ارزان‌ترین ایرلاین‌های جهان کدامند؟

گروه اقتصادی الف،   3980119024

بسیاری از مسافران همواره به دنبال یافتن بلیت‌های ارزان و ایرلاین‌های مقرون به صرفه‌ای و اقتصادی هستند تا بتوانند هزینه‌های سفرهای هوایی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارشی که موسسه بین‌المللی تعیین بهترین ایرلاین و شرکت‌های هواپیمایی اسکای‌ترکس (Skytrax) در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر کرده است، بهترین ایرلاین‌های جهان معرفی شده‌اند که این گزارش به مرور و معرفی مختصری از آنها خواهد پرداخت.

بر اساس گزارش وب سایت businessinsider ، این گزارش بر مبنای قیمت بلیت‌های فروخته شده در طول سالهای اخیر، خدمات ارائه شده ایرلاین‌های تحت بررسی به مسافران در هواپیما، قیمت و کیفیت سرو غذا و محصولات ارائه شده به مسافران، کیفیت هواپیماهای مورد استفاده در خطوط هوایی مذکور در قبال قیمت بلیت مربوطه منتشر شده است.

ایرلاین‌های مقرون به صرفه و ارزان قیمت معمولاً ویژگی‌های خاص و منحصر بفردی دارند که همواره موجب می‌شود قیمت و هزینه تمام شده برای آنها به کمترین میزان کاهش یابد و بدین ترتیب تعداد مسافران و مشتریان وفادار بیشتری را به سمت و سوی خود جذب می‌کنند.

۱. ایرآسیا

شرکت هواپیمایی ایر آسیا ( Air Asia) در سال ۱۹۹۳ در مالزی تاسیس و سه سال بعد از آن به صورت رسمی وارد فاز عملیاتی خود شد. در ادامه فعالیت‌های ایر آسیا این شرکت دچار بدهی مالی بزرگی شد و تا مرز اعلام ورشکستگی نیز پیش رفت اما در همین زمان رئیس سابق یک شرکت خارجی به نام تایم وارنر این شرکت را خرید و آن را از سقوط حتمی در زمینه تجارت و خدماتش نجات داد. بعد از گذشتن از این بحران شرت هواپیمایی ایر آسیا شروع به پیمودن مسیر پیشرفت در زمینه‌ی کاری خود کرد و با هدف بالا بردن سود، نو آوری های جدید کاری برای زمینه کاری خود و پروازها به وجود آورد. به گونه‌ای که هم اکنون با در اختیار داشتن تعداد زیادی هواپیماهای جدید از نوع بوئینگ و ایرباس در حال فعالیت در خطوط هوایی مختلف در جهان است.

۲. نروژین ایر

این ایرلاین نروژی که سال‌ها عنوان ارزان‌ترین و مقرون به صرفه ترین شرکت هواپیمایی در جهان را به خود اختصاص داده است، حالا نیز باری دیگر یکی از ایرلاین‌های ارزان قیمت جهان شده است.

۳. جت بلو ایرویز

شرکت هواپیمایی JetBlue به عنوان یک ایرلاین ارزان‌قیمت آمریکایی و ششمین شرکت هواپیمایی بزرگ این کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۹۹۸ میلادی راه‌اندازی شد و از سال ۲۰۰۰ فعالیت رسمی و عملیاتی خود را آغاز کرد. هاب اصلی پروازهای شرکت هواپیمایی جت‌بلو در فرودگاه جان اف کندی و دفتر مرکزی این شرکت نیز در شهر لاینگ آیلند ایالت نیویورک و دفتر عملیاتی آن در کاتن وود هایتز، یوتا قرار دارد.

۴. ایزی جت

شرکت هواپیمایی ایزی جت (EasyJet) نیز یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی مقرون به صرفه بریتانیایی است که دفتر مرکزی آن، در فرودگاه لوتن لندن مستقر است. این شرکت بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی بریتانیا از لحاظ تعداد انتقال و جابجایی مسافران و همچنین شمار پروازهای بین‌المللی، با بیش از ۶۰۰ مسیر در ۳۲ کشور جهان به شمار می‌رود.

۵. ویرجین آمریکا

ویرجین امریکا (Virgin America) یک شرکت هواپیمایی آمریکایی است که در سال ۲۰۰۴ راه‌اندازی شد و در حال حاضر روزانه به ۲۳ مقصد پروازهای مستقیم دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر برلینگیم، کالیفرنیا قرار دارد و فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو، فرودگاه دالاس لاو و فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس، قطب‌های این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آیند.

 

۶. جت استار ایرویز

شرکت هواپیمایی جت استار ایرویز استرالیا Jetstar Airways در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد این شرکت یکی از بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور استرالیا و جز ایرلاین هایی می‌باشد که پروازهای ارزان قیمت ارائه می‌دهند و دارای بیش از ۷۰ هواپیمای مسافربری و باربری است. دفتر مرکزی و فرودگاه مرکزی (فرودگاه بین المللی ملبورن Melbourne Airport ) شرکت هواپیمایی جت استار ایرویز استرالیا Jetstar Airways در شهر ملبورن کشور استرالیا است.

۷. آزول برزیلین ایرلاینز

آزول برزیلین ایرلاینز ( Azul Brazilian Airlines) یک شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت برزیلی است که دفتر مرکزی آن در سائوپائولو برزیل قرار دارد و در سال ۲۰۰۸ میلادی تاسیس شده‌است.

۸. ساوت‌وست ایرلاینز

ساوت‌وست ایرلاینز (Southwest Airlines) یکی از بزرگترین شرکتهای هواپیمایی در ایالات متحده آمریکا است که در زمینه ارائه خدمات حمل و نقل ارزان قیمت فعالیت می‌کند. مقر این شرکت در شهر دالاس قرار دارد. این ایرلاین در سال ۱۹۶۷ میلادی تاسیس شده است.

۹. ایندیگو هند

شرکت هواپیمایی ایندیگو، یکی از ایرلاین‌های کشور هند است و از زمان تاسیس آن، به حدود ۴۰ نقطه جهان، اقدام به انجام پروازهای ارزان قیمت برای مقاصد مختلف در جهان نموده است. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در شهر گورگان است و بیش از ۳۹ درصدر از سود سهام بازار را در سال ۲۰۱۷ را در اختیار داشته است. در حال حاضر این شرکت از نظر جا به جایی مسافران در آسیا، رتبه‌ی ۷ را با پوشش بیش از ۴۱ میلیون مسافر از سال ۲۰۱۶ در اختیار دارد. در حال حاضر این شرکت به ۴۸ مقصد داخلی و بین المللی پرواز دارد. قطب‌های مرکزی این شرکت هواپیمایی، فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی شهر دهلی، فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی شهر بمبئی و فرودگاه بین‌المللی نتاجی سوباش چاندرا بوز شهر کلکته، هستند. ایندیگو فعالیت‌های خود را با خرید هواپیماهای ایرباس آغاز کرد.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین