اهداف ترامپ از قرار دادن احتمالی سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی/ واکنش ایران چه خواهد بود؟

گروه سیاسی الف،   3980118073 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه‌های غربی در روزهای گذشته گزارشاتی مبنی بر این که احتمالاً وزارت خارجه آمریکا در روزهای آینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان سازمانی تروریستی معرفی کند، منتشر کرده‌اند.

اهداف ترامپ از قرار دادن احتمالی سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی/ واکنش ایران چه خواهد بود؟

به گزارش الف، تلاش برای تروریستی نامیدن سپاه در سال‌های گذشته نیز بارها توسط مقامات و رسانه‌های آمریکایی مطرح شده بود، اما بدلیل تبعات آن هیچ گاه رنگ واقعیت به خود نگرفته بود.

بر اساس گزارشی که روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرده اگر چنین اتفاقی رخ دهد برای اولین بار است که نیروی مسلح رسمی و قانونی یک کشور به عنوان یک گروه تروریستی معرفی می‌شود. تا کنون وزارت خارجه آمریکا از موضع گیری در قبال این گزارشات خودداری کرده است. بنا به ادعای رویترز این تصمیم تا روز دوشنبه یعنی فردا توسط وزارت خارجه آمریکا اعلام خواهد شد.

البته عنوان شده بین مقامات آمریکایی درباره تروریستی نامیدن سپاه اختلافاتی هم بوجود آمده است؛ اتفاقی که قبلاً نیز در زمان وزارت خارجه رکس تیلرسون پیش آمده بود. ظاهراً مایک پمپئو و جان بولتون از طرفداران سرسخت رویکرد خصمانه واشنگتن در قبال سپاه هستند، اما وزارت دفاع و سیا به اثر بخش بودن چنین تصمیمی به دیده شک می‌نگرند و اینکه احتمالاً اتخاذ چنین تصمیمی می‌تواند خطراتی را متوجه نیروهای آمریکایی که در خارج از مرزهای این کشور مستقرند، کند.

دو سال قبل بعد از حدس و گمانه های فراوان، سپاه پاسداران بر اساس فرمان 13224 (که زمان جورج بوش برای مقابله با تروریسم و بعد از حملات ۱۱ سپتامبر به امضا رسید) مورد تحریم قرار گرفت. اما در حال حاضر و بر اساس گفته‌های سه مقام دولت آمریکا به خبرگزاری رویترز، در اقدام جدید قرار است تشکیلات سپاه پاسداران بر اساس قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌) به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی معرفی شود.

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مقابل اقدام احتمالی آمریکا عنوان کرده است «در صورت قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، نظامیان این کشور را در کنار داعش در فهرست سیاه تروریست‌ها قرار می‌دهیم.»

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 16 مهرماه سال 96 در جلسه شورای راهبردی سپاه گفته بود «در صورتی که اخبار پراکنده موجود در خصوص حماقت دولت آمریکا مبنی بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان بویژه منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش در نظر خواهد گرفت».

تلاش دولت ترامپ برای تروریستی نامیدن سپاه در راستای فشار حداکثری به ایران برای محدود کردن قدرت منطقه‌ای، ایجاد فشار اقتصادی بیشتر، تضعیف برنامه موشکی و از بین بردن مولفه‌های اقتدار آن است.

بعد از امضای برجام، پیروزی‌های محور مقاومت در عراق، سوریه، یمن و ... موجب شد تا از زمان باراک اوباما موضوع تروریستی نامیدن سپاه پاسداران به طور جدی پیگیری شود.

در صورت رخ دادن چنین اتفاقی احتمال افزایش تنش بین آمریکا و ایران و نیروهای جبهه مقاومت در منطقه قوت می‌گیرد، اما این که میزان و حجم این تنش تا چه میزان خواهد بود، فعلاً نمی‌توان با قاطعیت سخن گفت. قبل‌تر سردار عزیز جعفری هشدار داده بود در صورت تروریستی معرفی کردن سپاه آمریکا باید «پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا شعاع ۲ هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران منتقل کند».

نکته‌ای که واضح و مبرهن است این که سپاه پاسداران یک نهاد نظامی و مردمی و مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی است که در فعالیت‌های منطقه‌ای خود کمک به کشورها و ملت‌های مظلوم منطقه را در دستور کار دارد، اما اینکه نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه چه می‌کنند جای سوال و بحث است.

از سوی دیگر همزمانی تشدید فشارهای آمریکا و اروپا علیه فعالیت‌های منطقه و برنامه دفاعی نیز بدون شک نشان دهنده نقشه مشترک غرب برای تغییر رفتار ایران در منطقه است.

دیدگاه کاربران

عابد سعدی پور !۸۴۵۳۷۰۱۱:۱۶:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
چه میکنه این ترامپ !!!
مهران۸۴۵۴۳۵۱۱:۵۵:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اون قدری که تو خوشحالی فکر نکنم تو کاخ سفید خوشحال باشند انشاالله باهاشون محشور بشی در ضمن این کار ترامپ به خاطر سوزش شدید از سپاه است که نذاشت با اون همه هزینه آمریکا در عراق و سوریه و ... این کشور ها دست آمریکا بیفتد
ناشناس۸۴۵۵۹۲۱۲:۵۶:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
روسیه هم که کلا در سوریه هیچ نقشی نداشت. همه کارها رو شما زحمتش رو کشیدین
ناشناس۸۴۵۹۴۸۱۵:۵۶:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اتفاقا اگه سپاه را تروریستی اعلام کرد خوب بهانه ایی هست که پالرمو پذیرفته نشود و فتف
علی۸۴۶۵۱۹۲۳:۴۴:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
الان تیم برادر جواد میایند منفی میدهند ولی این اقدام ترامپ یکی‌ از مراحل FATF است که اگر آنرا بپذیریم این موسسه هر کسی را به بهانه دروغ ارتباط با سپاه تحریم و حسابس را مسدود میکند آنوقت فقط حساب تعدادی واردکننده و صراف نورچشمی باز میماند این یعنی رانت وحشتناک و گرانی کشنده از دلار تا همه چیز. شک نکنید
ناشناس۸۴۶۰۸۵۱۷:۱۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
جاهای دیگه همیشه ضد روسیه هستین ! اینجور جاها میشین طرفدار روسها ؟
ناشناس۸۴۵۷۹۸۱۴:۳۴:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
عراق دست آمریکا نیست!؟ مثل اینکه خوابی!؟
ناشناس۸۴۶۰۸۶۱۷:۱۵:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
نه اونقدر که قرار بود باشه
ناشناس۸۴۵۵۱۱۱۲:۲۷:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
مشکلشون سپاه نیست چون سپاه یا از ستاد نیروهای مشترک دستور میگیرد و یا دستور از طریق شورای عالی امنیت ملی و یا دولت درخواست از سپاه می کند تا کار های درخواست شده را انجام شود و این یعنی وظیفه بر عهده سپاه گذاشته شده تا کارها را انجام دهد و هجمه ها هم به خاطر این زیاد تر است بر علیه او و چه بسا اگر ارتش هم همین کارها می کرد ان را جز این تروریست قرار می دادند و یک مورد دیگر هم برای مصارف داخلی ایران است که جا بیاندازند مشکل کشور از ناحیه سپاه است تا ذهن ها را اماده کنند برای تروریست اعلام کردن ان وگرنه کسانی که در جریان هستند ۹۰ درصد کارهای سپاه دستور از مقامات سیاسی است ولی عده ای ساده لوح در کشور به خاطر اینکه نمی توانند درست تحلیل کنند فکر غلط می کنند
ناشناس۸۴۵۵۴۸۱۲:۳۹:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
ترامپ دست آخر طبق منافع کشورش عمل میکنه تا بهش دوباره رای بدن..
ناشناس۸۴۵۵۵۰۱۲:۴۰:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
بیشتر از اینکه کار ترامپ باشه ، حماقت اسراییله . اونها چند بار به مواضع ایران در سوریه حمله کردن و میدونن این وضع نمیتونه بیشتر از این ادامه داشته باشه و دفعات بعد ممکنه جواب سنگینی دریافت کنن . به خصوص که معلوم شده گنبد آهنین اسراییل حتی توان مقابله با موشکهای دست ساز حماس رو هم نداره ، چه برسه به موشکهای ایران . برای همین نتانیاهو داره ترامپ رو مجبور میکنه که رسما وارد جنگ با ایران بشه
ناشناس۸۴۵۶۶۸۱۳:۳۲:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اگه چند بار به سپاه حمله کرده اند چرا نمیتونن دوباره حمله کنن؟ منطق عجیبی داری!
ناشناس۸۴۵۹۷۹۱۶:۱۹:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
یک بار حمله کرد که شهید شدن جوابش را خورد و دیگر ساکت شدن
ناشناس۸۴۶۰۹۲۱۷:۱۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۱۸
هر بازی یک حدی داره و بازی سیاست از همه محدودتر . باید قوانین بازی رو بلد باشی ، نه منطق معمولی رو . گرفتی چی شد ؟
ناشناس۸۴۵۹۵۳۱۵:۵۹:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۱۸
شما فقط کیهان را مطالعه میکنی و خبر نداری در دنیای واقعی چه خبره
ناشناس۸۴۶۲۲۶۱۹:۰۹:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
شما هم فقط بی بی سی و من و تو را تماشا می کنی و دنیا را فقط از عینک اونها داری می بینی
ناشناس۸۴۸۷۵۷۱۰:۱۰:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۲۰
این دیدگاه خیلی بدی هستش که فقط ما درست میگیم . انسان عاقل تو این دوره باید همه منابع خبری و وتحلیلی دنیا را نگاه کنه چه موافق چه مخالف بعدش نتیجه گیری کنه
ناشناس۸۴۵۷۵۵۱۴:۰۸:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
برو از ترامپ معذرت بخواه و به پایش بیفت و کفشهایش را ماچ کن شاید از گناهت بگذرد کمی مرغ و گوشت بهت بده
ناشناس۸۴۵۸۷۴۱۵:۱۵:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
می بایستی تمامی آقازاده های لجن امریکایی از ایران اخراج شده و پاسپورت ایرانی شان توسط دولت ابطال گردد.
ناشناس۸۴۶۲۰۱۱۸:۴۴:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۱۸
به ترامپ بگو پوشکها رو آماده کنه. یادتونه نمی تونستید از نفربرها خارج شوید.
ناشناس۸۴۵۳۷۳۱۱:۱۸:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
کلا میگه داریم وارد جنگ میشیم
ناشناس۸۴۵۴۱۶۱۱:۴۷:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اگه منظورت جنگ نظامی هستش که داری اشتباه میگی . اگه منظورت جنگ روانی هستش داری درست میگی. البته ملت ایران هم خوب بلد هستن که چیجوری با جنگ روانی دشمن مقابله کنن
ناشناس۸۴۵۶۲۲۱۳:۱۱:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
دوست عزیز این رو بدون که تمام تصمیمات تیم خصوصی ترامپ و حتی شخص ترامپ بر پایه های نظریات اونها در خصوص آخر الزمان هست(به رسمیت شناختن جولان، منتقل کردن سفارتشون به بیت المقدس و...) مطمین باش بولتون که حقیقتا شیطان مجسم می باشد، هدفی جز جنگ با ایران حتی اگر به از دست دادن چندین هزار نیروی آمریکایی در منطقه منجر بشه ندارد.
ناشناس۸۴۶۶۷۶۰۷:۵۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۱۹
اشکال کار اینه که مردم امریکا این جنگ روانی رو احساس نمی کنند ولی مردم ایران شدیدا درگیر این جنگ روانی هستند.
شیخ حسن با تدبیر۸۴۵۴۴۰۱۱:۵۷:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۱۸
وارد جنگ شدیم مادر جنگ ها ! جنگ اقتصادی
ناشناس۸۴۵۴۴۴۱۱:۵۹:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۱۸
خیالت راحت. ایران تا سالها اسم جنگ رو هم نمیاره.
ناشناس۸۴۵۵۶۲۱۲:۴۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اولا خدا نکنه جنگی صورت بگیره ثانیا سوالی دارم از دوستان عزیز خواهش می کنم پاسخ دهند ایا اگر مجلس و دولت ارتش امریکا را یک گروه تروریستی اعلام کند روسیه این رفیق شفیق و چین از ما حمایت می کنند ؟
ناشناس۸۴۵۸۶۵۱۵:۱۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۱۸
کی و کجا حمایت کردن؟!!، خالوجان
شاهین۸۴۶۳۶۲۲۱:۱۷:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
ای کاش جنگ بشه
ناشناس۸۴۵۳۷۶۱۱:۲۰:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
برای اتحاد و همبستگی بیشتر و کاهش هزینه های دولت ، سپاه و ارتش باید در هم ادغام شود .
ناشناس۸۴۵۵۸۵۱۲:۵۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
الانم هم ارتش تو سپاه ادغام شده
ناشناس۸۴۵۵۹۶۱۲:۵۸:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
بلاشک با ادغام این دو بازوی دفاعی امنیتی کشور در یکدیگر ارتشی ملی مذهبی و بسیار مقتدر و یکدست خواهیم داشت که با توجه به تجمیع امکانات و پرسنل در آن ده ها برابر امروز قدرتمند خواهد بود
ناشناس۸۴۵۶۶۰۱۳:۲۷:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اتفاقاً ترامپ هم همینو میگه!!!
ناشناس۸۴۵۷۴۲۱۴:۰۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
ان وقت ارتش را تحریم می کنند
ناشناس۸۴۵۷۶۳۱۴:۱۳:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
کشور به خاطر وجود چندین لایه امنیتی از سپاه و اطلاعات و تا حدودی ارتش که درست شده دشمنان نمی توانند زیاد کاری کنند و حرف شما بیشتر در نقش یاری به نا امن کردن کشور است
ناشناس۸۴۵۷۶۸۱۴:۱۵:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
جناب کل بودجه های نیروهای نظامی که دولت می دهد زیر ۵ درصد است
علی 671۸۴۵۴۰۰۱۱:۳۴:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۱۸
به روحانی بگید که این عمل نیز از برکات برجام ننگینت می باشد .و ایران هیچ عکس العملی نشان نخواهد داد .چون از بیعرضه گیری این دولت هیچ چیز بعید نیست .
ناشناس۸۴۶۰۸۸۱۷:۱۶:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۱۸
چرا همه چیز رو به دولت نسبت میدین؟
ناشناس۸۴۶۱۸۹۱۸:۲۷:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
دقیقا بگو دولت فارغ از اصولگرا یا اصلاح طلب بودن باید چکارکند فرض کن الان احمدینژاد رییس جمهور است راه حل بگو بدون شعار
ناشناس۸۴۵۴۳۴۱۱:۵۵:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
هیچ کاری نمی توانیم بکنیم
ناشناس۸۴۶۰۳۲۱۶:۴۷:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
مارو با خودت جمع نبند داداش
محمد۸۴۶۲۷۱۲۰:۰۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
ماشاالله به شما ببینیم و تعریف کنیم
ناشناس۸۴۵۴۴۷۱۲:۰۱:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
چند مفسر آمریکایی گفته اند که با توجه به قوانین فعلی ضد تروریست در آمریکا، با این کار، ترامپ دیگری احتیاجی به گرفتن مجوز از کنگره برای درگیری و اقدام نظامی علیه سپاه و ایران ندارد.
ناشناس۸۴۵۶۳۳۱۳:۱۸:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۱۸
دقیقا همینه متاسفانه
حسین۸۴۵۵۰۴۱۲:۲۳:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
واکنش ایران‌ به خروج آمریکا از برجام چی بود؟
ناشناس۸۴۶۲۴۳۱۹:۲۷:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۱۸
هرکس برجام رو امضا کرد خودش باید واکنش نشون میداد. هرکس هم گروه تروریستی اعلام بشه خودش واکنش نشون میده. تفاوت التماس و اقتدار رو خواهید دید.
عجب۸۴۵۵۱۰۱۲:۲۶:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
عجب عکس العملی که کشور ما ارتش امریکا رو تروریستی اعلام کنه بعد یک سوال دقیقا کدوم کشور این مصوبه ما رو انجام‌میده ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۴۵۵۴۱۱۲:۳۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
بیشتر جنبه سمبلیک داره پس فرقی نمی کنه از اون اقدام هاست که برای عصبانی کردن طرف مقابل انجام می شه . چون در عمل نیروی قدس از سال 2007 جز گروه های تروریستی قرار گرفته شرکت های وابسته به سپاه هم که تحریمند و دادوستدی با امریکا ندارند.
ناشناس۸۴۵۷۹۳۱۴:۳۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۱۸
نکته اصلی اینه که با این کار، دولت آمریکا می تونه بدون مجوز کنگره به مواضع سپاه حمله نظامی بکنه. اگر سپاه در لیست سازمانهای تروریستی نبود، این کار حتماً مجوز کنگره رو می خواست.
ناشناس۸۴۶۵۷۵۰۰:۳۹:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۱۹
ما هم میتونیم در صورت حمله آمریکا برای دفاع از خود تمام ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس رو غرق کنیم
ناشناس۸۴۷۶۶۴۱۸:۲۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۱۹
واقعا میتونیم؟
ناشناس۸۴۵۶۹۷۱۳:۴۸:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
نکته‌ای که واضح و مبرهن است این که سپاه پاسداران یک نهاد نظامی و مردمی و مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی است که در فعالیت‌های منطقه‌ای خود کمک به کشورها و ملت‌های مظلوم منطقه را در دستور کار دارد خوب حالا بفرمایید در مقابل ملت مظلوم داخل چه نقشی داره؟
ناشناس۸۴۶۵۳۲۲۳:۵۳:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
کوری نمی بینی کمک های سپاه به سیل زدگان را
ناشناس۸۴۷۰۰۹۱۲:۰۲:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۱۹
درست حرف بزن ...
ناشناس۸۴۵۷۶۰۱۴:۱۲:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۱۸
یک عده بنده خدا فکر می کنند اگر تسلیم ترامپ بشویم همه چی درست میشه مثل خوش خیالی های برجام این عده از تاریخ درس نمی گیرند و بارها از یک سوراخ گزیده می شوند این امریکا در خاور میانه نمی خواهد صلح و دوستی برقرار باشد تا بیشتر کشورهای دم جنبانی مانند عربستان را بچاپد
علی 671۸۴۶۱۸۶۱۸:۲۱:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
مگر بعضی ها فکر می کنند سپاه یک لشگر جدا از ایران می باشد که آمریکا بهش حمله کند .سپاه کل ایران است و نه آمریکا و نه هیچ ابر قدرت دیگری شهامت حمله به این آب و خاک را ندارد .دل قوی دارید .سپاه و ارتش و بسیج همه یک لشگر هستند .یعنی همه ی ایران .ترامپ و آن یهودی دیوانه و اروپا هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند .اگر ما دولتی قوی ویک دل و همراه داشتیم .نقطه ضعف ما در دولت مغرور و پیر است و گرنه سپاه و ارتش نقطه ضعفی ندارند و آماده .این هارت و پورت ترامپ و دار و دسته اش وق ،وق سگی بیش نیست .
محسن۸۴۶۲۱۳۱۸:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
آمریکا تهدید کرده نیروی نظامی(سپاه) ایران رو تو فهرست تروریستها قرار میده.اما وزارت خارجه و دولت مثل اینکه خواب تشریف دارند. نه عکس العملی نه صدایی ..... یک وقت چیزی نگید کدخدا ناراحت بشه
ناشناس۸۴۶۲۸۶۲۰:۲۷:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۱۸
خدا کنه این عمل باعث خیر برای مردم ایران شود.
ناشناس۸۴۶۴۳۷۲۲:۲۶:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۱۸
درود خدا بر سپاه- خدا برای ما کافیست
ناشناس۸۴۶۴۴۳۲۲:۳۰:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۱۸
از خود خبر ناراحت کننده تر نوشته های این زیر. کی می شه به خارجی ما به چشم خارجی نگه کنیم. امید وارم یک واکنش متناسب به این رفتار آمریکا بدهیم و اجازه تفرقه داده نشه.
سپهر۸۴۶۵۱۷۲۳:۴۲:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۸
حرف زدن کافی است. باید در میدان عمل به آمریکا هشدار داد!
ناشناس۸۴۶۵۳۷۲۳:۵۶:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
از امریکا نترسین چون خدا با ماست
ناشناس۸۴۶۶۲۲۰۴:۰۸:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۱۹
سیل ایران رو برداشته ترامپ و..ربطی به ما ندارن
ناشناس۸۴۸۲۴۴۲۳:۲۶:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۱۹
خلاصه اوضاع خیته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین