ابوترابی‌فرد:این ملت‌ها هستند که زمینه اقتدار و حضور رهبران صالح را فراهم می‌کنند/ تولید کلیدواژه برون رفت از تنگناها است

گروه سیاسی الف،   3980116063 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: تولید کلیدواژه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و اجتماعی و تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت بزرگ تعیین کننده آسیا است. باید با فساد مبارزه قاطع و جدی داشت. باید نظام بانکی کشور با استقلال و نظارت دقیق بانک مرکزی پیش برود و همه در خدمت تولید قرار بگیرند.

ابوترابی‌فرد:این ملت‌ها هستند که زمینه اقتدار و حضور رهبران صالح را فراهم می‌کنند/ تولید کلیدواژه برون رفت از تنگناها است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه‌های  نمازجمعه این هفته  تهران اظهار کرد: در این روزهای سال با پدیده بارش استثنایی روبه رو شدیم. در عصر جدیدی قرار داریم؛ عصر گام دوم انقلاب، عصر تغیرات آب و هوا و تحولات اقلیمی، عصر جدیدی در رسانه ملی و عصر فراهم آمدن زمینه رویش و درخشش نسل جوان.

وی ادامه داد: در این تحولات اقلیمی در ۱۳ روز اول سال حدود ۹۰ میلیارد متر مکعب بارش داشتیم. در سال‌های آب و هوای معمولی در طول سال آبی کشور حدود ۴۰۰ میلیارد متر مکعب بارش داریم. اگر کار بزرگ انقلاب و فرزندان هوشمند انقلاب در ساختن سدهای کشور نبود چه می‌شد. هنگام پیروزی انقلاب ۱۹ سد داشتیم.

ابوترابی‌فرد گفت: حضور و مدیرت سپاه و ارتش با فرماندهی معظم قوا راه را برای مدیریت این سیل هموار کرد.

وی با اشاره به فواید افزایش سطح آبی کشور گفت: قطعاً برای اقتصاد ایران، تولید برق کشور، از بین رفتن ریزگردها، پر شدن تالاب‌ها و دریاچه ارومیه و تحول در کشاورزی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: باید ملت بزرگ ایران همانند مردم شریف شیراز که بعد از سیل خانه‌هایشان را به روی سیل زدگان گشودند، در خدمت برادران و خواهران خود باشند. این کار بزرگ باید تداوم پیدا کند. بگذارید دولتمردان دور از اخلاق و انسانیت آمریکا بفهمند ملتی که انقلاب را پاس‌داشته است با اقتدار از این چالش‌ها عبور می‌کند.

ابوترابی فرد یادآور شد: پیام نوروزی رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی بر مقوله تولید تاکید داشت. تولید کلیدواژه برون رفت از تنگناهای اقتصادی و اجتماعی و تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت بزرگ تعیین کننده آسیا است. امروز با همه مشکلات و تنگناها جزء بیست اقتصاد اول دنیا هستیم اما این زیبنده انقلابی نیست که در عرصه سیاسی قدرت تعیین کننده جهان است. قدرت‌های بزرگ در یک طرف میز می‌نشینند و مقابل آن قدرت ایران قرار می‌گیرد. این اقتدار و وزن سیاسی و علمی کشور است.

وی گفت: حلقه بنیاد واشنگتن یکی از پنج حلقه اقتصادی است که به کنگره و دولت آمریکا در چگونه مبارزه کردن با جمهوری اسلامی ایران مشورت می‌دهد. آقای پاتریک یکی از این مشورت دهندگان است. در دی ماه سال ۱۳۹۶ در سمیناری با عنوان تحریم‌های مجدد ایران چگونه و چرا گفت  که اقتصاد ایران یک اقتصاد متنوع است. ایران سرشار از منابع طبیعی است. حدود سی و هفت میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی داریم. معادن فعال داریم. جامعه مهندسی ایران بعد از آمریکا بالاترین رتبه را در جهان دارد. بیش از ۳۶ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص و بیش از ۲۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کنار ذخایر نفت و گاز است.

وی افزود: منابع طبیعی و ظرفت های بسیار بالا برای گردشگری خلق ثروت داریم. بیش از ۲ هزار کیلومتر راه به آب‌های آزاد داریم. ایران یک کشور استثنایی است. یکی از مقامات ارشد آلمان می‌گوید ایران نقطه ژئوپولتیک جهان است. این آقای مشاور آمریکا در سمیناری که گفتم می‌گوید وضعیت اقتصاد کلان ایران وضعیت خوبی است. دولت بودجه احتیاطی خوبی برای حل مشکلات در اختیار دارد. صندوق توسعه ملی با نگاه رهبر معظم شکل گرفته است. در ایران شاخص تولیدات داخلی بالاتر از آمریکا است. می‌گوید اگر بخواهیم وضعیت اقتصاد ایران را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم در حد اسپانیا است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: این اقتصاد اگر رابطه خود را با خام فروشی به حداقل کاهش دهد و رو به تولید دانش بنیان برود به انقلاب عظیم تبدیل می‌شود. نگاه رهبری معظم انقلاب به این افق بلند است و راهکار آن تولید است. موانع پیش روی تولید را باید برداشت. سرمایه‌ها را باید به سمتی هدایت کرد که از بالاترین ارزش برخوردار است.

وی خطاب به مسئولین دولتی گفت: دولتمردان ما برای تولید به نقشه راه نیاز داریم. می‌خواستم به موضوع پتروشیمی بپردازم اما در خطبه دیگری صحبت خواهم کرد. کارآفرینان کسانی که امروز در عرصه اقتصادی فعال هستید کالاهایی که صادر می‌شود باید ارز آن در خدمت اقتصاد قرار بگیرد.

امام جمعه تهران گفت: باید با فساد مبارزه قاطع و جدی داشت. باید نظام بانکی کشور با استقلال و نظارت دقیق بانک مرکزی پیش برود و همه در خدمت تولید قرار بگیرند.

وی در خطبه‌های عبادی نماز جمعه این هفته تهران نیز طی سخنانی گفت: انقلاب، مکتب و نظریه‌ای پایدار است که عقبه علمی و معرفتی تکیه گاه او باشد. انقلاب اسلامی جوشیده از آموزه‌های وحیانی و رسول اکرم است. آموزه‌های مبتنی بر علم دارد. مهم‌ترین عامل خلق مکتب قدرت و رهبری صالح است. اگر اندیشه‌ای از غنی‌ترین معرفت‌ها سرشار بود، اما با رهبری صالح مدیریت نشد منحرف می‌شود. حتی رهبری صالح نمی‌تواند راه را برای تداوم یک نظریه پایدار بدون مردم و جامعه ادامه دهد. رمز تداوم انقلاب اسلامی و بالندگی آن امروز در حضور شما مردم تبیین می‌گردد. چون شما هستید انقلاب پاینده است. این حضور راه را برای خلق قدرت هموار نموده است.

وی ادامه داد: این ملت‌ها هستند که زمینه اقتدار و حضور رهبران صالح را فراهم می‌کنند. ده‌ها آیه و روایت بر این رسالت کلیدی پیروان قرآن، تاکید دارد. انقلاب اسلامی بر اصولی پایدار مانده است. بالنده و پر نشاط است. هر روز در مقابل قدرت‌های استکباری مرزهای جدید را طی می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امروز جمهوری اسلامی با قدرت در مرز رژیم صهیونیستی حضور دارد. امروز بازگشت به هویت دینی و اسلامی و حاکمیت قدرت‌های مسلمان بر سرنوشت خویش و خروج از سیطره استکبار هدف انقلاب است. امروز این اقتدار برآمده از اسلام و قدرت مردم مسلمان است که راه را برای نقش آفرینی مرجعیت دینی هموار نموده است.

وی با اشاره به سفر شبانه ترامپ به عراق گفت: امروز نزاع انقلاب با نظام سلطه بر حاکمیت ملت‌ها بر سرو نوشت خودشان است. امروز مسئله حاکمیت مردم فلسطین و عرب بر سرنوشت خویش است. انقلاب اسلامی در سایه این دستاورد بزرگ بالنده است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: جوانان عزیز این سخن الهام بخش اقتدار آفرین رهبری معظم در ضرورت نگاه ویژه به خویشتن در گام دوم انقلاب خلاصه همه آموزه ها است. همه انبیا برای تربیت مردم آمده‌اند. من باید دغدغه اصلاح خود را داشته باشم. اگر این دغدغه نبود تمام مسئولیت‌ها به فراموشی سپرده می‌شوند. حضرت یوسف نمونه بارزی از خود سازی است. قرآن کریم در تبیین این انسان وارسته و تربیت یافته اشاره می‌کند که او یک انسان آراسته به علم و کمال است.

وی همچنین تاکید کرد: امروز یکی از مصادیق بارز نیکو کاری  خدمت به برادران و خواهران سیل زده است. یکی دیگر مصادیق نیکوکاری  نیز حضور در تولید است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۴۲۸۰۸۱۴:۳۹:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۱۶
از همه نمایندگان تقاضا داریم نسبت به برکناری مسئولین بی لیاقت اقدام عملی و فوری داشته باشند چرا تا کنون تجهیزات لازم برای مقابله با بلاهای طبیعی برای کشورمان تهیه نشده است ؟!
ناشناس۸۴۳۲۳۷۲۰:۱۵:۵۰ ۱۳۹۸/۱/۱۶
یکی لازمه بیاد و خود نمایندگان را برکنار کنه
ناشناس۸۴۳۵۱۷۰۲:۱۳:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۱۷
خودت رای دادی موقع رای دادن بیشتر دقت کن
ناشناس۸۴۳۳۴۳۲۱:۵۸:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۱۶
این دولت فقط در زمینه خوانندگی توانسته اشتغال ایجاد کند
ناشناس۸۴۳۵۲۹۰۳:۲۳:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۱۷
دولت گل و بلبل احمدی نژاد شما رو هم 8 سال دیدیم !
ناشناس۸۴۲۸۵۳۱۵:۰۷:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۱۶
مشخصه که چقدر مشکلات اقتصادی مردم توسط آقایون حس و درک میشه.
ناشناس۸۴۲۹۲۴۱۵:۵۳:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۱۶
احسنت احسنت احسنت
رضامیرزایی۸۴۲۹۴۲۱۶:۰۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۱۶
درست می فرمایید.ولی به تولید بعنوان کلید واژه صرفا نباید نگاه کرد.تولید باید منجر به قدرت صنعتی شود.برای قدر ت صنعتی باید کادر صنعتی باوجدان کار ارزانقیمت تربیت شود ومنحصرا شامل صاحبان صنایع وکارفرمایان نباشدودردانشگاه ومراکز آموزشی وکل فراغت نیروها نفوذ یابد.برای تحریک اجتماعی توسعه ورفاه اجتماعی متوازن شودویکجامتمرکز نگرددتا امیدوانگیزه بیشترگردد.استعدادهای درخشان خلاق ومبتکرباید متعهد به میهن ووجدان کار داشته باشد.از استعاره فاصله بگیرم تولید اصل مطلب است.
ناشناس۸۴۳۲۱۲۱۹:۵۸:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
این همه باید، باید، باید.... که چه شود؟ این همه فخر فروشی که اینقدر مهندس داریم و اینقدر دکتر و ... که چه شود؟ کدام دانش بنیان واقعی را داریم؟ مهندسان واقعی مملکت بیکارند. همه مغزها در حال فرارند. اندکی تامل و تفکر
ناشناس۸۴۳۳۵۱۲۲:۱۲:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۱۶
باید باید باید
ناشناس۸۴۳۵۶۴۰۷:۰۴:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۱۷
میگن باید نسل جوان بیاد خوب شماها برین کنار جونها بیان دو دستی چسبیدن به قدرت
ناشناس۸۴۳۶۶۲۰۸:۵۹:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۱۷
یعنی توی این چهل سال نمی دونستید تولید کلیدواژه است ؟!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین