
بیگی29۸۴۷۸۵۷۲۰:۱۵:۲۵ ۱۳۹۸/۱/۱۹
با آنها که بدون تخصص و درایت پست ها را اشغال کرده اند و با آنها که متخصصین زبده را دفع کردند و افراد بی درایت را جایگزین کرده اند نیز باید برخورد کرد.
مهرداد۸۴۷۹۶۲۲۱:۰۷:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۱۹
جناب آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه، مطالعه کارشناسی در زمینه آسیب شناسی وقوع سیلاب اخیر در حیطه تخصص مدیریت ریسک در مهندسی عمران قرار دارد. شایان ذکر است که علیرغم وجود شرط الزام تحقیق و گزارش ارزیابی و مدیریت ریسک در مطالعات مهندسین مشاور طراح پروژه های سدسازی کشور، متاسفانه هیچگونه توجهی به این موضوع اساسی نشده و بعضا گزارشات فازهای صفر، یک و دو مهندسان مشاور مذکور فاقد تحقیق و گزارش ارزیابی و مدیریت ریسک بوده و کارفرماهای مربوطه آب منطقه ای و یا جهاد کشاورزی نسبت به تصویب گزارشات مذکور اقدام کرده اند که امروز شاهد این وقایع جبران ناپذیر هستیم.
ناشناس۸۴۸۰۸۶۲۲:۱۶:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۱۹
از حجت الاسلام رئیسی تشکر میکنیم. امیدواریم اقدامات ادامه دار باشند
ناشناس۸۴۸۱۸۵۲۲:۵۶:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۱۹
رهبر در حکم انتصاب ایشون خطاب کردند حجه الاسلام رییسی....شما برای چی میگید آیت الله؟؟؟چرا همه چی تو ایران لوس میشه؟؟؟؟لطفا پخش کن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین