بحران آفرینی دولت در توزیع کالاهای اساسی

مهرداد رجبی، گروه تعاملی الف،   3980117003 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
بحران آفرینی دولت در توزیع کالاهای اساسی

در حال حاضر دولت برنامه ای برای توزیع کالاهای اساسی و مدیریت بازار ندارد یا حداقل تمام برنامه های دولت تا کنون محکوم به شکست بوده و نتیجه ای اثر بخش نداشته است. از طرفی تفکرات سرمایه دارای یا غیر واقعی دولت ( نظیر مخالفت با سیستم توزیع الکترونیک ( کوپنی) یا کارت اعتباری خرید برای سرپرست خانوار) با شرایط امروز جامعه باعث شده که نیازمندان و 7 دهک پایین در آمدی ضربه های جبران ناپذیر روانی، فرهنگی و اقتصادی ببینند. وقت است که مجلس با طرح های سه فوریتی برنامه توزیع مدیریت شده کالا های اساسی را شروع کند. ابتدا باید گروه های هدف دقیقا مشخص شوند ( افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی، کارگران و کارمندان دولتی و غیر دولتی، روستائیان، رانندگان، ...) و اقلام مورد نیز برای این گروه ها به طور شفاف محاسبه شوند و نحوه رسیدن اقلام به دست این گروه های هدف با حذف کامل واسطه ها، سوداگری و قاچاق برنامه ریزی شود.

آقای روحانی، شما به واسطه رای این مردم است که به این مقام دست پیدا کرده اید من نمی دانم مسئله توزیع کالاهای اساسی برای شما به یک بحران تبدیل شده است. آسان ترین راهکار ثبت نام سریع و دقیق متقاضیان دریافت کالاهای اساسی توسط سازمان هدفمندی یارانه ها است، بهتر است یک کارت اعتباری خرید به نام سرپرست خانوار و به تعداد افراد تحت تکفل به منظور استفاده در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی صادر شود و یارانه ها و کالاهای اساسی در مدت های مقرر و برنامه ریزی شده ( بر اساس رقم سمت راست کد ملی سرپرست خانوار ) توزیع شوند ( سازمان هدفمندی یارانه ها برای بروز کردن آمار یارانه بگیران باید ثبت نام دوباره را به عهده بگیرد، زیرا بسیاری از دریافت کنندگان یارانه به علت مرگ وجود خارجی ندارند).

کارتهای اعتباری یکبار در ماه برای تهیه کالاهای اساسی شارژ شده و در مقابل با مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای با احترام خرید توسط خانوار انجام شود. هر روش دیگری برای عرضه کالاهای اساسی باعث فساد، رانت، قاچاق و بی عدالتی می شود. با تعریف کارت اعتباری خانوار: مقدار آمار توزیع شده مشخص می شود و به آسانی توزیع هدفمند می شود و عدالت اجتماعی درباره همه نیازمندان و متقاضیان اجرا می شود. در ضمن می توان برای خانوارها براساس دهک های در آمدی درجه 1 تا 10 تعریف کرد و به تناسب درجه کارت اعتباری آنها ماهیانه شارژ شود. در ضمن می توان از کارت اعتباری خرید برای شارژ یارانه، سهمیه بنزین و کالاهای اساسی و هزینه های بهداشتی خانوار در آینده استفاده کرد.

نمونه موفق این گونه کارت ها؛ کارت خرید حکمت کارت برای نیروهای مسلح است که به آسانی این نیروها سهمیه یارانه ای کالاهای اساسی خود را به آسانی در فروشگاه های زنجیره ای اتکا دریافت می کنند. اجرای این برنامه آسان ترین و عملی ترین راه برای تحقق عدالت اجتماعی است. کاش، دولت مردان و نمایندگان مجلس دست از بلند پروازی و ایده آل گرایی بردارند و به یاد داشته باشند که این قشرهای ضعیف جامعه (دهک 7 به پایین) هستند که انقلاب و کشور را حفظ کرده اند، نه برنامه ها و ایده ها و کارها و اقدامات بی نتیجه آنها.

دیدگاه کاربران

هموطن۸۴۳۵۹۵۰۷:۵۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۱۷
این دولت که منتقد زمین و آسمان بود و خودش نمره بیست البته بدون 2 سرآمد تمام دولتها از ابتدای خلقت تا الان بوده و خواهد ماند. میوه تنظیم بازارشان را هم دیدیم . کلا روی هر چیز دست میگذارند قیمتها را بالاتر و رسمی می کنند .
ناشناس۸۴۳۷۴۹۰۹:۵۹:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۱۷
فقط و فقط انتقاد کنید چون الان انتقاد کردن مد و نشانه روشن فکری عمیق هست . شما با این همه انتقاد فقط تیشه به ریشه انقلاب و نظام می زنید و بذر نامیدی و یاس را در دل مردم می کاری . این دولت محبوب سایت شما نیست ولی هیچ کس این همه تخریب را نمی پذیرد. اینها برای شما رای نمی شود و مطمئن باشید در انتخابات آینده یکی از شکست خورده گان همین جبهه متحد اصولگرایی هست .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین