زنگنه؛ ضرری در پیوستن به توافقنامه پاریس نمی‌کنیم/رییس جمهور مخالف نیست

گروه اقتصادی الف،   3980116033 ۶۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر نفت با بیان اینکه رییس جمهوری تاکنون مخالفی با پیوستن ایران به توافقنامه پاریس نداشته است، گفت: توافق پاریس یک توافق بین المللی است و ما از توافق بین المللی ضرر نمی‌کنیم.

زنگنه؛ ضرری در پیوستن به توافقنامه پاریس نمی‌کنیم/رییس جمهور مخالف نیست

به گزارش مهر، چهار سال پیش پاریس میزبان بیست‌ویکمین نشست سالیانه اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد تحت عنوان COP۲۱ بود. ثمره این نشست، توافقنامه پاریس بود که بر اساس آن کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه طی اقداماتی در راستای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای گام بردارند؛ به عقیده تدوین گران این توافقنامه اصلی ترین گاز گلخانه‌ای و عامل اصلی افزایش گرمایش کره زمین گاز کربن است؛ گازی که محصول اصلی و اجتناب ناپذیر تولید و استفاده از فرآورده‌های هیدروکربوری است. نفت و گاز به عنوان مزیت اصلی ایران در صدر تولیدکنندگان کربن است. محصولی که وجود آن برای دارندگان مزیتی بزرگ و برای قاره فقیری در حوزه انرژی همانند اروپا می‌تواند تهدید محسوب شود.

کربن، نقطه ضعف اروپایی‌ها

بهمن کریم پور، کارشناس حوزه انرژی و اقلیم شناسی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها به دلیل فقدان منابع هیدروکربوری و همچنین در دست داشتن فناوری‌های روز، سرمایه گذاری گسترده‌ای در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر کرده‌اند تا به این ترتیب علاوه بر خارج کردن منابع نفتی و گازی از گردانه تولید انرژی، خود را تبدیل به تنها تامین کننده فناوری سبز کنند، گفت: اروپایی‌ها برای نیل به این هدف، مفاد توافقنامه پاریس را تدوین کردند که بر اساس آن کربن را عامل گرم شدن کره زمین معرفی کرده و از تمام کشورها خواسته‌اند تا تعهدات خود را به این کنوانسیون ارائه دهند تا علاوه بر نظارت بر اجرای آن توسط کشور مورد نظر، در صورت عدم اجرا یا تخطی از تعهدات این کنوانسیون مجاز به هر برخوردی با کشور تعهد دهنده است.

وی افزود: به نیکی مشخص است که هدف اصلی توافقنامه پاریس آسیب به انرژی کربن محور است که دقیقاً نقطه ضعف اروپایی‌ها محسوب می‌شود. در این میان کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر و عربستان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی است، تعهدات کیفی را به این کنوانسیون ارائه دادند تا با توجه به اینکه این کنوانسیون ناظر بر اجرای تعهدات است، مسوولیت کمی بر عهده آنها نباشد.

وقتی فئودال‌های نفتی سر خم نمی‌کنند

به گفته این کارشناس انرژی و اقلیم شناسی ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگترین تولیدکننده کربن دنیا، به طور کامل از این توافق خارج شد و اعلام کرد که حاضر به اجرای آن نیست چرا که در نتیجه اجرایی شدن آن علاوه بر اینکه صنعت نفت، خودروسازی، معدن و … آسیب می‌بینند، اشتغال نیز به شدت کاهش می‌یابد. روسیه نیز به نظر می‌رسد در پیوستن به این توافق تمایل چندانی ندارد و پیوستن خود به این توافق را مشروط به تصویب مجلس دومای خود کرده است.

قصه از کجا شروع شد؟

کریم پور با بیان اینکه از تابستان سال گذشته که تولید برق کشور به دلیل کاهش ذخایر سدها و خروج ۵ هزار مگاواتی تولید برق نیروگاه برقآبی کاهش قابل توجهی داشت و عده‌ای تلاش کردند که این کاهش تولید برق را به تعهدات ملی ایران در این توافقنامه ربط دهند، اظهار داشت: بررسی بندهای مختلف توافقنامه پاریس نقل محافل کارشناسی و تخصصی شد. عده‌ای موافق پیوستن به این توافقنامه و برخی دیگر نیز مخالف بودند. نقطه مشترک موافقان و مخالفان این توافقنامه به کاهش تولید کربن که مستقیماً به کاهش تولید نفت و گاز و حتی برق مربوط است، منتهی می‌شود.

وی تصریح کرد: در میان موافقان و مخالفان، وزارت امورخارجه و نفت، میل بیشتری برای پیوستن به این توافقنامه دارند و سال گذشته طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری خواهان پیوستن هرچه سریع‌تر ایران به این توافقنامه شدند. اگرچه وزارت امورخارجه تنها به جنبه بین المللی قرارداد می‌پردازد و سررشته ای از محاسبات اقتصادی و بار مالی بالغ بر ۵۲ میلیارد دلاری آن ندارد، اما تمایل وزارت نفت برای تعجیل در پیوستن به این توافقنامه قابل تامل است چرا که بی شک وزارت نفت به عنوان مسوول صنعت نفت و گاز ایران بیشترین هزینه را برای عملیاتی شدن هدف توافقنامه پاریس متحمل می‌شود.

کلیددار دولت دوازدهم منتقد توافقنامه پاریس؟

حسن روحانی، رئیس جمهور نیز ۲۱ آذرماه سال ۹۷ در هیات دولت درباره پیوستن ایران به توافقنامه پاریس گفت: «مقالاتی در دنیا به خاطر عدم توسعه ما نوشته شده است و این مقالات برای خودشان نیست و ما نیز رفتیم پشت سر آن مقاله‌ها و خود را به دردسر انداختیم و آنها نیز هیچکدام مراعات نمی‌کنند.»

وی ادامه داد: «در مورد گازهای گلخانه‌ای مگر آنها مراعات می‌کنند، البته ما برای محیط زیست خودمان باید تلاش کنیم و آنچه که در دنیا مطرح می‌شود توصیه‌هایی است که باید توجه کنیم و لزومی ندارد که خط به خط آن را اجرا کنیم آیات قرآن که نیست.»

این جملات نشان می‌دهد رئیس دولت دوازدهم نیز به تبعات و تاثیرات این توافقنامه پی برده و به خیل منتقدین آن پیوسته است، البته منتقدین این توافقنامه تاکید دارند که ایران بر اساس اهداف و برنامه ریزی های خود تولید گاز کربن را کاهش می‌دهد، اما لزومی ندارد که برای اجرای برنامه‌های خود که در داخل وجود دارد، تعهدات بین المللی دهد و بار مالی ایجاد کند.

نظر شیخ الوزرا چیست؟

اما در همین رابطه بیژن زنگنه، وزیر نفت در پاسخ به سوالی درباره اینکه باوجود مخالفت رئیس جمهوری برای پیوستن به این توافقنامه علت پیگیری موجدانهاین وزارتخانه با وجود بار مالی که متوجه آن است، چیست؟ گفت: چنین نیست، رئیس جمهوری تاکنون نگفته است که مخالف پیوستن ایران به توافقنامه پاریس است، از سویی دیگر توافق پاریس یک توافق بین المللی است و به نظر من از توافق بین المللی ضرر نمی‌کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۴۲۶۴۰۱۱:۴۴:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۱۶
والا جناب ژنرال میشه بفرمایید ما در چه توافق خارجی ضرر می کنیم؟ هر چی میگن شما میگی ضرر نمی کنیم به شما باشه ما در ترکمنچای هم ضرر نمی کردیم
ناشناس۸۴۲۷۶۴۱۳:۵۷:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۱۶
ایشون خودشونو گفته ؛ ضرر نمیکنیم دوست عزیز ، درست گفته بابک ، فریدون ، بیژن ، ژنرالها ، آقازاده ها، ذخایر نظام ، امانتدتران انقلاب تنها چیزیکه در معادلات و معاملات این قوم وجود نداره ۹۸% از هموطنانشونه
ناشناس۸۴۲۷۷۲۱۴:۰۱:۱۴ ۱۳۹۸/۱/۱۶
ضرر ؟؟؟ همین خاموشی های بی سابقه تابستون قبل و قطع مکرر برق که حتی در زمان جنگ هم به این شدت سابقه نداشت ، ضرر نیست ؟؟؟ بالای نود درصد تولید گازهای گلخونه ای مال کشورهای پیشرفته صنعتیه ، بعد خاموشی و قطع برقش مال مردم ایران ؟؟؟
ناشناس۸۴۳۱۸۸۱۹:۴۲:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۱۶
10 درصد تولید گازهای گلخانه ای مال ایران است
ناشناس۸۴۳۲۳۶۲۰:۱۴:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۱۶
چرا از تحول و جابجایی مدیران نمی‌گویید ...چند درصد سو مدیریت جهان مال مدیر نماهای ماست
ناشناس۸۴۳۲۱۱۱۹:۵۷:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
خاموشی های برق پارسال به خاطر گرمایش زمین و اثر آن بر روی الگوهای آب وهوا و بارش کم و کم آبی بود. طوری که بسیاری از نیروگاههای برق آبی به علت کمبود آب سدها از مدار خارج شده بودند.
ناشناس۸۴۲۹۸۸۱۶:۵۵:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۱۶
اصلا میدونید توافق پاریس چیه نخونده میای کامنت میزاری حمله کنید نقدی اگه هست درست بگید
ناشناس۸۴۳۲۲۷۲۰:۰۸:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
فقط می‌دونیم ترامپ هم بخاطر منافع ملی آمریکا و جلوگیری از بیکاری و صدمه به صنایع از آن خارج شد و روسیه هم عضوش نیست ....و البته کیفیت مدیران آنها با ما را هم قضاوت با بقیه
ناشناس۸۴۳۰۲۸۱۷:۲۴:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
ژنرال کجا بود گروهبان هم نیست جریمه ده ها میلیاردی کرسنت برای ملت و کشور ،وووو
ناشناس۸۴۳۳۱۹۲۱:۲۸:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۱۶
جریمه کرسنت برای این بود دوست گرامی اقا محمود نخونده زد زیرش!! خود قرار داد که ضرر نبود!
ناشناس۸۴۳۰۳۱۱۷:۲۶:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
این مملکت برای مدیر نماها بهشت است کی به کیه ،اینجا خبری از حساب کشی نیست ،کرسنت ،توتال ،استات اویل .‌.کسی هم اموال کسی را ارزیابی نمی‌کند
ناشناس۸۴۳۰۶۶۱۷:۵۸:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
فقط چین ، عربستان و آمریکا امضا نکرده اند. وظیفه همه کشورها است که با گرم شدن زمین مقابله کنند.
ناشناس۸۴۳۳۰۷۲۱:۲۱:۳۳ ۱۳۹۸/۱/۱۶
تو بهتره غصه تحریمها و دشمنی غربیها رو بخوری ، بی خیال گرم شدن زمین
ناشناس۸۴۳۰۷۲۱۸:۰۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۱۶
آن کسانی که از زنگنه انتقاد می کنند، آیا می دانند که گرم شدن سریع زمین در چند سال اخیر چه بر سر حیات بر روی کره زمین می آورد؟؟ فقط می خواهند علیه دولت نق بزنند.
ناشناس۸۴۳۳۱۰۲۱:۲۳:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۱۶
مسئولیت گرم شدن کره زمین در درجه اول متوجه کشورهای صنعتی و در راس اونها امریکاست . وقتی امریکاییها از این پیمان خارج شدن واقعا خنده داره که کشوری مثل ایران اینجوری دست و پا بزنه تا زیر بار تعهدات توافقنامه پاریس بره .
ناشناس۸۴۳۳۲۳۲۱:۳۳:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۱۶
مردم باحالی داریم . حاضرن تو گرمای چهل درجه مثل ... عرق بریزن فقط برای اینکه خارجیها بهشون لبخند بزنن و ته دلشون به شدت حماقت اینها بخندن
ناشناس۸۴۳۱۳۷۱۸:۵۸:۲۰ ۱۳۹۸/۱/۱۶
اجرای این توافقنامه برای ایران 52 میلیارد دلار هزینه در بر دارد که معادل 12 سال یارانه مردم کشور است .
ناشناس۸۴۳۱۷۸۱۹:۳۹:۱۶ ۱۳۹۸/۱/۱۶
کی گفته؟ برای خودت عدد اعلام می کنی؟؟؟؟
ناشناس۸۴۳۲۵۳۲۰:۲۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۱۶
آقای زنگنه میشه بفرمایید بچه ها کجا تشریف دارند منظور کدام کشورها لطفا
کسایی۸۴۲۶۴۱۱۱:۴۴:۴۰ ۱۳۹۸/۱/۱۶
تا حالا که همه کارهایتان جواب عکس داد
ناشناس۸۴۲۷۷۳۱۴:۰۱:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۱۶
خوش خدمتی دولته به کدخدا و نوکرهاش
ناشناس۸۴۲۶۶۱۱۲:۰۲:۰۷ ۱۳۹۸/۱/۱۶
ممکنه بفرمایند سودش چیه و قراره به جیب کی بره
ناشناس۸۴۲۷۷۷۱۴:۰۳:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
سودش چند تا ویزا و چند برگ اقامته برای ژنها و خونواده های مسوولین . جیبش هم خزانه داری امریکا و انگلیس و کانادا و فرانسه و استرالیا و ...
محمد قاسمی۸۴۳۰۲۴۱۷:۲۲:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
چرا ترامپ خارج شد؟؟ و بفرمایید دلیل این همه اصرار به تصویب این توافقنامه چیه؟؟ اکثر صنایع ما ابتدایی و از تکنولوژی جاموندن با تصویب این معاهده کمر نیمچه صنعت کشور رو میشکنید فقط برای حفظ برجام پر ضرر
ناشناس۸۴۳۰۷۴۱۸:۰۳:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۱۶
سودش این است که از گرم شدن کره زمین جلوگیری می کند.
ناشناس۸۴۳۳۱۲۲۱:۲۴:۳۰ ۱۳۹۸/۱/۱۶
یعنی با خاموشی برق در ایران ، اونهمه تاثیرات مخرب کارخونه های امریکایی بر محیط زیست جبران میشه ؟؟؟
ناشناس۸۴۳۳۲۱۲۱:۳۱:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۱۶
راست میگی خب . کارخونه های امریکایی پدر محیط زیست و لایه ازن رو درمیارن بعد بی برقیش مال مردم ایرانه . شماها روی قاجار و پهلوی رو هم سفید کردین در وادادگی .
ناشناس۸۴۲۶۷۷۱۲:۱۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱/۱۶
ما در سرزمیینی هستیم که به علت باد و آفتاب فراوان به سادگی می توانیم یکی ازمهم ترین تولیدکنندگان انرژی پاک در جهان باشیم. زمین میراثی است که باید برای آیندگان باقی بماند. این فرصتی است که خود را از کابوس سوخت های فسیلی جدا کنیم.
ناشناس۸۴۲۷۸۰۱۴:۰۴:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۱۶
میشه توضیح بدی که چرا آمریکا از توافق پاریس خارج شد ؟ و چرا ایران باید بهش بپیونده ؟
ناشناس۸۴۲۷۸۳۱۴:۰۶:۱۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
بزک نمیر بهار میاد .....
مرتضی۸۴۳۱۱۱۱۸:۳۶:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۱۶
اینکه از سوخت فسیلی به سمت انرژی پاک برویم حرکت خوبیه ولی چه لزومی دارد که به دشمنانمون تعهد بدهیم که اینکار میکنیم شما انگار قعطی برق تابستان 97 یادتان رفته ابتدا انرژی جایگزین را درست کنند
ناشناس۸۴۳۵۸۰۰۷:۴۱:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۱۷
مردم چون میدونند که امضا هم شود نه در آب و هوا مون تاثیر میگذارد نه تو کیفیت سوخت بنزین های بد بومون.... به حال ما هیچ فرقی نمی کند...
ناشناس۸۴۲۶۸۸۱۲:۲۴:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۱۶
کیو داره شاهد میگیره! خخخخ
ناشناس۸۴۳۰۷۵۱۸:۰۴:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
آی کیو، تو اصلا" می دونی گرم شدن زمین یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۴۳۱۹۶۱۹:۴۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۱۶
خخخخ یعنی چی ؟
ناشناس۸۴۲۶۸۹۱۲:۲۵:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۶
عجب! یعنی هر چیزی بین المللی باشد خوب است!
ناشناس۸۴۲۷۷۸۱۴:۰۴:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۱۶
این چجور قرارداد بین المللیه که صاحب اصلیش که امریکا باشه ازش خارج شده و بهش پایبند نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۸۴۳۲۰۴۱۹:۴۹:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۱۶
دیوانه ای به نام ترامپ که زده زیر همه توافقات بین المللی صاحب این قرارداد نیست. دیر یا زود آمریکا تحت فشار مردم خودش مجبور است که این قرارداد را امضا کند.
ناشناس۸۴۳۳۱۶۲۱:۲۵:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۱۶
خواب دیدی خیره
ناشناس۸۴۳۳۱۷۲۱:۲۶:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۱۶
دیوونه اون مسئولیه که به مردم خودش خاموشی میده تا خوش خدمتی کنه برای خارجیها . نه اونی که همه مردم دنیا رو گرفتار کرده تا سود بیشتری بکنه تو جیب امریکاییها .
ناشناس۸۴۲۶۹۳۱۲:۳۲:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۱۶
جناب زنگنه توصیح دهید اگر سودی دارد چیست و ایا منافعی در پیوستن به ان داریم؟ و ایا در آینده مشکلاتی برای صنایع ما ایجاد نمی کند؟
ناشناس۸۴۲۷۸۱۱۴:۰۵:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۱۶
دوست عزیز ، دولت بی تدبیر ناامید ، هر کاری که انجام میده فقط برای خوشامد طرف خارجیه ، نه منافع ملی
ناشناس۸۴۳۲۰۰۱۹:۴۷:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۱۶
تو اصلا می دونی منافع ملی یعنی چه؟
ناشناس۸۴۳۱۳۹۱۸:۵۹:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۱۶
با پیوستن به آن بسیاری از صنایع تعطیل می شوند و اگر تعهدات خود را اجرا نکنیم تحریم خواهیم شد.
ناشناس۸۴۳۱۹۸۱۹:۴۶:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۱۶
اون صنایع قدیمی ضرر ده بهتر است که تعطیل شوند
ناشناس۸۴۲۷۰۱۱۲:۴۲:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۱۶
وقتی این توافقنامه اجرایی شود باید چندین پروژه و قرارداد تعریف و منعقد شود که گازهای گلخانه ای را کاهش دهند و صد ها میلیارد تومان ارزش قرارداد ها و کمیسیون ها برای انعقاد چنین قرارداد و مناقصاتی است برای کشور اگر آب ندارد برای برخی نان که دارد
ناشناس۸۴۲۷۰۳۱۲:۴۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۱۶
حرفهای غیر واقعی از این دولت بنظر خیلی شنیدیم. اگر میشه لطفا دیگه حرف نزنید. فقط راست بگید وگرنه چیزی نگید
ناشناس۸۴۲۷۴۶۱۳:۴۱:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۱۶
سودی هم نداره.
ناشناس۸۴۲۷۵۰۱۳:۴۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
حتما مثل برجام و بقیه که گفتید خوبه تا الان خیری ندیدیم ازشون
ناشناس۸۴۲۷۸۸۱۴:۰۷:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۱۶
اگر به شما بود تا حالا صد بار مملکت رو حراج کرده بودین . اول انرژی هسته ای ، بعد FATF ، بعد توافق پاریس ، بعد محدودیت دفاعی و موشکی ، بعد کاهش حضور منطقه ای ایران ، بعد ... ، بعد ... ، بعد ...
رضامیرزایی۸۴۲۸۳۹۱۴:۵۷:۵۱ ۱۳۹۸/۱/۱۶
اولا اثر گلخانه ای گاز متان به تنهایی 25 برابر کربن دی اکسید تولید شده از احتراق گاز ونفت هست یعنی گاز همان بهتر که سوزانده شود .ثانیا همان امریکا نفت را از بیم پایان پذیری انبار میکنندواروپا برای گاز روسیه ایران وقطر له له می زند.ارزانترین وپاکترین انرژی برای تولید همان انرژی برق نیز محسوب می شود.ثالثا خاکستر آتشفشانی و گازهای دیگر اثر گلخانه ای را کاهش میدهد.رابعا درآینده ای نه چندان دور همان اروپا به کمک فناوری پیشرفته ای که تولید خواهند کردوبعیدهم نیست اثر گلخانه ای را از به حداقل برسانند.فعلا هرکجای این کهکشان گاز ببینند برای استخراجش برنامه ریزی می کنند این حرف مثل فرق میان الماس طبیعی و الماس مصنوعی است.جناب وزیر ،گاز سرمه چشم اروپائیان هست.باطری برقی خودروشان از قیمت خودرو که دوبار عوض شود گرانتر درمی اید.
ناشناس۸۴۲۸۴۶۱۵:۰۰:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۱۶
قرار نیست کاری کنیم که ضرری نکنیم قرار است کاری کنیم که سود کنیم
ناشناس۸۴۲۹۶۶۱۶:۳۰:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۱۶
اگه سود داشت، آمریکا چرا ازش خارج شده؟؟؟؟
ناشناس۸۴۲۹۹۰۱۶:۵۷:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۱۶
از نظر من که داستان گرم شدن زمین و تغیرات اب و هوایی حقه کشورهای پیشرفتس برای صنعتی نشدن کشورهای در حال توسعه
بی نام۸۴۳۰۴۱۱۷:۳۴:۰۸ ۱۳۹۸/۱/۱۶
بازم پاریس و زنگنه
رضامیرزایی۸۴۳۱۳۵۱۸:۵۷:۳۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
به نظر من از کوپن ضرر نمی‌کنیم.اثر گلخانه ای خودگاز25 برابر کربن دی اکسدهست.آتشفشانها سالانه7 میلیون تن گوگرد وار جو میکنند که اثر معکوس داشته باعث سردی هوامیشود
ناشناس۸۴۳۱۵۴۱۹:۱۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۱۶
اقای زنگنه شما حتما ازاین خدمت منتفع میشوید وضررنمی کنید ولی راه پیشرفت یک ملت را به سمت بیراهه میبرید اینطورنیست که مردم راه را ازچاه تشخیص ندهند
ناشناس۸۴۳۲۰۱۱۹:۴۸:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۱۶
امریکا مرتبه نخست در مصرف ذغال سنگ در جهان را دارد که سبب بیشترین تولیدگازهای گل خانه ای می شود
ناشناس۸۴۳۳۳۹۲۱:۵۳:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۱۶
خوش خدمتی
بی نام۸۴۳۵۰۳۰۱:۳۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۱۷
این حتما فرزندان محترمش پاریسی جایی تشریف دارن می خواد خودشیرینی کنه برای آیندشون وگرنه سر سوزنی به فکر اینده جوانان این مملکت نیست به هیچ وجه
ناشناس۸۴۳۵۶۱۰۶:۵۹:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۱۷
ضرری برای آقای زنگنه نداره، خیالتون راحت باشه مردم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین