درخواست‌های زیاده‌خواهانه اعضای گروه هفت از ایران

گروه جهان الف،   3980118050 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نشست گروه هفت که در روزهای ۵ و ۶ ماه آوریل برگزار شد با انتشار بیانیه‌ای رسمی همراه بود، بخشی از محورهای گفت‌وگو در این نشست به مواضع این کشورها درباره ایران اختصاص داشت.

درخواست‌های زیاده‌خواهانه اعضای گروه هفت از ایران

به گزارش ایسنا، نشست گروه هفت با حضور وزای خارجه کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کانادا و مقام دوم وزارت امور خارجه آمریکا (جان سولیوان) و همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر دینارد واقع در سنت مالو فرانسه برگزار شد که با انتشار بیانیه‌ای رسمی که وزیر خارجه فرانسه آن را در صفحه توییترش منتشر کرده همراه بود. در بخشی از این بیانیه به مواضع این کشورها درباره فعالیت‌های ایران از جمله برنامه موشکی آن اشاره شده است.

در متن این بیانیه نسبت به آن چه نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، از جمله حمایت از سازمان‌های تروریستی و شبه‌نظامیان مسلح خوانده شده، ابراز نگرانی شده  و از ایران خواسته شده که در زمینه کاهش تنش‌ها در یمن، متوقف کردن آن‌چه حمایت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی از برخی عاملان غیردولتی به خصوص درکشورهایی مانند لبنان و سوریه خوانده شده، پایبندی به قطعنامه‌های مربوطه در شورای امنیت سازمان و جلوگیری از اشاعه مستقیم و غیرمستقیم  در زمینه فعالیت‌های بالستیک، پهپادها و توان موشکی خود به صورت فعال‌تری همکاری کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما از ایران درخواست داریم تا از هرگونه اقدامی که موجب ایجاد خطر برای امنیت منطقه می‌شود خودداری کرده و در زمینه تلاش برای دستیابی به حل و فصل سیاسی صلح‌آمیز همکاری کند و همچنین از این کشور می‌خواهیم تا به آن دسته از معاهده‌های بین‌المللی که عضو آن است پایبند باشد و حقوق بشر و آزادی‌های اساسی را رعایت کند.

همچنین در بند دیگری از این بیانیه مطرح شده است که کشورهای گروه هفت همچنان بر موضع خود مبنی بر جلوگیری از راه‌های دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای و اطمینان حاصل کردن از این که ایران به تعهدات بین‌المللی خود از جمله ان‌پی‌تی و حراست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ویژه پروتکل الحاقی پایبند باشد، به طور دائمی متعهد هستند.

این کشورها در ادامه بیانیه خود متذکر شدند که از نظارت سرسختانه آژانس بین‌الملی انرژی اتمی و تحقیق آن برای اطمینان حاصل کردن از پایبندی ایران به تعهدات حراستی ایران در ارتباط با ان‌پی‌تی و همچنین دیگر تعهدات آن به طور جدی حمایت می‌کنند و از کشورهای سازمان ملل می‌خواهند تا به صورت داوطلبانه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تامین منابع لازم در جهت اجرا کردن این نقش خطیر همکاری کنند.

کشورهای گروه هفت در ادامه اظهارات خود درباره ایران در این بیانیه، درخواست گزاف خود مبنی بر کاهش فعالیت‌های ایران در زمینه موشک‌های بالستیک را تکرار کرده و ضمن ابراز "نگرانی زیاد" درباره فعالیت‌های ایران در زمینه موشک‌های بالستیک که ادعا می‌شود با قطعنامه‌های سازمان ملل سازگار نبوده و به افزایش تنش‌ها و بی‌ثباتی در منطقه کمک می‌کند از ایران درخواست کردند تا فوراً فعالیت‌های خود را در رابطه با موشک‌های بالستیکی که ادعا می‌شود توان حمل جنگ‌افزار هسته‌ای دارند از جمله پرتاب موشکی با استفاده از فناوری بالستیک را متوقف کند.

این کشورها همچنین در بیانیه خود با طرح این ادعا که ایران با اقدامی غیرقانونی، فناوری موشک‌های بالستیک را به عاملان دولتی و غیر دولتی (در کشورهای دیگر) می‌دهد، خواستند تا این اقدام متوقف شود و همچنین مطرح کردند که به فعالیت خود در زمینه مقابله با آن‌چه اشاعه منطقه‌ای موشک‌های بالستیک و انتقال غیرقانونی تسلیحات توسط ایران خوانده شده است، ادامه می‌دهند.

گروه هفت ضمن اشاره به پایبندی خود به معاهده‌های بین‌المللی اظهار کردند که از مسئول بودن ایران و کره شمالی در برابر تعهدات بین‌المللی خود اطمینان حاصل خواهند کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۴۵۲۰۵۰۹:۱۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
یه جورایی یعنی اروپا هم خارج شد از برجام علی برکت الله ! درست فهمیدم ؟!
ناشناس۸۴۵۴۵۰۱۲:۰۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
فقط ما به برجام پایبندیم بقیه از اول هم به برجام عمل نکردند
ناشناس۸۴۶۱۱۵۱۷:۲۶:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
درست فهمیدی.
عبدالله۸۴۵۲۸۳۱۰:۱۸:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
بحث خارج شدن یا نشدن اروپا از برجام نیست..وقتی آمریکا از برجام خارج شد امید به اینکه اروپاییها در برجام بمانند امید واهی بود،دیر یا زود اروپا این مسئله را رسماً اعلام خواهد کرد.. اما نکته مهم این است که دنیای استکباری غرب بطور کلی و صهیونیست ها به طور اخص و البته مزدوران آنها در منطقه در هر جایی متحمل شکست میشوند ایران را مسبب شکست خود میدانندو برای توجیه شکست خود قدرت ایران را عامل آن شکست بیان میکنند لذا همگی به این نتیجه رسیده اند که نخست باید ایران را خلع سلاح کرد و بعد برنامه های تهاجمی خود را اجرا نمایند از طرفی مشکل اساسی آنها این است که ایران سلاحهای دفاعی و تهاجمی اش را خودش تولید میکند و با تکیه به هوش و دانش جوانان خود به این جایگاه رسیده است و این دیگر برای آنها قابل فهم و هضم نیست و لذا تنها برگی که در دست دارند برگ تحریم اقتصادی است که آن هم با درایت مسئولین شجاع و همت همین جوانان شکست خواهد خورد.
امید۸۴۵۳۰۹۱۰:۳۶:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۱۸
بسم الله الرحمن الرحیم هر وقت که در برابر دشمنان کوتاه آمدیم آنها جسورتر و پر رو تر شده اند و حتی حقمان را هم دیگر به رسمیت نمی شناسند.
ناشناس۸۴۵۴۵۹۱۲:۰۵:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۱۸
نمیدانم چرا نمیخواهند قبول کنند و از سر ضعف وارد میشوند
ناشناس۸۴۵۵۷۵۱۲:۴۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
به نظرت چکار باید کرد؟ اعلام جنگ بکنیم خوبه
ناشناس۸۴۵۷۴۸۱۴:۰۴:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
شروع جنگ از هر طرف که باشد پسندیده نیست
ناشناس۸۴۵۴۰۳۱۱:۳۷:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اروپایی ها از این حرفها در مورد روسیه هم میزنند. طبیعی است که آنها هم دنبال منافع خود باشند. چیزی که عجیب است این است که ما اندازه خود را در جهان درک نمیکنیم و بدون پشتوانه سازی برای قدرت نرم و سخت خود به دنبال بازیگری در سطحی بالاتر از توان خود هستیم. اینگونه بازی کردن بسیار خطرناک است.
ناشناس۸۴۵۴۶۷۱۲:۰۸:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اصلا هم زیاده خواهی نیست و باید از سوی ایران رعایت شود
ناشناس۸۴۵۴۷۶۱۲:۱۲:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
بابا دیدند این دولت فشل، ..یعنی هیچ کاری ازش بر نمی آد... عملا همه از برجام خارج شدند جز ایران... چون...
ناشناس۸۴۵۵۲۳۱۲:۳۰:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
الا لعنت الله علی القوم الظالمین واقعا چه قدر گستاخ هستند . یعنی پیشرفت در ساخت پهباد هم براشون مشکل درست می کنه . یک دفعه بیایید ما کنترل همه چیز کشور رو میدیم دست شما ! بلکه راضی بشین!
ناشناس۸۴۵۷۵۲۱۴:۰۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۱۸
اینها ثابت کرده اند اگر یک قدم عقب نشینی کنیم ده قدم جلوتر می آیند عبرتمان باشد که اینها غیر قابل اعتمادند نمونه اش همین لیبی قذافی هر چه خواستند انجام داد آخرش هم لیبی و او را به خاک سیاه نشاندند
ناشناس۸۴۵۷۷۱۱۴:۱۷:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۱۸
من نمی دونم این دولت تا کی میخواد لاشه متعفن برجامو رو دوش بگیره و اجازه گستاخی بیشترو به این اروپائی های وحشی بده....
ناشناس۸۴۵۷۸۷۱۴:۲۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۱۸
قابل توجه آقایان روحانی وظریف!!! دوستان اروپایی تون تو زرد از آب درآمدند!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین