نایب رئیسی «تاج» در آسیا چه تاثیر در فوتبال ایران دارد؟

گروه ورزشی الف،   3980119129 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در شرایطی به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون آسیا انتخاب شده که تجربه نشان داده داشتن این کرسی‌ها نفعی برای این رشته پرطرفدار ندارد و بیشتر به سود فرد است!

نایب رئیسی «تاج» در آسیا چه تاثیر در فوتبال ایران دارد؟

مهر نوشت: هر چند داشتن کرسی‌های بین المللی در هر فدراسیونی به سود ورزش ایران محسوب می‌شود اما پرسش اصلی این است که آیا این کرسی‌ها برای ورزش ایران سود خواهد داشت یا برای فردی که این مسئولیت را برعهده گرفته است؟

سالهاست ورزش ایران در رشته‌های مختلف از نداشتن کرسی‌های بین المللی تاثیرگذار لطمه دیده و در بسیاری موارد حق ورزشکاران ضایع شده است. این اتفاق حتی زمانی که فدراسیون مد نظر کرسی بین المللی هم داشته رخ داده تا ثابت شود صرف داشتن کرسی تضمین کننده دفاع از حق ورزشکاران ایران نیست و باید افرادی انتخاب شوند که توانایی رایزنی‌های بین المللی و تاثیرگذاری در تصمیم گیری ها را داشته باشند.

فوتبال یکی از رشته‌هایی است که اگر افراد شایسته و کاربلد آن دارای کرسی بین المللی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا شوند، می‌تواند برای کشورمان آورده مثبتی داشته باشد. اتفاقی که سالهاست علاقمندان به این رشته منتظر آن هستند اما با وجود کرسی‌هایی که کسب شده، هنوز تاثیری دیده نشده است.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در روزهای ابتدایی سال جدید به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون آسیا انتخاب شد. مسئولیتی که پیش از این علی کفاشیان هم چهار سال آن را برعهده داشت اما عملاً نتوانست کمک تاثیرگذار و شاخصی به فوتبال ایران کند.

حالا با انتخاب مهدی تاج این پرسش دوباره مطرح می‌شود که آیا داشتن این کرسی به سود فوتبال ایران خواهد بود یا به سود مهدی تاج؟

تجربه ثابت کرده داشتن این کرسی صرفاً برای فرد مسئول سود خواهد داشت و ثمری برای فوتبال نخواهد داشت چرا که اگر این طور نبود تیم‌های ایرانی در سال‌های اخیر دیدارهایشان با تیم‌های عربستانی را در زمین بی طرف برگزار نمی‌کردند، حق علیرضا بیرانوند در انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا خورده نمی‌شد و…

اینکه فوتبال ایران در سالهای اخیر نایب رئیسی آسیا را برعهده داشته چه تاثیری در فوتبال داخلی داشته است؟ کدام طرح و پیشنهاد از سوی نماینده ایران در آسیا مطرح شده که بتواند کمکی هر چند کوچک برای ورزش کشورمان باشد؟ در کدام تصمیم گیری آسیا فوتبال ایران تاثیرگذار بوده است؟

آیا مهدی تاج می‌تواند این نقایص را برطرف کند یا او هم مثل رئیس پیشین تنها به جلسات می‌رود و برمی‌گردد؟ آیا رئیس فدراسیون برای حضور چهار ساله اش در این مسئولیت برنامه دارد و اهدافش را مشخص کرده یا صرفاً یک کرسی را در اختیار دارد که اسمش مطرح باشد؟

برای تاثیرگذار بودن در تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا نیاز به برنامه ریزی، هدفگذاری و البته حضور فعال در جلسات مختلف است که طبیعتاً دانستن زبان مهمترین و تاثیرگذارترین عامل است. فاکتوری که کمتر نشانه‌ای از آن در رئیس فدراسیون فوتبال دیده می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۴۷۱۱۴۱۳:۰۹:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۱۹
کفاشیان و تاج و البته اطرافیان اونها ، از این مناصب بهره مند میشن ولی هرگز کاری برای مملکت خودشون انجام نمیدن . نه از ناداوریها جلوگیری میکنن ، نه در مقابل عربستان و امارات قرار میگیرن ، نه بودجه ای برای نوسازی ورزشگاهها جذب میکنن ، نه هیچی . این صندلیها و پستها فقط مال خود اینهاست نه مال ایران
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین