شرح حال مشتری یکی از شرکتهای خودروسازی

علی فدایی، گروه تعاملی الف،   3980117002 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
شرح حال مشتری یکی از شرکتهای خودروسازی

اوایل خرداد 97 جهت ثبت نام خودرو برای استفاده شخصی به یکی از نمایندگی های کرمان موتور مراجعه نمودم. در هنگام ورود به نمایندگی با بنر های بزرگ تبلیغات جک S5 مواجه شدم با عنوان "سرمایه گذاری مطمئن...". نمایندگی مذکور با تبلیغات فراوان اظهار داشت که سرمایه گذاری بر روی این خودرو بسیار مطمئن و سود آور است و اگر در دوستان و آشنایان نیز کسی را سراغ دارید که به دنبال سرمایه گذاری است حتما خرید این خودرو را پیشنهاد بدهید زیرا هم حمایت از تولید داخل می باشد و هم پیش فروش با قیمت قطعی می باشد و شرکت سود مشارکت 18 درصدی و زیان دیر کرد را تضمین می نماید. به توصیه نمایندگی مذکور، پیشنهاد سرمایه گذاری را با چند نفر از آشنایان و دوستان مطرح نمودم و پس از قانع شدن آنها به اتفاق به نمایندگی مذکور مراجعه نمودیم تا هرنفر یک خودرو به نام خود خریداری نمایند.

هنگام ثبت نام، نمایندگی مذکور اظهار داشت که به جایی که هر نفر یک خودرو ثبت نام کند، در صورت امکان تمامی خودرو ها به نام یک نفر باشد، زیرا شرکت آن مشتری را به عنوان مشتری ویژه و سرمایه گذار شناسایی نموده و در کلوپ مشریان ویژه عضو نموده و امتیازات فراوانی از جمله اعطای تخفیف در خرید های آتی، کاردکس شدن خودرو ها (عدم نیاز به ثبت پلاک در صورت تمایل مشتری به فروش خودرو)، پارکینگ و حمل رایگان تا نمایندگی و غیره را خواهد داشت لذا توصیه اکید ما به شما اینست که در صورت امکان تمامی خودرو ها به نام یک نفر خریداری شود.

از آنجایی که پیشنهاد سرمایه گذاری را من به دوستان و آشنایان داده بودم، همگی اظهار داشتند که خودرو ها به نام من ثبت نام شود . ثبت نام انجام شد و زمان تحویل خودرو ها آذر 97 بود و طبعا باید تا آبان ماه دعوت نامه های تکمیل وجه ارسال می شد. آبان ماه تماسی با نمایندگی مذکور داشتم وآن نمایندگی اظهار داشت که خودرو ها با تاخیر حدودا دوماهه تحویل خواهد شد و شما نگرانی بابت آن نداشته باشید. از زمان تحویل خودرو نیز دوماه گذشت و در اواخر بهمن ماه، دو دعوتنامه تکمیل وجه به فاصله کمتر از یک هفته ارسال شد. اولی به مبلغ 59 میلیون تومان و دومی به مبلغ 93 میلیون تومان... 34 میلیون بیشتر مبلغ قطعی قرارداد.... با مراجعه به نمایندگی علت را جویا شدم و پس از کنکاش فراوان اظهار داشتند که طبق مصوبه کمیته خودرو، شرکت آنهایی را که بیش از یک خودرو ثبت نام نموده اند را به عنوان دلال شناسایی نموده لذا مبلغ بیشتری از قرارداد از آنها طلب می نماید. به نمایندگی مذکور گفتم که ثبت نام بیش از یکی به پیشنهاد خود شما بود و ما قصدی بر انجام این کار نداشتیم و شما خود شاهد بودید که هر کسی میخواست به نام خود ثبت نام کند واینکه فیش های پرداختی از کارت های بانکی گوناگون است نیز خود گواه صحت گفتار من می باشد. نمایندگی جواب داد که ما هم سیاست شرکت را دنبال نمودیم و ان موقع سیاست به این شکل بود و امروز سیاست این است و ما خبر از آینده نداریم. بسیاری از مشتریان دیگر کرمان موتور نیز قربانی این تغییر سیاست صدو هشتاد درجه ای کرمان موتور شده اند.

از آنجایی که مسئولیت خودروها ناخواسته به گردن من افتاده بود جهت اعتراض به سازمان صنعت و معدن، اداره تعذیرات و سازمان حمایت مراجعه نمودم. در کمال تعجب متوجه شدم که مجوز افزایش قیمت توسط کمیته خودرو در تاریخ 7 بهمن 97 صادر شده بدین شرح...ثبت نام خودروی اول به قیمت مذکور در قراداد... خودروی دوم سی و چهار میلیون تومان گرانتر و خودرو های بعدی به قیمت توافقی یا قیمت روز بازار....

در مورد مصوبه مذکور، اشاره به چند نکته ضروری است ....
اولا: مصوبه مذکور را به هیچ عنوان به مشتریان کرمان موتور نشان نمی دادند، حال آنکه اگر مصوبه قانونی بود طبعا ترسی از افشای مفاد آن نباید وجود می داشت و باید راحت در اختیار جراید و خبرگزاری ها قرار می گرفت.
ثانیا: قراردادها در آخر آذر 97 منقضی شده و هرگونه افزایش قیمت خودرو باید قانونا تا قبل زمان ارسال دعوتنامه (یعنی آبان ماه) به اطلاع مشتری ها رسیده و رضایت آنها جلب شود و عملا تصویب قانون بعد از انقضای مهلت قراداد بی معنی است.
ثالثا: قانون عطف به ماسبق نمی شود و نمی توان کمیته ای، در قراردای قطعی که نه ماه پیش بین خریدار و شرکت خودروساز بسته شده دخالت نموده و قیمت قطعی قرارداد را زیر پا بگذارد. ظاهرا در نبود و غفلت دستگاه های نظارتی، مافیای خودروسازان هر بلایی که بخواهد بر سر مشتریان خود می آورد و هیچ ابایی نیز از زیر پا گذاشتن قانون در روز روشن ندارند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۴۳۶۱۹۰۸:۲۲:۱۱ ۱۳۹۸/۱/۱۷
برادر عزیز شما هم قطعا دلال خودرو هستید و فقط قسمتی از مطلب را تغییر دادید.این کار که یک نفر چندین خودرو را ثبت نام کند به چه معنی است.?قطعا دلالی.
سیامک۸۴۴۲۷۵۱۵:۱۵:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۱۷
شما مطلب و درست نخوندین... ماشین ها برای چند نفره ... نه یک نفر... خیلی ها برای کاردکس شدن ماشین و پارکینگ و حمل مجانی فریب این شرکت و خوردند...
علی۸۴۴۳۴۵۱۵:۵۶:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۱۷
لطفا بدون اطلاع تهمت نزنید
ناشناس۸۴۳۶۵۳۰۸:۵۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۱۷
شما و امثال جنابعالی قربانی سیاستهای مخرب دولت هستید ،ایران خودرو سایپا کرمان موتور و ... اینها همگی اسم هستند ما در ایران خودروساز غیر دولتی نداریم ،دولت بعد از ارتزاق از ارز به سراغ مابقی بازارها من جمله خودرو هم رفت که متاسفانه مردم بجای تحریم گرانی به اسقبال آن رفتند تقاضا زیاد شد و ... مابقی ماجرا که همه میدانند تا زمانی که مردم به این شکل هستند اوضاع همینه و گله و شکایت هم نداره.
محمد۸۴۳۶۷۴۰۹:۰۹:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۱۷
مجبوری بخری نخر
ناشناس۸۴۳۷۱۶۰۹:۳۰:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۱۷
باش تا اموراتت بگذره....حق ماست که همچین لگنهایی رو ۵ برابر قیمت میخریم
علي۸۴۳۷۲۲۰۹:۳۳:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۱۷
به قول یکی علی برکت اله حالا کجایش را دیدی برادر
ناشناس۸۴۳۸۳۶۱۱:۰۵:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۱۷
دوست و آشنا نمی آید بی هیچ مدرکی میلیون ها تومان به نام شما ثبت نام کند! اگر مدرک داری نشان بده اگر نه هم شما که فکر کردی می توانی از مردم رو هر خودرو 50 میلیون درآمد کسب کنی، الان ناراحتی که چرا یکی خواسته دست در جیبت کند، در واقع سیاست شما و کارخانه یکی است!
مهدی۸۴۳۸۳۷۱۱:۰۵:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۱۷
به طمع سود بیشتر در زمان اوج کشیدن قیمت های خودرو اقدام کردی اما برادر دیر جومبوندی حق الان هم باید جورشو بکشی
ناشناس۸۴۳۹۱۴۱۱:۴۷:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۱۷
موعد تحویل خودروی من 12 مرداد 97 بود ولی هنوز هیچ خبری نیست هشت ماه تاخیر که قطعا به ده ماه خواهد رسید واقعا تو این کشور مرجعی وجود نداره به اینا رسیدگی کنه
ناشناس۸۴۳۹۷۵۱۲:۲۷:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۱۷
مدت یکسال است من هم ماشین میتسوبیشی ارین موتور نوشته ام هیچکس یک جواب درست و حسابی نمیدهد نه شرکت نه مسیولین وزارت صنعت و معدن و نه هیچ مقام دیگر البته تعداد زیادی مردم این مشکل را دارند اخر میترسم دستمان بجایی نرسد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین